quote:Juventus biedt 1 miljoen voor Grygera
Geschreven door Pieter Hanson op maandag, 15 januari om 11:08
Juventus lijkt een serieuze poging te ondernemen om Zdenek Grygera over te nemen van Ajax. Volgens De Telegraaf wil de Turijnse club een transfersom van 1 miljoen euro op tafel leggen voor de Tsjechische verdediger.
Grygera wordt al geruime tijd in verband gebracht met Juventus. De verdediger heeft komende zomer een aflopend contract bij Ajax en zou graag de overstap maken naar de Italiaanse Liga. Dat hij bij Juventus in de Serie B moet beginnen zou geen probleem zijn.
Het is onduidelijk of Ajax akkoord gaat met het bod van Juventus. Recentelijk meldde trainer Henk ten Cate dat de Amsterdammers minimaal 2 miljoen euro willen vangen voor de Tsjechische international. Juventus wil dit bedrag echter niet op tafel leggen en zou in dat geval tot komende zomer wachten.
Lijkt me erg onverstandig om er niet op in te gaan. Wellicht valt het nog enigszins op te schroeven, maar beter dit dan dat hij straks gratis de Arena uit loopt.quote:
Opschroeven naar 1,5 miljoen of misschien zelfs 2 miljoen en dan laten gaan.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:21 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Lijkt me erg onverstandig om er niet op in te gaan. Wellicht valt het nog enigszins op te schroeven, maar beter dit dan dat hij straks gratis de Arena uit loopt.
Waarom heeft ie destijds niet wat meer spelers gehaald die voor wat kracht in het elftal zorgen?quote:Ten Cate: Ajax en Feyenoord samen is topelftal
Gepubliceerd op: 14-01-07 / Auteur: Jan / Bron: De Telegraaf
Ten Cate: "Sinds ik geboren ben is Feyenoord de club van de havenarbeiders, van de opgestroopte mouwen en de spuug in de handen. Ajax staat voor het mooie voetbal, het overstapje en het hakballetje.
Eigenlijk zoek je allebei iets specifieks van de ander. Voeg spelers van Ajax en Feyenoord samen en je hebt waarschijnlijk een heel goed elftal." Op dit moment doet Feyenoord niet veel onder Ajax.
Omdat dat niet mogelijk was.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:10 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Waarom heeft ie destijds niet wat meer spelers gehaald die voor wat kracht in het elftal zorgen?
Feyenoord haalde toch ook spelers als Danny Buijs en Theo Lucius?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:14 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Omdat dat niet mogelijk was.
Ik denk dat bij PSV en Barcelona weinig Ajax-spelers op een basisplek konden rekenen eigenlijk.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:15 schreef HeatWave het volgende:
Ajax+psv zou ook een sterk elftal zijn, of Ajax+barcelona ofzo.
Dat wilde hij wel, maar hij kreeg geen toestemming.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:10 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Waarom heeft ie destijds niet wat meer spelers gehaald die voor wat kracht in het elftal zorgen?
Ajax zoekt natuurlijk wel naar spelers met een hoger niveau dan die 2. Maar dat kost dan ook een stuk meer. Die 2 spanjaarden waren ook niet voor niets transfervrij gehaald. Wat mij betrefd is Gabri trouwens niet mislukt. Dat Ajax Charisteas weg deed had overigens met geldzaken te maken. Charisteas is overigens niet het type speler wat Ajax nu mist. De wedstrijden die we verloren hadden niets te maken met een rol voor een eventuele pinchhitter.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:20 schreef Barney.Stinson het volgende:
[..]
Feyenoord haalde toch ook spelers als Danny Buijs en Theo Lucius?
Als Ajax 1 of 2 van dat soort spelers had gehaald, i.p.v. 2 mislukte Spanjaarden, dan hadden ze nu tenminste wat veerkracht en power in het elftal gehad.
Maar ja, Ajax houdt liever Mauros Rosales en Markus Rosenberg i.p.v. Angelos Charisteas..
Je kunt veel over hem zeggen, maar het is wel het type speler dat Ajax nu mist.
Inderdaad. Ajax hoort zonder feyenoord ook een topelftal te zijn. En daar moet hij voor zorgen!quote:Op maandag 15 januari 2007 12:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Ten Cate krijgt teveel praatjes.
quote:Veel interesse voor Markus Rosenberg
Geschreven door Pieter Hanson op maandag, 15 januari om 12:50
Markus Rosenberg heeft de aandacht getrokken van diverse buitenlandse clubs. Volgens Aftonbladet willen acht Europese clubs de aanvaller op huurbasis overnemen van Ajax.
Naar verluidt zou het gaan om Paris Saint Germain, FC Nantes, Real Sociedad, Deportivo La Coruña, Levante, Celta Vigo, Bordeaux en Sochaux. Eerder toonde ook Olympique Lyon belangstelling voor Rosenberg, maar de Franse landskampioen lijkt te zijn afgehaakt.
Ajax lijkt Rosenberg echter niet te willen verhuren. De Amsterdamse club prefereert een verkoop van de Zweedse international en zou een transferom van 5 miljoen euro willen ontvangen voor de aanvaller, die onder de huidige trainer Henk ten Cate nauwelijks in actie komt.
Wat is er mis met de punt naar achteren? En er staat nergens dat we 442 gaan spelen en dat we geen technische voetballers meer krijgen. Leer eens lezen.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:00 schreef Cordoba32 het volgende:
De Ajaxcultuur moet bewaakt worden...... Een elftal vol houthakkers hoort niet bij Ajax. Kom op zeg.... eerst de punt naar achteren, toen 4-4-2 en nu geen technische voetballers meer.
Ajax moet wel Ajax blijven.....
Er is van alles mis met de punt naar achteren, dat blijkt wel. Het gat tussen het middenveld en Huntelaar is veel te groot. Waarom wordt elke goede spits bij Ajax vermoord? We komen fysiek tekort, dat is toch altijd zo geweest? Maargoed wellicht heb je gelijk en zie ik het allemaal weer te negatief. Maar Jaake en Ten Cate zijn geen mensen met een Ajaxachtergrond. Ik vrees dat de Ajaxcultuur gaat verdwijnen.....quote:Op maandag 15 januari 2007 13:07 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Wat is er mis met de punt naar achteren? En er staat nergens dat we 442 gaan spelen en dat we geen technische voetballers meer krijgen. Leer eens lezen.
En waaruit blijkt dat dan? Uit de slechte resultaten van de afgelopen maanden? Want die hadden natuurlijk niks te maken met de punt naar achteren. Wel met op een aantal plaatsen niet al te sterke bezetting en de mentale weerbaarheid. Ik vind het gat tussen het middenveld en Huntelaar mel mee vallen. We creeren alleen nog te weinig kansen. Daardoor is Huntelaar nog niet echt zichzelf. Ten Cate heeft welliswaar geen Ajax achtergrond maar past wat filosofie betreft wel bij Ajax. Jaakke zal in de ogen van de meeste nooit iets goed kunnen doen aangezien hij geen voetbalachtergrond heeft en tot een bepaalde steriotype behoort. Desalniettemin vind ik hem wel vaak goede ideeen hebben maar is het de vraag of hij er daadwerkelijk ook iets mee doet. Maar dat komt ook omdat zijn rol vrij minimaal is. En de Ajax cultuur zal echt niet verdwijnen hoor. Immers, de tactiek en de instelling bepalen of er aantrekkelijk en dominant voetbal gespeeld word en niet de spelsysteem.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:15 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Er is van alles mis met de punt naar achteren, dat blijkt wel. Het gat tussen het middenveld en Huntelaar is veel te groot. Waarom wordt elke goede spits bij Ajax vermoord? We komen fysiek tekort, dat is toch altijd zo geweest? Maargoed wellicht heb je gelijk en zie ik het allemaal weer te negatief. Maar Jaake en Ten Cate zijn geen mensen met een Ajaxachtergrond. Ik vrees dat de Ajaxcultuur gaat verdwijnen.....
Sowieso de vergelijking mix Ajax Feyenoord is idioot. Ik wil geen 010 voetbalquote:Op maandag 15 januari 2007 12:50 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Inderdaad. Ajax hoort zonder feyenoord ook een topelftal te zijn. En daar moet hij voor zorgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |