Probleem zit hem vaak niet in de helpdesk hoor ..maar in de kwaliteit van de dienst die geleverd wordt. De kwaliteit van helpdesk medewerkers is een tweede punt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben 6 jaar verantwoordelijk geweest voor een helpdesk en ik ben 6 jaar bezig geweest met trachten het aantal support aanvragen naar beneden te krijgen.
Bedrijven verdienen geen geld met betaalde hotlines. Zelfs niet met queues
Ik heb troubles gehad met het opzeggen van mijn Casema kabelabbo (ging naar Digitenne), onvoorstelbaar hoeveel minuten ik daarvoor 'in de wacht' heb gehangen, aan brieven heb verstuurd, etc, etc en dat allemaal omdat ze er zelf een zooitje van maken. Maar ik denk niet dat dit dan een goede oplossing is. Zoals gezegd, het beltarief zal gewoon omhoog gaan, of we zien de kosten terug in het abbo.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:54 schreef Chadi het volgende:
Als je ziet dat ik voor sommige administratieve fouten van Casema een kwartier aan de lijn moet hangen met mijn mobiel ...
als ik mobiel moet bellen omdat mijn vaste telefoonlijn die ik via de upc heb, het niet doet, ligt de fout toch echt bij upc, en niet bij mijn provider van mijn mobiel. ik moet wel mobiel bellen, want mijn normale lijn doet 't niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:59 schreef daanski82 het volgende:
ik ben er gewoon voor 10 euro cent per minuut.
ook tijdens het wachten.
als het probleem bij jou ligt of jij steld een vraag die je OOK op de websitekan vinden dan betaal je de volle pond.
Als de problemen bij het bedrijf liggen dan betaal het bedrijf jou gespreks kosten EX. de mobiele kosten die moet je maar verhalen bij je telecom provider want DIE berekenen die toeslag en NIET de provider
na dan een factuur sturen naar UPC voor de gemaakte kosten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
als ik mobiel moet bellen omdat mijn vaste telefoonlijn die ik via de upc heb, het niet doet, ligt de fout toch echt bij upc, en niet bij mijn provider van mijn mobiel. ik moet wel mobiel bellen, want mijn normale lijn doet 't niet.
en elke keer dat ik gebeld heb, lag de fout bij upc, omdat daar in het system mijn modem op non-actief was gezet.
Ik denk dat dit wél een aardig idee zou zijn. Vooral bij administratieve wanorde moet je als klant gewoon je gemaakte kosten, boven een bepaald drempelbedrag, in kunnen dienen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:14 schreef daanski82 het volgende:
[..]
na dan een factuur sturen naar UPC voor de gemaakte kosten.
is wel lastig met een prepaid, maar een idee voor een volgende keer.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wél een aardig idee zou zijn. Vooral bij administratieve wanorde moet je als klant gewoon je gemaakte kosten, boven een bepaald drempelbedrag, in kunnen dienen.
In ons geval was het echt doordat klanter 'dommer' werden (lees, wij leverde steeds moeilijkere apparatuur en de klanten werden steeds meer comodity) maar vooral luier. Zoals gezegd weigerde steeds meer klanten simpelweg de (uitgebreide) handleiding te lezen. 80% van de tijd waren de supportmedewerkers gewoon de handleiding min of meer aan het voorlezen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Probleem zit hem vaak niet in de helpdesk hoor ..maar in de kwaliteit van de dienst die geleverd wordt. De kwaliteit van helpdesk medewerkers is een tweede punt.
Als je ziet dat ik voor sommige administratieve fouten van Casema een kwartier aan de lijn moet hangen met mijn mobiel ... tsjah tikt aardig aan hoor. Ik vind een helpdesk onderdeel van de abbo die je bij ze neemt . Sterker nog zo'n lijn zijn ze verplicht om hun dienst goed te kunnen leveren.
Ik heb in maart vorig jaar afgezegd bij Casema.. het duurde tot december ( verhuizing) eer ik heb af kunnen zeggen. Ik heb weet ik veel hoeveel brieven geschreven..aangetekend met het opzeggen erin en ik heb NOOIT een brief terug gehad. Toen heb ik de incasso stop gezet en toen ws het wel opeens piepen. Ik heb toen naar z egebeld .. en die mensen zijn echt achterlijk daar.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb troubles gehad met het opzeggen van mijn Casema kabelabbo (ging naar Digitenne), onvoorstelbaar hoeveel minuten ik daarvoor 'in de wacht' heb gehangen, aan brieven heb verstuurd, etc, etc en dat allemaal omdat ze er zelf een zooitje van maken. Maar ik denk niet dat dit dan een goede oplossing is. Zoals gezegd, het beltarief zal gewoon omhoog gaan, of we zien de kosten terug in het abbo.
Ja die heb je ook . Kom ik ook wel eens tegen.. mijn god.. kopen wat van je en denken dan meteen dat ze je bezitten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In ons geval was het echt doordat klanter 'dommer' werden (lees, wij leverde steeds moeilijkere apparatuur en de klanten werden steeds meer comodity) maar vooral luier. Zoals gezegd weigerde steeds meer klanten simpelweg de (uitgebreide) handleiding te lezen. 80% van de tijd waren de supportmedewerkers gewoon de handleiding min of meer aan het voorlezen.
Hoe groot is de kans daaropquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:23 schreef ACT-F het volgende:
Waarom nemen de zeikerds geen XS4All? Dan kun je een lokaal nummer bellen (020). Met VoIP is dat gratis en met een gewone telefoon kost dat ook bijna geen drol. Energieleverancier? Ik heb Cogas, gewoon een lokaalnummer (0546).
Oh nee, ze zijn natuurlijk te duur vergeleken met de prijsvechters die goedkope diensten leveren (maar een schreeuwend dure helpdesk hebben).
O ja, wie betaalt er als de helpdeskmedewerker op een klant zit te wachten?
En ook jij bent geen ondernemer.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:03 schreef Wombcat het volgende:
dat betaal je nog niet eens voor een advocaat, ¤900 per uur. en ik mag toch wel aannemen dat die iets duurder zijn dan een helpdeskmedewerker. en overhead hebben die ook.
Afhankelijk van de prijs die je betaalt voor de service. Als een helpdesk relatief korte wachttijden heeft, dan is de kans op momenten dat zij zonder klanten zitten groter. Even logisch nadenken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe groot is de kans daarop![]()
dat snap ik (dat bedoelde ik met overhead) , maar niet dusdanig dat je op ¤900 per uur komt, lijkt me.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En ook jij bent geen ondernemer.
Hint: de helpdeskmedewerker zit er niet alleen, en salariskosten zijn niet de enige kosten.
dan hebben ze nog die mailtjes die ze niet beantwoordenquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Afhankelijk van de prijs die je betaalt voor de service. Als een helpdesk relatief korte wachttijden heeft, dan is de kans op momenten dat zij zonder klanten zitten groter. Even logisch nadenken.
Tja, ik vraag me ook af wat voor een helpdesk dat is, het zal wel. Als je er van uit gaat dat helpdesken meestal studentenbaantjes zijn met net iets meer dan het minimumloon dan zit je rond 1 a 2 euro per minuut, afhankelijk van de kwaliteit van de service die ze bieden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:53 schreef Wombcat het volgende:
Hat snap ik (dat bedoelde ik met overhead) , maar niet dusdanig dat je op ¤900 per uur komt, lijkt me.
De één kan goed lullen en de ander goed schrijven. Ik verwacht niet dat iedereen een dubbele functie kan hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:54 schreef Wombcat het volgende:
dan hebben ze nog die mailtjes die ze niet beantwoorden
dat bedoel ik, voor je dan op ¤900 per uur komt heb je héél veel overheadquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tja, ik vraag me ook af wat voor een helpdesk dat is, het zal wel. Als je er van uit gaat dat helpdesken meestal studentenbaantjes zijn met net iets meer dan het minimumloon dan zit je rond 1 a 2 euro per minuut, afhankelijk van de kwaliteit van de service die ze bieden.
ook weer waar, maar als je vnl studenten zijn mag je op beide vlakken wel iets van ze verwachtenquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De één kan goed lullen en de ander goed schrijven. Ik verwacht niet dat iedereen een dubbele functie kan hebben.
http://www.telegraaf.nl/b(...)et+Bellen.html?p=9,1quote:Chaos bij Internet+Bellen
door Adriaan Janszen
AMSTERDAM - De servicedesk waar tienduizenden woedende en gefrustreerde klanten van KPN Internet Plus Bellen heen bellen, is één grote chaos. Personeel dat op zijn computer spelletjes speelt, privé-mail van klanten leest, klagers bewust extra lang telefonisch ’in de wacht’ zet om zo meer geld met de betaalnummers binnen te halen en klanten van het kastje naar de muur stuurt. Dat zegt een klokkenluider tegenover De Telegraaf. KPN ontkent.
