quote:Op zondag 14 januari 2007 23:28 schreef gronk het volgende:
Ik wordt eigenlijk een beetje heel erg moe van luitjes die iedere keer moeten zeuren dat het broeikaseffect, of het 'versterkte broeikaseffect' niet bestaat. Ga ergens anders puberen, denk ik dan.
Ik heb gisteren zelfs de verwarming de hele dag niet aangehadquote:Op zondag 14 januari 2007 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
't was vandaag best wel fris, eigenlijk...
Maar gister was een warme dag.
Het is wel een beetje suf om iedere afwijking van de norm gelijk het gevolg te maken van het broeikaseffect.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:20 schreef Steenarend het volgende:
[..]
En dat de temperatuur elk jaar stijgt is een grapje?
Ja, da's een beetje de pest van deze tijd. Dat domheid 'cool' is.quote:
Ik heb gisteren twee wijken weggebracht (ik breng op zaterdag post rond). De hele tijd zonder jas gelopen en nog had ik het warm.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zelfs de verwarming de hele dag niet aangehad
Verdiep je eens in het onderwerp, het versterkte broeikaseffect is maar een van de mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, da's een beetje de pest van deze tijd. Dat domheid 'cool' is.
Zit een mooi stuk over in "An inconvenient truth". Uit een studie van relevante wetenschappelijke artikelen bleek dat geen enkel artikel de klimaatverandering ontkende terwijl het in de "gewone" literatuur 50 / 50 was.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:31 schreef gronk het volgende:
[..]
De broeikasontkennende kutkneuzen ja sorry hoor denken dat zij 't beter weten dan een paar duizend klimatologen met een bende supercomputers, een honderdtal jaar meteorologische wetenschap en nog zo wat details, omdat zij Een Bron hebben die zegt dat het allemaal gelul is.
Man, ga ergens anders lopen klieren.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:35 schreef BasEnAad het volgende:
Verdiep je eens in het onderwerp, het versterkte broeikaseffect is maar een van de mogelijke oorzaken.
Die film is zeker jouw enige bron.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zit een mooi stuk over in "An inconvenient truth". Uit een studie van relevante wetenschappelijke artikelen bleek dat geen enkel artikel de klimaatverandering ontkende terwijl het in de "gewone" literatuur 50 / 50 was.
En dat illustreert maar al te goed dat het hele gedoe rond klimaatverandering vooral een politiek issue is, en dat de kop-in-'t-zand stekers een aardige lobby voeren.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Zit een mooi stuk over in "An inconvenient truth". Uit een studie van relevante wetenschappelijke artikelen bleek dat geen enkel artikel de klimaatverandering ontkende terwijl het in de "gewone" literatuur 50 / 50 was.
Ik noem 1 feitje uit die film... misschien dat jij ergens een goede bron hebt die dat tegenspreekt?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:45 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die film is zeker jouw enige bron.
dat het klimaat nu aan het veranderen is dat klopt, het gaat vooral om de vraag in hoeverre de mens daar nu aan schuldig isquote:Op zondag 14 januari 2007 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nee heb ik niet. Maar een propagandafilm moet je wel op waarde schatten.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik noem 1 feitje uit die film... misschien dat jij ergens een goede bron hebt die dat tegenspreekt?
Kan het niet gewoon aan de zon liggen?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:50 schreef kepler het volgende:
[..]
dat het klimaat nu aan het veranderen is dat klopt, het gaat vooral om de vraag in hoeverre de mens daar nu aan schuldig isEn daarover verschillen de meningen
Jouw tekstjes ook.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:52 schreef BasEnAad het volgende:
Nee heb ik niet. Maar een propagandafilm moet je wel op waarde schatten.
Nope. Helderheidsvariaties binnen 1%, correleren ook niet met opwarming.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon aan de zon liggen?
Ik zoe ook wel dat in die film behoorlijk wat wordt aangedikt (met name de manier waarop grafieken getoond werden), maar ik raad het je toch aan om m te kijken. Als je hem wel gezien hebt ben ik benieuwd wat je ervan vond.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee heb ik niet. Maar een propagandafilm moet je wel op waarde schatten.
Dan zal ik m binnenkort eens kijken, kritisch uiteraardquote:Op zondag 14 januari 2007 23:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik zoe ook wel dat in die film behoorlijk wat wordt aangedikt (met name de manier waarop grafieken getoond werden), maar ik raad het je toch aan om m te kijken. Als je hem wel gezien hebt ben ik benieuwd wat je ervan vond.
dat is 1 van de redenen waar ze het over hebben. Er is natuurlijk niet 1 oorzaak aan te wijzen, het klimaat is voor de mens (voorlopig) veel te complex om te begrijpen. Er zijn zoveel factoren die het kunnen beinvloeden, en die factoren beinvloeden elkaar ook nog eens. We kunnen het weer niet eens meer dan 5 dagen van te voren voorspellen (en soms zien we een complete storm een dag van te voren niet aankomen)...quote:Op zondag 14 januari 2007 23:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon aan de zon liggen?
Het klimaat over vijf dagen voorspellen daarentegen...quote:Op zondag 14 januari 2007 23:58 schreef kepler het volgende:
We kunnen het weer niet eens meer dan 5 dagen van te voren voorspellen (en soms zien we een complete storm een dag van te voren niet aankomen)...
?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het klimaat over vijf dagen voorspellen daarentegen...
No shit, sherlock. Economie is ook moeilijk. We kunnen de ontwikkeling van de wereldeconomie ook niet goed voorspellen, en begrijpen doen we 't nog minder. Desondanks is dat geen reden om te zeggen 'ach, wat maakt het uit, laat de geldpers maar draaien, iedereen krijgt er een jaarsalaris bij'quote:Op zondag 14 januari 2007 23:58 schreef kepler het volgende:
Er is natuurlijk niet 1 oorzaak aan te wijzen, het klimaat is voor de mens (voorlopig) veel te complex om te begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |