Die site.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
Gelovigen hebben veel meer behoefte om een theorie niet aan te nemen; ze kunnen hun "absolute waarheid" schaden, iets waar wetenschappers gelukkig geen last van hebben. Die willen toetsen en falsificeren. Gelovigen leggen een logica op aan de natuur, terwijl wetenschappers die logica op henzelf laten leggen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.
Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
quote:
quote:However, a Gallup Poll found a clear trend demonstrating that higher education, and belief in evolution as the source of human existence were concurrent. From these statistics it would appear that higher education, and particularly specialization in the natural sciences will indoctrinate students into naturalism or an atheistic view of the world.
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.quote:
Dat denken creationisten ook alleen zijn die er weer niet zo blij meequote:Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
Ach, er zijn ook gelovigen die dat weten (en geen probleem hebben met de evolutietheorie). Ik zou Ali_Kannibali en pmb_rug etc. niet als model nemen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
Wat een conclusies worden er getrokken zeg...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Apen gebruikten in prehistorie al gereedschap
Iemand een bron naar het origineel?quote:In het gebied woonden destijds geen mensen, dus de apen konden de techniek niet van de mens hebben afgekeken.
Wat ook al onderuit is gehaald is dat de mens afstamt van de Neanderthaler .quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald.
Typeert de beperkte wereld waarin de schrijvers zich ophouden.
Als de Neanderthaler slechts verre familie is van ons en de Homo Heidelbergensis is onze gemeenschappelijke voorvader dan is de Neanderthaler ons broer .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:57 schreef Bart1984 het volgende:
Ja, dat klopt. wat wil je er mee zeggen?? dat je totaal geen verstand hebt van natuurwetenschappen zoals je op andere fora al heb laten zien of dat je goed bent in het gebruiken van drogredenatie's.
quote:HealthNewsDigest.com) - Humans are substantially more complex than the tiny worm Caenorhabditis elegans, yet both organisms have about the same number of genes. Why is human DNA so much more versatile?
One reason is that many mammalian genes come in more than one form. Now research by Howard Hughes Medical Institute researcher Philip Green and his colleagues at the University of Washington has revealed key characteristics of a genetic tool, known as an alternative promoter, that can produce protein variants and thereby increase genetic diversity. Their studies are published in the February 2007 issue of the journal Genome Research.
“This is a way that evolution gets more bang for its buck, because it gets additional functions for the same gene.”
Philip Green
Hoe kunnen we heel dicht bij de Neanderthaler staan als we onmogelijk uit hem kunnen zijn ontstaan ;quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:24 schreef Bart1984 het volgende:
Niet verre famillie. Je blijft je onzin maar herhalen is het niet :S DNA onderzoek op Dna van homo neanderthalers heeft uitgewezen dat ze heeeeeeeeel dicht bij ons staan. 99% tot 99,5% van het genoom van de neanderthaler komt overeen met het genoom van de mens. Pas nog onderzocht. Ik zal de link voor je opzoeken. Hoewel ik betwijfel dat je je mening wil herzien....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |