abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:14:13 #76
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45456532
ik zie tru als een serieus sub topic, daar ik zelf veel bezig ben met het ufo fenomeen.

ook zaken als 9/11 en overheidsconspiracy's, lost civilizations vind ik de moeite waard.

helaas zitten hier ook een aantal nutcases die dit forum een slechte naam geven.

buitenstaanders die ff langs komen op tru en dat dan lezen denken dat iedereen volkomen idioot is, terwijl ik en een hoop anderen de onderwerpen zeer serieus nemen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:20:35 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45456812
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Even over de realiteit nog

In hoeverre kun je spreken dat je leefbaar bent in een realiteit? Is de realiteit wel zo aanwezig in het bestaan van ons?

L.Dellinger heeft het erover dat hij mensen niet respecteert die niet bezig zijn met de realiteit. Ondertussen is hij wel mooi actief op internet en op een forum dat weer staat voor een sub-realiteit. Waar wij nu actief op zijn dat is geen realiteit. Een sub-realiteit eerder. Dus dan heeft hij geen respect voor mensen die niet bezig zijn met waarheid en realiteit, ondertussen zit hij wel mooi actief te wezen in een sub-realiteit.

Wel een mooie reden tot openen van een nieuw topic.

" In hoeverre kun je spreken dat de mensheid leefbaar is in de realiteit"

Ik zal dat niet hier gaan doen maar later in een apart topic, dit topic gaat wel richting de bookmarkt

Maar toch is het hier even ontopic, je gaat stellingen afbreken van mensen en je gaat stellingen verdedigen ook.

De realiteit Zit de realiteit tussen je oren of kun je niet spreken over een realiteit tussen je oren? Is de realiteit alleen hetgeen dat de film laat zien die op je netvlies valt? Is je denkwereld misschien onrealistisch ondanks dat je zelf denkt dat je oh zo in de realiteit staat?

Zomaar een gestoorde gedachte van mij dus

In hoeverre kun je spreken over een realiteit waar wij in leven en wat is zo mooi aan die realiteit? Waarom ben je een minder mens als je je aandacht vestigd op iets anders?

Ieder mens heeft fantasie, daar ontstaat muziek, films en kunst door en nog veel meer door, zelfs sporten zijn ontstaan uit fantasie, iemand moest toch het voetbalspel ontdekken en de rest van alle sporten, is sport misschien ook onrealistisch? Dus is niet ieder mens totaal onrealistisch aangelegd?
Blaaaat, je mist het punt.

Ik vind niet dat je bezig moet zijn met de realiteit hoor, dat zoek je zelf maar uit.
Waar het om ging is dat ik er een hekel aan heb als mensen idioterie gaan verkondigen als de waarheid, simpelweg omdat ze zelf niet genoeg weten van de wereld om hen heen.

Realiteit is realiteit.
Jij kunt nog zo hard roepen dat je jezelf onkwetsbaar kunt denken,
maar als ik je met een baksteen op je kop sla doet dat pijn en raak je gewond.

En zo is het ook met die verhalen over lui die de energie-geest van hun oma zien in een simpel fenomeen als lensflare; het is simpelweg quatsch.

Als ik mijn schaduw op de grond opeens "een manifestatie van hyperdimensionale energybanen van aliens" ga noemen mag ik toch ook hopen dat niemand me serieus neemt, en dat er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me uit te leggen wat een schaduw is en hoe het werkt.
zzz
pi_45456866
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:14 schreef huupia het volgende:
ik zie tru als een serieus sub topic, daar ik zelf veel bezig ben met het ufo fenomeen.

ook zaken als 9/11 en overheidsconspiracy's, lost civilizations vind ik de moeite waard.

helaas zitten hier ook een aantal nutcases die dit forum een slechte naam geven.

buitenstaanders die ff langs komen op tru en dat dan lezen denken dat iedereen volkomen idioot is, terwijl ik en een hoop anderen de onderwerpen zeer serieus nemen.
pas op!!!

Ik verander je zo in een kikker

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:24:38 #79
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45456961
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

pas op!!!

[afbeelding]

kwak, kwak
pi_45457481
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

pas op!!!

[afbeelding]

Hee wat doe jij in mijn jurk
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:41:09 #81
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45457540
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Iedereen leeft in zijn persoonlijk gecreëerde psychose, dat is het probleem.
Ja, machtige gedachtes. Alleen de tru-psychoses hebben nogal veel betrekking op onaardse dingen, die feitelijk onwaar zijn, dus daar moet wat tegen gedaan worden.
Zyggie.
pi_45457629
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Hee wat doe jij in mijn jurk
ik wilde hem alleen maar passen...

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45457662
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:41 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ja, machtige gedachtes. Alleen de tru-psychoses hebben nogal veel betrekking op onaardse dingen, die feitelijk onwaar zijn, dus daar moet wat tegen gedaan worden.
ow alwetende helderziende

jij weet vanaf daar de feiten over de dingen die ik hier waarneem ?
Sir Winston Churchill
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:47:48 #84
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45457741
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:45 schreef Mirage het volgende:

[..]

ow alwetende helderziende

jij weet vanaf daar de feiten over de dingen die ik hier waarneem ?
Jullie TRU-ers willen me natuurlijk meteen verheffen tot een mythische cultfiguur met bijhorende gaves. Ik wil wel dienen als orakel voor jullie orbs, coldreading, geestenervaringen, alienontvoeringen en andere spannende zaken.
Zyggie.
pi_45457978
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:47 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Jullie TRU-ers willen me natuurlijk meteen verheffen tot een mythische cultfiguur met bijhorende gaves. Ik wil wel dienen als orakel voor jullie orbs, coldreading, geestenervaringen, alienontvoeringen en andere spannende zaken.
mag ik dan je assistente zijn ?
Sir Winston Churchill
pi_45461326
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:47 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Als je nou in KPD ook nog even je hengeltje post dan kunnen we ook gelijk bepalen of je dan ook alle soorte "probes" mag uitvoeren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:03:15 #87
31101 _Led_
pi_45463029
Ha, ik zie een conspiracy van de truthers om dit tot een slowchat-topic te maken !!!

Nu weer on-topic please

zzz
pi_45464013
Truthers bedenken onorthodoxe methodes,

Non-truthers gebruiken de orthodoxe methodes om de onorthodoxe methodes van thruthers te ondermijnen
pi_45464165
what's next?
In R&P een topic: bash hier krassers?
In PUB een topic over orthopedagogiek?
In F&F een topic: scheer hier uw poes?
in KPD: Bash hier pikpics?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45464343
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:51 schreef nokwanda het volgende:
what's next?
nu ligt mijn aansterkvloeibaarvoedselflesje van 4 euro per stuk over mijn toetsendord en rokje.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:01:17 #91
31101 _Led_
pi_45464437
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:51 schreef nokwanda het volgende:
what's next?
Zie :
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:26 schreef Elvi het volgende:
Kan er niet een centraal "Bash hier de TRUTH-gangers" komen voor alle sceptici?

Dit is best offtopic namelijk hiero
en
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:07 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Puik plan TS

Hiermee creeer je ook gelijk de mogelijkheid voor ons om alle denigrerende, bash en trol posts te verwijderen met een verwijzing naar dit topic, kun je toch je ei kwijt
Dit topic was niet mijn idee hoor, ik probeer alleen maar te helpen
zzz
pi_45464470
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zie :
[..]

en
[..]

Dit topic was niet mijn idee hoor, ik probeer alleen maar te helpen
Ik zie je goedhartigheid en ben je dankbaar

Sir Winston Churchill
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:07:20 #93
31101 _Led_
pi_45464623
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik zie je goedhartigheid en ben je dankbaar

Och, je laat me blozen
Ik probeer gewoon m'n steentje bij te dragen aan een betere wereld, dat is niet zo bijzonder hoor!

Maar kom op, nu weer ontopic, gebasht moet er worden !

Wat ik al helemaal te stupide voor woorden vind zijn die types die roepen
"De wetenschap houdt zich alleen maar bezig met het bekende !!! Ze zijn bang voor het onbekende !"
Mensen die het idiote daarvan niet inzien hadden wat mij betreft nooit een diploma moeten krijgen.

En voorlopig hebben we alles - verbrandingsmotor, computers, internet, telefonie, electriciteit, medicijnen - allemaal te danken aan de wetenschap.
Maar nee, "de wetenschap" is bang voor nieuwe dingen, heust !

* Rant on
zzz
pi_45464780
Niet perse aan de wetenschap maar aan die dromers die vonden dat het mogelijk moest worden en het realiteit maakte die jij nu aanziet voor wetenschap
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:15:32 #95
31101 _Led_
pi_45464840
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:13 schreef nokwanda het volgende:
Niet perse aan de wetenschap maar aan die dromers die vonden dat het mogelijk moest worden en het realiteit maakte die jij nu aanziet voor wetenschap

Dat is de wetenschap - het onderzoeken !
Maar als je je happier voelt door wetenschappers "dromers" te noemen - ook goed

De mensen die nu aan genetica werken, onderzoekers die kijken hoe ze onze bandbreedte groter kunnen maken,
mensen die proberen schonere auto's te maken - in mijn ogen wetenschap, maar in jouw ogen "gedroom" ?
zzz
pi_45464989
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:15 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat is de wetenschap - het onderzoeken !
Maar als je je happier voelt door wetenschappers "dromers" te noemen - ook goed

De mensen die nu aan genetica werken, onderzoekers die kijken hoe ze onze bandbreedte groter kunnen maken,
mensen die proberen schonere auto's te maken - in mijn ogen wetenschap, maar in jouw ogen "gedroom" ?
nee, niet in mijn ogen. Het zijn wel mensen die vaak kijken naar wat er niet is en wat er zou moeten zijn in hun ogen.
Mensen die dromen. Die kunnen voor jou dan onmogelijk wetenschappers zijn in de eerste instantie. Dat worden ze immers pas als jij het tastbare bewijs hebt van wat ze hebben uitgevogeld in de fase dat ze nog als dromers werden gezien door mensen zoals jij.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:27:23 #97
31101 _Led_
pi_45465237
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

nee, niet in mijn ogen. Het zijn wel mensen die vaak kijken naar wat er niet is en wat er zou moeten zijn in hun ogen.
Mensen die dromen. Die kunnen voor jou dan onmogelijk wetenschappers zijn in de eerste instantie. Dat worden ze immers pas als jij het tastbare bewijs hebt van wat ze hebben uitgevogeld in de fase dat ze nog als dromers werden gezien door mensen zoals jij.
wetenschap - het verkrijgen van kennis.
Het is niet alleen wetenschap als je erachter komt dat iets werkt, het is ook wetenschap als je erachter komt dat iets niet werkt.

En afgezien daarvan, al die dingen die ik opnoemde hebben we nu, dus dan nog - volgens jouw standpunt zouden de bedenkers alsnog wetenschappers zijn, want ze hebben die dingen uitgevogeld en we werken er inmiddels met veel plezier mee.

Maar hoe wil je nou het standpunt "De wetenschap is bang en wil geen onbekende dingen onderzoeken" verdedigen ?
zzz
pi_45466127
Misschien is het niet "De wetenschap" die dingen onderzoekt, maar zijn dat individuen die die aanzet geven. Ik denk niet dat een Einstein nu onmiddelijk als wetenschapper gezien werd.

Hoeveel mensen zijn daarvoor niet ter dood veroordeeld omdat ze dingen verkondigden die de toenmalige "wetenschap" als ketterij bestempelde?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:54:12 #99
31101 _Led_
pi_45466179
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:52 schreef nokwanda het volgende:
Misschien is het niet "De wetenschap" die dingen onderzoekt, maar zijn dat individuen die die aanzet geven. Ik denk niet dat een Einstein nu onmiddelijk als wetenschapper gezien werd.
Jawel hoor, Einstein was van meet af aan wetenschapper.
quote:
Hoeveel mensen zijn daarvoor niet ter dood veroordeeld omdat ze dingen verkondigden die de toenmalige "wetenschap" als ketterij bestempelde?
Ik denk dat je hier wetenschap en religie door elkaar haalt, het waren juist de wetenschappers die niet mochten zeggen dat de aarde om de zon draaide enzo
zzz
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:03:05 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45466456
En trouwens, het 'probleem' met wetenschap is niet zozeer dat ze bang zijn voor nieuwe dingen maar dat ze gewoon nog steeds te weinig kennis van zaken hebben om alles te verklaren. Daarom zijn alle theoriëen ook theoriëen en niet feiten. De formules helpen bij het uitrekenen van bepaalde uitkomsten maar ze verklaren niet de oorzaak van het geheel. Kijk maar eens naar het hele quantum gedoe en hoe ze daarmee aan het worstelen zijn, al 50 jaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')