„Wantoestanden bij KPN, maar die de zegen hebben van de leiding”, verzekert een insider bij KPN, die met de lijst met aantijgingen bij deze krant aanklopt. Het telecomconcern ontkent echter in alle toonaarden. „Er zijn in het verleden dingen fout gegaan, maar dat gebeurt niet meer”, verzekert een KPN-woordvoerder.
Dan zijn er te weinig mensen om de IPB telefoontjes aan te nemen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:44 schreef daanski82 het volgende:
over het algemeen is de wachtrij bij de afdelingen ADSL veel korter 6 a 10 minuten.
IPB >30 minuten.
en als ze je niet van de lijn knikkeren, betaal je voor de wachttijd en is DAT weer niet goedquote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:45 schreef Flappie666 het volgende:
@home is ook erg leuk. CAI dan, niet de internetafdeling. 0900 nummer tegen lokaal tarief. Na 3x gehoord te hebben dat ze het druk hebben, verbreken ze de verbinding met het vragen of je het op een later tijdstip nog eens wil proberen.......
Daar wacht ik dus niet voor hè! Ik wil best even wachten, en ook wel meer dan 3 minuten. Maar om me na 2 minuten automatisch van de lijn te gooien gaat me te ver.
Dat gebeurt steeds vaker. Zoek bij HP maar eens naar een servicenummer.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:32 schreef Slarioux het volgende:
Weet je wat je anders doet als bedrijf? Flikker dat hele telefoonnummer eruit, laat mensen maar mailen
HP ga je toch zeker niet bellen man! die hebben zelfs een chat-optie. Ideaalquote:Op zondag 21 januari 2007 11:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat gebeurt steeds vaker. Zoek bij HP maar eens naar een servicenummer.
Dan kan je dus 3 weken wachten tot je eerste antwoord.
Voor dat geld? Ze kijken wel uit.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ook weer waar, maar als je vnl studenten zijn mag je op beide vlakken wel iets van ze verwachten
En die insider...is zeker een ex-werknemer of een gepasseerde?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)et+Bellen.html?p=9,1
*zucht* het gaat erom dat steeds meer bedrijven de telefonische optie schrappen. Dat zouden ze niet doen als ze er zoveel aan verdiende hequote:Op zondag 21 januari 2007 11:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
HP ga je toch zeker niet bellen man! die hebben zelfs een chat-optie. Ideaal
my thoughts exactly, betalen per gesprek ipv per minuut. opgelost!quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:06 schreef jogy het volgende:
Als ze zo'n servicenummer nou gewoon ¤1.50 per gesprek maken ben je ook meteen klaar.
Moet de klant wel zorgen dat die weet waar het over gaat. Ik denk dat het gesprek dan niet langer als 10 minuten max mag duren. En dat de service niet verder gaat dan het nakijken van de verbinding en de modem. De rest is RTFM.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:42 schreef Adelante het volgende:
[..]
my thoughts exactly, betalen per gesprek ipv per minuut. opgelost!
*zucht*quote:Op zondag 21 januari 2007 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
*zucht* het gaat erom dat steeds meer bedrijven de telefonische optie schrappen. Dat zouden ze niet doen als ze er zoveel aan verdiende he
Idd en ze dan ook nog eens laten betalen naar de geleverde kwaliteit. Want die is bij beel servicenummers ook erg triestquote:Op zondag 21 januari 2007 11:42 schreef Adelante het volgende:
my thoughts exactly, betalen per gesprek ipv per minuut. opgelost!
eh... heb je het topic wel gelezen? Volgens de meeste posters hier wordt er grof geld aan verdiend. Daar diende mijn reply voor.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
*zucht*
Natuurlijk kost service geld
idd daar heb ik niet over te klagen net als microsoft en aevitea (die zetten de wachtrij op een gratis nummerquote:Op zondag 21 januari 2007 11:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
HP ga je toch zeker niet bellen man! die hebben zelfs een chat-optie. Ideaal
Ja die kunnen het zich veroorloven om kosten te makenquote:Op zondag 21 januari 2007 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd daar heb ik niet over te klagen net als microsoft en aevitea (die zetten de wachtrij op een gratis nummer)
Eens isquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik niet. Vaak genoeg dat ik een half uur of langer bij xs4all heb moeten wachten. Wat overig administratief een prut provider is.
Dan moet je wel kunnen opzeggen. En dat wil nog wel eens een probleem zijn. Voor je 't weet sloopt de KPN 3x in de week je telefoonlijn of je ADSL-verbinding.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
als je de serivce niet ok vindt, kun je toch een andere leverancier nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |