abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45406485
Omdat ze te druk hebben omdat iedere lamlul direct wil bellen
pi_45406736
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
die 2 kun je prima scheiden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45406792
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die 2 kun je prima scheiden
Met meer personeel ja en dus meer kosten
  Redactie Frontpage dinsdag 16 januari 2007 @ 15:11:13 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45406815
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Daarvoor zijn ze in dienst genomen
pi_45407602
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Daarvoor zijn ze in dienst genomen
Je zou ook een goed product kunnen aanbieden zodat mensen niet hoeven te bellen maar dat zal wel te veel gevraagd zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45409520
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:18 schreef daanski82 het volgende:

[..]

leg mij is dan uit hoe je een helpdesk kan runnen a 350 man met een telefoonsysteem wat al gauw 70.000 euro kost voor een abo kosten per maand a 19.95 voor een 4Mbit down en 1Mbit up.
vergeet er niet bij te rekenen dat een provider moet betalen voor het versturen van data het i-net op.
dus dat zou betekenen dat de kwaliteit van i-net er op achter uit gaat.

dus ik zou zeggen stop is zeuren met die televoor kosten maar kom is met een redelijk tegen bewijs waar aan een provider koste moet maken.
Als een bedrijf z'n marge moet halen uit wachttijdcenten en 'administratiekosten' is het droevig gesteld. Zo werkt het dan ook niet. Op produkten die geleverd worden in de markt zit een gemiddelde winstmarge die al gauw in de tientallen procenten loopt. Anders is een bedrijf namelijk niet echt gezond bezig. Bedrijven moeten het hebben van investeerders en kapitaal. Daar moet rendement tegenover staan welke voornamelijk behaald moet worden uit de toegevoegde waarde van het bedrijfsproces, core business, het bedrijfskapitaal.

Maar dat is het verhaal niet. Nou ja, ten dele. Worden kosten voor wachttijden dan berekend om te voorkomen dat rotjochies gaan bellen? Zou je misschien denken. Maar dat kan ook opgelost worden door eenmalig 25ct in rekening te brengen. Ook dat is het niet.

Administratiekosten dan? 20 jaar geleden werd er nog volop gewerkt met kaartenbakken, brievenbussen, typmevrouwen en postbodes. Dat kostte een hoop tijd, geld en mankracht. Maar denk maar niet dat je hiervoor extra moest betalen destijds. De computer zou alles sneller en dus goedkoper maken werd beweerd. Qua kosten is het tegendeel gebleken. En wel met name bij de grote jongens waar je niet omheen kunt. Andere bedrijven blijken minder last te hebben van kostenpostjes. Daar zit hem dan ook de kneep.

Helpdesken worden uitbesteed. Net als catering in veel bedrijven. Soms wordt zelfs de hele debiteurenadministratie uitbesteed, of de hele administratie, of ICT, noem maar op. Ingehuurde partijen zoals catering, call centers en helpdesks mogen zelf een deel van de prijs bepalen en zelf innen. Wel zo handig. Scheelt een hoop administratieve rompslomp, geschuif met facturen en je kunt je gericht blijven bezig houden met je core business. Je maakt als bedrijf een contract en je bent zo goed als klaar. En alleen daarom mag je betalen tijdens het wachten, bij sommige bedrijven, als je on hold staat. Omdat het anders inderdaad niet rendabel is, voor zo'n ingehuurde club. Zoveel produkten heeft een callcentre niet, wel een hoop overhead. En om nu voor iedere minuut concreet gesprek 2 Euro te rekenen is ook zoiets.

Het heeft dus helemaal niets met eventuele armlastigheid van de uiteindelijke opdrachtgever te maken, die zien er geen cent van terug. Zelfs bij wanbetalingen kan het uiteindelijke bedrag dat bij de opdrachtgever terecht komt via het ingehuurde incassobureau slechts een fractie zijn van wat er oorspronkelijk aan facturen openstond.

In de huidige constructies van grote bedrijven wordt gedaan of alles centraal geregeld wordt, maar in feite is het gedecentraliseerd. Uitbestedingen aan clubjes, uitbestedingen aan onderaannemers. Overal geldt de marktwerking. Wat vervelend is is dat als je met een club in zee gaat je gedwongen wordt om van een aantal andere op zich zelfstandige clubs ook 'produkten' af te nemen. Je kunt niet kiezen. En op zich mag dat niet in Nederland.

Dat is het enige argument dat ik kan bedenken waarom Den Haag dingen wil gaan bekijken. Of het veel uithaalt? Waarschijnlijk niet, het is een te grijs gebied. Zou er wel iets geregeld worden dan zouden de kosten van de produkten omhoog gaan. Ook al bel je bijv. nooit met een helpdesk.

PS http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/44577
pi_45409603
probleem is dat 80% van de vragen op de website staan maar 80% van die mensen wil NIET zoeken dus sturen een mail.
met als gevolg dat de mail queue ook vol zit.
met als gevol dat de klant een dag later gaat bellen en eerst begind te zeuren over die tarief.
en als dat nou 80% van je klanten dat doet isde cirkel weer rond.

ter wel het op de site staat. lees b.v. www.planet.nl/help of www.hetnet.nl/help (startdaard vragen)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 16:45:29 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45409696
Ik ben 6 jaar verantwoordelijk geweest voor een helpdesk en ik ben 6 jaar bezig geweest met trachten het aantal support aanvragen naar beneden te krijgen.

Bedrijven verdienen geen geld met betaalde hotlines. Zelfs niet met queues
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 16:47:02 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45409742
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:42 schreef daanski82 het volgende:
probleem is dat 80% van de vragen op de website staan maar 80% van die mensen wil NIET zoeken dus sturen een mail.
met als gevol dat de klant een dag later gaat bellen en eerst begind te zeuren over die tarief.

ter wel het op de site staat. lees b.v. www.planet.nl/help of www.hetnet.nl/help (startdaard vragen)
Sterker nog, wij kregen steeds meer klanten die al belde voordat ze de verpakking open hadden. Die gebruikte de helpdesk dus gewoon als alternatieve handleiding en vonden het helemaal niet erg daar voor te betalen.

Die klant die achter hem in de wacht stond had over het algemeen wel een probleem met lange wachttijden
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:20:23 #35
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_45410737
tering....tha_butch heeft gelijk.....de idioot die te dom is om zelf eerst te lezen maar meteen gaan bellen moet gewoon betalen en ja als er maar genoeg idioten bellen moet je lang wachten.

Dus voor degene die een helpdesk belt omdat hij of te lui is of te dom....eigenschuld!!!
Pay up!
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:31:48 #36
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45417473
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:42 schreef daanski82 het volgende:

nederlands was niet je beste vak wel?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45418084
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:04 schreef Tha_Butcha het volgende:

2) Een helpdeskmedewerker kost geld, 2e lijns en 3e lijns nog meer. Ong 15 euro per minuut.
Bullshit. ¤15 per minuut, dat zou een uurloon zijn van ¤900 (¤3600 per week). Zelfs bruto kan dat niet.
Nee.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:12:09 #38
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_45421251
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:03 schreef teamlead het volgende:

Laat de markt dit lekker zelf oplossen.
Nog zo'n eikel die denkt dat marktwerking inderdaad leidt tot betere en snellere dingen (laat staan dat sommige dingen tot elke kost overeind moeten blijven)

Die helpdesk dingen zijn gewoonweg dik winstgevend. Elke werknemer die je in dienst hebt is 100% bezig (want wachttijden) en de figuren die in de wacht staan betalen OOK.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:14:49 #39
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_45421338
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:48 schreef Opa_vertelt het volgende:

Bullshit. ¤15 per minuut, dat zou een uurloon zijn van ¤900 (¤3600 per week). Zelfs bruto kan dat niet.
Meh, hij kost ook aan ruimte, belasting, afdracht pensioen en extra water op het toilet. Doe eens de huur van de ruimte tellen per werknemer per maand?
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_45425150
Weet iemand wat een provider ongeveer aan upload kwijt van zijn gebruikers ?

En tevends kijk is naar Hetnet

Vroeger had hetnet een datalimiet met 512 qua upload.
Nu is de datalimiet er af maar de upload 256 waarom om de upload in toom te houden.
Maar je betaald er wel voor. a 19.95.
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:19:12 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_45425473
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:48 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ok, jij bent dus geen ondernemer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:23:48 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_45425601
Waarom nemen de zeikerds geen XS4All? Dan kun je een lokaal nummer bellen (020). Met VoIP is dat gratis en met een gewone telefoon kost dat ook bijna geen drol. Energieleverancier? Ik heb Cogas, gewoon een lokaalnummer (0546).

Oh nee, ze zijn natuurlijk te duur vergeleken met de prijsvechters die goedkope diensten leveren (maar een schreeuwend dure helpdesk hebben).

O ja, wie betaalt er als de helpdeskmedewerker op een klant zit te wachten?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_45427809
Handig, dan worden de daadwerkelijke gesprekskosten dus hoger. Ze zullen dan waarschijnlijk allemaal overgaan naar aan tarief van 80 cent/p.m
Dat is knap kut als jou provider lokaal tarief achter zijn 0900 nummer heeft hangen.

Maar ik kan me de frustratie van de beller wel voorstellen. Liever gratis wachten dan voor E 0.02 het geeft het gevoel dat ze ergens voor betalen terwijl ze niks terug krijgen. Ik denk echter dat het sevicelevel naar beneden gaat. Langer gratis in de wacht staan dus.
  woensdag 17 januari 2007 @ 08:20:33 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45428014
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ze hebben allemaal dezelfde service
Gat in de markt dus
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_45428031
moet zeer goed mogelijk zijn.
het is eigenlijk de taak van OPTA om dit mogelijk te maken.
dat je belt naar een 0900 nummer en dat je pas begint te betalen zodra je uit de wachtrij komt.

de echte kosten van in de wachtrij staan zijn als je belt vanaf een vast nummer verwaarloosbaar.
die apparatuur om je in de wachtrij te zetten hebben ze toch al.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_45428036
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:07 schreef daanski82 het volgende:
Vroeger had hetnet een datalimiet met 512 qua upload.
Nu is de datalimiet er af maar de upload 256 waarom om de upload in toom te houden.
Maar je betaald er wel voor. a 19.95.
256 (mb?) is wel erg laag maar een upload cap is niet meer dan terecht. Er zijn altijd een paar mensen bij een provider die het voor elkaar krijgen om uploads te halen die op geen enkele legale manier te verklaren zijn.

Maar goed, we blijven Hollanders en ook wat betreft service nummers. Alles moet gratis zijn maar vervolgens kiezen we ergens anders het goedkoopste abonnement om daar dan te gaan klagen over de service.

Ik kan er niet van wakker liggen, ik bel ze gemiddeld 1x per jaar, de rest van de tijd werkt m'n verbinding super. De ene keer dat ik Planet vorig jaar gebeld heb was toen het internet wegviel. Even gekeken of er storing was, nee. Modem reset en het werkte weer (ja dat had ik eigenlijk eerst moeten doen).

Service kost geld, Hollanders willen gratis, probleem is geboren

Overigens zou het vanuit de providers wel zo netjes zijn om te zeggen dat bv. 80% van de mensen geholpen wordt binnen zeg 15minuten en dat alle wachttijd daar boven op rekening komt van de provider.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 08:25:43 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45428052
*Belt u voor een internetstoriing? Toets 1!
* 1 !!
*U belt dus voor een internetstoring, toets uw postcode in
1234ab
*In uw postcodegebied is géén internetstoring, u kunt voor de meestgestelde vragen met betrekking tot internetstoringen terecht op www.home.nl , staat uw vraag daar niet bij dan kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling storingen van @home !

Over het algemeen vallen de wachttijden bij @home mee ! Hooguit 5 minuten en dat is echt niet veel, KPN/planet/Hetnet/IBGroep/UPC en Essent voeren volgens mij de lijst aan met wachttijden van gemiddeld 30 tot 45 minuten.
pi_45428554
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ok, jij bent dus geen ondernemer.
dat betaal je nog niet eens voor een advocaat, ¤900 per uur. en ik mag toch wel aannemen dat die iets duurder zijn dan een helpdeskmedewerker. en overhead hebben die ook.
pi_45429248
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 08:25 schreef Loedertje het volgende:
*Belt u voor een internetstoriing? Toets 1!
* 1 !!
*U belt dus voor een internetstoring, toets uw postcode in
1234ab
*In uw postcodegebied is géén internetstoring, u kunt voor de meestgestelde vragen met betrekking tot internetstoringen terecht op www.home.nl , staat uw vraag daar niet bij dan kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling storingen van @home !

Over het algemeen vallen de wachttijden bij @home mee ! Hooguit 5 minuten en dat is echt niet veel, KPN/planet/Hetnet/IBGroep/UPC en Essent voeren volgens mij de lijst aan met wachttijden van gemiddeld 30 tot 45 minuten.
mag ik je er even op wijzen dat je de wachtrijen van planet en KPN MOET scheiden om duidelijkheid te krijgen.

over het algemeen is de wachtrij bij de afdelingen ADSL veel korter 6 a 10 minuten.
IPB >30 minuten.
daar zit de punt.
nu denkden de meeste IPB klanten heee ik krijg niemand bij IPB aan de lijn laat ik voor ADSL kiezen en dan komen ze binnen bij adsl en dan ook nog een opmerking gaan plaatsen " zoooo wat zij jullie snel" met als gevolg dat die klanten de wachtrij groter maken.

en daarom zijn er keuze menu's.

en ja we weten dat KPN veel IPB klanten heeft.
pi_45429282
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:44 schreef daanski82 het volgende:
en ja we weten dat KPN veel IPB klantenproblemen heeft.
Tis voornamelijk dat de dienst slecht werkt en veel storingen heeft op iets waarvan de klant geen storing wil of is geleerd te accepteren.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')