ik vind dat wel een waardevolle theoriequote:Op donderdag 18 januari 2007 14:39 schreef L.Denninger het volgende:
Ik kan prima een theorie verzinnen over dat wolken eigenlijk geesten zijn,
maar die theorie is zonder argumentatie en onderzoek net zo waardeloos als stellen dat wolken van chocola gemaakt zijn.
Ik ook nietquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoho, ik heb het nu over Zyggie hoor, wetenschappers denken weldegelijk 'outside the box' alleen mensen zoals zyggie gebruiken de theoretische kennis binnen die box om zich lekker veilig te voelen. Ik heb totaal niks tegen wetenschap. Ik gebruik het alleen niet als excuus om niet verder te hoeven denken.
Heb ik ooit aangegeven dat ik niet buiten het doosje kijk? Wie weet staan er wel verscheidene filosofische werken in mijn boekenkast, ken ik verschillende interessante mensen die mijn kijk willen doen veranderen? Verder denken doe ik ook, alleen zet ik een rem op dat magische denken als het invloed krijgt op het objectieve observatievermogen. Allerlei onzinverbanden en nonsense-science hebben bij mij weinig kans.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoho, ik heb het nu over Zyggie hoor, wetenschappers denken weldegelijk 'outside the box' alleen mensen zoals zyggie gebruiken de theoretische kennis binnen die box om zich lekker veilig te voelen. Ik heb totaal niks tegen wetenschap. Ik gebruik het alleen niet als excuus om niet verder te hoeven denken.
natuurlijk, maar ik kan mij voorstellen dat diegene dingen heeft geleen of gezien of gevoeld wat maakte dat hij het zeker als mogelijkheid ziet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ook niet
Maar heb jij dan helemaal nooit dat je zo'n verhaal hoort en denkt : "PFFFFf, jij met je reptilians, je bent echt dwaas" ?
Ik heb een paar weken geleden een docu gezien ( van 8 uurquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ook niet
Maar heb jij dan helemaal nooit dat je zo'n verhaal hoort en denkt : "PFFFFf, jij met je reptilians, je bent echt dwaas" ?
Precies.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:45 schreef Mirage het volgende:
kijk als je een sigaret ziet is het wat anders natuurlijk.
Je postings zeggen genoeg hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:43 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Heb ik ooit aangegeven dat ik niet buiten het doosje kijk?
En dat is mooi, ik zou zeggen doe wat nuttigs met die gave.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:49 schreef Mirage het volgende:
maar dingen als een band tussen mensen of meer kunnen zien/weten dan dat je volgens de gezette kaders zou kunnen weten... dat zijn dingen waar ikzelf niet omheen kan.
Ik heb op de minuut nauwkeurig geweten wanneer mijn vader een hersenloeding had (en het was totaal onverwacht, gezonde jonge vent), er zat meer dan 100 km tussen ons. Sterker nog.... 6 uur eervoor had ik er al over gedroomd (en het aan anderen verteld)
Zo heb ik mijn ouders gebeld toen ik wist dat mijn opa overleden was.... ook correct.
en zo zijn er vooral uit mijn kindertijd nog veel meer zaken.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Je postings zeggen genoeg hoor. Maakt mij niet uit maar zo kom je over.
neemt niet weg dat mensen dan wel mogen proberen te laten zien dat er andere mogelijkheden zijn. ook dat is out of the box denken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef Mirage het volgende:
[..]
natuurlijk, maar ik kan mij voorstellen dat diegene dingen heeft geleen of gezien of gevoeld wat maakte dat hij het zeker als mogelijkheid ziet.
En van mij mogen ze.
Ik heb niet de drang die mensen te overtuigen van het tegendeel.... (dat ik overigens ook niet kan bewijzen.. in dat opzicht zijn beider onze gedachten... maar gedachten)
daarnaast... de wereld is raar.... who knows???
he, type je ook met een hand, ik ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:52 schreef Mirage het volgende:
pfff ik ga eventjes iets anders doen.... begin nu echt type missers te maken.
Mijn hand wordt moe
(rechts zit in het gips)
Hoe ???quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat is mooi, ik zou zeggen doe wat nuttigs met die gave.
Probeer het eens wetenschappelijk te onderzoeken zodat de rest van de mensheid er ook wat aan heeft.
Laat ze het lekker zelf uitzoekenquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat is mooi, ik zou zeggen doe wat nuttigs met die gave.
Probeer het eens wetenschappelijk te onderzoeken zodat de rest van de mensheid er ook wat aan heeft.
