abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:22:53 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471203
Oh en bij sommige mensen van de gevestigde reiligies heb ik weleens een ' ' idee, maar dat komt ook weer omdat die zichzelf denkgrenzen opleggen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:23:39 #127
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471227
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:22 schreef Zyggie het volgende:
Ja bash die arme uber-truthers maar. Weet wel dat jullie hetzelfde zijn alleen dan wat minder intensief.
Ik vind het wel gezellig hier .
Vrijheid
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:24:06 #128
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45471247
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:21 schreef Mirage het volgende:

[..]

natuurlijk !

maar als iemand echt geflipt lijkt te zijn....ziek dus,
waarom er dan hard en beledigend tegenin willen gaan ?

Ik vind het willen kwetsen en verwarren van iemand die ziek is veel zieker en onbehoorlijker dan het hebben van kronkels.
Ga eens even zelf een topic openen ofzo
Hier worden truthers gebashed
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:24:13 #129
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471253
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef jogy het volgende:
En trouwens, het 'probleem' met wetenschap is niet zozeer dat ze bang zijn voor nieuwe dingen maar dat ze gewoon nog steeds te weinig kennis van zaken hebben om alles te verklaren. Daarom zijn alle theoriëen ook theoriëen en niet feiten. De formules helpen bij het uitrekenen van bepaalde uitkomsten maar ze verklaren niet de oorzaak van het geheel. Kijk maar eens naar het hele quantum gedoe en hoe ze daarmee aan het worstelen zijn, al 50 jaar.
Theorieen zijn theorieen omdat ze fysische zaken aan elkaar koppelen, niet omdat ze niet 100% waar zijn.
Zyggie.
pi_45471301
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:22 schreef jogy het volgende:
Oh en bij sommige mensen van de gevestigde reiligies heb ik weleens een ' ' idee, maar dat komt ook weer omdat die zichzelf denkgrenzen opleggen.
mee eens, maar bij hun heb ik zoiets van ....... " oooookeeeee....... dat kan je denken, vinden, geloven.....ik denk echter anders en ik vind het jammer dat je jezelf naar mijn idee zo beperkt."

en ga mij aub niet beoordelen, veroordelen met JOUW ideeen.

Daarnaast vind ik het altijd wel interessant om een kijkje door hun ogen te nemen... dit ter verbreding van mijn kennis en ontwikkeling.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:26:19 #131
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471350
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:25 schreef Mirage het volgende:

[..]

mee eens, maar bij hun heb ik zoiets van ....... " oooookeeeee....... dat kan je denken, vinden, geloven.....ik denk echter anders en ik vind het jammer dat je jezelf naar mijn idee zo beperkt."

en ga mij aub niet beoordelen, veroordelen met JOUW ideeen.

Daarnaast vind ik het altijd wel interessant om een kijkje door hun ogen te nemen... dit ter verbreding van mijn kennis en ontwikkeling.
Kennis en ontwikkeling krijg je niet door het magische denken van andere mensen te volgen, maar juist door deze terzijde te schuiven.
Zyggie.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:26:23 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471355
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:24 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Theorieen zijn theorieen omdat ze fysische zaken aan elkaar koppelen, niet omdat ze niet 100% waar zijn.
Ze berekenen een gevolg maar weten niet wat de oorzaak is. De berekening klopt voor 100% maar ze hebben nog steeds geen concreet idee hoe zwaartekracht werkt, enkel dat het te berekenen is.
Vrijheid
pi_45471359
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:24 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ga eens even zelf een topic openen ofzo
Hier worden truthers gebashed
Ben jij niet ook een truther ?

je post hier op het moment vrij intensief....

ik bash jouw wel

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:27:49 #134
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471407
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:26 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Kennis en ontwikkeling krijg je niet door het magische denken van andere mensen te volgen, maar juist door deze terzijde te schuiven.
Dat is jouw weg en dat is ook een manier om kennis te verkrijgen. Neemt niet weg dat er miljoenen manieren zijn om dingen te ontdekken.
Vrijheid
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:30:38 #135
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471544
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze berekenen een gevolg maar weten niet wat de oorzaak is. De berekening klopt voor 100% maar ze hebben nog steeds geen concreet idee hoe zwaartekracht werkt, enkel dat het te berekenen is.
Tot op het punt dat er aannames moeten worden gemaakt. Maar dit is geen argument tegen wetenschap noch een argument voor de idioterie die hier plaatsvindt. Is het weer een 'laat de gedachtes de vrije loop-moment'?

*bash, bash*
Zyggie.
pi_45471558
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:26 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hoe wil jij iets opzij schuiven als je niet eerst kijkt naar wat het is

beetje dom gelul vind je niet ??
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:31:15 #137
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471573
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is jouw weg en dat is ook een manier om kennis te verkrijgen. Neemt niet weg dat er miljoenen manieren zijn om dingen te ontdekken.
Een gek kan dingen inderdaad ook op een fascinerende wijze beleven.
Zyggie.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:31:30 #138
31101 _Led_
pi_45471588
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "ontdekken" en "verzinnen"

ps.
Let the rants begin !
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:32:55 #139
31101 _Led_
pi_45471643
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:30 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nou nou, zo kan ie wel weer !
Schelden is een teken van onmacht he !

Maar inderdaad, je moet overal naar kijken.
En als er dan voor het 1 geen argumenten of bewijzen te vinden zijn, en voor het ander wel, dan is het ander het meest aannemelijk.

Tot er weer nieuwe feiten aan het licht komen, en dan moet je alles opnieuw evalueren
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:34:36 #140
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471694
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:30 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat het is? Iemand die mensen naar aanleiding van vage 'klachten' in de jeugd en met behulp van geboortedata adviezen gaat geven? .. 'Niet accepteren van de wedergeboorte.'
Zyggie.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:35:09 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471717
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:30 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Tot op het punt dat er aannames moeten worden gemaakt. Maar dit is geen argument tegen wetenschap noch een argument voor de idioterie die hier plaatsvindt. Is het weer een 'laat de gedachtes de vrije loop-moment'?

*bash, bash*
Het is ook niet bedoeld als argument tegen de wetenschap, het laat alleen het zwakke punt van de wetenschap zien. En wat is er idioot aan 'outside the box' denken als je er ten eerste plezier in beleeft, te ntweede niemand mee lastig valt en ten derde kennis opdoet, ook uit wetenschappelijke hoek?

De enige reden dat ik kan zien waarom sommige mensen bijna pissig worden als ze hier per ongeluk komen buurten is dat ze bang zijn dat men best eens gelijk kan hebben en dat het uiteindelijk allemaal een illusie blijkt te zijn.
Vrijheid
pi_45471756
ik heb verschillende stromingen van het Christelijke geloof bekeken (ja zelfs nadat ik vast had gesteld dat de Ene God het niet voor mij is, maar om inzicht en begrip voor anderen te krijgen... ontwikkeling ), ook heb ik de Koran gelezen, evenals dat ik geproeft heb aan verschillende occulte stromingen etc etc..

Het was leerzaam, interessant en gezellig.
Het heeft respect en begrip gekweekt en alles dat ik weggeschoven heb, heeft mij tegelijkertijd bevestiging voor andere eigen ideeen gegeven.

Mijn manier, temidden van de mensen.
Want zo leven wij nou eenmaal.... temidden van mensen, verschillende mensen.
Dit kan je willen ontkennen, buitensluiten, maar ik vraag mij af of je jezelf dan niet heel erg tekort doet en simpelminded houdt.
Sir Winston Churchill
pi_45471788
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is ook niet bedoeld als argument tegen de wetenschap, het laat alleen het zwakke punt van de wetenschap zien. En wat is er idioot aan 'outside the box' denken als je er ten eerste plezier in beleeft, te ntweede niemand mee lastig valt en ten derde kennis opdoet, ook uit wetenschappelijke hoek?

De enige reden dat ik kan zien waarom sommige mensen bijna pissig worden als ze hier per ongeluk komen buurten is dat ze bang zijn dat men best eens gelijk kan hebben en dat het uiteindelijk allemaal een illusie blijkt te zijn.
waarom denk je dat wetenschappers niet out of the box denken.

de evolutietheorie en de relativiteitstheorie waren behoorlijk out of the box toen z ontstonden.

over die eerste zijn er nog zat die 'm zover out of the box vinden dat ze 'm er 't liefste weer in terugstoppen.
pi_45471806
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:32 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nou nou, zo kan ie wel weer !
Schelden is een teken van onmacht he !
ik dacht juist dat dit de beoeling was.... de toevoegingen aan je eigen mening.
De lullige details

Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:38:07 #145
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471837
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "ontdekken" en "verzinnen"

ps.
Let the rants begin !
Rants zijn voor zwakke mensen zonder argumenten . En inderdaad, er zit een verschil tussen, het is alleen aan jezelf om te blijven toetsen dat je niet het spoor bijster bent. Op het internet kan je niet aan iemand zien of hij iets verzint, waanbeelden heeft of dat hij misschien toch iets heeft waardoor hij dingen kan waarnemen die niet iedereen zomaar waar kan nemen.
Vrijheid
pi_45471857
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:37 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik dacht juist dat dit de beoeling was.... de toevoegingen aan je eigen mening.
De lullige details
alleen maar richting tru-thers natuurlijk
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:38:41 #147
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471862
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar heb ik nou nooit last van gehad.
Zyggie.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:39:27 #148
31101 _Led_
pi_45471901
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

de evolutietheorie en de relativiteitstheorie waren behoorlijk out of the box toen z ontstonden.

over die eerste zijn er nog zat die 'm zover out of the box vinden dat ze 'm er 't liefste weer in terugstoppen.
Inderdaad.

Er is niks mis met out-of-the-box denken, mits je het dan maar opvolgt met gedegen onderzoek.

Idioterie verzinnen kan iedereen, maar pas als je het kan beargumenteren of aantonen dat het ook echt bestaat heeft het nut.

Ik kan prima een theorie verzinnen over dat wolken eigenlijk geesten zijn,
maar die theorie is zonder argumentatie en onderzoek net zo waardeloos als stellen dat wolken van chocola gemaakt zijn.

Ideeen zijn cheap, het vervolg-onderzoek is wat ze waardevol maakt.
zzz
pi_45471919
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:38 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Daar heb ik nou nooit last van gehad.
De agressor is nooit degene die de hinder ondervindt...
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:40:18 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471932
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoho, ik heb het nu over Zyggie hoor, wetenschappers denken weldegelijk 'outside the box' alleen mensen zoals zyggie gebruiken de theoretische kennis binnen die box om zich lekker veilig te voelen. Ik heb totaal niks tegen wetenschap. Ik gebruik het alleen niet als excuus om niet verder te hoeven denken .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')