Stappen in de kroeg met van Bommels, dat moet je. Waren zeker geplakte zolen... (Al mogen die natuurlijk ok niet na 2 weken loslaten)quote:
De kroeg in bedoelde ik dus niet, tenzij daar bijvoorbeeld een bruiloft aan de gang isquote:Op maandag 15 januari 2007 10:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Stappen in de kroeg met van Bommels, dat moet je. Waren zeker geplakte zolen... (Al mogen die natuurlijk ok niet na 2 weken loslaten)
Ik bedoelde het wel serieus, al zou ik never nooit geen plakzolen kopen. M'n goede schoenen doe ik wel aan als ik niet in de kroeg sta.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:38 schreef D.Rose het volgende:
De kroeg in bedoelde ik dus niet, tenzij daar bijvoorbeeld een bruiloft aan de gang is
Ik heb zolang ik me kan herinneren van Bommels en doe daar alles mee. Ik loop er flinke afstanden mee, loop door weilanden, sloten, zandverstuivingen, sneeuw etc. Gebruik ze voor het paardrijden (als het moet) of voor het omgaan met paarden in het algemeen. Met één paar schoenen die ik vrijwel elke dag aanheb doe ik dan ongeveer 4 jaar (met af en toe verzolen (rubber)). En dan zien ze er nog steeds acceptabel uit. Ik vind ze dus niet bepaald sierschoenen.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:26 schreef chiren het volgende:
Dat zijn ook gewoon sierschoenen voor sierpaarden, geen stevige stappers![]()
Ga je trekken op de sexy en gewaagd topics!quote:Op maandag 15 januari 2007 10:30 schreef Linkmiegel het volgende:
ik verwachtte een ander topic na het lezen van de titel.. ik stond op het punt naar de bijenkorf te gaan, ben nu lichtelijk teleurgesteld!
Dat had ik me ook al bedacht:quote:Op maandag 15 januari 2007 10:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Stappen in de kroeg met van Bommels, dat moet je. Waren zeker geplakte zolen... (Al mogen die natuurlijk ok niet na 2 weken loslaten)
Als ik jou was zou ik gewoon zelf even naar de fabriek van Van Bommel bellen om iets gedaan te krijgen. Ik denk dat ze de service van de Bijenkorf ook niet zullen waarderen en jou gewoon een fatsoenlijke oplossing aanbieden.
http://www.vanbommel.nl/welkom.htmquote:Mocht u van mening zijn dat er bij uw paar Van Bommel schoenen sprake is van een produktie- of materiaalfout dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw Van Bommel dealer.
Vanwege het persoonlijke contact is uw dealer optimaal in staat uw klacht te beoordelen. Uw dealer zal u van het best mogelijke advies voorzien en u, indien noodzakelijk, terzijde staan bij de verdere afhandeling.
En...quote:Op maandag 15 januari 2007 10:53 schreef Everett het volgende:
Je hebt garantie op de schoenen en die kriijg je dus ook.
WTF?quote:Ik neem aan dat er nergens staat (of dat iemand heeft gezegd) dat je ze terug mag brengen en dat je je geld terug krijgt bij gebreken. Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
Niet zeuren maar gewoon naar de schoenfabriek van Van Bommel in Moergestel bellen. Het nummer is +31(0)13-5136973.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:50 schreef apophis4u het volgende:
[..]
Dat had ik me ook al bedacht:
[..]
http://www.vanbommel.nl/welkom.htm
Ja, da's ingewikkeld hèquote:
Vandaar dat je zegtquote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Everett het volgende:
[..]
Ja, da's ingewikkeld hè![]()
Garantie hoeft niet te betekenen dat je je geld terug krijgt. Kan gewoon betekenen dat ze kosteloos gerepareerd worden binnen een bepaalde periode.
quote:Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
Die rofls kapot gaan!quote:Op maandag 15 januari 2007 11:00 schreef Jarno het volgende:
Niet-zo-verkapt "kijk mij eens met mijn dure schoenen met handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie certificaat" topic.
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik bedoelde het wel serieus, al zou ik never nooit geen plakzolen kopen. M'n goede schoenen doe ik wel aan als ik niet in de kroeg sta.
Ik impliceer dat ik van Bommels kutschoenen vindt, en jij zou ze aantrekken naar bruiloften. Ik zie toch echt een verschil.quote:
Maar wel met met handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie certificaat.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:05 schreef wise het volgende:
kut merk
Ik zeg dat ik mijn goede schoenen niet aan doe al ik naar de kroeg ga, jij zegt hetzelfdequote:Op maandag 15 januari 2007 11:04 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik impliceer dat ik van Bommels kutschoenen vindt, en jij zou ze aantrekken naar bruiloften. Ik zie toch echt een verschil.
Ik kreeg toch echt het idee dat jij met 'die' in "die heb ik ook voor 'gelegenheden'" van Bommels bedoelde. Dus ik heb het sterke vermoeden dat jij vB als goede schoen bestempelt.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:05 schreef D.Rose het volgende:
Ik zei dat ik mijn goede schoenen niet aan doe al ik naar de kroeg ga, jij zegt hetzelfde
Eh nee, een echte held:quote:Op maandag 15 januari 2007 11:07 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Een echte held koopt Santoni, Prada of Dsquared2 ofzo en laat van Bommel.
.
. links liggen.
Ik noem van Bommels goede schoenen. En één van de weinige merken met een breedtemaatquote:Op maandag 15 januari 2007 11:08 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dat we beide niet met 'goede' schoenen de kroeg in gaan klopt dus. De vraag is wat je een goede schoen noemt.
Goede schoenen? En paar nette schoenen, geschikt voor het dragen bij een pak, goede kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) en helaas meestal behoorlijk aan de prijsquote:Op maandag 15 januari 2007 11:08 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik kreeg toch echt het idee dat jij met 'die' in "die heb ik ook voor 'gelegenheden'" van Bommels bedoelde. Dus ik heb het sterke vermoeden dat jij vB als goede schoen bestempelt.
Dat we beide niet met 'goede' schoenen de kroeg in gaan klopt dus. De vraag is wat je een goede schoen noemt.
Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eh nee, een echte held:
1) realiseert zich dat het in de gemiddelde kroeg retedonker is zodat niemand kan zien of je nu Wibra of van Bommel draagt
2) realiseert zich dat het echt helemaal niemand een reet kan schelen wat voor leer je aan je poten hebt
en
3) houd dat geld dus lekker in z'n zak en koopt bier in de kroeg, net als normale mensen..
Hij valt dan ook op mannen, waarschijnlijk Wibrakleding dragende als ik het zo leesquote:Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.![]()
Ik geef het door aan mijn vrouw.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Een stijlvolle vrouw aan de haak slaan zal voor jou nog een lastig karwei worden, knul.![]()
Ik ga er niet vanuit dat het de garantie is dat ik geld terug krijg, ik verwacht dat de bijenkorf een goede service biedt en het probleem niet bij de klant neerlegt, maar kwalitatief slechte schoenen terugneemt en het probleem bij de producent legt.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:53 schreef Everett het volgende:
Van Bommels zijn echt geen sierschoenen. Het zijn over het algemeen gewoon goede schoenen die kwalitatief niets te wensen ovelaten. Behalve bij dit model blijkbaar. Zal wel een produktiefout zijn.
Kan me wel voorstellen dat TS baalt, maar helemaal terecht vind ik het niet. Je hebt garantie op de schoenen en die kriijg je dus ook. Ik neem aan dat er nergens staat (of dat iemand heeft gezegd) dat je ze terug mag brengen en dat je je geld terug krijgt bij gebreken. Ik vind het al heel wat dat ze de kosten van de reparatie voor je betalen.
Deze ook.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Hij valt dan ook op mannen, waarschijnl Wibrakleding dragende als ik het zo lees
Hij heeft toch al een wèf en een kind? Oh, stijlvol, dat weet ik nietquote:Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Als we net bij de Zeeman zijn geweest zien we er best hendig sjiek uit, v.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hij heeft toch al een wèf en een kind? Oh, stijlvol, dat weet ik niet.
quote:
Je spreekt jezelf tegen, daarbij komt dat je hier gewoon wil pimpen met je van bommeltjesquote:Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:
Had ik begin december dus een paar schoenen daar gekocht. Begin januari, na nog geen 2 weken erop lopen (wissel af en toe van schoenen wat ook als advies wordt gegeven voor kwaliteitbehoud) laten de zolen dus al los.
Ik daar heen en krijg te horen dat ze ze terug willen sturen. Dit kwam erop neer dat ik eigenlijk 3 weken op sokken mocht gaan lopen en daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten. Ik wilde eigenlijk gewoon mijn geld terug en dan ergens anders naar toe, maar dat konden zij niet...
Hier was ik dus absoluut niet over te spreken, hebben ze er een manager erbij gehaald en die zou persoonlijk contact opnemen met van bommel en mij dan terug bellen.
Goed, ik werd dus terug gebeld en ze hebben toen de service geboden om de schoenen zelf door een schoenmaker te laten repareren en kon ze toen diezelfde week nog ophalen.
Dit afgelopen vrijdag dus gedaan en eind van het weekend waren de zolen dus alweer los
Hebben ze daar ook stropdassen, J?quote:Op maandag 15 januari 2007 11:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als we net bij de Zeeman zijn geweest zien we er best hendig sjiek uit, v.
Stropdassen zijn voor jongetjes die een te kleine piemel moeten compenseren, v.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook stropdassen, J?
Daarom zou ik juist bij de Zeeman een groot assortiment stropdassen verwachten!quote:Op maandag 15 januari 2007 11:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Stropdassen zijn voor jongetjes die een te kleine piemel moeten compenseren, v.
Ik ga eerst nog een keer langs de bijenkorf kijken wat ze ermee doen en daarna als het me niet aan staat bel ik naar van bommelquote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Niet zeuren maar gewoon naar de schoenfabriek van Van Bommel in Moergestel bellen. Het nummer is +31(0)13-5136973.
Je kan duidelijk aangeven dat de dealer verzuimt om goede service te verlenen en dat het daarmee het schoenenmerk in diskrediet brengt.
En wat heeft F v Bommel een klotesite. Zonder te vergroten kan je het praktisch niet lezen.
Dat 'op sokken lopen' is gewoon voor het dramatische effect, niets mis mee. Die reparatie heeft hij laten uitvoeren, en het bleek nog steeds klote. Terecht dat hij na zo'n mislukte poging weinig verdusie heeft in een goede afloop en daarom z'n geld terugvraagt. Evengoed vind ik wel dat hij van Bommel zelf moet informeren nog.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:15 schreef Bastoenie het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, daarbij komt dat je hier gewoon wil pimpen met je van bommeltjesEn die service is niets kwaads over te zeggen, ze bieden je aan om het te laten reparen. Verwend snotjong
Zoals je weet heb ik een hele grote piemel, dientengevolge let ik niet op het assortiment stropdassen.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:18 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daarom zou ik juist bij de Zeeman een groot assortiment stropdassen verwachten!
Dacht je dat je vervangende schoenen zou krijgen voor de periode dat de schoenen naar de fabriek worden teruggestuurdquote:Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:
Ik daar heen en krijg te horen dat ze ze terug willen sturen. Dit kwam erop neer dat ik eigenlijk 3 weken op sokken mocht gaan lopen en daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten. Ik wilde eigenlijk gewoon mijn geld terug en dan ergens anders naar toe, maar dat konden zij niet...
Je spreekt nog steeds in vaagheden. "Goede kwaliteit" en "Behoorlijk aan de prijs" zijn helaas enorm subjectieve begrippen gebleken. Daarmee heb ik nog steeds niet duidelijk of jij vB een goede schoen vindt of niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:11 schreef D.Rose het volgende:
Goede schoenen? En paar nette schoenen, geschikt voor het dragen bij een pak, goede kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) en helaas meestal behoorlijk aan de prijs
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:13 schreef apophis4u het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat het de garantie is dat ik geld terug krijg, ik verwacht dat de bijenkorf een goede service biedt en het probleem niet bij de klant neerlegt, maar kwalitatief slechte schoenen terugneemt en het probleem bij de producent legt.
Heb jij zin om veel geld te betalen voor naar verwachting kwaliteitsschoenen die eigenlijk dus (had het goed mogen blijken) niets meer dan 'gerepareerde' schoenen zijn?
Ik dacht dat het door mijn eerste post in dit topic al duidelijk was dat ik VB goede schoenen vondquote:Op maandag 15 januari 2007 11:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je spreekt nog steeds in vaagheden. "Goede kwaliteit" en "Behoorlijk aan de prijs" zijn helaas enorm subjectieve begrippen gebleken. Daarmee heb ik nog steeds niet duidelijk of jij vB een goede schoen vindt of niet.
Is dat de limburgse Wibra?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:18 schreef Maikuuul het volgende:
Invito pwnt de styl0w
En dus ook Van Basten.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen het selectiebeleid van van Basten?
Okee flauw.
Zulke schijtmerken hoef je niet correct te spellen aangezien men toch wel begrijpt over wat voor bagger je het hebt.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:46 schreef TC03 het volgende:
Stelletje paupers. Waarom schrijft iedereen 'van Bommel' met een kleine V? Het is gewoon Van Bommel hoor.
Je moet je (dure) merkschoenen ook niet bij een toko als de Bijenkorf kopen. Maar bij een fatsoenlijke schoenenwinkel. Daar krijg je vaak wel de service die je verdient.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:
Koop je dus een duur merk schoenen bij een dure keten waar nog eens een handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie bij zit, krijg je dit.
Waarom? De Bijenkorf is verantwoordelijk voor het gekochte product, niet Van Bommel. En als zij na een aantal reparaties niet in staat blijken te zijn om een degelijk product te leveren, moeten ze TS gewoon zijn geld of een vervangend product aanbieden. Dat Van Bommel daar moeilijk over doet is het probleem van de Bijenkorf.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Everett het volgende:
[..]
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
Dit soort dingen moet je in één keer goed regelen. Je kan er niet zonder meer een week overheen laten gaan. Daarmee maak je de eigen positie een stuk zwakker.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:44 schreef apophis4u het volgende:
Ik zal het vrijdag wel weer zien aangezien ik niet eerder de tijd heb weer de stad in te gaan...
Inderdaad. De Bijenkorf heeft echt niet als doel ontevreden klanten te krijgen.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Everett het volgende:
[..]
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
Ah, weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Dus de Bijenkorf is verantwoordelijk voor het produkt Van Bommel in plaats van Van Bommel zelf?!? Vind ik een beetje vreemd hoor. En volgens mij is het uiteindelijk geen probleem voor de Bijenkorf dat Van Bommel moeilijk doet, maar voor TS.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom? De Bijenkorf is verantwoordelijk voor het gekochte product, niet Van Bommel. En als zij na een aantal reparaties niet in staat blijken te zijn om een degelijk product te leveren, moeten ze TS gewoon zijn geld of een vervangend product aanbieden. Dat Van Bommel daar moeilijk over doet is het probleem van de Bijenkorf.
Gelul... het is het hippe label van Van Bommel, sinds jaar en dag. Ze staan dan ook geheel niet als goedkope 'concurrent' van de eigen Van Bommels in de markt, maar als aanvulling op de doelgroepen die ze aanspreken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Dat klopt inderdaad. Dat heet ketenaansprakelijkheid. Je gaat een verkoopovereenkomst aan met De Bijenkorf. Dan zijn zij dus verantwoordelijk voor het leveren van een degelijk product. Iedere overeenkomst die ze daarvoor hebben met derden doet daarbij voor de klant niet ter zake. Immers, als de Bijenkorf haar klanten door kan verwijzen naar de fabrikant van de schoenen, wat let die laatste dan om de klant weer door te verwijzen naar de fabrikant van de lijm, en die weer naar de leverancier van de grondstoffen?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Everett het volgende:
[..]
Dus de Bijenkorf is verantwoordelijk voor het produkt Van Bommel in plaats van Van Bommel zelf?!? Vind ik een beetje vreemd hoor. En volgens mij is het uiteindelijk geen probleem voor de Bijenkorf dat Van Bommel moeilijk doet, maar voor TS.
Onzin.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Laten we het erop houden dat we van mening verschillen op dit gebied.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:05 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Dat heet ketenaansprakelijkheid. Je gaat een verkoopovereenkomst aan met De Bijenkorf. Dan zijn zij dus verantwoordelijk voor het leveren van een degelijk product. Iedere overeenkomst die ze daarvoor hebben met derden doet daarbij voor de klant niet ter zake. Immers, als de Bijenkorf haar klanten door kan verwijzen naar de fabrikant van de schoenen, wat let die laatste dan om de klant weer door te verwijzen naar de fabrikant van de lijm, en die weer naar de leverancier van de grondstoffen?
Op het moment dat een klant aanspraak maakt op de garantie, dan moet de Bijenkorf dat regelen met van Bommel. Zij hebben immers met hun een overeenkomst, en niet jij.
Maar de Bijenkorf is niet de fabrikantquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
@Seneca
Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Dat klopt, maar op het moment dat er sprake is van productaansprakelijkjheid, en de fabrikant weigert het product te vervangen, dan is het aan de winkel om dit uit te vechten met de fabrikant, niet aan de klant.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
@Seneca
Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Daar heb jij weer een punt inderdaad. Ik vrees alleen dat de Bijenkorf daar niet veel aan gaat doen. Ik zou het hoofdkantoor van de Bijenkorf bellen en de situatie uitleggen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:12 schreef Seneca het volgende:
Dat klopt, maar op het moment dat er sprake is van productaansprakelijkjheid, en de fabrikant weigert het product te vervangen, dan is het aan de winkel om dit uit te vechten met de fabrikant, niet aan de klant.
Nou, in principe moet TS de Bijenkorf in de gelegenheid stellen om het product te repareren. Als uiteindelijk blijkt dat de Bijenkorf niet in staat is om een deugdelijk product af te leveren, dan zijn ze voor zover ik weet verplicht een vervangend product van gelijke waarde aan te bieden, of zoals jij zegt, de koop te ontbinden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:17 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Daar heb jij weer een punt inderdaad. Ik vrees alleen dat de Bijenkorf daar niet veel aan gaat doen. Ik zou het hoofdkantoor van de Bijenkorf bellen en de situatie uitleggen.
Ik denk dat je als consument geen genoegen hoeft te nemen met een nieuw product dat er door reparatie (waarschijnlijk) gelijk al minder goed uitziet. Er zou in ieder geval compensatie moeten komen (d.w.z. korting op de verkoopprijs of in het ultieme geval de koop ongedaan maken).
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Gelul... het is het hippe label van Van Bommel, sinds jaar en dag. Ze staan dan ook geheel niet als goedkope 'concurrent' van de eigen Van Bommels in de markt, maar als aanvulling op de doelgroepen die ze aanspreken.
Mijn fvb's hebben gewoon gestikte zolen hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:21 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Je weet echt niet waarover je praat blijkt maar weer. Ga de collecties maar eens bekijken, dan zul je zien dat zowel de FvB's als de gewone VB's op verschillende wijzes gemaakt worden. Goodyear, Ago en bij VB zelf ook nog Mocassin (laatste weet ik niet zeker bij FvB).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Ik werk fulltime, dus heb niet de tijd tijdens hun dagelijkse openingstijden daar langs te gaan. Vrijdag is het weer koopavond, dus zal het dan moeten regelen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je in één keer goed regelen. Je kan er niet zonder meer een week overheen laten gaan. Daarmee maak je de eigen positie een stuk zwakker.
Ik ben een luie student op 400 meter van de Bijenkorf, dus vergat het even in perspectief te plaatsenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:53 schreef apophis4u het volgende:
Een belletje plegen heeft daarnaast geen zin, daar kan nu toch niets mee gedaan worden.
Je moet niet alles geloven wat de marketingafdeling je wil laten geloven. Die FvB worden niet voor niets ergens in Oost-Europa in elkaar gezet (lekker goedkoop) terwijl de vB's nog steeds in Brabant worden gemaakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:42 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je weet echt niet waarover je praat blijkt maar weer. Ga de collecties maar eens bekijken, dan zul je zien dat zowel de FvB's als de gewone VB's op verschillende wijzes gemaakt worden. Goodyear, Ago en bij VB zelf ook nog Mocassin (laatste weet ik niet zeker bij FvB).
Het ligt er dus geheel aan welk model je kiest voor welke maakwijze je krijgt. Daarnaast pretendeerde jij dat het een 'budget' merk is, terwijl het nogmaals niet als zodanig gemarked wordt.
Het gaat er bij marketing ook niet om of de productiekosten laag zijn of niet, het gaat erom hoe het in de markt wordt gezet. En dat is zeer zeker NIET het budget-merk, maar juist het trendy-merk. Daarbij worden ook niet alle VB's in Nederland gemaakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat de marketingafdeling je wil laten geloven. Die FvB worden niet voor niets ergens in Oost-Europa in elkaar gezet (lekker goedkoop) terwijl de vB's nog steeds in Brabant worden gemaakt.
Tja. Een beetje bedrijf heeft ook wel door dat door jou nu deze service te verlenen, je in de toekomst nog wel eens terug zal komen om iets anders te kopen. Dat levert ze uiteindelijk meer op dan als ze nu moeilijk gaan doen over een paar brakke schoenen. Wat dat betreft is goodwill cruciaal voor ieder succesvol bedrijf.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:56 schreef apophis4u het volgende:
Goed, gister dus terug gegaan met die schoenen.
Die vogel zag mij aankomen keek me aan van 'jou heb ik eerder gezien' dus hij wist direct waar het over ging.
Hierop zei die dat hij de schoenen terug zou nemen en ik bij de service balie de tegoedbon kon wisselen voor contant geld.
Dat vond ik dan toch wel weer nette service.
Als een klant stennis gaat schoppen ben ik juist helemaal niet meer geneigd om iets voor die klant te doen. Er kan veel, en er mag ook best gediscussieerd worden, maar als klanten gaan schreeuwen of op andere wijze onbeleefd gaan doen dan is de kous voor mij (en voor mijn baas, for that matter) snel af.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:13 schreef kissy het volgende:
Beetje stennis schoppen, krijg je alsnog je geld terug. (geen genoegen nemen met iets anders)
Ik wist dat de schoenen van de Bijenkorf vandaan kwamen hoor.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
Goh, Kissy heeft echt een nuttige bijdrage geleverd aan dit topic! Eerst al te laat een slechte suggestie, later niet eens weten welke winkel het om ging. Chapeau!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |