abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2007 @ 13:36:24 #101
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47432687
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:31 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat het wel vaker voorkomt betekent zeer zeker niet dat dit een wekelijks terugkerend iets is. En humor hebben we zeker wel, maar over het algemeen wordt er redelijk overdreven gereageerd door onder andere de media op incidenten in de luchtvaart. Een Telegraaf kop bij die incident zou zijn:"Passagiers ontsnappen aan ramp". Dus daarom dat ik voorzichtig ben met het praten over incidenten.
Ok duidelijk.

Ik zei al tegen mijn vriendin. Er zit een vrouw achter de stuurknuppel, dat kan nooit goed gaan.
pi_47432689
quote:
Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
Al ligt het aan de kerstman, in dit topic zal je niet wijzer worden
pi_47445874
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:40 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Ja oke tuurlijk het is veel! Heb zelf ook tijdje aan piloot gedacht, denk ook wel aan eurocontrol. Het feit dat je daar gewoon een stuk meer verdient is wel lekker natuurlijk Is er hier iemand met ervaring selectie eurocontrol of werkzaam bij? Of wat het verschil nou zo'n beetje is qua werkzaamheden. De LVNL ga ik zeker proberen dat heb ik al zo'n beetje besloten maar ben gewoon nog even aan het vergelijken en wat de mogelijkheden zijn.

Zijn er hier ook luchtverkeersleiders op het forum die echt al fulltime werken als luchverkeerleider? Zou graag eens jullie ervaring horen.
Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Je verdient bij de LVNL zat. Als je toch meer wilt en daarom zo gigantisch geïnteresseerd bent in Eurocontrol vind ik 't een beetje verdacht. Komt op mij over alsof het je alleen maar om het geld gaat
pi_47446440
quote:
Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Lol, maar voor je zover bent mag je eerst op een stukken magerder salaris je studieschuld proberen af te betalen.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:00:41 #105
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47447553
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:36 schreef Druid het volgende:

[..]

Lol, maar voor je zover bent mag je eerst op een stukken magerder salaris je studieschuld proberen af te betalen.
Ik zou net zeggen. Die vele tonnen valt ook wel mee hoor. Ik geloof dat het eindsalaris rond de 200k ligt (verschrikkelijk veel natuurlijk), maar dat verdien je alleen de laatste jaren. Hou dus ook rekening met de schuld die je hebt nadat je zo'n opleiding hebt gedaan.

Maar zoals Marchinghome al zegt, als je voor het geld komt, zul je de opleiding niet halen
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47447696
Ok ok, genoeg commentaar van de experts hier (a) Maar jullie begrijpen m'n punt gelukkig
pi_47450640
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:22 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Je verdient bij de LVNL zat. Als je toch meer wilt en daarom zo gigantisch geïnteresseerd bent in Eurocontrol vind ik 't een beetje verdacht. Komt op mij over alsof het je alleen maar om het geld gaat
Ik heb het misschien een beetje verkeerd beschreven Het gaat mij zeker niet alleen om het salaris, natuurlijk mooi meegenomen maar snap wel dat het zo over kwam. Het gaat me meer om te vergelijken van op welk vlak Eurocontrol anders is. Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.? Heb me niet erg verdiept in Eurocontrol, omdat het niet dichtbij is en de LVNL me gewoon meer aanspreekt.
pi_47453087
quote:
Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.?
Volgens mij, maar ik ben niet 100% geinformeerd dus ik kan het prima mishebben, zijn de bruto salarissen vergelijkbaar, maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:00:36 #109
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47453334
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:55 schreef Druid het volgende:

[..]

Volgens mij, maar ik ben niet 100% geinformeerd dus ik kan het prima mishebben, zijn de bruto salarissen vergelijkbaar, maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger.
Maar zit je inderdaad qua sociale verzekeringen weer een stuk minder, omdat je officieel geen inkomen in Nederland hebt. Je krijgt dus netto meer mee naar huis, maar moet ook meer dingen zelf betalen.

Mijn advies is om gewoon eens met eurocontrol te bellen/emailen/brief schrijven, en misschien eens op een open dag ofzo daar kijken!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47453453
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:05 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Ik heb het misschien een beetje verkeerd beschreven Het gaat mij zeker niet alleen om het salaris, natuurlijk mooi meegenomen maar snap wel dat het zo over kwam. Het gaat me meer om te vergelijken van op welk vlak Eurocontrol anders is. Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.? Heb me niet erg verdiept in Eurocontrol, omdat het niet dichtbij is en de LVNL me gewoon meer aanspreekt.
Mkay ^_^ Foute inschatting van mijn kant dus.
Ik heb het idee dat Eurocontrol alleen de Upper Control Area's beheert toch? Of doen ze voor België ook wat naderingsverkeersleiding ofzo? (Vraag is voor Sandyman, Druid of DIR-01)
  maandag 19 maart 2007 @ 22:07:21 #111
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47453650
Eurocontrol is FL245 and above
pi_47454011
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:03 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Mkay ^_^ Foute inschatting van mijn kant dus.
Ik heb het idee dat Eurocontrol alleen de Upper Control Area's beheert toch? Of doen ze voor België ook wat naderingsverkeersleiding ofzo? (Vraag is voor Sandyman, Druid of DIR-01)
Ook even een antwoord van mijn kant al :p Ik weet wel dat Eurocontrol het vlieggedeelte vanaf een bepaalde hoogte doet. Dus vliegtuigen die op een grotere hoogte zitten. Ook hebben ze een groter gebied, bepaalde delen van buitenland waar ze ook vliegtuigen begeleiden. Dit zal wel het grote verschil zijn het luchtdeel waarin ze werken.

The service is provided by Air Traffic Controllers working at airports for the arrival and departure flight phases and in Air Traffic Control Centres for the en-route flight phase. There are around 75 of these Centres in Europe. EUROCONTROL operates one of them in Northern Europe and is developing another one in Central Europe.

Als het jou ook nog interessert de website.. www.eurocontrol.int Vlglensmij is het gewoon een veel groter en breder gebied, en werkzaamheden dat ze doen. De LVNL is echt gericht op Nederlands luchtverkeer.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:17:05 #113
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47454128
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:14 schreef DDekkers het volgende:
Als het jou ook nog interessert de website.. www.eurocontrol.int Vlglensmij is het gewoon een veel groter en breder gebied, en werkzaamheden dat ze doen. De LVNL is echt gericht op Nederlands luchtverkeer.
Dat is zeg maar de spijker wel op zijn kop

LVNL staat voor luchtverkeersleiding Nederland
En aan de andere kant heb je dan eurocontrol

Eurocontrol doet in ieder geval de bovenste luchtlagen in de benelux en grote delen van Duitsland. Dus het is qua vliegverkeer grootser verdeeld, maar je hebt dus ook te maken met heel ander verkeer, praktisch alleen overvliegers.
pi_47454234
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:17 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Eurocontrol doet in ieder geval de bovenste luchtlagen in de benelux en grote delen van Duitsland. Dus het is qua vliegverkeer grootser verdeeld, maar je hebt dus ook te maken met heel ander verkeer, praktisch alleen overvliegers.
Dus je moet gewoon naar de LVNL gaan
  maandag 19 maart 2007 @ 22:23:29 #115
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47454435
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:19 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Dus je moet gewoon naar de LVNL gaan
Tsja als je wat langer bezig bent met de opleiding krijg je vanzelf een voorkeur. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval niet, maar dat is persoonlijk.
pi_47454518
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Tsja als je wat langer bezig bent met de opleiding krijg je vanzelf een voorkeur. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval niet, maar dat is persoonlijk.
Know.. ieder moet dat voor zichzelf bepalen waar je interesse ligt.. was ook niet echt serieus maja..
pi_47455712
Eurocontrol is meer dan alleen het MUAC (Maastricht Upper Air Control Center) overigens, bijna alle standaardisatie op het gebied van Europese verkeersleiding komt bij hun vandaan.

MUAC controleert inderdaad Benelux-en-een-beetje boven FL245 (7.5 km), voor details zie http://www.eurocontrol.in(...)tor_chart_smallb.jpg
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:07 #118
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47465447
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:52 schreef Druid het volgende:
Eurocontrol is meer dan alleen het MUAC (Maastricht Upper Air Control Center) overigens, bijna alle standaardisatie op het gebied van Europese verkeersleiding komt bij hun vandaan.

MUAC controleert inderdaad Benelux-en-een-beetje boven FL245 (7.5 km), voor details zie http://www.eurocontrol.in(...)tor_chart_smallb.jpg
Maar naar mijn weten geven ze op dit moment alleen nog maar luchtverkeersleiding in de Benelux en delen van Duitsland, of niet?
pi_47478532
Jup, Frankrijk en Engeland wouden sowieso niet meedoen. Verder gelegen landen doen ze ook niet bepaald veel mee inderdaad. Mooi plan vroeger om wel alles door Eurocontrol te laten doen, maar helaas voor hen niet doorgegaan. Er zijn ook ideeën op dit moment om LVNL ook vanaf 245 te controllen.
Ikzelf heb mijn voorkeur bij de LVNL nog niet gevonden, en dat zal zich pas ook later ontwikkelen. Nu lijkt het mij een voordeel dat je bij de LVNL dus meerdere richtingen op kan en dat je bij Eurocontrol van te voren zeker moet weten dat je liever En-Route verkeer doet.
pi_47480861
quote:
Maar naar mijn weten geven ze op dit moment alleen nog maar luchtverkeersleiding in de Benelux en delen van Duitsland, of niet?
Ja dat zeg ik dus, zie die sectorchart Het ging er even om dat Eurocontrol meer dan alleen 't MUAC is.

Grote versie: http://www.eurocontrol.in(...)ges/sector_chart.jpg
pi_47492358
En Mekkie, klopte je profiel een beetje? Bij mij zaten ze goed in de buurt... Hoorde ook dat we maar een klasje van 12 hebben, ik dacht 15! En jij bent de enige waarvan ik weet dat je ook 1 mei begint, wat mij betreft mag dat morgen al wel zijn...
pi_47514854
Druid en DIR-01 zaten al in een klas van 12 Starten er tegenwoordig 3 per jaar he
pi_47518994
Ja dat begreep ik dus ook afgelopen maandag... Toch wel fijn om 1 van die 12 te zijn...
pi_47520625
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:43 schreef Kahuna het volgende:
En Mekkie, klopte je profiel een beetje? Bij mij zaten ze goed in de buurt... Hoorde ook dat we maar een klasje van 12 hebben, ik dacht 15! En jij bent de enige waarvan ik weet dat je ook 1 mei begint, wat mij betreft mag dat morgen al wel zijn...
Hahaha... Volgens mij heb je precies hetzelfde gesprek gehad! Ging nog aardig snel vond ik, de gesprekken. Ook ik vroeg ernaar en vond het een klein klasje. Was ook uitgegaan van 15. En vond het profiel inderdaad kloppen. Niets schokkends dus... Voor mij niet, althans Jammer alleen dat je die resultaten niet mee krijgt! Niet dat je er nog echt wat mee doet, misschien, maar vond het wel leuk. Ben wel heel benieuwd nu naar "strax"... Blijf het een beetje spannend vinden, haha. Ach, voor je het weet is het 1 mei, joh! Gaat HELEMAAL goedkomen ...
pi_47520930
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:48 schreef Mekkie het volgende:

[..]

Jammer alleen dat je die resultaten niet mee krijgt! Niet dat je er nog echt wat mee doet, misschien, maar vond het wel leuk. Ben wel heel benieuwd nu naar "strax"... Blijf het een beetje spannend vinden, haha. Ach, voor je het weet is het 1 mei, joh! Gaat HELEMAAL goedkomen ...
Ja, inderdaad jammer van die resultaten, weet nu al de helft van mijn scores niet meer... Oh ja, mijn kortetermijngeheugen was wat matig..
Op naar 1 mei!
pi_47521360
quote:
Starten er tegenwoordig 3 per jaar he
Gelukkig maar 12, anders was het vanmiddag helemaal een kippenhok geweest
pi_47521695
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:09 schreef Druid het volgende:

[..]

Gelukkig maar 12, anders was het vanmiddag helemaal een kippenhok geweest
Ja erg zijn we hè?
We hebben te horen gekregen dat ze nog nooit zo een drukke en af en toe vervelende klas mee hebben gemaakt. Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2007 19:18:31 ]
pi_47529210
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:18 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ja erg zijn we hè?
We hebben te horen gekregen dat ze nog nooit zo een drukke en af en toe vervelende klas mee hebben gemaakt. Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn
--- hmmm... tot nu toe natuurlijk ----
pi_47530061
quote:
Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn
Dát zeggen ze tegen iedereen Dat eerste niet natuurlijk
pi_47530576
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:19 schreef Mekkie het volgende:

[..]

--- hmmm... tot nu toe natuurlijk ----
Ik ben anders een heel rustig persoon volgens mijn profiel...
pi_47553505
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:46 schreef Kahuna het volgende:

[..]

Ik ben anders een heel rustig persoon volgens mijn profiel...
Hahahaha... Dan hebben ze misschien geleerd van het klasje van MarchingHome. Een van de selctie-eisen is nu dat je je weet te gedagen ... Strenge selectie, dat wel natuurlijk... . Maar dat betekent niet dat we niet de leukste klas gaan worden...
pi_47554381
Nope, dat heb je goed gezien. Ons overtreffen wordt lastig hoor
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:12:42 #133
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47557131
Was vandaag met wat van m'n collega vliegers van de groene charter op bezoek bij LVNL.
Met als idee om wat te discussieren en ideeen wisselen van beide kanten.

Ook nog ff simulator gedraaid, erg cool! was super en leuke service van de mannen daar.

Waren ook wat mensen in opleiding aanwezig, misschien iemand hier?
FCT
pi_47558998
Ik was daarbij zelf niet aanwezig. Ik draaide vanmiddag wel op de Basic Sim, maar jullie hebben waarschijnlijk de AAA-sim gezien.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2007 20:10:20 ]
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:54:33 #135
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47560580
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:08 schreef MarchingHome het volgende:
Ik was daarbij zelf niet aanwezig. Ik draaide vanmiddag wel op de Basic Sim, maar jullie hebben waarschijnlijk de AAA-sim gezien.
Ehh is dat die sim voor ACC & APP met actual sim-vliegers? ik had 4 kisten op de east sector en moest er al 1 een 360 laten draaien

Wel een goed om te zien dat we niet de enige snel die vlot willen landen
Enorm indrukwekkend om eens de andere kant van het plaatje te zien, absoluut respect!
FCT
pi_47562771
quote:
Ehh is dat die sim voor ACC & APP met actual sim-vliegers?
Indeed! 'Kopie' van het operationele systeem.
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:37:49 #137
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47564310
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef Druid het volgende:

[..]

Indeed! 'Kopie' van het operationele systeem.
vond het echt geweldig, wou nog wel even langer zitten!
FCT
pi_47564741
Haha, zo mogen wij ook simmen bij de KLM om de andere kant te zien. Het is echt tof om het wederzijdse respect te zien wat daardoor ontstaat
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:54:09 #139
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47564975
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:48 schreef MarchingHome het volgende:
Haha, zo mogen wij ook simmen bij de KLM om de andere kant te zien. Het is echt tof om het wederzijdse respect te zien wat daardoor ontstaat
Ja zeker! we hadden het er nog over dat het een goede zaak zou zijn dat wij vaker met jullie mee kijken en jullie vaker met ons mee vliegen....

niet toevallig iemand hier a.s. zondag rond 0500LT aan het werk?
FCT
pi_47601554
Cool om al die enthousiaste verhalen te horen!! Zit zelf inmiddels al ruim een maand in de On-The-Job op ACC en heb ook al wat Transavia-vliegers achter me gehad tijdens een dienst.....jammer dat het precies op die momenten erg rustig was.

Voor iedereen die in de opleiding zit of nog moet beginnen: ga er echt 100% voor, want het wordt alleen maar mooier en mooier
  zaterdag 24 maart 2007 @ 09:59:20 #141
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47605423
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:14 schreef LaSalle het volgende:
Cool om al die enthousiaste verhalen te horen!! Zit zelf inmiddels al ruim een maand in de On-The-Job op ACC en heb ook al wat Transavia-vliegers achter me gehad tijdens een dienst.....jammer dat het precies op die momenten erg rustig was.

Voor iedereen die in de opleiding zit of nog moet beginnen: ga er echt 100% voor, want het wordt alleen maar mooier en mooier
mooi! en er komen nog een groep of 8 geloof ik.

Morgen niet toevallig werken?
FCT
pi_47607543
Nee, vanmiddag wel tussen 15 en 21 (heerlijk dagej dus )

Las ook op zaal dat de respons van Transavia-piloten op de mogelijkheid om een kjikje te nemen echt overweldigend was! Zoals MarchingHome al zei, er is wel zeker sprake van wederzijds respect!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:58:09 #143
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47619062
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:19 schreef LaSalle het volgende:
Nee, vanmiddag wel tussen 15 en 21 (heerlijk dagej dus )

Las ook op zaal dat de respons van Transavia-piloten op de mogelijkheid om een kjikje te nemen echt overweldigend was! Zoals MarchingHome al zei, er is wel zeker sprake van wederzijds respect!
Top! echt leuk.
FCT
pi_47630157
Hi! Alleen het topic lezen is ook niet alles, dus laat ik ook ns reageren! Ook ik ga beginnen in de klas van mei en heb dr super veel zin in Ik begrijp dat we een klasje van 12 krijgen? (bij mij konden ze nog niet zeggen hoe groot ie werd, omdat ik de 1e was die voor mei werd geplaatst ). Ben benieuwd wanneer we meer info krijgen!
pi_47644189
Welkom bluenix!
Echt leuk voor je Ik zal je dan wel keer tegen komen
pi_47652858
Bluenix, klasgenoot! Ik zit ook al met smart te wachten op het rooster en alles, maar moeten nog 1 maand wachten tot we mogen beginnen...
pi_47681562
Jippie... nu zijn we al met z'n 3-en! ... Klasje wordt steeds completer!
pi_47720146
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:48 schreef Mekkie het volgende:
Jippie... nu zijn we al met z'n 3-en! ... Klasje wordt steeds completer!
staat op atcbox ook een link waar wat mensen zitten die in de mei klas zitten
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:25:31 #149
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_47749009
Ah, klinkt allemaal hartstikke vet!, nog 3 jaartjes tot ik mijn vwo af heb, en wie weet wat dan...
pi_47761334
Een aanrader is om je aan te melden voor de eerstvolgende open dag
Dat maakt echt zoveel duidelijk over het beroep.
Of heb je al ervaring met zo een dag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')