abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45429451
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben 6 jaar verantwoordelijk geweest voor een helpdesk en ik ben 6 jaar bezig geweest met trachten het aantal support aanvragen naar beneden te krijgen.

Bedrijven verdienen geen geld met betaalde hotlines. Zelfs niet met queues
Probleem zit hem vaak niet in de helpdesk hoor ..maar in de kwaliteit van de dienst die geleverd wordt. De kwaliteit van helpdesk medewerkers is een tweede punt.

Als je ziet dat ik voor sommige administratieve fouten van Casema een kwartier aan de lijn moet hangen met mijn mobiel ... tsjah tikt aardig aan hoor. Ik vind een helpdesk onderdeel van de abbo die je bij ze neemt . Sterker nog zo'n lijn zijn ze verplicht om hun dienst goed te kunnen leveren.
pi_45429562
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:54 schreef Chadi het volgende:

Als je ziet dat ik voor sommige administratieve fouten van Casema een kwartier aan de lijn moet hangen met mijn mobiel ...
Ik heb troubles gehad met het opzeggen van mijn Casema kabelabbo (ging naar Digitenne), onvoorstelbaar hoeveel minuten ik daarvoor 'in de wacht' heb gehangen, aan brieven heb verstuurd, etc, etc en dat allemaal omdat ze er zelf een zooitje van maken. Maar ik denk niet dat dit dan een goede oplossing is. Zoals gezegd, het beltarief zal gewoon omhoog gaan, of we zien de kosten terug in het abbo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45429588
ik ben er gewoon voor 10 euro cent per minuut.
ook tijdens het wachten.
als het probleem bij jou ligt of jij steld een vraag die je OOK op de websitekan vinden dan betaal je de volle pond.
Als de problemen bij het bedrijf liggen dan betaal het bedrijf jou gespreks kosten EX. de mobiele kosten die moet je maar verhalen bij je telecom provider want DIE berekenen die toeslag en NIET de provider
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_45429679
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:59 schreef daanski82 het volgende:
ik ben er gewoon voor 10 euro cent per minuut.
ook tijdens het wachten.
als het probleem bij jou ligt of jij steld een vraag die je OOK op de websitekan vinden dan betaal je de volle pond.
Als de problemen bij het bedrijf liggen dan betaal het bedrijf jou gespreks kosten EX. de mobiele kosten die moet je maar verhalen bij je telecom provider want DIE berekenen die toeslag en NIET de provider
als ik mobiel moet bellen omdat mijn vaste telefoonlijn die ik via de upc heb, het niet doet, ligt de fout toch echt bij upc, en niet bij mijn provider van mijn mobiel. ik moet wel mobiel bellen, want mijn normale lijn doet 't niet.
en elke keer dat ik gebeld heb, lag de fout bij upc, omdat daar in het system mijn modem op non-actief was gezet.
pi_45429938
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

als ik mobiel moet bellen omdat mijn vaste telefoonlijn die ik via de upc heb, het niet doet, ligt de fout toch echt bij upc, en niet bij mijn provider van mijn mobiel. ik moet wel mobiel bellen, want mijn normale lijn doet 't niet.
en elke keer dat ik gebeld heb, lag de fout bij upc, omdat daar in het system mijn modem op non-actief was gezet.
na dan een factuur sturen naar UPC voor de gemaakte kosten.
pi_45429993
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:14 schreef daanski82 het volgende:

[..]

na dan een factuur sturen naar UPC voor de gemaakte kosten.
Ik denk dat dit wél een aardig idee zou zijn. Vooral bij administratieve wanorde moet je als klant gewoon je gemaakte kosten, boven een bepaald drempelbedrag, in kunnen dienen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45430054
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wél een aardig idee zou zijn. Vooral bij administratieve wanorde moet je als klant gewoon je gemaakte kosten, boven een bepaald drempelbedrag, in kunnen dienen.
is wel lastig met een prepaid, maar een idee voor een volgende keer.
hoewel ik wss niet lang meer bij upc zit
pi_45430089
ik zou wat coulanter zijn bij een provider ik dien een factuur in als deze niet op mijn nieuwe factuur verrekend is dan gaat er een aanmaning de deur uit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 januari 2007 @ 10:20:25 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45430101
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:54 schreef Chadi het volgende:

[..]

Probleem zit hem vaak niet in de helpdesk hoor ..maar in de kwaliteit van de dienst die geleverd wordt. De kwaliteit van helpdesk medewerkers is een tweede punt.

Als je ziet dat ik voor sommige administratieve fouten van Casema een kwartier aan de lijn moet hangen met mijn mobiel ... tsjah tikt aardig aan hoor. Ik vind een helpdesk onderdeel van de abbo die je bij ze neemt . Sterker nog zo'n lijn zijn ze verplicht om hun dienst goed te kunnen leveren.
In ons geval was het echt doordat klanter 'dommer' werden (lees, wij leverde steeds moeilijkere apparatuur en de klanten werden steeds meer comodity) maar vooral luier. Zoals gezegd weigerde steeds meer klanten simpelweg de (uitgebreide) handleiding te lezen. 80% van de tijd waren de supportmedewerkers gewoon de handleiding min of meer aan het voorlezen.
pi_45430321
Op zich vind het betalen nieteens een punt waar ik me druk over maak. Ik vind het geen probleem als ik beetje betaal als ik goed wordt geholpen.

Het punt is nu dat ik veels te vaak meemaak dat ik en half uur in de wachtrij sta en niet goed geholpen wordt (dus 10x doorgeschakeld naar afdeling A, B, C, D, E en uiteindelijk weer bij A terecht gekomen) en na een half uur nog steeds geen antwoord/oplossing krijg.

Dat vind ik inderdaad, als de service niet garanderen om je te kunnen helpen voor de door hun aangeboden diensten, dat je dan gewoon niet moet betalen of gewoon je kosten terug moet krijgen. Want de kosten na een uurtje helpdesk bellen (zeker met je mobiele telefoon) loopt aardig op, terwijl je er vaak nieteens wat voor terugkrijgt (goede service). Dat is nou frustrerend.

Vooral de onwetendheid van de helpdesk. Zit je tientallen minuten te wachten, heb je eindelijk iemand te pakken, krijg je het antwoord "ik schakel u even door naar..." of "Daar kan ik niks aan doen hoor meneer, daag"
pi_45431266
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb troubles gehad met het opzeggen van mijn Casema kabelabbo (ging naar Digitenne), onvoorstelbaar hoeveel minuten ik daarvoor 'in de wacht' heb gehangen, aan brieven heb verstuurd, etc, etc en dat allemaal omdat ze er zelf een zooitje van maken. Maar ik denk niet dat dit dan een goede oplossing is. Zoals gezegd, het beltarief zal gewoon omhoog gaan, of we zien de kosten terug in het abbo.
Ik heb in maart vorig jaar afgezegd bij Casema.. het duurde tot december ( verhuizing) eer ik heb af kunnen zeggen. Ik heb weet ik veel hoeveel brieven geschreven..aangetekend met het opzeggen erin en ik heb NOOIT een brief terug gehad. Toen heb ik de incasso stop gezet en toen ws het wel opeens piepen. Ik heb toen naar z egebeld .. en die mensen zijn echt achterlijk daar.

