abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46108259
Hypothese ;-)
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:12:17 #177
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46109274
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
Die site.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46109879
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.

Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
Gelovigen hebben veel meer behoefte om een theorie niet aan te nemen; ze kunnen hun "absolute waarheid" schaden, iets waar wetenschappers gelukkig geen last van hebben. Die willen toetsen en falsificeren. Gelovigen leggen een logica op aan de natuur, terwijl wetenschappers die logica op henzelf laten leggen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:35:28 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_46110224
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:12 schreef SpecialK het volgende:
Die site.
quote:
However, a Gallup Poll found a clear trend demonstrating that higher education, and belief in evolution as the source of human existence were concurrent. From these statistics it would appear that higher education, and particularly specialization in the natural sciences will indoctrinate students into naturalism or an atheistic view of the world.
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46111233
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:35 schreef speknek het volgende:
[..]

[..]

[afbeelding].
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:06:47 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46111497
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
Dat denken creationisten ook alleen zijn die er weer niet zo blij mee
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46115218
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ach, er zijn ook gelovigen die dat weten (en geen probleem hebben met de evolutietheorie). Ik zou Ali_Kannibali en pmb_rug etc. niet als model nemen.
pi_46115331
Ik zal het nu negeren, maar laten we aub niet verder over creationisme en religie verder gaan
pi_46115641
Edit: Nee dus.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2007 19:13:02 ]
pi_46115908
Edit: Je zou bijna denken dat mensen mijn post niet lezen.

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2007 19:21:23 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_46256160
quote:
Wat een conclusies worden er getrokken zeg...
quote:
In het gebied woonden destijds geen mensen, dus de apen konden de techniek niet van de mens hebben afgekeken.
Iemand een bron naar het origineel?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:24:14 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_46256346
Nee volgens Nature is het een voorpublicatie van PNAS, maar hij staat nog niet op de website.

Overigens zeggen ze niet zo hard dat de chimpanzees het niet van mensen geleerd kan hebben, dat zou ook lastig zijn. Het is hooguit interessant dat er in dat gebied toen geen mensen leefden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46258033
Hmm ja, in SciAm stond vorig jaar een artikel van Frans de Waal over groepen bonobo's die onafhankelijk van elkaar (andere kant van de rivier) verschillende techniek gebruiken. Volgens mij heb ik het zelfs in deze reek geplaatst. Enne, het is wel aangetoond dat apen gereedschap gebruikten in de prehistorie: wij zijn apen .
pi_46387183
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald .
Typeert de beperkte wereld waarin de schrijvers zich ophouden.
Wat ook al onderuit is gehaald is dat de mens afstamt van de Neanderthaler .
Zeg eens , van wie stamt de mens af ?
Van de homo Heidelbergensis
pi_46388045
Ja, dat klopt. wat wil je er mee zeggen?? dat je totaal geen verstand hebt van natuurwetenschappen zoals je op andere fora al heb laten zien of dat je goed bent in het gebruiken van drogredenatie's.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:00:53 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46388154
Fouten in de wetenschap mogen (worden wel afgestraft maar ze mogen) simpelweg omdat de wetenschap ook open staat voor correctie.

De wetenschap LEERT van z'n fouten. Mensen maken fouten, voeren experimenten slecht uit en komen tot onlogische conclusies. Vraag is dan hoe je om gaat met correcties.
pi_46388196
En religie blijft maar doorgaan ook al blijkt het dat ze het fout hebben.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:08:17 #194
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_46388355
Ajb geen reli-debat in dít topic. Het niveau is in die topics al laag genoeg
'Nuff said
pi_46388668
solly
Neil deGrasse Tyson
pi_46388697
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:57 schreef Bart1984 het volgende:
Ja, dat klopt. wat wil je er mee zeggen?? dat je totaal geen verstand hebt van natuurwetenschappen zoals je op andere fora al heb laten zien of dat je goed bent in het gebruiken van drogredenatie's.
Als de Neanderthaler slechts verre familie is van ons en de Homo Heidelbergensis is onze gemeenschappelijke voorvader dan is de Neanderthaler ons broer .
Dat is wat de evolutietheologie tracht te bewijzen , verre familie is een broer .
Wie bedriegt hier ?
pi_46388749
Niet verre famillie. Je blijft je onzin maar herhalen is het niet :S DNA onderzoek op Dna van homo neanderthalers heeft uitgewezen dat ze heeeeeeeeel dicht bij ons staan. 99% tot 99,5% van het genoom van de neanderthaler komt overeen met het genoom van de mens. Pas nog onderzocht. Ik zal de link voor je opzoeken. Hoewel ik betwijfel dat je je mening wil herzien....
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:25:51 #198
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_46388781
Hallo, willen we nokken met die flauwekul? Open maar een nieuwe evolutie vs creationisme topic en leuter lekker oppervlakkig verder. In dit topic willen we het over wétenschap hebben.
'Nuff said
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:39:21 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46389092
SpecialK saves the day... met een linkje!

http://www.healthnewsdige(...)rred_Evolution.shtml
quote:
HealthNewsDigest.com) - Humans are substantially more complex than the tiny worm Caenorhabditis elegans, yet both organisms have about the same number of genes. Why is human DNA so much more versatile?

One reason is that many mammalian genes come in more than one form. Now research by Howard Hughes Medical Institute researcher Philip Green and his colleagues at the University of Washington has revealed key characteristics of a genetic tool, known as an alternative promoter, that can produce protein variants and thereby increase genetic diversity. Their studies are published in the February 2007 issue of the journal Genome Research.

“This is a way that evolution gets more bang for its buck, because it gets additional functions for the same gene.”
Philip Green
pi_46392982
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:24 schreef Bart1984 het volgende:
Niet verre famillie. Je blijft je onzin maar herhalen is het niet :S DNA onderzoek op Dna van homo neanderthalers heeft uitgewezen dat ze heeeeeeeeel dicht bij ons staan. 99% tot 99,5% van het genoom van de neanderthaler komt overeen met het genoom van de mens. Pas nog onderzocht. Ik zal de link voor je opzoeken. Hoewel ik betwijfel dat je je mening wil herzien....
Hoe kunnen we heel dicht bij de Neanderthaler staan als we onmogelijk uit hem kunnen zijn ontstaan ;
dit duid op een verre verwantschap .
in de genetica is een DNA-overeenkomst van 99 tot 99,5 % verre verwantschap .
De DNA-overeenkomst van de mens en de Chimpansee is 98,7% , is de chimp nu ons broer ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')