Ik dacht dat het door mijn eerste post in dit topic al duidelijk was dat ik VB goede schoenen vondquote:Op maandag 15 januari 2007 11:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je spreekt nog steeds in vaagheden. "Goede kwaliteit" en "Behoorlijk aan de prijs" zijn helaas enorm subjectieve begrippen gebleken. Daarmee heb ik nog steeds niet duidelijk of jij vB een goede schoen vindt of niet.
Is dat de limburgse Wibra?quote:Op maandag 15 januari 2007 13:18 schreef Maikuuul het volgende:
Invito pwnt de styl0w
En dus ook Van Basten.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen het selectiebeleid van van Basten?
Okee flauw.
Zulke schijtmerken hoef je niet correct te spellen aangezien men toch wel begrijpt over wat voor bagger je het hebt.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:46 schreef TC03 het volgende:
Stelletje paupers. Waarom schrijft iedereen 'van Bommel' met een kleine V? Het is gewoon Van Bommel hoor.
Je moet je (dure) merkschoenen ook niet bij een toko als de Bijenkorf kopen. Maar bij een fatsoenlijke schoenenwinkel. Daar krijg je vaak wel de service die je verdient.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef apophis4u het volgende:
Koop je dus een duur merk schoenen bij een dure keten waar nog eens een handgetekende kwaliteitsgarantieinspectie bij zit, krijg je dit.
Waarom? De Bijenkorf is verantwoordelijk voor het gekochte product, niet Van Bommel. En als zij na een aantal reparaties niet in staat blijken te zijn om een degelijk product te leveren, moeten ze TS gewoon zijn geld of een vervangend product aanbieden. Dat Van Bommel daar moeilijk over doet is het probleem van de Bijenkorf.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Everett het volgende:
[..]
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
Dit soort dingen moet je in één keer goed regelen. Je kan er niet zonder meer een week overheen laten gaan. Daarmee maak je de eigen positie een stuk zwakker.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:44 schreef apophis4u het volgende:
Ik zal het vrijdag wel weer zien aangezien ik niet eerder de tijd heb weer de stad in te gaan...
Inderdaad. De Bijenkorf heeft echt niet als doel ontevreden klanten te krijgen.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Everett het volgende:
[..]
Nogmaals, ik snap dat je niet blij bent. De Bijenkorf neemt die schoenen natuurlijk niet terug, omdat ze dan een paar gerepareerde schoenen hebben en die kan je niet verkopen. Als de Bijenkorf die schoenen terug kon sturen en er dan een nieuw paar voor terugkrijgt (of gewoon het geld), dan weet ik zeker dat ze niet lastig zouden doen. Uiteindelijk is het dus niet de service van de Bijenkorf waar het aan scheelt, maar die van Van Bommel. En daarom moet je dus contact opnemen met Van Bommel.
Ah, weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Dus de Bijenkorf is verantwoordelijk voor het produkt Van Bommel in plaats van Van Bommel zelf?!? Vind ik een beetje vreemd hoor. En volgens mij is het uiteindelijk geen probleem voor de Bijenkorf dat Van Bommel moeilijk doet, maar voor TS.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom? De Bijenkorf is verantwoordelijk voor het gekochte product, niet Van Bommel. En als zij na een aantal reparaties niet in staat blijken te zijn om een degelijk product te leveren, moeten ze TS gewoon zijn geld of een vervangend product aanbieden. Dat Van Bommel daar moeilijk over doet is het probleem van de Bijenkorf.
Gelul... het is het hippe label van Van Bommel, sinds jaar en dag. Ze staan dan ook geheel niet als goedkope 'concurrent' van de eigen Van Bommels in de markt, maar als aanvulling op de doelgroepen die ze aanspreken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Dat klopt inderdaad. Dat heet ketenaansprakelijkheid. Je gaat een verkoopovereenkomst aan met De Bijenkorf. Dan zijn zij dus verantwoordelijk voor het leveren van een degelijk product. Iedere overeenkomst die ze daarvoor hebben met derden doet daarbij voor de klant niet ter zake. Immers, als de Bijenkorf haar klanten door kan verwijzen naar de fabrikant van de schoenen, wat let die laatste dan om de klant weer door te verwijzen naar de fabrikant van de lijm, en die weer naar de leverancier van de grondstoffen?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:03 schreef Everett het volgende:
[..]
Dus de Bijenkorf is verantwoordelijk voor het produkt Van Bommel in plaats van Van Bommel zelf?!? Vind ik een beetje vreemd hoor. En volgens mij is het uiteindelijk geen probleem voor de Bijenkorf dat Van Bommel moeilijk doet, maar voor TS.
Onzin.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:56 schreef Pony-Lover het volgende:
Floris van Bommel is het budget merk van van Bommel, die moet je gewoon niet kopen. Normale van Bommels gaan jaren mee.
Laten we het erop houden dat we van mening verschillen op dit gebied.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:05 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Dat heet ketenaansprakelijkheid. Je gaat een verkoopovereenkomst aan met De Bijenkorf. Dan zijn zij dus verantwoordelijk voor het leveren van een degelijk product. Iedere overeenkomst die ze daarvoor hebben met derden doet daarbij voor de klant niet ter zake. Immers, als de Bijenkorf haar klanten door kan verwijzen naar de fabrikant van de schoenen, wat let die laatste dan om de klant weer door te verwijzen naar de fabrikant van de lijm, en die weer naar de leverancier van de grondstoffen?
Op het moment dat een klant aanspraak maakt op de garantie, dan moet de Bijenkorf dat regelen met van Bommel. Zij hebben immers met hun een overeenkomst, en niet jij.
Maar de Bijenkorf is niet de fabrikantquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
@Seneca
Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Dat klopt, maar op het moment dat er sprake is van productaansprakelijkjheid, en de fabrikant weigert het product te vervangen, dan is het aan de winkel om dit uit te vechten met de fabrikant, niet aan de klant.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
@Seneca
Ik heb sterk de neiging om dit te prullebakeren. Als er bijvoorbeeld met medische apparatuur iets mis gaat in een ziekenhuis door een aantoonbare fout van de fabrikant, dan geldt gewoon productaanspraakelijkheid. Hierna kan de fabrikant van het apparaat echter niet weer alsmaar doorverwijzen. Vanuit dit kader ken ik het voorbeeld, maar zal ook toepasbaar zijn op dit soort gevallen.
Daar heb jij weer een punt inderdaad. Ik vrees alleen dat de Bijenkorf daar niet veel aan gaat doen. Ik zou het hoofdkantoor van de Bijenkorf bellen en de situatie uitleggen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:12 schreef Seneca het volgende:
Dat klopt, maar op het moment dat er sprake is van productaansprakelijkjheid, en de fabrikant weigert het product te vervangen, dan is het aan de winkel om dit uit te vechten met de fabrikant, niet aan de klant.
Nou, in principe moet TS de Bijenkorf in de gelegenheid stellen om het product te repareren. Als uiteindelijk blijkt dat de Bijenkorf niet in staat is om een deugdelijk product af te leveren, dan zijn ze voor zover ik weet verplicht een vervangend product van gelijke waarde aan te bieden, of zoals jij zegt, de koop te ontbinden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:17 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Daar heb jij weer een punt inderdaad. Ik vrees alleen dat de Bijenkorf daar niet veel aan gaat doen. Ik zou het hoofdkantoor van de Bijenkorf bellen en de situatie uitleggen.
Ik denk dat je als consument geen genoegen hoeft te nemen met een nieuw product dat er door reparatie (waarschijnlijk) gelijk al minder goed uitziet. Er zou in ieder geval compensatie moeten komen (d.w.z. korting op de verkoopprijs of in het ultieme geval de koop ongedaan maken).
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Gelul... het is het hippe label van Van Bommel, sinds jaar en dag. Ze staan dan ook geheel niet als goedkope 'concurrent' van de eigen Van Bommels in de markt, maar als aanvulling op de doelgroepen die ze aanspreken.
Mijn fvb's hebben gewoon gestikte zolen hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:21 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Je weet echt niet waarover je praat blijkt maar weer. Ga de collecties maar eens bekijken, dan zul je zien dat zowel de FvB's als de gewone VB's op verschillende wijzes gemaakt worden. Goodyear, Ago en bij VB zelf ook nog Mocassin (laatste weet ik niet zeker bij FvB).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Het zijn wel degelijk goedkoper geproduceerde schoenen, o.a. geplakte ipv gestikte zolen. Ze mogen het dan wel geen budget merk noemen maar dat is het wel.
Ik werk fulltime, dus heb niet de tijd tijdens hun dagelijkse openingstijden daar langs te gaan. Vrijdag is het weer koopavond, dus zal het dan moeten regelen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je in één keer goed regelen. Je kan er niet zonder meer een week overheen laten gaan. Daarmee maak je de eigen positie een stuk zwakker.
Ik ben een luie student op 400 meter van de Bijenkorf, dus vergat het even in perspectief te plaatsenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:53 schreef apophis4u het volgende:
Een belletje plegen heeft daarnaast geen zin, daar kan nu toch niets mee gedaan worden.
Je moet niet alles geloven wat de marketingafdeling je wil laten geloven. Die FvB worden niet voor niets ergens in Oost-Europa in elkaar gezet (lekker goedkoop) terwijl de vB's nog steeds in Brabant worden gemaakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:42 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je weet echt niet waarover je praat blijkt maar weer. Ga de collecties maar eens bekijken, dan zul je zien dat zowel de FvB's als de gewone VB's op verschillende wijzes gemaakt worden. Goodyear, Ago en bij VB zelf ook nog Mocassin (laatste weet ik niet zeker bij FvB).
Het ligt er dus geheel aan welk model je kiest voor welke maakwijze je krijgt. Daarnaast pretendeerde jij dat het een 'budget' merk is, terwijl het nogmaals niet als zodanig gemarked wordt.
Het gaat er bij marketing ook niet om of de productiekosten laag zijn of niet, het gaat erom hoe het in de markt wordt gezet. En dat is zeer zeker NIET het budget-merk, maar juist het trendy-merk. Daarbij worden ook niet alle VB's in Nederland gemaakt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat de marketingafdeling je wil laten geloven. Die FvB worden niet voor niets ergens in Oost-Europa in elkaar gezet (lekker goedkoop) terwijl de vB's nog steeds in Brabant worden gemaakt.
Tja. Een beetje bedrijf heeft ook wel door dat door jou nu deze service te verlenen, je in de toekomst nog wel eens terug zal komen om iets anders te kopen. Dat levert ze uiteindelijk meer op dan als ze nu moeilijk gaan doen over een paar brakke schoenen. Wat dat betreft is goodwill cruciaal voor ieder succesvol bedrijf.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:56 schreef apophis4u het volgende:
Goed, gister dus terug gegaan met die schoenen.
Die vogel zag mij aankomen keek me aan van 'jou heb ik eerder gezien' dus hij wist direct waar het over ging.
Hierop zei die dat hij de schoenen terug zou nemen en ik bij de service balie de tegoedbon kon wisselen voor contant geld.
Dat vond ik dan toch wel weer nette service.
Als een klant stennis gaat schoppen ben ik juist helemaal niet meer geneigd om iets voor die klant te doen. Er kan veel, en er mag ook best gediscussieerd worden, maar als klanten gaan schreeuwen of op andere wijze onbeleefd gaan doen dan is de kous voor mij (en voor mijn baas, for that matter) snel af.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:13 schreef kissy het volgende:
Beetje stennis schoppen, krijg je alsnog je geld terug. (geen genoegen nemen met iets anders)
Ik wist dat de schoenen van de Bijenkorf vandaan kwamen hoor.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
Goh, Kissy heeft echt een nuttige bijdrage geleverd aan dit topic! Eerst al te laat een slechte suggestie, later niet eens weten welke winkel het om ging. Chapeau!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |