Lekkere horror liefhebber danquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vind ze allemaal slechtToch een keuze:
DOTD is meer horror dan THE THING want dat is een monsterfilm eigenlijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:39 schreef Zeurberus het volgende:
DOTD is een ijzersterke film, maar niet echt een horrorfilm zoals The Thing dat is.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:21 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
DOTD is meer horror dan THE THING want dat is een monsterfilm eigenlijk
![]()
kan ook zonder wat mij betreftquote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:08 schreef Doff het volgende:
Waarom moet er in een horror per se gore zitten?
Waarom?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:37 schreef StefanP het volgende:
Niks moet, maar zonder neigt het al snel richting thriller.
Nee, maar da's wel de basis waarop *sommige* personen naar eigen zeggen hun keuze hebben gemaakt voor The Thingquote:Op maandag 22 januari 2007 11:25 schreef Erwtensoep het volgende:
Bestaat The Thing alleen maar uit gore dan?
bij mij was het dan ook een keuze tussen een sci-fi film met gore of een thriller van kubrickquote:Op maandag 22 januari 2007 11:24 schreef Weakling het volgende:
The Shining
[afbeelding]
Of iets horror is, wordt voor mij niet bepaald door de hoeveelheid gore in een film. Als dat wel je criterium is, dan heb je wat mij betreft een gruwelijk beperkte visie op wat horror is en ben je in mijn ogen ook geen horror fan
Je moet An Inconvenient Truth eens kijken, da's een docu met gore.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:07 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
bij mij was het dan ook een keuze tussen een sci-fi film met gore of een thriller van kubrick
Er wordt een heel team van wetenschappers uitgemoord en jij vindt dat het niets met "science" te maken heeft.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Buiten het feit dat het wezen uit de ruimte komt vind ik er niks sci-fi aan eigenlijk.
Mwehehe, daar kan ik je eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Eigenlijk bestaat horror helemaal niet als categorie.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:07 schreef AntiChrist het volgende:
bij mij was het dan ook een keuze tussen een sci-fi film met gore of een thriller van kubrick
Dat wilde ik nou net ook gaan vragen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:11 schreef Gillingham het volgende:
Wat is de exacte causaliteit tussen 'budget' en 'kwaliteit'?
Groter budget levert meestal betere effecten/cast op.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:11 schreef Gillingham het volgende:
Wat is de exacte causaliteit tussen 'budget' en 'kwaliteit'?
Dat betere uit die eerste zin kan beter vervangen worden door iets als duurdere/bekendere/gebruikelijkere.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:13 schreef HAHAHHA het volgende:
[..]
Groter budget levert meestal betere effecten/cast op.
Dat 'The Thing', ondanks hun magere budget, gelukt is om met uitstekende cast voortreffelijke effecten in elkaar te flansen op een prachtige poolbasis, daar kan ik wel respect voor opbrengen.
Dat kan wel zo zijn, maar dat is het punt niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:39 schreef HAHAHHA het volgende:
Vergelijk het budget van The Thing maar eens met andere films.
De cast, de zuidpoolbasis in 2 maanden opgebouwd, de effecten voor dat ongelofelijke lage prijs. Ere wie ere toekomt.
Dat het vreemd genoeg toch een goeie Sci-Fi is, maakt van The Thing juist een betere film dan een goeie film.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:46 schreef Mike het volgende:
Ook al is het heel knap om dit van een klein budget te maken, dat wil nog niet zeggen dat het een betere film is.
Dus?quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:54 schreef Gillingham het volgende:
Er zijn meer dan genoeg hele dure films die slecht zijn.
Juist, dat maakt het dan niet meer of minder dan een bovengemiddelde film. Het budget van een film an sich staat los van de kwaliteit van een film. Een film wordt niet beter als ie minder (of meer) gekost heeft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:02 schreef HAHAHHA het volgende:
[..]
Dus?
Het is dan ook de omgekeerde wereld, met een hilarisch bedragje van een volslagen onbekende studio toch een bovengemiddelde film uitbrengen.
Welke film dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:43 schreef HAHAHHA het volgende:
Nadat het gepubliceerd werd, presenteerde Disney daarnaast ook een andere horrorfilm. Omdat velen The Thing 'te eng' en 'te onbekend' vonden, werd het dus een regelrechte flop...
Daar had ik het niet over. Het is gewoon een goeie film. Juist het feit dat het een extreem low-budget film was, en toch zich overeind weet te houden tegenover mega-projecten. Dat oogst alleen maar respect bij mij, ipv dat suffe gebrabbel van je eraan te besteden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:17 schreef Gillingham het volgende:
Dat maakt het dan niet meer of minder dan een bovengemiddelde film. Het budget van een film an sich staat los van de kwaliteit van een film. Een film wordt niet beter als ie minder (of meer) gekost heeft.
Deze film kwam gelijk uit met E.T. en dat mensen liever naar 'iets schattigs' uit de ruimte gingen kijken. John Carpenter heeft het nog moeilijk mee gehad, dat dit aan de kassa's een gigantische flop werd.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:40 schreef Morrigun99 het volgende:
Welke film dan?
Echt waar?!quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Morricone ook voor The Thing, maar dat is irrelevant.
Nee, dan had Night of the Living Dead moeten winnen met een budget van $114.000 (nou ja, er zullen vast nog goedkopere films zijn die het goed hebben gedaan). Oh en Evil Dead had zeker gewonnen als dit een tournament was geweest voor komediesquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:32 schreef AntiChrist het volgende:
ach the evil dead is voor $350.000 gemaakt volgens IMDB (maar in de biografie van B "GOD" C staat iets rond de $120.000) als het daar omgaat had die helemaal moeten winnen..... sowieso had ie moeten winnen!!
Maar aankomende zondagavond komt The Thing op tv!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:14 schreef SamuelofSEK het volgende:
zondag om 19:59:59 sluit de finale.
En The Convent heeft meegedaan in de voorronde, maar werd eruit geknikkerd door gremlins 2
Nee dus. Ik had die nacht geen computer met internet tot mijn beschikking. The Thing is een geslaagde film, maar The Shining vind ik beter. Maar dat doet er niet toe voor de uitslag.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:36 schreef SamuelofSEK het volgende:
Oh is dat zo... en als ik het verlaat tot zondagnacht 0:59:59 ... heb je dan genoeg tijd om naar de pc te rennen en te voten?
films met reclame![]()
![]()
Deze reactie niet gelukkigquote:Op maandag 29 januari 2007 12:02 schreef JelleS het volgende:
Tja, de uitslag bewijst het maar. Horror is stom
Indrukwekkend rijtje.quote:Zegereeks 1e ronde t/m halve finale:
Eerste ronde: Wrong Turn (2003) 13-1
Tweede ronde: Faust (1926) 6-3
Derde ronde: Braindead (1992) 14-8
Vierde ronde: Predator (1987) 18-3
Achtste finale: Zombi 2 (1979) 11-0
Kwartfinale: Alien (1979) 16-8
Halve finale: Dawn of the Dead (1978) 16-10
Finale: The Shining (1980) 16-10
|
Forum Opties | |