Ik ging een nieuwe krabpaal kopen en zette de auto netjes voor de deur van de winkel. De krabpaal ingeladen en ik stapte net in toen er een auto aan kwam scheuren.
Nu hebben ze in Geleen de Rijksweg vernieuwd op een zodanige wijze dat hij levensgevaarlijk is geworden. Hij is supersmal geworden en in het midden zit een soort van verhoogde strook dus uitwijken is er niet meer bij. ( ik las vandaag in de krant dat bewoners de gemeente voor de rechtbank gaan dagen voor dezeslecht uitgepakte vernieuwing maar da's een ander verhaal )
Ik spring snel in de auto en trek de deur vlug dicht. Zit m'n jas er tussen
Ik wil de deur weer open doen om m'n jas eruit te trekken en ontdek dat de deur potdicht zit. Geen beweging in te krijgen. Ik probeer de andere deur en die zit óók dicht. Grapje dat centrale deurvergrendeling heet
Ik heb er een met afstandsbediening dus ik duw op de unlock knop : NIKS
Ik denk * allejezus opeen houtvlot wat nu !!?? * De auto is net nieuw * ik bel gewoon ff naar de dealer, aardige mensen daar, die komen me vast wel helpen.
Ik pak mijn tas alvast... Oeps.
Ligt m'n mobiel thuis aan de oplader :'( Oiiiii wat nu ???
![]()
Geen mens te bekennen op straat......
Rustig doorgaan met ademhalen meid, ff kijken of de auto idg wél starten wil. Dat doettie gelukkig.
Ikke rustig naar huis gereden.
Eerst ff voor je eigen deur gaan staan, mss staan er wel buren buiten, dan doe je 't raam open en vraagt om hulp. Alternatief : naar de dealer rijden en heel hard toeteren tot ze naar buiten komen
Oplossing : de ruit open gedaan toen ik voor mijn deur stond te bekomen van de schrik. En met de sleutel het portier van buitenaf geopend. Was wel lastig en ik moest erg voorzichtig zijn om geen krassen te maken op mijn nieuwe autotje maar het slot ging prompt open.
Fijn hoor die centralevergrendeling met afstandsbediening en al helemaal als er geen knopjes meer in de auto zitten waarmee je een afgesloten deur weer open kunt maken.
Welke idioot heeft dat nou weer bedacht