abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:05:58 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45466543
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef jogy het volgende:
En trouwens, het 'probleem' met wetenschap is niet zozeer dat ze bang zijn voor nieuwe dingen maar dat ze gewoon nog steeds te weinig kennis van zaken hebben om alles te verklaren.
Nah, als ze alles kon verklaren was de wetenschap ten einde en stonden we op gelijk niveau met 'God'
quote:
Daarom zijn alle theoriëen ook theoriëen en niet feiten. De formules helpen bij het uitrekenen van bepaalde uitkomsten maar ze verklaren niet de oorzaak van het geheel. Kijk maar eens naar het hele quantum gedoe en hoe ze daarmee aan het worstelen zijn, al 50 jaar.
Dat klopt, dat is het verschil tussen religie en wetenschap.

De wetenschap probeert alleen het "hoe" te verklaren, niet het waarom.
Religie probeert het "Waarom" te verklaren.

Daarom zou religie eigenlijk de grootste voorstander van wetenschap moeten zijn; wetenschap interesseert zich toch juist voor de briljante manier waarop jouw 'God' (of 'Goden') de wereld in elkaar heeft gezet !

En er kan toch weinig mis zijn met een beetje interesse en respect voor dat werk
zzz
pi_45466895
Oke, mijn mening

Wetenschap
(zou ook niet best zijn ivm studies die ik gevolgd heb en modules van andere studies die ik interessant vond en meegepikt heb)

Ernaast heb ik mijn persoonlijke ervaringen, en enkele daarvan bevestigen voor mij... hebben aan mij bewezen dat er meer is dat dat de wetenschap tot nu heeft weten te bevatten en omkaderen.

Als er dan mensen zijn die (ontereht) met de wetenschap schermen om mijn persoonlijke ervaringen als leugens of hersenspinsels af te doen, dan vind ik dat nepwetenschappers die zonder kennis van het gebied waar ze over lullen op arrogante wijze een hoop onzin blaten.

Ik moet vaak best lachen om deze figuren.

Of jij daarbij hoort L. D. laat ik aan jou over om te bepalen.

Natuurlijk heeft de geest grapjes en zeker zien mensen vaak wat ze willen zien of interpreteren ze zaken zals het het best op hun wereld aansluit. Maar die zaken zijn niet van invloed geweest op de ervaringen die ik bijvoorbeeld als kind al had.

Je kan gewoon niet vaststellen vanaf achter een schermpje dat ervaringen niet juistzijn ervaren of geinterpreteerd.
Je doet dan juist de claim die je anderen verwijt en die je bij anderen als onmogelijk stelt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:18:09 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45466955
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nah, als ze alles kon verklaren was de wetenschap ten einde en stonden we op gelijk niveau met 'God'
[..]

Dat klopt, dat is het verschil tussen religie en wetenschap.

De wetenschap probeert alleen het "hoe" te verklaren, niet het waarom.
Religie probeert het "Waarom" te verklaren.

Daarom zou religie eigenlijk de grootste voorstander van wetenschap moeten zijn; wetenschap interesseert zich toch juist voor de briljante manier waarop jouw 'God' (of 'Goden') de wereld in elkaar heeft gezet !

En er kan toch weinig mis zijn met een beetje interesse en respect voor dat werk
Dat zou best eens wederzijds mogen zijn

En ik persoonlijk heb het niet zo op religie maar dat is persoonlijk . Religie zegt 'zo is het omdat wij het zeggen dat het zo is' en ik heb meer op met het zelf uitzoeken hoe ( of waarom ) iets zo werkt. Ik lees erover en probeer het dan uit, dat is veel leuker. En dingen zoals 2012 zijn erg leuk om in te duiken, hoe je het ook bekijkt.

Ik heb ook niets tegen de wetenschap, het is een goede aanvulling op mijn interessegebied, waar ik wel problemen mee heb is het feit dat men de gebrekkige kennis van de wetenschap gebruiken om dingen af te wijzen terwijl het dus niet eens afgewezen kan worden omdat de wetenschap het niet weet. de wetenschappers zelf die geven dat ook toe maar de mensen die alleen maar een versterking van hun eigen overtuiging zoeken pakken de punten theorietjes eruit en presenteert ze als feiten. Feiten zijn er gewoon nagenoeg niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45467185
wat mij trouwens vaak aan het lachen maakt is de aanname die als vaststaand feit wordt neergezet dat ik bv (om even alleen voor mijzelf te spreken) tegen de wetenschap ben, niets van de wetenschap afweet etc etc...

waar haal je dat vooroordeel vandaan.

En beseft de grote pseudowetenschapper zelf wel dat hij zich schuldig maakt aan VOORoordelen, ongefundeert geblaat.... koffiedik kijken

?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45467310
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:54 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Jawel hoor, Einstein was van meet af aan wetenschapper.
[..]
Ik heb nog nooit een briljante geest gezien die geboren werd al wetenschapper. Alleen een briljante geest die ideeen heeft en die eventueel met behulp van wetenschap aan kan tonen. En einstein heeft heeel wat van de toen bestaande wetenschap onderuit geschopt. Daar zou ie nooit gekomen zijn als ie niet ergens zelf bedacht had dat het anders was. En wat daarvoor was werd ook voor waar aangenomen.
quote:
Ik denk dat je hier wetenschap en religie door elkaar haalt, het waren juist de wetenschappers die niet mochten zeggen dat de aarde om de zon draaide enzo
Nee, ze waren niet in dienst van de kerk en mochten dus geen wetenschappers heten. Dat was toen niet officieel gescheiden. Het waren dus ketters. En pas heel wat jaren later werd pas erkend dat het wetenschap was.
Weet jij veel wat er over honderd jaar als wetenschap zal worden gezien wat jij nu toeschrijft aan een zieke geest?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:29:06 #106
31101 _Led_
pi_45467341
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:24 schreef Mirage het volgende:
wat mij trouwens vaak aan het lachen maakt is de aanname die als vaststaand feit wordt neergezet dat ik bv (om even alleen voor mijzelf te spreken) tegen de wetenschap ben, niets van de wetenschap afweet etc etc...

waar haal je dat vooroordeel vandaan.

En beseft de grote pseudowetenschapper zelf wel dat hij zich schuldig maakt aan VOORoordelen, ongefundeert geblaat.... koffiedik kijken

?
Over wie heb je het nu ?
Wie neemt er aan dat jij tegen de wetenschap bent ?
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:35:08 #107
31101 _Led_
pi_45467546
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:28 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een briljante geest gezien die geboren werd al wetenschapper.
Gek ge, er is ook nooit iemand geboren als vuilnisman
quote:
Alleen een briljante geest die ideeen heeft en die eventueel met behulp van wetenschap aan kan tonen.
Ja, zonder ideeen kun je uberhaupt niks, dan ben je niet eens een mens
quote:
En einstein heeft heeel wat van de toen bestaande wetenschap onderuit geschopt. Daar zou ie nooit gekomen zijn als ie niet ergens zelf bedacht had dat het anders was. En wat daarvoor was werd ook voor waar aangenomen.
Inderdaad, maar wat hij deed om het omver te schoppen was ook wetenschap.
En wat wil je nou de hele tijd zeggen met "hij heeft het zelf bedacht!" ?
Natuurlijk bedenken wetenschappers dingen, het is nogal moeilijk om nieuwe dingen te onderzoeken zonder dingen te bedenken !
Het verschil is dat ie het niet liet bij "denken dat het anders is", maar dat ie vervolgens op zoek ging naar argumenten en dingen die zijn ideeen konden staven en die reproduceerbaar waren zodat ie ook aan anderen de aannemelijkheid van zijn ideeen kon bewijzen.
quote:
Nee, ze waren niet in dienst van de kerk en mochten dus geen wetenschappers heten. Dat was toen niet officieel gescheiden. Het waren dus ketters. En pas heel wat jaren later werd pas erkend dat het wetenschap was.
Simpelweg niet waar, het waren wel wetenschappers alleen de kerk zette ze onder druk om de resultaten aan te passen aan wat voor de kerk gunstig was.
quote:
Weet jij veel wat er over honderd jaar als wetenschap zal worden gezien wat jij nu toeschrijft aan een zieke geest?
De definitie van 'wetenschap' blijft hetzelfde hoor, of er nou wat nieuwe dingen ontdekt worden of niet,
of mensen nou gedachten blijken te kunnen lezen - de idee 'wetenschap' blijft hetzelfde.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 18-01-2007 12:46:44 ]
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:53:40 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45468118
En ik ben er van overtuigd dat de 'wetenschap' ( foute benaming trouwens ) uiteindelijk ook wel tot de realisatie komt dat het spirituele spul dat mensen meemaken wetenschappelijk kan worden aangetoond. Ik ga er niet op wachten want het zullen mijn kleinkinderen zijn op zijn vroegst maar ik zie het wel gebeuren. Dat is wel weer een voordeel van de wetenschap, ze zijn wel traag als dikke stront maar waar ze mee aankomen is uiteindelijk wel op een zodanige manier ondersteund dat het niet meer te ontkennen valt.
Vrijheid
pi_45468159
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:16 schreef Mirage het volgende:

Ernaast heb ik mijn persoonlijke ervaringen, en enkele daarvan bevestigen voor mij... hebben aan mij bewezen dat er meer is dat dat de wetenschap tot nu heeft weten te bevatten en omkaderen.
nou, dat is zonder meer waar, wat weer niet betekent dat het nooit wetenschappelijk te verklaren zal zijn.
vroeger was het ook een raadsel hoe de planeten rondom de zon bewogen, totdat newton met zijn zwaartekrachttheorie kwam. en toen kon de baan van mercurius niet verklaard worden, volgens mij zei newton daar nog over dat dat de hand van god was. en toen kwam einstein met zijn relativiteit en kon ook de baan van mercurius berekend worden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2007 12:58:12 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:56:15 #110
31101 _Led_
pi_45468192
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:53 schreef jogy het volgende:
En ik ben er van overtuigd dat de 'wetenschap' ( foute benaming trouwens ) uiteindelijk ook wel tot de realisatie komt dat het spirituele spul dat mensen meemaken wetenschappelijk kan worden aangetoond. Ik ga er niet op wachten want het zullen mijn kleinkinderen zijn op zijn vroegst maar ik zie het wel gebeuren. Dat is wel weer een voordeel van de wetenschap, ze zijn wel traag als dikke stront maar waar ze mee aankomen is uiteindelijk wel op een zodanige manier ondersteund dat het niet meer te ontkennen valt.
Precies, of op z'n minst aannemelijk genoeg dat ontkennen niet zo snugger zou zijn tot er nieuwe feiten aan het licht komen
Ik ben de eerste die roept dat er nog genoeg te ontdekken is

Alleen dan het liefst wel een beetje op een verantwoorde manier, en niet door te zeggen "het is gewoon zo en ik heb geen argumenten nodig !"
zzz
pi_45468200
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

nou, dat is zonder meer waar, wat weer niet betekent dat het nooit wetenschappelijk te verklaren zal zijn.
vroeger was het ook een raadsel hoe de planeten rondom de zon bewogen, totda newton met zijn zwaartekrachttheorie kwam. en tien kon de baan van mercurius niet verklaard worden, volgens mij zei newton daar nog over dat dat de hand van god was. en toen kwam einstein met zijn relativiteit en kon ook de baan van mrcurius berekend worden
helemaal mee eens
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:05:19 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45468476
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies, of op z'n minst aannemelijk genoeg dat ontkennen niet zo snugger zou zijn tot er nieuwe feiten aan het licht komen
Ik ben de eerste die roept dat er nog genoeg te ontdekken is

Alleen dan het liefst wel een beetje op een verantwoorde manier, en niet door te zeggen "het is gewoon zo en ik heb geen argumenten nodig !"
Och, voor mijzelf doe ik het erg verantwoord, ik ga niet in dingen geloven die aantoonbaar onjuist zijn ( wetenschappelijk of voor mijzelf ). Ik vind het ook leuk om discussie erover te gaan juist om mijn geloofssysteem te testen tegen iemand anders. Als die andere er geen andere gaten in kan schieten dan "je bent gek ." dan zie ik dat als een zwakte en is diegene niet meer interessant. Iemand als Haushofer bijvoobeeld, die geeft argumenten aan waarom iets niet zo is als dat men denkt dat het is, daar valt heel goed mee te praten. Ik denk persoonlijk dat mensen die daadwerkelijk een vervelend gevoel in hun onderbuik krijgen door TRU eerder zelf ergens over twijfelen dan dat ze mensen op het goede pad willen helpen. zo van 'je bent een idioot als je dat denkt en ik hoef idioten niet serieus te nemen, opgelost '
Vrijheid
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:10:12 #113
31101 _Led_
pi_45468649
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Och, voor mijzelf doe ik het erg verantwoord, ik ga niet in dingen geloven die aantoonbaar onjuist zijn ( wetenschappelijk of voor mijzelf ). Ik vind het ook leuk om discussie erover te gaan juist om mijn geloofssysteem te testen tegen iemand anders. Als die andere er geen andere gaten in kan schieten dan "je bent gek ." dan zie ik dat als een zwakte en is diegene niet meer interessant. Iemand als Haushofer bijvoobeeld, die geeft argumenten aan waarom iets niet zo is als dat men denkt dat het is, daar valt heel goed mee te praten. Ik denk persoonlijk dat mensen die daadwerkelijk een vervelend gevoel in hun onderbuik krijgen door TRU eerder zelf ergens over twijfelen dan dat ze mensen op het goede pad willen helpen. zo van 'je bent een idioot als je dat denkt en ik hoef idioten niet serieus te nemen, opgelost '
Prima
Ik ageer dus juist tegen de lui (en er zijn er genoeg van ) die hun geloofssysteem niet durven testen,
die hun meningen niet willen onderbouwen met argumenten maar wiens theorieen juist voortkomen uit hun gebrek aan kennis van de wereld om hen heen - de wetenschap.

Zoals ik al eerder aangehaald heb, mensen die in gewone lensflares geesten gaan zien omdat ze de simpele uitleg niet kennen, die achter elke krakende deur een spook verwachten, die denken dat het feit dat ze iemand tegenkomen waar ze toevallig net aan dachten wel een bewijs moet zijn van hun paranormale vermogens etc..
zzz
pi_45469274
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:35 schreef L.Denninger het volgende:

[..]
Ja, zonder ideeen kun je uberhaupt niks, dan ben je niet eens een mens
Waarom is dan de meest uitgesproken zin "geen idee"
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:32:55 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45469354
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:30 schreef tontorico het volgende:

[..]

Omdat ze zich er niet in verdiept hebben.
Vrijheid
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:33:18 #116
31101 _Led_
pi_45469365
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:30 schreef tontorico het volgende:

[..]

Hangt er denk ik vanaf met wat voor soort mensen je omgaat, ik hoor 't niet zo vaak
zzz
pi_45469537
Zit je in een sociaal isolement?
pi_45469596
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat ze zich er niet in verdiept hebben.
Je kan nooit alles weten
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:42:43 #119
31101 _Led_
pi_45469681
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:38 schreef tontorico het volgende:
Zit je in een sociaal isolement?
Nee, ik hoef andere mensen nooit iets te vragen

Nou weer on-topic, gebasht moet er worden !!!!

En nu is het de beurt aan de mensen met aluminium-folie hoedjes ! (De "Tinfoilers" !)
Weten die lui niet dat het onderzocht is en dat alu-folie hoedjes eventuele straling alleen maar versterken ???
(Zie http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/ )

zzz
pi_45469821
tin foil... wat ik jamer vind is dat dit zoals ik het tegen ben gekomen voornamelijk in echt sekte verband gaat zoals sektes over het algemeen als vooroordeel gezen wordt.

Hun ideeen.... tsja leef zols je wil, maar alles er omheen... ik vind het ongezond.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:10:29 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45470718
Kort en bondig. Ik vermoed dat die zelfs niet serieus genomen worden door 90% van de TRU mensen, maar ok .
Vrijheid
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:16:00 #122
31101 _Led_
pi_45470954
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:10 schreef jogy het volgende:
Kort en bondig. Ik vermoed dat die zelfs niet serieus genomen worden door 90% van de TRU mensen, maar ok .
Kom op, verzin er ook eens eentje, we gaan lekker zo !!
Er moeten toch ook wel dingen tussenzitten waarvan jij denkt "bij die knakker hebben ze vroegen z'n navelstreng te hard om z'n nek heen getrokken" ?
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:21:13 #123
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45471147
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:16 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Er moeten toch ook wel dingen tussenzitten waarvan jij denkt "bij die knakker hebben ze vroegen z'n navelstreng te hard om z'n nek heen getrokken" ?
Ja hoor, bij die 'wat je niet ziet is er niet' knakkers heb ik dat weleens. Of de mensen die stug vol blijven houden dat de Verenigde Staten zelf niets wisten van 9/11 .

Verder niet echt, maar dat ligt ook weer aan het feit dat ik van mening ben dat je horzion niet breed genoeg kan zijn, of het nou waar is of niet. Zolang het je dagelijkse functioneren niet belemmert is er gewoon niets aan de hand .
Vrijheid
pi_45471170
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:16 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

natuurlijk !

maar als iemand echt geflipt lijkt te zijn....ziek dus,
waarom er dan hard en beledigend tegenin willen gaan ?

Ik vind het willen kwetsen en verwarren van iemand die ziek is veel zieker en onbehoorlijker dan het hebben van kronkels.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:22:19 #125
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45471192
Ja bash die arme uber-truthers maar. Weet wel dat jullie hetzelfde zijn alleen dan wat minder intensief.
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')