En naar mensen die zeggen dat je zulke dingen niet kunt onderzoeken moet je niet luisteren, die snappen simpelweg niet hoe de wetenschap in z'n werk gaat.
wat heb jij met je hand ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
he, type je ook met een hand, ik ook
sleutelbeenbreuk, is meer iets voor de scquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat heb jij met je hand ?ja ik ben toch nog blijven plakken.
Lekker asociaal ben jijquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Waarom moet alles wat een beetje bijzonder is meteen ontleedt worden door de wetenschap?
Jawel, voor het plebs wel, want dat zijn juist de mensen die later allemaal massaal gebruik gaan maken van nieuwe technieken.quote:Het enige échte bewijs wat hoe dan ook altijd aankomt is het bewijs wat zich voor jezelf heeft voorgedaan. Niet tweedehands bewezen feiten. Dat is natuurlijk wel nuttig voor technisch onderzoek naar nieuwe technieken en dergelijke maar voor het plebs ( wij allemaal) niet echt
.
Je hebt een punt natuurlijk. Aan de andere kant heb je ook de wetenschap zelf die cynisch ( niet kritisch ) tegenover dit soort zaken staan, en dat werkt dan natuurlijk ook niet mee, en mocht het per ongeluk voorkomen dat er iets wordt aangetoond dan nog wilt men er niet in meegaan. En trouwens, de enige die de mensheid kan helpen is de mensheid zelf, ik leg niemand mijn denkwijzes op en doe mijn eigen ding, als iedereen dat zou doen dan komt het veel sneller over dan wanneer één of ander schimmig blaadje iets uitbrengt. Het gezeik met 'tweedehands informatie' is dat er zo verschrikkelijk veel teringzooi tussen zit. Daarom kan je het beste zelf erin duiken en kijken wat je eruit krijgt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:02 schreef L.Denninger het volgende:
Lekker asociaal ben jij
Om er andere mensen mee te helpen ? Voor de vooruitgang van de mensheid ?
O zo spiritueel zijn maar als er mensen mee geholpen kunnen worden - je moet het alleen laten onderzoeken - dan opeens roepen "Wat heb ik met andere mensen te maken ? Ze stikken er maar in !!!"..
Jawel, voor het plebs wel, want dat zijn juist de mensen die later allemaal massaal gebruik gaan maken van nieuwe technieken.
Zou mooi geweest zijn als de uitvinder van de verbrandingsmotor zoiets had van "och, ik hou het voor mezelf, het is toch niet handig voor het plebs"..
Maar als je de mensheid liever dom houdt onder het mom van spiritualiteit... Nee sorry, dat vind ik pas raar.![]()
volgens mij is alles natuurlijk, alleen noemen we iets bovennatuurlijk als we er niets van snappen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Is bewustzijn iets paranormaals overigens?
Bewustzijn is iets dat je niet zomaar kunt verklaren met de wetenschap, de wetenschap weet niet hoe ze bewustzijn zo goed in kaart kunnen brengen, ben nu aan het lezen over bewustzijn in een boek en daar beweren ze dat de hersens en de geest 1 zijn? Of ga ik nu te offtopic en gaat het niet om het bashen nu?. Is bewustzijn dan iets vreemds te noemen? En kun je dan spreken dat we allemaal wat bovennatuurlijks bezitten omdat we bewustzijn hebben?
Kloptquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
volgens mij is alles natuurlijk, alleen noemen we iets bovennatuurlijk als we er niets van snappen.
als je een tv aan iemand uit de middeleeuwen zou kunnen laten zien. zou die ook hekserij roepen.
Bewustzijn is denk ik iets wat buiten de beschrijving "normaal" of "paranormaal" valt,quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Is bewustzijn iets paranormaals overigens?
Bewustzijn is iets dat je niet zomaar kunt verklaren met de wetenschap, de wetenschap weet niet hoe ze bewustzijn zo goed in kaart kunnen brengen, ben nu aan het lezen over bewustzijn in een boek en daar beweren ze dat de hersens en de geest 1 zijn? Of ga ik nu te offtopic en gaat het niet om het bashen nu?. Is bewustzijn dan iets vreemds te noemen? En kun je dan spreken dat we allemaal wat bovennatuurlijks bezitten omdat we bewustzijn hebben?
Zonder bewustzijn ben je inderdaad niet in staat tot beseffen dat je leeft. Dus zonder bewustzijn kun je niet eens het leven waarnemen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Bewustzijn is denk ik iets wat buiten de beschrijving "normaal" of "paranormaal" valt,
je kunt erover discussieren of je bewustzijn 'waarneemt' met je normale zintuigen - of uberhaupt "waarneemt".
Ik denk eerder dat bewustzijn het waarnemen mogelijk maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |