Verslaafd aan drugs ofzo.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:43 schreef Jodocus1 het volgende:
Of praten met broertje, wellicht problemen ?
Daar neig ik inderdaad naar, en dan vastleggen m.b. mobiel ofzo..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:43 schreef Sebasser het volgende:
Op heterdaad betrappen.
Beetje uitlokken met woorden als "Jeetje, net mijn laatste 100 euro gepind"
en dan je portemonnee op een plek neerleggen waar jij hem makkelijk kan overzien en hij er makkelijk iets uit kan pakken.
En dan moet je er natuurlijk niet bij blijven staan.
Het lijkt me dat zijn broertje niet alles meteen steelt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:44 schreef Rens_Wilders het volgende:
Niet met camera's aan de gang gaan, je moet hem gewoon betrappen. Niet overdreven uitlokken, gewoon goed opletten.
Dat wordt moeilijk, ik zie 'm verder vrij weinig, ik werk gewoon....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:46 schreef alors het volgende:
Kun je ook bij zijn beurs? Dan zou je je geld onopvallend kunnen merken, om te zien of dat hetzelfde is als in zijn beurs.
Maar dat kan alleen als hij het niet meteen uitgeeft. Of je moet weten waar hij dat doet en daar vragen of ze biljetten willen laten zien. Maar dat gaat wel weer vrij ver..
Precies, en dan zoals alors roept even kenmerken (Wel op zo'n manier zodat het hij niet kan zeggen dat dat er al op stond en dat dat niet van jou is of zo iets)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:47 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Daar neig ik inderdaad naar, en dan vastleggen m.b. mobiel ofzo..
Probleem is, dat het eens in de zoveel maanden gebeurt. Dan moet ik dus maandenlang elke ochtend gaan filmen.
Dan zal ik het dus inderdaad moeten uitlokken d.m.v. uitspraken.
Maar dat kan pas over een tijdje, ik denk dat-ie nu even "low layt"
Heb je dat geld op je kamer liggen?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:48 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dat wordt moeilijk, ik zie 'm verder vrij weinig, ik werk gewoon....
Dat wil ik juist niet. Ik heb geen zin om 'm in het openbaar te confronteren, ik wil gewoon dat-ie er mee kapt, en dan hoeft niemand het verder te weten. Zelfs m'n eigen vriendin niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:49 schreef droomkoningin het volgende:
wel aan iedereen laten merken dat je geld mist uit je portomonnee
Misschien is het je pa welquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:49 schreef Harmen1984 het volgende:
Dit is trouwens wel erg kut allemaal, m'n eigen broertje...![]()
Misschien is het wel slim hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:52 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dat wil ik juist niet. Ik heb geen zin om 'm in het openbaar te confronteren, ik wil gewoon dat-ie er mee kapt, en dan hoeft niemand het verder te weten. Zelfs m'n eigen vriendin niet.
Dat heb ik vorige keer geprobeerd, tevergeefs dus.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:52 schreef Salsagirl het volgende:
Je kan hem natuurlijk proberen te betrappen..
Maar je kan het ook ter loops even laten ontvallen , als iedereen er is.
Dat je steeds geld mist uit je portemonnee, en dat je dat maar vreemd vind..omdat je precies weet hoeveel je had.
En dat je het vanaf nu in de gaten houd.
...
Die was vanochtend al de deur uit, evenals alle andere familieleden.quote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:54 schreef droomkoningin het volgende:
snap ik.. zou ik ook zo doen denk ik...
maar toch.. als hij echt in de problemen zit help je hem er niet mee door hem een hand boven t hoofd te houden
maar eerst maar eens uitzoeken of hij het echt gedaan heeft... de vraag waarom komt dan vanzel wel
En je weet zeker dat het geld is gestolen in de tijd dat alleen hij in huis was?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:55 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Die was vanochtend al de deur uit, evenals alle andere familieleden.![]()
dan is het toch duidelijk? Confronteren dus, je kent je eigen broertje heus wel zo goed dat je aan z'n reactie kunt merken of je gelijk hebt ja of nee.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:55 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Die was vanochtend al de deur uit, evenals alle andere familieleden.![]()
Check je internet bankieren (of je 50 euro hebt opgenomen)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Harmen1984 het volgende:
In al mijn naiviteit ga ik ook steeds aan mezelf twijfelen;
- Had ik echt wel ¤ 50 gepind?
- Ben ik niet ¤ 20 kwijtgeraakt bij de broodjeszaak?
Zie de post boven je. Ik ben nogal naief soms, zo van: liever over laten waaien dan ontercht beschuldigen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Sebasser het volgende:
[..]
En je weet zeker dat het geld is gestolen in de tijd dat alleen hij in huis was?
Meteen ermee confronteren.
Je hebt bewijs genoeg, hij kan er niet onderuit.
Zie mijn post boven je.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:58 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Zie de post boven je. Ik ben nogal naief soms, zo van: liever over laten waaien dan ontercht beschuldigen.
Hij studeert, en is vakkenvuller. Hij werkt niet echt veel, hangt liever uit bij zijn vriendin.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:58 schreef Shadowke het volgende:
Maar weet je van je broertje dat hij problemen heeft met geld? Of gebruikt hij drugs?
en 5000 fokkersquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:52 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dat wil ik juist niet. Ik heb geen zin om 'm in het openbaar te confronteren, ik wil gewoon dat-ie er mee kapt, en dan hoeft niemand het verder te weten. Zelfs m'n eigen vriendin niet.
Zeg dan een beetje terloops: Hee "naam broertje ", heb jij even 20 euro van mij geleend? gisteren avond zat dat er nog in nu is het weg.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:58 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Zie de post boven je. Ik ben nogal naief soms, zo van: liever over laten waaien dan ontercht beschuldigen.
Hij heeft niet echt veel vrienden, hangt meestal uit bij z'n vriendin.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:58 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Zie mijn post boven je.
Als je dat nou even doet, dan weet je al weer meer.
Hij stottert sowiesoquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:00 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Zeg dan een beetje terloops: Hee "naam broertje ", heb jij even 20 euro van mij geleend? gisteren avond zat dat er nog in nu is het weg.
Als ie dan niet gaat stotteren als ie het wel gedaan heeft dan is ie echt keihard.
Die laatste zin..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:00 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Zeg dan een beetje terloops: Hee "naam broertje ", heb jij even 20 euro van mij geleend? gisteren avond zat dat er nog in nu is het weg.
Als ie dan niet gaat stotteren als ie het wel gedaan heeft dan is ie echt keihard.
Dure cadeautjes kopen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:00 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Hij heeft niet echt veel vrienden, hangt meestal uit bij z'n vriendin.
Dan moet je je mobieltje zo neerleggen, of zo lang laten filmen tot ie het doet..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ga denk ik maar voor de uitlok-methode i.c.m. mobiele telefoon.
Is een optie ja. Hoewel zij niet echt "high maintenance" is....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:02 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dure cadeautjes kopen.
Daar heeft ie dat geld voor nodig.
Dat kost weer geld, en ik ben net al bestolen...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dan moet je je mobieltje zo neerleggen, of zo lang laten filmen tot ie het doet..
Ik denk dat je beter mijn eerdere plannetje met webcam+software kan doen..
ja met uv stift oidquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:04 schreef Serious_Sven het volgende:
Je geld markeren en voorlopig je briefgeld in een vakje bewaren wat niet opvalt waardoor je broertje automatisch het gemarkeerde geld pakt.
Zo heeft een vriendin van me vriendin haar huisgenootje betrapt die van hun jatte. Die camera stond net 10 minuten aan en het was al raak. Zag je haar zo eerst geld uit d'r tas pakken en weer de kamer uit gaan, komt ze 10 seconden later terug om recht met d'r neus voor de camera te hangen echt zo van: "Wtf, sinds wanneer staat die webcam daar?"quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dan moet je je mobieltje zo neerleggen, of zo lang laten filmen tot ie het doet..
Ik denk dat je beter mijn eerdere plannetje met webcam+software kan doen..
Ik vind dit de beste tip. Doe een briefje in je portemonnee bij je briefgeld, met zijn naam erop, zodat hij weet dat jij weet dat hij het is. Hij zal ongetwijfeld schrikken, maar je bespaart zo zowel hem als jouzelf een genante confrontatie. Hij kan het zich betrapt voelen in z'n eentje verwerken en niemand weet het verder, zelfs jij weet dan niet dat hij weer op het punt heeft gestaan om weer geld te pakken. Tenzij hij zo asociaal is dat het hem gewoon geen reet uitmaakt en hij het geld alsnog pakt, maar dan heeft hij wel een serieus probleem, denk ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:49 schreef Rens_Wilders het volgende:
Of een briefje in je portemonnee of hij je geld er in wil laten![]()
Dat doe ik liever niet, dat valt bij mij onder verlinken....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:32 schreef Roffa-el het volgende:
,,,
maar de andere kant.. mischien flikt hij het ook wel bij je ouders of je andere broer zonder dat zij het doorhebben.. beter eerst in overleg met je ouders?
Hij kan best verder oké zijn,maar neemt niet weg dat hij wel steelt van zijn fam,quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:34 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dat doe ik liever niet, dat valt bij mij onder verlinken....
Afgezien van dit gezeik is-ie gewoon zwaar oké namelijk,
Haha, die is sterk. Maar dan weet je nog niets waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:13 schreef Rann het volgende:
Je papiergeld in een briefje wikkelen met, "nee "naambroertje" dan heeft ie het wel door als ie het pakt denk ik zo...
Ben niet zo van de "goede gesprekken"....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:07 schreef droomkoningin het volgende:
je kan ook gewoon eens een goed gesprek met m aanknopen, zonder meteen op een bekentenis uit te zijn...
hoe t nou echt met m gaat, zn vriendin, z'n financien enz...
misschien kan je dan beter inschatten of je hem nog moet verdenken of niet.. en daar dan je strategie op aan passen of het helemaal laten zitten..
bovendien een goed gesprek is nooit zonde van je tijd.. het versterkt de band alleen maar weer een beetje
Aldoende leert men..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ben niet zo van de "goede gesprekken"....
dit dusquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:57 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik vind dit de beste tip. Doe een briefje in je portemonnee bij je briefgeld, met zijn naam erop, zodat hij weet dat jij weet dat hij het is. Hij zal ongetwijfeld schrikken, maar je bespaart zo zowel hem als jouzelf een genante confrontatie. Hij kan het zich betrapt voelen in z'n eentje verwerken en niemand weet het verder, zelfs jij weet dan niet dat hij weer op het punt heeft gestaan om weer geld te pakken. Tenzij hij zo asociaal is dat het hem gewoon geen reet uitmaakt en hij het geld alsnog pakt, maar dan heeft hij wel een serieus probleem, denk ik.
symptoombestreiding,quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:15 schreef Sunshine2006 het volgende:
Je kan ook gewoon voortaan je portemonnee op een plaats bewaren waar je broetje het gewoon niet kan vinden. Simpel, overal vanaf.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:57 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik vind dit de beste tip. Doe een briefje in je portemonnee bij je briefgeld, met zijn naam erop, zodat hij weet dat jij weet dat hij het is. Hij zal ongetwijfeld schrikken, maar je bespaart zo zowel hem als jouzelf een genante confrontatie. Hij kan het zich betrapt voelen in z'n eentje verwerken en niemand weet het verder, zelfs jij weet dan niet dat hij weer op het punt heeft gestaan om weer geld te pakken. Tenzij hij zo asociaal is dat het hem gewoon geen reet uitmaakt en hij het geld alsnog pakt, maar dan heeft hij wel een serieus probleem, denk ik.
Vind ik ook. En dan onder het mom van ik wil 'm niet verraden. Wie begint er met verraden door geld te jatten van zijn bloedeigen broer.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:44 schreef Worldbeater het volgende:
Verder opvallend dat de mensen die je opvoeden niet als eerste optie gekozen worden.![]()
Eerst filmen, dan verder kijken.... Ik doe niks tot ik het 100% zeker weet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind ik ook. En dan onder het mom van ik wil 'm niet verraden. Wie begint er met verraden door geld te jatten van zijn bloedeigen broer.
Dat is nog niet bewezen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:47 schreef Copycat het volgende:
En dan onder het mom van ik wil 'm niet verraden. Wie begint er met verraden door geld te jatten van zijn bloedeigen broer.
En het is geen NSB'er gedrag dat er uit je portomonnee gestolen wordt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:47 schreef het.ismij het volgende:
ik zou ook niet naar me ouders toe rennen,..
is iets tussen mij en me bro op dat moment.
beetje nsb'er gedrag imo.
Ook goed......quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:15 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Toen mn pa en ma nog samen waren heb ik dit ook een keer gehad met mn broertje.Toen ik geld kwijt was heb ik hem gegrepen en gevraagd waar mn geld was.Hij bekende snel.Ik kreeg mn geld binnen 5 minuten terug.
Daar help je hem imho ook niet echt mee, hij is nog best jong en ik denk dat het toch het beste is om het er met hem over te hebben, wie weet denkt hij nu dat je er niet achter komt en dat het wel een verdraaid makkelijke manier is om aan geld te komen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:09 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Eerst filmen, dan verder kijken.... Ik doe niks tot ik het 100% zeker weet.
ik vindt het niet kunnen,..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:23 schreef Worldbeater het volgende:
En het is geen NSB'er gedrag dat er uit je portomonnee gestolen wordt.![]()
![]()
(wat copycat ook al zegt........)
Ik denk dat ouders dit wel willen weten. (being one myselfquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:26 schreef het.ismij het volgende:
ik vindt het niet kunnen,..
ook niet daarom.
zoiets?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:06 schreef -En4Cer- het volgende:
Bluffen! Ga naar hem toe en zeg:
"Vieze teringlijer, ik heb het op mijn verborgen camera gezien, geef me mijn geld terug anders stop ik een banaan in je reet!!!!!!!!"![]()
best wel geilquote:
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:58 schreef Sunshine2006 het volgende:
Ja lekker handig dan haalt ie zichzelf ook open...
Of hij laat het zitten en kijkt wel de volgende keer als het briefje er na (een paar weken) toch niet meer inzit?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:13 schreef Rann het volgende:
Je papiergeld in een briefje wikkelen met, "nee "naambroertje" dan heeft ie het wel door als ie het pakt denk ik zo...
Iddquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:24 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Gewoon je webcam aansluiten, programmatje downloaden. En dan alles opnemen wanneer de camera een beweging registreerd.
Geld lekker rond laten slingeren, kijken wat er gebeurd. Je kan dit het beste zo snel mogelijk oplossen want als hij het bij anderen steelt en hij wordt daar gepakt, dan heb je kans dat diegene niet zo mild omgaat met de situatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |