abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2007 @ 02:24:46 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_45426842
Dit is niet een topic voor links of voor rechts te pretenderen beter te zijn, of om mijn persoonlijke politieke standpunten voor te leggen of om becritiseerd te worden, maar ik vraag me af wat er precies mis is met beide extreme van het politieke spectrum en waarom we er niet bij stil staan dat er ook Extreem Conservatief en Extreem Progressief is, de wereld is niet zwart/wit en de politiek ook niet ondanks dat zoveel mensen het zo zien.

Dus aub, hou je trolls, flamebaits en wat dan ook voor je en geef eens een objectieve lijst zodat we in discussie kunnen.

Fight war, not wars!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_45426855
Extreem grijs bedoel je?
Dat is ook zo 2006.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45426900
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 02:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Fight war, not wars!

En 'extreem' laat geen ruimte open voor nuancering.

Of het nu links, rechts of voor mijn part libertarisch is: zodra je lijnrecht achter een ideologie aanloopt, verdwijnt veelal het gezond verstand, en komen er dingen als groepsdruk, oogkleppengedrag en xenofobie voor in de plaats. Mensen gaan niet meer voor zichzelf denken, laten zich ophitsen door enkelen die dat wél doorzien, en zo ontstaat er een gevaarlijk instrument.

Dat staat los van de daadwerkelijke haalbaarheid van ideeën, en het nut om er überhaupt aandacht te besteden.
Verschilt per stroming, al vind ik het van een bijzondere hoeveelheid naiviteit getuigen om je ziel en zaligheid in een piepkleine marge te stoppen.
Maar goed.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_45427487
een ideologie gebaseerd op zoiets simpels als "rechts" of "links" (althans, volgens de interpretatie van die kreten die in nederland doorgaans op gaat) is sowieso onzinnig, daar hoeft het niet eens een extreme vorm van te zijn.

het kan zijn dat iemand ten gevolge van bepaalde zeer fundamentele ideeen (bijvoorbeeld over de menselijke aard of in hoeverre de overheid het recht heeft de burgers te beinvloeden) bepaalde consequente ideeen heeft over hoe beleid moet worden gevoerd, en dat daaruit vervolgens grofweg afgeleid kan worden dat iemand rechts of links is. "rechts" of "links" zijn echter geen ideologieen an sich, afgezien van het feit dat een absolute en strikte toepassing van een van de twee in de praktijk geen goed beleid oplevert, is het volgens mij nogal dom om je vast te spijkeren op zo'n politieke richting die eigenlijk alleen bedoeld is als categorisatie van politici en politieke partijen en niet als bron van ideologie.

iets vinden "omdat ik rechts/links ben" is raar en dom.
pi_45427663
Het enige echte probleem van extreem rechts lijkt mij dat ze vaak facistische/racistische ideeen hebben. Dan heb ik het dus niet over Wilders, maar CP86, Volksunie etc. Verder zijn het dan ook meestal one-issue partijen.
Extreem links is wat mij betreft een stuk enger. Kijk naar wat er nu in Zuid/Midden Amerika gebeurt. Wel heel sociaal, maar dat lukt alleen door alles te nationaliseren, en de olieinkomsten er door heen te draaien. De reden dat rechtse partijen minder sociaal zijn, is dat ze beter op de centen letten. En omdat ze begrijpen dat als je te sociaal bent, de motivatie om te werken achteruit holt. Communisme werkt niet.
pi_45428972
Extreem Links is geweld, Extreem Rechts is de dialoog.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:27:58 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45431890
Extremen menen altijd hun visie op te moeten leggen aan de hele samenleving; bent u niet voor ons dan betn u tegen ons. Geen ruimte voor nuance; terwijl de meeste mensen dat wel willen; beiden nogal achterlijk dus.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45432264
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:28 schreef JohnDope het volgende:
Extreem Rechts is de dialoog.
En behoorlijk sterke dialogen ook! "Sieg" "Heil!" "Sieg" "Heil!"
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:43:11 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45432312
quote:
.

Het huidige extreem links zou volgens mij niet eens bestaan zonder extreem rechts, het is in de eerste plaats reactionair.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_45432529
Je ziet het vaak hoor. Wanneer Extreem Rechts verbaal bijvoorbeeld tegen pedofielen gaat demonstreren, dan staat Extreem Links meteen klaar om het met geweld voor die pedofielen op te nemen.

Ze geven Extreem Rechts nooit de kans te demonstreren, dat probeert Extreem Liks altijd met geweld te beslechten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:51:44 #11
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45432574
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:50 schreef JohnDope het volgende:
Je ziet het vaak hoor. Wanneer extreem rechts verbaal bijvoorbeeld tegen pedofielen gaan demonstreren dan staat Extreem Links meteen klaar om het met geweld voor die pedofielen op te nemen.

Ze geven extreem-rechts nooit de kans te demonstreren, dat probeert extreem links altijd met geweld te beslechten.
En andersom gebeurt dat niet wil je zeggen? Kom op zeg! Al die proleten zoeken elkaar gewoon op; soort van verkapt hooliganisme!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45436649
Aanhangers van beide stromingen zijn in veel gevallen extreem dom (op de leiders van de stroming na) en in het verleden heeft het al tot extreem veel doden gezorgt. Extreem conservatief heeft ook niks (we leven in het nu en gaan naar de toekomst, niet naar de 50's) en extreem progressief vind ik ook best ziek (veranderen om te veranderen ).
pi_45437290
quote:
tuurlijk, rechts extremisten gaan graag een goed gesprek aan....
quote:
....Het verwijst hierbij onder andere naar de recente moord in Antwerpen op een zwarte Malinese vrouw en het Belgische kind waarop zij paste door een jonge rechtsextremist die enkele ogenblikken daarvoor een vrouw van Turkse afkomst ernstig had verwond in een poging haar te vermoorden. ....

bron
pi_45438505
quote:
"""" """"
pi_45439450
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Aanhangers van beide stromingen zijn in veel gevallen extreem dom (op de leiders van de stroming na) en in het verleden heeft het al tot extreem veel doden gezorgt. Extreem conservatief heeft ook niks (we leven in het nu en gaan naar de toekomst, niet naar de 50's) en extreem progressief vind ik ook best ziek (veranderen om te veranderen ).
Extreem rechts komt in de huidige vorm volgens mij vrij aardig overeen met extreem conservatief.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45441032
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Extreem rechts komt in de huidige vorm volgens mij vrij aardig overeen met extreem conservatief.
Vind ik ook, want 'rechts' bestaat IMO vooral uit Conservatief en/of Liberaal, en extreem liberaal (anarchisme?) is toch meer een links trekje..

Maar andersom is het niet vreemd dat Extreem Links in 2 vormen komt; Communistische en zulk dieren beschermende anarchisten?
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:42:47 #17
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_45442115
kan iemand mij een een voorbeeld van extreem progressief geven? d66?
pi_45442206
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:26 schreef rvand het volgende:

[..]

tuurlijk, rechts extremisten gaan graag een goed gesprek aan....
[..]
Globaal gezien is extreem links geweldadiger.

En hier in nederland al helemaal. Extreem Rechts krijgt nooit de kans om tegen o.a. pedofielen te demonstreren, altijd moet Extreem Links dat met geweld beslechten.
pi_45442585
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Globaal gezien is extreem links geweldadiger.

En hier in nederland al helemaal. Extreem Rechts krijgt nooit de kans om tegen o.a. pedofielen te demonstreren, altijd moet Extreem Links dat met geweld beslechten.
Daarom gaan ze maar moskees in de fik steken? Graven bekladden? Hakenkruizen spuiten op Joodse gedenktekens etc etc.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45442793
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom gaan ze maar moskees in de fik steken? Graven bekladden? Hakenkruizen spuiten op Joodse gedenktekens etc etc.
Dat is natuurlijk ook afschuwelijk. Maar links gaat veel verder. Links opent zelfs de jacht op de kinderen van de mensen met wie zij problemen hebben, dat doet Extreem Rechts niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sidekick op 17-01-2007 20:53:18 (-edit-) ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:00:01 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45442851
"Maar juf! Hunnie begonnen"
"Nietus, hullie zijn veel ergerder"
"Booehooeee, hemmie zij zus en zo"
"Blaat, je zus is ook"

Altijd als ik denk dat het niveau op FOK! niet lager kan....
pi_45442868
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:12 schreef Xith het volgende:

[..]

Vind ik ook, want 'rechts' bestaat IMO vooral uit Conservatief en/of Liberaal, en extreem liberaal (anarchisme?) is toch meer een links trekje..

Maar andersom is het niet vreemd dat Extreem Links in 2 vormen komt; Communistische en zulk dieren beschermende anarchisten?
Anarchisten zijn vaak tegen kapitalisten en liberalen absoluut niet, in de praktijk is dat toch wel een belangrijk verschil.
pi_45442908
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook afschuwelijk. Maar links gaat veel verder. Links opent zelfs de jacht op de kinderen van de mensen met wie zij problemen hebben (gelukkig had Louistje Seveke de verkeerde en ligt hij nu onder de groene zoden ), dat doet Extreem Rechts niet.
Anne Frank?

Maar beste is gewoon beide groepen op een eiland te dumpen (Cuba misschien?) zodat ze elkaar daar af maken
pi_45442947
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Anne Frank
inkoppertje: Hitler was links.
pi_45442998
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hitler was links.
Oe hier ga je veel kritiek op krijgen al ben ik het wel met je eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')