Mijn buurman ook hetzelfde.. hij betaalt per halfjaar of kwartaal incasso.. die mongolen eisen nog steeeds het geld op dat hij per maand moet betalen. Heb ze kopie afschrijvingen opgestuurd en dergelijke maar het lijkt alsof ze die brieven gewoon weg gooien en ze niet lezen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:06:13 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45431297
Als ze zo'n servicenummer nou gewoon ¤1.50 per gesprek maken ben je ook meteen klaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45431383
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In ons geval was het echt doordat klanter 'dommer' werden (lees, wij leverde steeds moeilijkere apparatuur en de klanten werden steeds meer comodity) maar vooral luier. Zoals gezegd weigerde steeds meer klanten simpelweg de (uitgebreide) handleiding te lezen. 80% van de tijd waren de supportmedewerkers gewoon de handleiding min of meer aan het voorlezen.
Ja die heb je ook . Kom ik ook wel eens tegen.. mijn god.. kopen wat van je en denken dan meteen dat ze je bezitten.
pi_45431889
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:23 schreef ACT-F het volgende:
Waarom nemen de zeikerds geen XS4All? Dan kun je een lokaal nummer bellen (020). Met VoIP is dat gratis en met een gewone telefoon kost dat ook bijna geen drol. Energieleverancier? Ik heb Cogas, gewoon een lokaalnummer (0546).

Oh nee, ze zijn natuurlijk te duur vergeleken met de prijsvechters die goedkope diensten leveren (maar een schreeuwend dure helpdesk hebben).

O ja, wie betaalt er als de helpdeskmedewerker op een klant zit te wachten?
Hoe groot is de kans daarop
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:16:58 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_45436966
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:03 schreef Wombcat het volgende:
dat betaal je nog niet eens voor een advocaat, ¤900 per uur. en ik mag toch wel aannemen dat die iets duurder zijn dan een helpdeskmedewerker. en overhead hebben die ook.
En ook jij bent geen ondernemer.

Hint: de helpdeskmedewerker zit er niet alleen, en salariskosten zijn niet de enige kosten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:23:26 #66
24533 ACT-F
pi_45437189
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe groot is de kans daarop
Afhankelijk van de prijs die je betaalt voor de service. Als een helpdesk relatief korte wachttijden heeft, dan is de kans op momenten dat zij zonder klanten zitten groter. Even logisch nadenken.

Ik vind het weer een typisch Nederlands verschijnsel. Geen kaas gegeten van ondernemen, maar wel een uitgesproken mening erover. En dit soort zeikerds zitten juist het in het lagere marktsegment. Mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten. En dat is ook precies de reden waarom ik geen diensten en producten lever voor dat segment. Liever minder omzet dan dat gezeik aanhoren.
pi_45444702
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En ook jij bent geen ondernemer.

Hint: de helpdeskmedewerker zit er niet alleen, en salariskosten zijn niet de enige kosten.
dat snap ik (dat bedoelde ik met overhead) , maar niet dusdanig dat je op ¤900 per uur komt, lijkt me.
pi_45444727
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Afhankelijk van de prijs die je betaalt voor de service. Als een helpdesk relatief korte wachttijden heeft, dan is de kans op momenten dat zij zonder klanten zitten groter. Even logisch nadenken.
dan hebben ze nog die mailtjes die ze niet beantwoorden
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:26:27 #69
24533 ACT-F
pi_45454276
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:53 schreef Wombcat het volgende:
Hat snap ik (dat bedoelde ik met overhead) , maar niet dusdanig dat je op ¤900 per uur komt, lijkt me.
Tja, ik vraag me ook af wat voor een helpdesk dat is, het zal wel. Als je er van uit gaat dat helpdesken meestal studentenbaantjes zijn met net iets meer dan het minimumloon dan zit je rond 1 a 2 euro per minuut, afhankelijk van de kwaliteit van de service die ze bieden.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:28:30 #70
24533 ACT-F
pi_45454351
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:54 schreef Wombcat het volgende:
dan hebben ze nog die mailtjes die ze niet beantwoorden
De één kan goed lullen en de ander goed schrijven. Ik verwacht niet dat iedereen een dubbele functie kan hebben.
pi_45461707
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Tja, ik vraag me ook af wat voor een helpdesk dat is, het zal wel. Als je er van uit gaat dat helpdesken meestal studentenbaantjes zijn met net iets meer dan het minimumloon dan zit je rond 1 a 2 euro per minuut, afhankelijk van de kwaliteit van de service die ze bieden.
dat bedoel ik, voor je dan op ¤900 per uur komt heb je héél veel overhead

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2007 08:43:13 ]
pi_45461712
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De één kan goed lullen en de ander goed schrijven. Ik verwacht niet dat iedereen een dubbele functie kan hebben.
ook weer waar, maar als je vnl studenten zijn mag je op beide vlakken wel iets van ze verwachten
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:33:00 #73
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45489115
quote:
Chaos bij Internet+Bellen
door Adriaan Janszen
AMSTERDAM - De servicedesk waar tienduizenden woedende en gefrustreerde klanten van KPN Internet Plus Bellen heen bellen, is één grote chaos. Personeel dat op zijn computer spelletjes speelt, privé-mail van klanten leest, klagers bewust extra lang telefonisch ’in de wacht’ zet om zo meer geld met de betaalnummers binnen te halen en klanten van het kastje naar de muur stuurt. Dat zegt een klokkenluider tegenover De Telegraaf. KPN ontkent.

„Wantoestanden bij KPN, maar die de zegen hebben van de leiding”, verzekert een insider bij KPN, die met de lijst met aantijgingen bij deze krant aanklopt. Het telecomconcern ontkent echter in alle toonaarden. „Er zijn in het verleden dingen fout gegaan, maar dat gebeurt niet meer”, verzekert een KPN-woordvoerder.
http://www.telegraaf.nl/b(...)et+Bellen.html?p=9,1
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_45499208
KPN besteedt die helpdesk uit. KPN doet het zelf niet!
pi_45548046
@home is ook erg leuk. CAI dan, niet de internetafdeling. 0900 nummer tegen lokaal tarief. Na 3x gehoord te hebben dat ze het druk hebben, verbreken ze de verbinding met het vragen of je het op een later tijdstip nog eens wil proberen.......
Daar wacht ik dus niet voor hè! Ik wil best even wachten, en ook wel meer dan 3 minuten. Maar om me na 2 minuten automatisch van de lijn te gooien gaat me te ver.
pi_45552781
da's wel bot, ja
pi_45552837
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:44 schreef daanski82 het volgende:

over het algemeen is de wachtrij bij de afdelingen ADSL veel korter 6 a 10 minuten.
IPB >30 minuten.
Dan zijn er te weinig mensen om de IPB telefoontjes aan te nemen.
  zondag 21 januari 2007 @ 10:32:36 #78
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45552860
Weet je wat je anders doet als bedrijf? Flikker dat hele telefoonnummer eruit, laat mensen maar mailen, of een brief schrijven. En als je zonder spelfouten je probleem of vraag helder kunt formuleren, dan helpen ze je. Simpel.

Als ik iets van een bedrijf wil, dan stuur ik een briefje. Keurig met onderwerp, en "geachte" en weet ik het wat. Dat werkt perfect. Kost je een postzegel, maar da's nog altijd minder dan een telefoongesprek.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:16:53 #79
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45553478
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:45 schreef Flappie666 het volgende:
@home is ook erg leuk. CAI dan, niet de internetafdeling. 0900 nummer tegen lokaal tarief. Na 3x gehoord te hebben dat ze het druk hebben, verbreken ze de verbinding met het vragen of je het op een later tijdstip nog eens wil proberen.......
Daar wacht ik dus niet voor hè! Ik wil best even wachten, en ook wel meer dan 3 minuten. Maar om me na 2 minuten automatisch van de lijn te gooien gaat me te ver.
en als ze je niet van de lijn knikkeren, betaal je voor de wachttijd en is DAT weer niet goed
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2007 @ 11:24:32 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45553650
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:32 schreef Slarioux het volgende:
Weet je wat je anders doet als bedrijf? Flikker dat hele telefoonnummer eruit, laat mensen maar mailen
Dat gebeurt steeds vaker. Zoek bij HP maar eens naar een servicenummer.

Dan kan je dus 3 weken wachten tot je eerste antwoord.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:27:17 #81
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45553698
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat gebeurt steeds vaker. Zoek bij HP maar eens naar een servicenummer.

Dan kan je dus 3 weken wachten tot je eerste antwoord.
HP ga je toch zeker niet bellen man! die hebben zelfs een chat-optie. Ideaal
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_45553842
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 08:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

ook weer waar, maar als je vnl studenten zijn mag je op beide vlakken wel iets van ze verwachten
Voor dat geld? Ze kijken wel uit.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_45553883
quote:
En die insider...is zeker een ex-werknemer of een gepasseerde?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2007 @ 11:38:38 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45553909
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

*zucht* het gaat erom dat steeds meer bedrijven de telefonische optie schrappen. Dat zouden ze niet doen als ze er zoveel aan verdiende he
  zondag 21 januari 2007 @ 11:42:05 #85
3185 Adelante
To let it go now
pi_45553983
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:06 schreef jogy het volgende:
Als ze zo'n servicenummer nou gewoon ¤1.50 per gesprek maken ben je ook meteen klaar.
my thoughts exactly, betalen per gesprek ipv per minuut. opgelost!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_45554044
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

Moet de klant wel zorgen dat die weet waar het over gaat. Ik denk dat het gesprek dan niet langer als 10 minuten max mag duren. En dat de service niet verder gaat dan het nakijken van de verbinding en de modem. De rest is RTFM.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:45:52 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45554066
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

*zucht* het gaat erom dat steeds meer bedrijven de telefonische optie schrappen. Dat zouden ze niet doen als ze er zoveel aan verdiende he
*zucht*
Natuurlijk kost service geld
het aanbieden van alternatieven is niet hetzelfde als schrappen van de telefonische service. Natuurlijk wordt er gewerkt aan callreductie. Dat varieert van de meest onmogelijke IVR's tot het zover mogelijk verstoppen van het telefoonnummer tot het invoeren van absurde tarieven voor de telefonische support.
In het geval van HP ben ik een behoorlijke tijd bezig geweest met het zover mogelijk terugdringen van calls, vooral van klanten buiten de garantie.
Ik vind (om weer even ontopic te gaan ) het voorstel om de wachtrij niet meer te betalen dan ook een slecht voorstel. Klanten mogen best weten dat service geld kost. Voor niets gaat de zon op.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:08:14 #88
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45556313
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:42 schreef Adelante het volgende:
Idd en ze dan ook nog eens laten betalen naar de geleverde kwaliteit. Want die is bij beel servicenummers ook erg triest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2007 @ 13:10:51 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45556404
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:45 schreef teamlead het volgende:

[..]

*zucht*
Natuurlijk kost service geld
eh... heb je het topic wel gelezen? Volgens de meeste posters hier wordt er grof geld aan verdiend. Daar diende mijn reply voor.
pi_45557995
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

idd daar heb ik niet over te klagen net als microsoft en aevitea (die zetten de wachtrij op een gratis nummer )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2007 @ 14:01:02 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45558080
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd daar heb ik niet over te klagen net als microsoft en aevitea (die zetten de wachtrij op een gratis nummer )
Ja die kunnen het zich veroorloven om kosten te maken
  zondag 21 januari 2007 @ 15:44:27 #92
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45561672
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik niet. Vaak genoeg dat ik een half uur of langer bij xs4all heb moeten wachten. Wat overig administratief een prut provider is.
Eens is
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:45:50 #93
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45561745
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

als je de serivce niet ok vindt, kun je toch een andere leverancier nemen?
Dan moet je wel kunnen opzeggen. En dat wil nog wel eens een probleem zijn. Voor je 't weet sloopt de KPN 3x in de week je telefoonlijn of je ADSL-verbinding.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')