Inderdaad, de wereld gaat veranderen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:15 schreef squealmaster het volgende:
Mensen hier spreken altijd van democratie en meningsuiting, maar dat is hier in het TRU Forum toch wel heel anders !
Ik snap niet dat de DEBUNKERS altijd hier op dit TRU forum zitten, terwijl het bij voorbaat al onzin is!
Je hebt een keuze, of je kiest ervoor om "open minded" te zijn en omtegaan met de onderwerpen die hier ter discussie staan, of je gaat op een ander forum discusseren !
Ik ga toch ook niet op jullie topic's reageren onder het motto "WAT EEN ONZIN", terwijl er juist daar (nieuws, politiek) veel fabbels worden vertelt, die een groot deel van de FOKKERS wel slikt.
THE WORLD IS GOING TO CHANGE, ACCEPT IT !![]()
Mwoa, die mensen hebben allemaal een 'magische' ( lees creatieve ) gedachte gehad waaruit het idee voortkwam. Misschien hebben ze er wel over gedroomd ofzo. Zulke ideëen komen niet uit de lucht vallen. Met het verschil dat ze slim genoeg waren of toegewijd genoeg waren om het idee in een concreet iets om te vormen natuurlijk. Daarbij heb je nog de bijkomstigheid dat veel mensen die 'verdwaald zijn in het magische denken' veelal een stuk gelukkiger zijn dan mensen die dat niet hebben, niet allemaal natuurlijk. Maar er zijn genoeg mensen die dag in dag uit hun ding alleen maar doen en toch stiekem denken 'is dit het nou?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef L.Denninger het volgende:
Even nadenken hoor, wat hebben we ook al weer te danken aan de 'magisch' denkende mensen ?
Telefoon ?
Televisie ?
Internet ?
De benzinemotor ?
Vliegtuigen ?
OH NEE !!!! HELEMAAL NIKS
Zucht, daar gaan we weer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoa, die mensen hebben allemaal een 'magische' ( lees creatieve ) gedachte gehad waaruit het idee voortkwam. Misschien hebben ze er wel over gedroomd ofzo. Zulke ideëen komen niet uit de lucht vallen.
Precies, ze dachten niet dat ze het wel voor elkaar zouden krijgen door wat salie te verbrandenquote:Met het verschil dat ze slim genoeg waren of toegewijd genoeg waren om het idee in een concreet iets om te vormen natuurlijk.
Ignorance is bliss inderdaadquote:Daarbij heb je nog de bijkomstigheid dat veel mensen die 'verdwaald zijn in het magische denken' veelal een stuk gelukkiger zijn dan mensen die dat niet hebben, niet allemaal natuurlijk.
Tja, van sprookjes met een happy end worden we gelukkig maar dat wil niet zeggen dat we moeten volhouden dat assepoester waar gebeurd is.quote:Maar er zijn genoeg mensen die dag in dag uit hun ding alleen maar doen en toch stiekem denken 'is dit het nou?' Concreet/materialistisch gezien heeft het 'magische denken' zonder dat er een uitvinding uit voortkwam niet veel uitgehaald maar op andere niveau's zeker wel. En nu laat ik even buiten beschouwing of het zelfdeceptie is of niet.
Dus je hebt volgens jou twee keuzes, of je negeert het hele TRU forum, of je gaat klakkeloos mee in wat men post in het TRU forum?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:15 schreef squealmaster het volgende:
Mensen hier spreken altijd van democratie en meningsuiting, maar dat is hier in het TRU Forum toch wel heel anders !
Ik snap niet dat de DEBUNKERS altijd hier op dit TRU forum zitten, terwijl het bij voorbaat al onzin is!
Je hebt een keuze, of je kiest ervoor om "open minded" te zijn en omtegaan met de onderwerpen die hier ter discussie staan, of je gaat op een ander forum discusseren !
Ik ga toch ook niet op jullie topic's reageren onder het motto "WAT EEN ONZIN", terwijl er juist daar (nieuws, politiek) veel fabbels worden vertelt, die een groot deel van de FOKKERS wel slikt.
THE WORLD IS GOING TO CHANGE, ACCEPT IT !![]()
Die ideëen komen wel uit dezelfde hoek als waar de 'zweefteven' hun ingevingen uit krijgen hoor, of je dat nou leuk vindt of niet. Heeft niets met 'verkrachten' te maken. en de wetenschappers zijn ook geen 'magische' figuren, net zo min als truthers 'magische' figuren zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zucht, daar gaan we weer.
Ideeen hebben is niks magisch, als je geen ideeen hebt leef je niet.
En nee, ze komen niet uit de lucht vallen, ze komen voort uit een behoefte.
Hou nou eens op met het verkrachten van de waarheid door wetenschappers om te dopen tot "magische figuren" omdat ze zogenaamd "magische ideeen" hadden
quote:[..]
Precies, ze dachten niet dat ze het wel voor elkaar zouden krijgen door wat salie te verbranden
That one goes both wayquote:[..]
Ignorance is bliss inderdaad
Assepoester heeft weinig van doen met deze dingen. Niet voor jou natuurlijk, dat is ook niet erg, maar er zijn genoeg mensen die geen problemen hebben met een beetje zweverigheid. Zeker niet als er daardoor naast materieel geluk ook een ander soort geluk uit voortkomt. Hoe meer geluk je voor jezelf bijelkaar kan sprokkelen hoe beter, of zit ik hier fout?quote:[..]
Tja, van sprookjes met een happy end worden we gelukkig maar dat wil niet zeggen dat we moeten volhouden dat assepoester waar gebeurd is.
En welke hoek mag dat zijn ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Die ideëen komen wel uit dezelfde hoek als waar de 'zweefteven' hun ingevingen uit krijgen hoor, of je dat nou leuk vindt of niet.
Vertel je dat ook even tegen de truthers hier die beweren telepatisch te zijn, dingen denken te kunnen bewegen met hun gedachten, etc. ?quote:Heeft niets met 'verkrachten' te maken. en de wetenschappers zijn ook geen 'magische' figuren, net zo min als truthers 'magische' figuren zijn.
Aha, je zegt dus dat het inderdaad nergens op slaat allemaal maar dat het niet erg is dat de truthers zichzelf voor de gek houden !quote:. Nee, dat is ook hun goed recht. En als er mensen zijn die dat wél denken en voor zichzelf het gevoel hebben dat het ook daadwerkelijk werkt wie ben jij dan om dat stukje blijdschap proberen weg te nemen? Wat win je erbij?
. Zolang ze zichzelf niet in de weg staan met hun handelingen ( ik moet mijn nagels eruit trekken voor het grote blauwe konijn in de schommelstoel voor mijn huis!
! ) dan is het niet aan jou om jouw wereldbeeld op te dringen aan degene die gelukkig is met zijn/haar realiteit. hoe misleidt die realiteit in jouw subjectieve levensvisie dan ook is. Zodra men zichzelf in de weg staat of zelfs een gevaar zijn voor zichzelf hebben we nog steeds een redelijk functionerend ziekenzorgsysteem die ze van dienst kan zijn.
Assepoester heeft weinig van doen met deze dingen. Niet voor jou natuurlijk, dat is ook niet erg, maar er zijn genoeg mensen die geen problemen hebben met een beetje zweverigheid. Zeker niet als er daardoor naast materieel geluk ook een ander soort geluk uit voortkomt. Hoe meer geluk je voor jezelf bijelkaar kan sprokkelen hoe beter, of zit ik hier fout?
het is ook niet zo dat met een vlaag van inspiratie je er bent, vervolgens moet het uitgewerkt worden, en dat kost gewoon veel moeite en proberenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:30 schreef L.Denninger het volgende:
Het zijn gewoon ideeen, meer niet.
Het verschil is dat deze mensen gedegen onderzoek doen, meer over de werking van de wereld leren en daarmee hun ideeen concreet uit kunnen werken, waardoor de rest van de wereld er ook weer van kan genieten.
Het is de hoek van durven door te gaan met een gedachte, niet content zijn met het leven zoals de rest en je kop boven het maaiveld durven te steken met de kans om uitgelachen te worden door narrowminded peoplequote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En welke hoek mag dat zijn ?
Het zijn gewoon ideeen, meer niet.
Het verschil is dat deze mensen gedegen onderzoek doen, meer over de werking van de wereld leren en daarmee hun ideeen concreet uit kunnen werken, waardoor de rest van de wereld er ook weer van kan genieten.
Da's wat anders dan met een kristal aan een touwtje slingeren en iemand vertellen "dat er ergens in zijn toekomst iets gaat gebeuren dat grote invloed heeft op zijn leven"
Ik zie dat niet als iets magisch eigenlijk. Het is ook geen talent maar een mogelijkheid die weggestopt zit bij iedereen, echter komt niet iedereen er even makkelijk bij. Ikzelf heb het ook nog nooit bewust meegemaakt hoor maar daarom hoor je mij nog niet zeggen dat het onmogelijk is.quote:[..]
Vertel je dat ook even tegen de truthers hier die beweren telepatisch te zijn, dingen denken te kunnen bewegen met hun gedachten, etc. ?
quote:[..]
Aha, je zegt dus dat het inderdaad nergens op slaat allemaal maar dat het niet erg is dat de truthers zichzelf voor de gek houden !
Nou ja, als jij het zegt dan
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Impulsiviteit als sleutelwoord
im·pul·sief (bn.)
1 geneigd impulsen te volgen => spontaan
Spontane ingeving die niet werkelijkheid is maar wel de neiging heeft tot werkelijkheid zijn in je eigen perspectiefEen gedachte die spontaan is en die niet direct waar is maar wel als waar wordt opgevat. Handelen zonder te denken misschien wel ook. Het gevoel volgen en niet meteen het verstand.
Ik handel met gevoel en met verstand. Ieder mens heeft gevoel en verstand. En dan is het wel zo prettig als er balans is tussen gevoel en verstand. Constant met je verstand leven is ook geen juiste manier van leven. En alleen maar afgaan op je gevoel zorgt voor verdwaling in het hele gebeuren.
Impulsiviteit ontstaat door gevoel, in een storm zitten en het gevoel krijgen dat straks de hele wereld weg waait. Om vervolgens met verstand te corrigeren tot redelijke standaarden waarbij je niet compleet gaat doorschieten richting extremen.
Extremen heb je ook nog. Net zoals vandaag het weer extreem is.
En dan een vraag tussendoor. In hoeverre kun je spreken dat mensen geneigd zijn tot extremen? In hoeverre wordt de standaard gehanteerd?
Dan denk ik vanzelf dat het nodig is dat mensen eens over de standaard heengaan en neigen tot extremisme. Denk dus ook echt dat de wetenschap ook ontstaan is door standaarden te doorbreken en verder te denken dan de norm.
Precies. Wetenschap, geen magie.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is de hoek van durven door te gaan met een gedachte, niet content zijn met het leven zoals de rest en je kop boven het maaiveld durven te steken met de kans om uitgelachen te worden door narrowminded people.
Nee, ik 'hoor' je zeggen dat het weggestopt zit bij iedereen - dus dat het bestaat.quote:Ik zie dat niet als iets magisch eigenlijk. Het is ook geen talent maar een mogelijkheid die weggestopt zit bij iedereen, echter komt niet iedereen er even makkelijk bij. Ikzelf heb het ook nog nooit bewust meegemaakt hoor maar daarom hoor je mij nog niet zeggen dat het onmogelijk is.
Lees maar even wat wombcat typte. Je moet je er dus in verdiepen, tijd in steken. Dat soort dingen. En het is geen magie, het is vooral gewoon een andere levensvisie of een aanvulling op je bestaande levensvisie. Het is niet mutual exclusive.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies. Wetenschap, geen magie.
Och, als iedereen het zou moeten kunnen dan kan iedereen hun eigen onderzoekje starten, of het nou een officiële onderzoeker is met papiertjes of niet, lekker belangrijk. Het kost geen drol, alleen wat inspanning en een juiste instelling.quote:[..]
Nee, ik 'hoor' je zeggen dat het weggestopt zit bij iedereen - dus dat het bestaat.
En als dat zo is vind ik de mensen die het kunnen behoorlijk egoistisch dat ze dat niet even goed onderzoeken zodat de mensheid er zijn voordeel mee kan doen
ik bedoelde dat eigelijk als aanvulling van zijn post, maar kan ook de andere kant op gelden natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Lees maar even wat wombcat typte. Je moet je er dus in verdiepen, tijd in steken. Dat soort dingen. En het is geen magie, het is vooral gewoon een andere levensvisie of een aanvulling op je bestaande levensvisie. Het is niet mutual exclusive.
[..]
Oh ok, maar inderdaad het geldt voor beide kanten jaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik bedoelde dat eigelijk als aanvulling van zijn post, maar kan ook de andere kant op gelden natuurlijk.
wat ik bedoelde was dat de relativiteitstheorie (bv.) dat daar de basis wel werd gelegd met een vlaag van inspiratie, maar vervolgens veel tijd en energie kostte om uit te weren.
of als een songwriter een idee heeft voor een liedje, dan is het er (meestal) ook niet als bij toverslag, maar heeft 'ie een idee, en moet dat uitgewerkt worden tot een liedje.
21 december 2012 toch?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh ok, maar inderdaad het geldt voor beide kanten ja. Een alternatief wereldbeeld komt ook niet als donderslag bij heldere hemel
.
Uhu. Om maar even als een 'lichtwerker' te spreken. 'iedereen die er klaar voor is zal blijven leven en iedereen die niet meegaat zal gruwelijk lijden en kermend sterven.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
21 december 2012 toch?
als ik de topics hier moet geloven
Dat geldt ook voor de uitvinding van peniciline, dat kun ik ook, maar ik ben blij dat iemand dat gedaan heeft voor me. Ook al zou ik ook telepathische krachten hebben, ik heb geen flauw benul hoe ik die moet oproepen. Iemand die dat wel kan, kan me dus "op weg sturen" door in ieder geval wat onderzoek te doen naar hun eigen situatie.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:53 schreef jogy het volgende:
Och, als iedereen het zou moeten kunnen dan kan iedereen hun eigen onderzoekje starten, of het nou een officiële onderzoeker is met papiertjes of niet, lekker belangrijk. Het kost geen drol, alleen wat inspanning en een juiste instelling.
er zijn genoeg cursussen te vinden op het internet hoe je wat dan ook kan activeren. Dus het wordt wel gedeeld door mensen maar als je er niet naar op zoek gaat houdt het op.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de uitvinding van peniciline, dat kun ik ook, maar ik ben blij dat iemand dat gedaan heeft voor me. Ook al zou ik ook telepathische krachten hebben, ik heb geen flauw benul hoe ik die moet oproepen. Iemand die dat wel kan, kan me dus "op weg sturen" door in ieder geval wat onderzoek te doen naar hun eigen situatie.
Door dat niet te doen ben je ook in mijn opinie egoïstisch bezig...
In die gevallen kun je dus zeggen dat de betreffende personen ook daadwerkelijk onderzoek gedaan hebben en dat je het dus niet meer helemaal zelf hoeft uit te vinden. (ervan uitgaand dat die boeken geschreven zijn in ernst)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:22 schreef jogy het volgende:
[..]
er zijn genoeg cursussen te vinden op het internet hoe je wat dan ook kan activeren. Dus het wordt wel gedeeld door mensen maar als je er niet naar op zoek gaat houdt het op.
Ook kan je boeken lenen/kopen waar je er dieper op in kan gaan trouwens.
Jup. Ik had het enkel en alleen over dat mensen die het ( beweren te ) kunnen zich niet aanbieden aan de gevestigde wetenschappers. De informatie is weldegelijk aanwezig maar als jij er niet naar op zoek gaat kunnen we het je moeilijk door je strot duwen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In die gevallen kun je dus zeggen dat de betreffende personen ook daadwerkelijk onderzoek gedaan hebben en dat je het dus niet meer helemaal zelf hoeft uit te vinden. (ervan uitgaand dat die boeken geschreven zijn in ernst)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |