abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46516414
Straks het gesprek. Nog niet geslapen ik ben mij maar gaan bezatten en kom net thuis. De weg van de minste weerstand. Ik kan het niet accepteren daarom snap ik niet dat de meeste mensen op fok er zo makkelijk over praten.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_46516723
ssebass,

Succes straks.
pi_46517314
Succes straks ssebass.

Luchtbel, hoe gaat het inmiddels met jou? En qua medicatie, minder bijwerkingen? Lijkt het ook al wat te doen?
Fake it till you make it...
pi_46517491
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 05:35 schreef ssebass het volgende:
Straks het gesprek. Nog niet geslapen ik ben mij maar gaan bezatten en kom net thuis. De weg van de minste weerstand. Ik kan het niet accepteren daarom snap ik niet dat de meeste mensen op fok er zo makkelijk over praten.
ssebass, die acceptatie was er hier in het begin ook niet hoor, dat is iets wat bij mij in de loop van de tijd gekomen is. En nu praat ik er makkelijk over, gewoon omdat die depressie een belangrijk onderdeel van mij is, maar dat is echt niet altijd zo geweest

Succes met het gesprek straks
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_46519432
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 05:35 schreef ssebass het volgende:
Had er in het begin ook nogal wat moeite mee, maar zodra je het leert te accepteren praat het al een stuk makkelijker. Wil overigens niet zeggen dat iedereen het van me weet, maar vrienden en familie bijv. inmiddels wel in tegenstelling tot 10 jaar terug.
Net weer een gesprek gehad met m'n psycholoog (nu eens in de 2 maanden) en dat ging weer lekker, nog wat uitslagen teruggelezen van m'n eerdere testen en was erg interessant om te lezen tot wat voor conclusies ze waren gekomen.
Ik spoor niet en heb het zwart op wit
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:52:37 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46522914
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik spoor niet en heb het zwart op wit
clubje?

Nijna, ik voel me nog steeds hetzelfde. Rot dus maar geen extra bijwerken enzo. Dus dat scheelt weer. Lief dat je het vroeg. Voel me wel meer gesteund door bepaalde mensen waar ik mee werk aan deze problemen. Dat scheelt wel wat. En ook door wat opener te zijn er over tegen bepaalde mensen in het dagelijks leven. Ik denk als die depressie iets minder aanwezig zal zijn, er meer mogelijkheden zijn om aar de rest te werken.

Ssebass, succes! En soms helpt het echt om er gewoon maar wat over te zeggen. Dat hoeven echt geen diepzinnige gesprekken te zijn met alle mensen om je heen. Maar in sommige gevallen kan het wel wat schelen. Achteraf dan.
pi_46527603
Bedankt voor alle reacties. Ik was vergeten dat het natuurlijk een enorm bureaucratisch gebeuren is en dus pas over 6-7 weken echt geholpen kan worden
Ik heb tot nu toe altijd medicatie geweigerd omdat ik bang ben een stukje van mijzelf kwijt te raken. Ik ben nu eenmaal zo en dit is mijn persoonlijkheid. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt. Met mensen erover praten werkt bij mij averechts. Ik krijg dan het gevoel dat ik het uit handen geef en er zelf geen controle meer over heb. Het wordt dan steeds een stuk erger.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_46528406
ssebass,

Vreselijk he die bureaucratie. ennieway je het de eerste stap gezet joh!

Ik ben ook niet zo medicijnachtig. Als het moet dan moet het maar liever ook niet.
pi_46563876
Gisteravond ben ik begonnen met 5 mg Lexapro. Na ongeveer 2 uur voelde ik me een beetje high, best wel lekker en ontspannen.
Vandaag had ik weer therapie en voelde ik me nog steeds lekker, maar opeens kwam er een keerpunt. Ik begon te janken (aanleiding doet er even niet toe). Tijdens de lunch kreeg ik opeens de slappe lach en kon ik niet meer ophouden. Ik had er geen controle meer over. Niet echt een probleem, wel een aparte ervaring.... Dat ik zo snel al iets zou merken ervan had ik niet verwacht. Verder heb ik nog nergens last van. Volgende week ga ik als alles goed gaat op 10 mg over.
pi_46564250
Ik voel me ook high, maar dat komt door het slaapgebrek van afgelopen nacht.

Verder niet veel bijzonders te vertellen. ha gebeld voor kopie diagnose ggz die moet ik ma meenemen naar mw voor het vervolg van het intake gesprek.

Hier thuis hebben we enkele beslissingen genomen om even wat gas terug te nemen en tot rust te kunnen komen, het is hier af en toe een gekkenhuis zo druk heb ik het.

Het gaat me te ver om te vertellen waarmee ik het druk heb,
pi_46569493
Luchtbel, fijn dat je geen extra bijwerkingen meer hebt gekregen! Ik zal voor je duimen dat de medicijnen snel gaan helpen, want het maakt het allemaal net een stukje makkelijker vaak. En mijn ervaring is ook, dat als de depressie minder heftig is, dat je dan 'makkelijker' aan je problemen kan werken. Veel succes ermee!

Ik ben inmiddels helemaal van de AD af Een week geleden heb ik mijn laatste kwart pilletje genomen, en sindsdien niks meer. Ben er toch best wel ziek van geweest, alsof ik zwaar de griep had, maar ik had geen koorts en paracetamol oid hielp ook niet. Nu gaat het iedere dag weer een stukje beter, alleen 's avonds voel ik me vaak nog erg gammel.

Iedereen hier succes en sterkte met opbouwen, afbouwen, bijwerkingen en de rest wat er allemaal bij komt kijken!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_46569780
Het gaat de laatste tijd veel beter met me sinds in medicatie gebruik. Al 3 mensen zeiden dat ik er de laatste tijd veel vrolijker uitzie dus het gaat goed. Maar misschien willen ze de medicatie nog verder verhogen maar eerst maar even aankijken hoe het verder gaat.
pi_46594813
Jongens,

Wat betekent externaliseren?
en dichotoom denken?

Ik heb inmiddels dus een kopie van de brief die ggz naar ha gestuurd heeft.
Er kloppen een paar dingen in die brief niet. Wat kan ik daaraan doen om dat te 'herstellen'? Zo krijgt men die dat leest een verkeerde indruk.

Sowieso heb ik een paar zinnen/woorden aangepast. de brief moet ik maandag meenemen naar mw.
pi_46595009
Als ik dichotoom denken bij google intyp krijg ik dat het een soort zwart-wit denken is.

-knipje- (heb ik t nou verkeerd gelezen of heb je t veranderd?)

Die brief mondeling toelichten en vertellen waar je het niet mee eens bent?

[ Bericht 26% gewijzigd door Nijna op 23-02-2007 15:23:54 ]
pi_46595609
Externaliseren is de oorzaak/schuldige van iets buiten je zelf zoeken.
pi_46595977
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:20 schreef Halinalle het volgende:
Dat klopt dus niet want ik zoek de oorzaak/schuldige juist bij mijzelf.
pi_46596012
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:00 schreef Nijna het volgende:
Als ik dichotoom denken bij google intyp krijg ik dat het een soort zwart-wit denken is.

-knipje- (heb ik t nou verkeerd gelezen of heb je t veranderd?)

Die brief mondeling toelichten en vertellen waar je het niet mee eens bent?
Zwart/wit denken dat kan kloppen ja.

(ik had het verhaaltje een paar minuten later bijgevoegd.

Ik zal zeker e.e.a mondeling willen toelichten bij mw, mocht ik ooit weer bij ggz komen dan wil ik dat ze het aanpassen.

Bedankt voor de uitleg trouwens.
pi_46606913
Moet zelf ook medicijnen slikken voor oa depressies en paniekstoornis, maar over paar maanden misschien afbouwen dus ff een ordinair tvp'tje
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:10:42 #219
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46631339
@ MissPink:
Fijn voor je dat je er vanaf bent. Wel klote dat je er zo ziek van bent geweest...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:57:35 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46635377
Inderdaad MissPink. Fijn en nu succes met werken aan de rest!
pi_46638111
Misspink, lekker dat je ervanaf bent!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:56:08 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46639986
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 14:53 schreef berney het volgende:
Jongens,

Wat betekent externaliseren?
en dichotoom denken?

Ik heb inmiddels dus een kopie van de brief die ggz naar ha gestuurd heeft.
Er kloppen een paar dingen in die brief niet. Wat kan ik daaraan doen om dat te 'herstellen'? Zo krijgt men die dat leest een verkeerde indruk.

Sowieso heb ik een paar zinnen/woorden aangepast. de brief moet ik maandag meenemen naar mw.
Je kunt zowel je huisarts als de betreffende instantie jouw commentaar op delen uit je dossier op laten opnemen in je medisch dossier. Ook kun je verzoeken om vernietiging van bepaalde gegevens.
  zondag 25 februari 2007 @ 00:06:19 #223
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_46642555
Heeft iemand hier ervaring met Risperdal?
pi_46643750
Dankjulliewel!
Ben er zelf ook heel blij mee Ik merk alleen nu pas dat die pillen toch wel veel gevoelens onderdrukt hebben, zat laatst bijna te janken bij een tv programma, heb ik eerder nog nooit gehad
En vorige week kreeg ik tranen in mijn ogen omdat de honden zo ontzettend lief lagen te slapen samen..
OMG ik word een softie
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  zondag 25 februari 2007 @ 00:56:55 #225
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46643909
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:49 schreef MissPink het volgende:
Dankjulliewel!
Ben er zelf ook heel blij mee Ik merk alleen nu pas dat die pillen toch wel veel gevoelens onderdrukt hebben, zat laatst bijna te janken bij een tv programma, heb ik eerder nog nooit gehad
En vorige week kreeg ik tranen in mijn ogen omdat de honden zo ontzettend lief lagen te slapen samen..
OMG ik word een softie
Lekker toch?
pi_46647555
Softie zijn heeft ook zo zn leuke kanten . Lekker van genieten .
pi_46647921
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je kunt zowel je huisarts als de betreffende instantie jouw commentaar op delen uit je dossier op laten opnemen in je medisch dossier. Ook kun je verzoeken om vernietiging van bepaalde gegevens.
Dank je,

Ik zal zeker mijn ha op de hoogte brengen.

Ik haalde vrijdagmiddag de brief op dus had het op dat moment geen zin om de ha te bellen o.i.d.

Maandag zal ik hem zeker bellen. maandagmorgnen naar mw en zal ik die brief toelichten en melden dat ik op zijn zachts gezegd erg boos ben/teleurgesteld.

Er staat een hoop onzin in, ik ben totaal niet serieus genomen. Wat ik toen al vermoedde en ik wilde die brief al eerder opvragen maar op een of andere manier kwam dat er niet van.

Gelukkig dat ik hem heb gelezen, beter laat als nooit.
  zondag 25 februari 2007 @ 10:44:50 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46648257
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:20 schreef Halinalle het volgende:
mwoa, niet helemaal hoor, het is gewoon naar buiten gekeerd, druk en opstandig gedrag... meer niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_46651365
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:44 schreef Re het volgende:

[..]

mwoa, niet helemaal hoor, het is gewoon naar buiten gekeerd, druk en opstandig gedrag... meer niet
Wat is het nu
pi_46697308
Het eerste want mijn mw zei verder niets over mijn 'vertaling' van het woord,

Goed, 2e intake gehad dus vanmorgen en verteld dat ik het niet mee eens ben wat er in die brief staat er is onzorgvuldig met mijn medische gegevens omgegaan. ze hebben sterfmaand moeder fout gegeven(niet in de zin van fout gespeld maar ze hebben haar een andere sterfmaand gegeven) . nu kun je wel zeggen nou wat erg.

JA, heel erg vind ik dat men zo met je gegevens omslaat en ze je een diagnose geven. Mijns inziens hebben ze mij te kort gedaan dus.......

terug naar ha, vragen voor verwijzging ggz. Weer naar ggz naar diegene die mij toen 'geholpen' heeft en e.e.a laten corrigeren en ze mag mij e.e.a uitleggen.

Ik vraag sowieso een second opinion aan bij ggz, en kom ik op de wachtlijst bij de mw. Daar kan ik nog drie keer terugkomen en na die drie keer gaan ze kijken hoe&wat.

Ze wilde me in een gespreksgroepje 'dumpen' onder het motto dat is goed voor je maar daar trapt deze dame niet in. Ik wil individueel geholpen worden en niet naar een groepje geschoven worden onder het motto daar zijn we mooi vanaf dan.

Bovendien ben ik er niet mee geholpen ook. (kan ik zo niet uitleggen is te prive)
  maandag 26 februari 2007 @ 16:02:03 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46697777
mw hoeft natuurlijk niet te reageren op je brief, seond opinion lijkt me een goed plan

en ahhh PM kan altijd
pi_46697827
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:02 schreef Re het volgende:
mw hoeft natuurlijk niet te reageren op je brief, seond opinion lijkt me een goed plan

en ahhh PM kan altijd
mw vroeg zelf om die brief en heeft er wel op gerageerd dat woord. Als ik het op google zoek kom ik trouwens ook eerste betekenis tegen en niet de jouwe.

pm-en doe ik niet aan.
  maandag 26 februari 2007 @ 16:07:04 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46697924
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:04 schreef berney het volgende:

[..]

mw vroeg zelf om die brief en heeft er wel op gerageerd dat woord. Als ik het op google zoek kom ik trouwens ook eerste betekenis tegen en niet de jouwe.

pm-en doe ik niet aan.
hmja, zoeken op google vergt wel kennis van de juiste zoekvaardigheden enz. Maar het zal dan wel goed zijn, zelfdiagoses op internet
pi_46698026
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:07 schreef Re het volgende:

[..]

hmja, zoeken op google vergt wel kennis van de juiste zoekvaardigheden enz. Maar het zal dan wel goed zijn, zelfdiagoses op internet
Daar houd ik ook niet zo van. Maar die moeilijke termen opzoeken kan geen kwaad.
  maandag 26 februari 2007 @ 16:24:31 #235
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46698486
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:10 schreef berney het volgende:

[..]

Daar houd ik ook niet zo van. Maar die moeilijke termen opzoeken kan geen kwaad.
dat niet, wel in het juiste kader plaatsen
pi_46698792
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:24 schreef Re het volgende:

[..]

dat niet, wel in het juiste kader plaatsen
Als we van jouw kader uitgaan klopt haar stelling nog niet.
pi_46699736
Modjes mag deze link nog in de OP?

http://www.geestelijke-gezondheid.nl/index.html

Alvast bedankt.
  maandag 26 februari 2007 @ 17:04:42 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_46699862
TVP
disclaimer
pi_46714826
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:06 schreef zwareshag het volgende:
Ik heb in 2001 een week of 2 risperdal geslikt. Maar heel kort omdat ik me er heel slecht bij ging voelen, heel veel last van onrust e.d. Kon niet meer stil zitten, niet meer slapen etc. En dat in combinatie met een ernstige depressie was geen pretje.
#geen
  maandag 26 februari 2007 @ 23:26:20 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46717327
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:06 schreef zwareshag het volgende:
ja, ik heb er 5 jaar over geschreven
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:44:46 #241
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46732669
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:49 schreef MissPink het volgende:
Dankjulliewel!
OMG ik word een softie
Nou het wordt je in ieder geval gegund hier, softie

Berney het klinkt als veel gedoe waar ik zo niks van kan volgen maar ik wens je wel succes.

Ik voel me echt weer rot en alleen maar echt rot. Heb ook weer een beklemmend gevoel op mijn lijf, hetzelfde gevoel als ik had in de tijd dat ik weleens paniekaanvallen had. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet erger wordt. En dat medicijnen eindelijk iets gaan doen binnenkort. De tijd gaat traag maar ook veel te snel voorbij, mijn dochter wordt zo groot en ik kan me niet herinneren welke dagen er echt leuk waren met haar het afgelopen half jaar. Niet dat zij er zo veel van merkt maar ja, ik wel. Ik zit maar m'n best te doen en niks lijkt nog echt te helpen en ik ben er echt helemaal verdrietig en boos over. Het zou leuk moeten zijn in deze tijd van het jaar maar het tegenovergestelde is waar. Sorry voor m'n gezeur. Ik hoop zo dat dit iets gaat doen, zodat ik daarna in ieder geval iets meer resultaat kan zien van alles. Want dit duurt echt heel lang zo.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:58:35 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46733195
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:44 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nou het wordt je in ieder geval gegund hier, softie

Berney het klinkt als veel gedoe waar ik zo niks van kan volgen maar ik wens je wel succes.

Ik voel me echt weer rot en alleen maar echt rot. Heb ook weer een beklemmend gevoel op mijn lijf, hetzelfde gevoel als ik had in de tijd dat ik weleens paniekaanvallen had. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet erger wordt. En dat medicijnen eindelijk iets gaan doen binnenkort. De tijd gaat traag maar ook veel te snel voorbij, mijn dochter wordt zo groot en ik kan me niet herinneren welke dagen er echt leuk waren met haar het afgelopen half jaar. Niet dat zij er zo veel van merkt maar ja, ik wel. Ik zit maar m'n best te doen en niks lijkt nog echt te helpen en ik ben er echt helemaal verdrietig en boos over. Het zou leuk moeten zijn in deze tijd van het jaar maar het tegenovergestelde is waar. Sorry voor m'n gezeur. Ik hoop zo dat dit iets gaat doen, zodat ik daarna in ieder geval iets meer resultaat kan zien van alles. Want dit duurt echt heel lang zo.
hoe lang slik je al dan en wat ook alweer?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:07:13 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46733472
Zoloft. Twee weken.
Kan dus nog wel even duren, dat weet ik.
pi_46733724
Luchtbel, ik gun het je zo dat die medicatie wat gaat doen! Dat je je niet meer zo intens rot voelt .
pi_46734064
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:05 schreef Sabsie het volgende:
Gisteravond ben ik begonnen met 5 mg Lexapro. Na ongeveer 2 uur voelde ik me een beetje high, best wel lekker en ontspannen.
Vandaag had ik weer therapie en voelde ik me nog steeds lekker, maar opeens kwam er een keerpunt. Ik begon te janken (aanleiding doet er even niet toe). Tijdens de lunch kreeg ik opeens de slappe lach en kon ik niet meer ophouden. Ik had er geen controle meer over. Niet echt een probleem, wel een aparte ervaring.... Dat ik zo snel al iets zou merken ervan had ik niet verwacht. Verder heb ik nog nergens last van. Volgende week ga ik als alles goed gaat op 10 mg over.
Goh dat is inderdaad heel snel! Zou dat echt kunnen dat je er zo snel op reageert?
Hoe dan ook, beetje emoties zijn niet verkeerd toch?
Zelf ben ik begonnen met 10 mg lexapro, en nu slik ik sinds een paar weken 20 mg.
Ik reageerde bij 10 mg amper en eerste tijdje was ik hypernerveus toen ik de 20 mg ging slikken. Nu lijkt dat ook minder te worden maar het is nog niet weg.

Hoe gaat het nu inmiddels met je, met de medicijnen?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:25:54 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46734104
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:07 schreef Luchtbel het volgende:
Zoloft. Twee weken.
Kan dus nog wel even duren, dat weet ik.
wees er op beducht dat deze medicatie voor een bepaalde vervlakking zorgt en je dus niet echt een oplossing gaat geven voor je gevoel dat je dingen mist of er blije emoties en herinneringen van krijgt bij het opgroeien van je kind, je voelt je er minder rot van misschien, maar ja...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:32:28 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46734291
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:25 schreef Re het volgende:

[..]

wees er op beducht dat deze medicatie voor een bepaalde vervlakking zorgt en je dus niet echt een oplossing gaat geven voor je gevoel dat je dingen mist of er blije emoties en herinneringen van krijgt bij het opgroeien van je kind, je voelt je er minder rot van misschien, maar ja...
Nee dat verwacht ik ook allemaal niet. Ik hoop wel op iets meer rust en iets minder voortslepen. En ik zal heus nog iedere week drie keer naar therapie moeten enzovoorts maar ik kan daarmee echt niet verder komen als bepaalde dingen die wel echt lijkelijke zijn schijnbaar niet beter gaan. Ik verwacht echt geen wonder en weet ook dat het geen oplossing is.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:35:21 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46734386
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:32 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee dat verwacht ik ook allemaal niet. Ik hoop wel op iets meer rust en iets minder voortslepen. En ik zal heus nog iedere week drie keer naar therapie moeten enzovoorts maar ik kan daarmee echt niet verder komen als bepaalde dingen die wel echt lijkelijke zijn schijnbaar niet beter gaan. Ik verwacht echt geen wonder en weet ook dat het geen oplossing is.
rust zal het zeker geven
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:42:45 #249
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46734647
Ja nou dat hoop ik maar. Nogmaals ik verwacht echt die dingen niet jij opnoemt. Het afgelopen half jaar is toch al weg en dat hoef ik ook niet terug, ik wil alleen maar straks wel beter. En zoals het nu gaat, zal ik dat niet bereiken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Luchtbel op 27-02-2007 15:52:19 ]
pi_46734811
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:25 schreef Re het volgende:

[..]

Lang niet iedereen ervaart die vervlakking bij anti-depressiva. Wellicht is de medicatie het zetje in de rug voor Luchtbel om het leven weer zonniger in te zien en weer positieve dingen mee te maken.
pi_46734957
Hopelijk werkt de zoloft snel bij je Luchtbel. En kun je weer vlug van Jolie genieten. Ik heb ze ook gekregen en de psychiater zei dat als ik na 4 weken niks merk, dat de dosis dan omhoog gaat. Bij mij is het juist om weer vrolijk en blij te worden te worden, wat het dus volgens jou niet doet Re. Maar ik zal ze wel om een andere reden hebben, misschien dat dat het verschil maakt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:56:58 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46735186
Ah Yppy, ik las het net dat het goed gegaan was gister. Ik hoop voor je dat het zo gaat lukken!
pi_46735514
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:24 schreef Pleione het volgende:

[..]

Goh dat is inderdaad heel snel! Zou dat echt kunnen dat je er zo snel op reageert?
Hoe dan ook, beetje emoties zijn niet verkeerd toch?
Zelf ben ik begonnen met 10 mg lexapro, en nu slik ik sinds een paar weken 20 mg.
Ik reageerde bij 10 mg amper en eerste tijdje was ik hypernerveus toen ik de 20 mg ging slikken. Nu lijkt dat ook minder te worden maar het is nog niet weg.

Hoe gaat het nu inmiddels met je, met de medicijnen?
Het was alleen die donderdag geweest dat ik iets van de Lexapro begon te merken. Vrijdag voelde ik me alweer 'normaal' en heb de rest van de week ook niets vreemds meer gevoeld.
Donderdag ga ik met 10 mg beginnen en ik ben erg benieuwd hoe ik daar op ga reageren. Na hoeveel dagen merkte jij iets van de medicijnen?
pi_46735604
Ik slik prozac en dat geeft mij toch het steuntje in de rug wat ik blijkbaar nodig heb. Het is geen wondermiddel en het maakt niet dat nu ineens alles zonnig is ofzo. Maar het maakt wel dat ik een soort evenwicht heb van waaruit ik verder kan. Ik vind het met de vervlakking wel meevallen .
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:30:49 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46736535
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:51 schreef YPPY het volgende:
Hopelijk werkt de zoloft snel bij je Luchtbel. En kun je weer vlug van Jolie genieten. Ik heb ze ook gekregen en de psychiater zei dat als ik na 4 weken niks merk, dat de dosis dan omhoog gaat. Bij mij is het juist om weer vrolijk en blij te worden te worden, wat het dus volgens jou niet doet Re. Maar ik zal ze wel om een andere reden hebben, misschien dat dat het verschil maakt.
iedereen reageert natuurlijk anders op medicatie mede inderdaad omdat de redenen verschillend zijn en de balansen in de hersenen voor iedereen verschillend is, ook is iedereen anders qua reactie of bijwerkingen. Ik wilde gewoon ff kwijt (en misschien is het meer algemeen) dat het gewoon geen wondermiddelen zijn die een bepaald verwachtingspatroon zullen geven omdat 1 persoon een bepaalde respons heeft, waarmee niet gezegd is dat het niet werkzaam is natuurlijk.
pi_46736548
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:04 schreef Sabsie het volgende:

[..]

Het was alleen die donderdag geweest dat ik iets van de Lexapro begon te merken. Vrijdag voelde ik me alweer 'normaal' en heb de rest van de week ook niets vreemds meer gevoeld.
Donderdag ga ik met 10 mg beginnen en ik ben erg benieuwd hoe ik daar op ga reageren. Na hoeveel dagen merkte jij iets van de medicijnen?
ehmmm nou voor ik met die 10 mg lexapro begon had een een klein tijdje een ander middeltje (clomipramine). Daar was ik flink ziek van, behoorlijk heftige bijwerkingen enzo.
Toen ik met die Lexapro begon voelde ik alleen maar de bijwerkingen weggaan, volgens mij van de lexapro zelf niks gemerkt.
Dat begon pas bij de 20 mg, volgens mij was ik gelijk dezelfde dag al vreselijk gespannen ervan.
Dat slik ik nu twee weken en de erge spanning word nu wat minder. Gelukkig want ik trok het bijna niet meer, vloog bijna door het plafond van de innerlijke spanning.

Succes donderdag met het verhogen van je medicijnen! Hoop dat het goed voor je werkt!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:10:03 #257
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46745244
* Lips heeft een k*tdag....

Begon vanmorgen al met een vreemd gevoel in m'n lijf, beetje verward en onwennig. Vanmiddag op het werk bleek dat ik niks kon hebben, begon bijna te huilen om eigenlijk bijna niks. Was snel geïrriteerd, voelde me klein, machteloos, emotioneel en labiel...

Maar het drong eigenlijk pas door hoe slecht het met me ging toen ik in de auto ging zitten en hij niet de 1e keer startte (wat eigenlijk wel vaker gebeurt). Ik ben begonnen met huilen en dat heeft meer dan een uur geduurd. Ik zou eigenlijk bij m'n moeder gaan eten maar die heb ik maar afgebeld. Moet zeggen dat het nu (2 uur na de huilbui) gelukkig wel weer wat beter gaat. Voel me wat rustiger.

Ellende is dat ik vanmorgen het kersverse vriendje uit z'n bed heb gebeld om te zeggen dat ie vanavond beter niet kon blijven slapen omdat het me even te druk wordt en dat ik 'm een paar uur later al weer heb gebeld om te zeggen dat ik dat toch niet zo bedoelde... Waarop hij zei dat het misschien inderdaad wel beter is als hij niet komt slapen.
Ik zie 'm straks wel nog even maar ik ben dus al de hele dag zo onzeker en emotioneel daarover! Allemaal van die gedachten als "Wat moet hij daar wel niet van denken?" "Dalijk vindt ie me te labiel en zet ie er een punt achter." blijven je bezig houden.
Nog 2 uurtjes dan zie ik 'm. Duimen dus dat ik me voor niks druk zit te maken!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:21:49 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_46745760
Hoi, ik kom me hier ook maar even voorstellen.
Ik krijg sinds 2 weken Seroxat. Niet omdat ik een depressie heb, maar omdat ik vermoedelijk een genetisch defectje heb.
Mijn moeder heeft haar hele leven al last van een soort allesoverheersende somberheid. Ze heeft nooit echt lol in dingen, ziet erg op tegen het onbekende en kan zich moeilijk tot dingen zetten. Ze trekt zich alles heel erg aan, betrekt alles op zichzelf en heeft altijd het idee het niet goed te doen in het leven. Ze heeft altijd kritiek op mijn vader en ergert zich aan alles. Deze symptomen hadden haar zusje en haar moeder ook. Haar zusje heeft zich toen laten onderzoeken en daaruit bleek dat er bij haar nauwelijks serotonine werd aangemaakt. Een neefje en een nichtje in de familie hebben dit ook. Gebaseerd op deze gegevens heeft de huisarts besloten haar aan de Seroxat te zetten. En met effect, mijn moeder bloeit helemaal op, is ineens een stuk ondernemender en heeft er gewoon weer zin in. En dat na 50 jaar in somberheid te hebben geleefd!

Ik heb een hoop trekjes die mijn moeder ook heeft. Ik betrek alles op mezelf, kan nooit tevreden zijn met wie ik ben en wat ik doe, kan vreselijk in paniek raken als ik iets tegen iemand heb gezegd wat wellicht eventueel een beetje lomp geïnterpreteerd zou kunnen worden. Ik geloof niet echt in mijn eigen kunnen, en het vaagste is, dat ik rationeel wel WEET dat ik slim ben, dat ik veel kan etc. Ik kan het alleen niet voelen. In het verleden heb ik al eens in therapie gezeten, maar het komt steeds terug. De buitenwereld merkt er niet zo heel veel van, maar de mensen om me heen, en zeker mijn vriend, moeten het soms erg ontgelden. Hopeloze huilbuien, een vreselijk hopeloos en moedeloos gevoel wat me uit het niets kan overmannen.

Ik ben door het verhaal van mijn moeder naar de huisarts gegaan en die heeft besloten de proef op de som te nemen. Ik krijg nu 20 mg per dag en over een week of zes gaan we evalueren wat het voor effect op me heeft. Ik ben benieuwd naar andere mensen die ervaring hebben met dit middel en in hoeverre het wel of geen positieve invloed op ze heeft gehad.

Zo, dat was een lap tekst
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:39:20 #259
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46746560
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
* lap tekst *
Wat herken ik veel in je verhaal! Alles op mezelf betrekken, die paniek, ontevreden.
Ik slik zelf ook seroxat, daar kan je meer over lezen in de rest van dit topic.
Miauw
pi_46748467
Hallo Stormqueen,

Of depressies, angststoornissen en aanverwante klachten puur erfelijk/genetisch kunnen zijn, is niet onomstreden, mogelijk is het een combinatie van factoren. Op dit gebied is nog veel onbekend.
De somberheid en onzekerheid van je moeder zal ook psychisch een stempel op jou gedrukt hebben.

Seroxat is een veelgebruikt middel en zorgt ervoor dat er meer serotonine in je hersens beschikbaar is. Mij heeft het geholpen om uit mijn eerste depressie te komen, maar het bleek uiteindelijk niet het ideale middel voor mij.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:24:31 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_46748788
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:39 schreef Lips het volgende:

[..]

Wat herken ik veel in je verhaal! Alles op mezelf betrekken, die paniek, ontevreden.
Ik slik zelf ook seroxat, daar kan je meer over lezen in de rest van dit topic.
Hoi lotgenoot
Ik zal binnenkort eens het topic doorlezen, ben daar nu een beetje te duf voor

Halinalle, ik denk zeker dat de gemoedstoestand van mijn moeder door de jaren heen invloed heeft gehad op hoe ik mij heb ontwikkeld. Maar het aantal gevallen in de familie is te groot om een erfelijke factor uit te sluiten. Ik ga het in ieder geval proberen, de problemen zitten bij ook niet dermate diep dat ik er intensieve begeleiding bij nodig heb, dus ik hoop dat dit mij net dat ene zetje kan geven om weer helemaal lekker in mijn vel te komen
disclaimer
  woensdag 28 februari 2007 @ 01:00:19 #262
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46758867
Lips, is het goed gegaan? Ik hoop het voor je en op morgen weer beter.

Re, ik wilde nog even zeggen dat ik jouw reactie wel begrijp hoor. Alleen vanmiddag had ik het 'een beetje' gehad maar dat was al duidelijk. Nu gaat het wel weer. Nu het nacht is en dan vraag ik me af hoe ik aan die slapeloosheid kom. Alleen in het niets voel ik me een soort van veilig. Die dingen moeten echt wat anders voordat ik aan de rest kan werken. Ik werk er nu al aan maar met weinig resultaat. De tijd is echt ongrijpbaar voor me, alles duurt vreselijk lang maar andere dingen gaan weer te snel. Snap wel dat ik niks moet verwachten, dat er van alles (niet) kan en dat het bij niemand hetzelfde werkt. Dat is wat jij bedoelde toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Luchtbel op 28-02-2007 01:05:59 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:37:42 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46762135
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:00 schreef Luchtbel het volgende:

Re, ik wilde nog even zeggen dat ik jouw reactie wel begrijp hoor. Alleen vanmiddag had ik het 'een beetje' gehad maar dat was al duidelijk. Nu gaat het wel weer. Nu het nacht is en dan vraag ik me af hoe ik aan die slapeloosheid kom. Alleen in het niets voel ik me een soort van veilig. Die dingen moeten echt wat anders voordat ik aan de rest kan werken. Ik werk er nu al aan maar met weinig resultaat. De tijd is echt ongrijpbaar voor me, alles duurt vreselijk lang maar andere dingen gaan weer te snel. Snap wel dat ik niks moet verwachten, dat er van alles (niet) kan en dat het bij niemand hetzelfde werkt. Dat is wat jij bedoelde toch?
yups dat bedoelde ik inderdaad, en natuurlijk mag je wel wat verwachten, je gaat niet voor niets je lichaam met chemicalien proberen in balans te brengen en therapie is daar ook een deel van. Komt uiteindelijk wel goed maar dat zal stap voor stap gaan
pi_46768028
Stormqueen welkom hier.

Luchtbel, duimen draaien dat het nu goed gaat komen met jou hoor.

MissPink fijn dat het goed gaat joh

Hier ben ik aan de ene kant ook in een jubelstemming. Ik ben aan het Sonja Bakkeren en de kilo's vliegen eraf.

Sterk overdreven hoor. , maar het gaat wel erg goed.

Straks naar de bios met de kleine meid, al is het een rotdag vandaag is sterfdag van mijn moeder. Drie jaar alweer zeg.

En niet 28 juli zoals in die brief van ggz stond.

Maar goed, life goes on en we gaan gewoon verder en maken er een 'gewone' dag van. Het gemis wordt er toch niet minder van.

Luchtbel, dat je mijn situatie niet begrijpt is niets verwonderlijk hoor, weet je ik snap er zelf de ballen ook niet van. Ik word totaal niet begrepen door ggz niet en door mw niet.

ggz betrekt alles op mijn angstromen/nachtmerries en mw op 'iets' wat gebeurd is in het verleden met een ex vriend.

Iets waar ik in mijn huidige leventje nu totaal geen hinder van heb maar goed. Ze wilde me naar een praatgroepje loodsen bij gebrek aan tijd.

Daar trapt deze dame dus niet in.

Volgende keer probeert hubbie mee te gaan eens kijken of die meer kan bereiken.

Eerst nog langs de ha om die brief door te nemen van ggz waar veel info niet in klopt.
pi_46768085
Re, mag ik vragen wat jou werkgebied is? Je hebt er best veel verstand van.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:09:06 #266
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46783662
Met mij gaat het gelukkig weer wat beter.
Gisteren is het vriendje geweest. Hij vroeg hoe het ging en ik begon meteen te huilen. Maar hij was zo lief! Hij heeft me echt getroost en is hier blijven slapen om bij me te zijn.
Hij is echt te lief voor woorden!
Vandaag dus weer wat beter maar merk dat er wel nog iets zit. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor ik naar de psych mag.
Miauw
pi_46786223
Wat fijn Lips,

Niets is fijner dan een begripvolle partner. Een goeie basis voor jullie relatie.

De rest ook

Ingrid hoe is het met jou?
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:32:08 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46787055
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:44 schreef berney het volgende:
Re, mag ik vragen wat jou werkgebied is? Je hebt er best veel verstand van.
maar natuurlijk

Ik heb een Drs in bio farmaceutische wetenschappen en Dr in Medische farmacologie (centraal zenuwstelsel) en ben nu 5 jaar medisch schrijver voor o.a. antipsychotica
pi_46789399
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:32 schreef Re het volgende:

[..]

maar natuurlijk

Ik heb een Drs in bio farmaceutische wetenschappen en Dr in Medische farmacologie (centraal zenuwstelsel) en ben nu 5 jaar medisch schrijver voor o.a. antipsychotica
Interessant, ik heb ooit nog overwogen om die (studie)richting op te gaan, maar verder dan de open dagen ben ik niet gekomen. ;-)

Stamt jouw ervaring met psychofarmica alleen uit je vakgebied, of ben je er zelf ook op aangewezen geweest?
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:36:37 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46797593
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:25 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Interessant, ik heb ooit nog overwogen om die (studie)richting op te gaan, maar verder dan de open dagen ben ik niet gekomen. ;-)

Stamt jouw ervaring met psychofarmica alleen uit je vakgebied, of ben je er zelf ook op aangewezen geweest?
Het was een leuke studie, ooit met Biologie begonnen maar jah, die plantjes tekenen he Zelf heb ik geen ervaring met het nemen van psychofarmaca maar natuurlijk uit mijn omgeving wel. En ik heb genoeg congresses bezocht en geschreven om te weten hoe het en het wereldje werkt (van case reprots tot volledige klinische studies en review artikelen).
pi_46798935
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 08:36 schreef Re het volgende:

[..]

Het was een leuke studie, ooit met Biologie begonnen maar jah, die plantjes tekenen he Zelf heb ik geen ervaring met het nemen van psychofarmaca maar natuurlijk uit mijn omgeving wel. En ik heb genoeg congresses bezocht en geschreven om te weten hoe het en het wereldje werkt (van case reprots tot volledige klinische studies en review artikelen).
Dan weet jij misschien wel iets hierover:
De antidepressiva die de afgelopen decennia op de markt zijn gekomen, zijn, zover ik weet, allen serotonine of noradrenaline heropname remmers, of een combinatie daarvan. Die zijn in veel gevallen effectief, maar hebben in mijn ogen nog een paar belangrijke nadelen:
  • Het kan tot zes weken duren totdat je merkt dat ze beginnen te werken. Dat kan een heel zware periode zijn.
  • Ze werken niet bij iedereen.

Zit er nog echt iets innovatiefs aan te komen, of zijn de nieuwe middelen vooralsnog slechts variaties op de al bestaande middelen?
  •   donderdag 1 maart 2007 @ 10:02:10 #272
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_46798943
    Goedemorgen

Luchtbel

Hier begon de ha er ook alover om terug na te denken om ad opnieuw te gaan slikken, alleen door eerdere slechte ervaringen ermee, lijkt het me niet verstandig persoonlijk...
    Zat net wat informatie te lezen over Sintjankruid iemand hier ervaring mee of het goed hielp en wat de bijwerkingen bij hun geweest zijn ?
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
      donderdag 1 maart 2007 @ 10:19:18 #273
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_46799266
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 10:01 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Dan weet jij misschien wel iets hierover:
    De antidepressiva die de afgelopen decennia op de markt zijn gekomen, zijn, zover ik weet, allen serotonine of noradrenaline heropname remmers, of een combinatie daarvan. Die zijn in veel gevallen effectief, maar hebben in mijn ogen nog een paar belangrijke nadelen:
  • Het kan tot zes weken duren totdat je merkt dat ze beginnen te werken. Dat kan een heel zware periode zijn.
  • Ze werken niet bij iedereen.

Zit er nog echt iets innovatiefs aan te komen, of zijn de nieuwe middelen vooralsnog slechts variaties op de al bestaande middelen?
  • Er zijn wel ontwikkelingen zoals NK receptor remmers (Substance P bijvoorbeeld) of melatonine agonisten (argomelatine). Probleem zal atijd zijn dat depressie een chronische ziekte is die nooit 1, 2, 3 oplost dus er zal altijd een aanloop fase zijn. Verder is het zo dat over het algemeen dat SSRIs of tricyclische ADs gewoon niet werken in een groot deel van patienten (in 50-60% ongeveer) en dat in studies waarin een placebo wordt gegeven (nep middel) er 30% positief reageert
    pi_46800065
    Aangezien het seizoen een belangrijke invloed heeft op hoe ik me voel, zal ik de ontwikkeling op het gebied van de melatonine agonisten goed gaan volgen, omdat daar misschien een belangrijk raakpunt ligt.

Bij mij hebben SSRI of tricyclische AD onvoldoende effect. Sinds een paar maanden augmentatie met lithium en dat lijkt een duidelijk positief effect te hebben.
    pi_46806057
    Re bedankt voor je uitleg hoor. Interessant beroep heb je joh!!!

Met mij gaat het zozo, alles vliegt op me af vandaag.

Gisteren bedacht ik me iets gemeens, als ik nu naar een 1e lijnspsycheloog was gegaan hadden ze vast wél iets bij mij ontdekt. Nu bij de ggz/mw merk ik dat ik ik niet serieus genoeg genomen wordt in het kader van we weten niet wat we met haar moeten dus zeggen we maar dat er niets is. Of wat de mw voorstelde we dumpen haar in een 'praatgroepje' dan zijn we daar weer vanaf.

Iets anders kan ik er in ieder geval niet van maken. heb zoveel vraagtekens bij ggz/mw

Wat dat een kennis van mij met een burnout wel naar ggz kan en ik niet met mijn complexen/stemmingstoornissen?

een grote vraagteken bij mij dat mijn buuf de stempel ptts opgedrukt krijgt terwijl ze amper een trauma meegemaakt heeft en ik met mijn traumatische verleden met mijn ex die stempel niet krijg.

vragen,vragen en nog eens vragen

[ Bericht 2% gewijzigd door berney op 01-03-2007 15:51:53 ]
      donderdag 1 maart 2007 @ 17:52:59 #276
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_46814480
    Hier gaat het vandaag wel ok!
    Lekker gewerkt, vanavond naar een concert met een vriend, vriendje tijdens de lunch verrast!
    Lips komt er wel weer! M'n dip was gelukkig van korte duur
    Miauw
    pi_46841721
    Op welk moment van de dag nemen jullie je medicijnen in?
    Ik 's avonds vlak voor het eten.
    pi_46842251
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 12:29 schreef Sabsie het volgende:
    's ochtends. Altijd op dezelfde tijd, als ik het een keer vergeet dan mag ik het niet meer later op de dag inhalen, maar gewoon de volgende dag weer innmenen op het vertrouwde tijdstip.

Merk je al wat? (gister toch met 10 mg begonnen?)
    pi_46851897
    Ik neem ze 's morgens in.
      vrijdag 2 maart 2007 @ 18:26:02 #280
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_46854244
    Ik smorgens om 10 uur.
    Miauw
    pi_46856243
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 12:46 schreef Pleione het volgende:

[..]
    Merk je al wat? (gister toch met 10 mg begonnen?)
    Nee, merk nog niets. Heerlijk!!!!! Ik hoop dat het zo blijft en dat het antidepressieve effect merkbaar is over een paar weken.
    pi_46862889
    Ik ben wel wat vlakker, ik voel me heerlijk stabiel, geen paniektoestanden, onderneem van alles en voel me gewoon hartstikke lekker! (zoloft, 2 mnd,100 mg) En dat vlakker voelen vind ik eigelijk wel fijn, niet meer het gevoel dat ik geleefd word door mijn buien en emoties
    pi_46889401
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 12:29 schreef Sabsie het volgende:
    Ik 's avonds net voordat ik ga slapen zodat de dut die ik er van krijg in de nacht valt.
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
      zondag 4 maart 2007 @ 00:04:39 #284
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_46893518
    Vlakker is over het algemeen wel prettig maar waar ik me wel eens aan stoor is dat ik niet meer echt in een deuk kan gaan liggen. Gewoon compleet met jankbui er bij nu lach ik wel maar niet meer zo intens als "vroeger".

Neem mijn medicatie altijd s'middags in bij brood eten.
    pi_46908804
    Ik neem ze 's avonds in maar ik ben de medicatie zat. Ik heb gelezen dat je van de medicatie die ik heb diabetes kan krijgen... En ik denk al de hele tijd dat er iets mis met me is. Net dacht ik dat ik geelzucht had want me huid was helemaal geel maar ik vroeg aan andere mensen of dat zo was maar ze zeiden dat me huid er normaal uitzag. Maar de psychiater zei zelfs dat hij de medicatie wil verhogen maar dat wil ik niet. Ik wacht ook nog op de uitslag van het bloedprikken, ik ben bang dat er wat mis met me is.
      zondag 4 maart 2007 @ 16:36:14 #286
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_46909056
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 16:30 schreef Gewas het volgende:
    Ik neem ze 's avonds in maar ik ben de medicatie zat. Ik heb gelezen dat je van de medicatie die ik heb diabetes kan krijgen... En ik denk al de hele tijd dat er iets mis met me is. Net dacht ik dat ik geelzucht had want me huid was helemaal geel maar ik vroeg aan andere mensen of dat zo was maar ze zeiden dat me huid er normaal uitzag. Maar de psychiater zei zelfs dat hij de medicatie wil verhogen maar dat wil ik niet. Ik wacht ook nog op de uitslag van het bloedprikken, ik ben bang dat er wat mis met me is.
    wat slik je dan en waarvoor en hoeveel?
    pi_46909481
    Zyprexa, 10 mg. Het is medicatie tegen waanideeen ongeveer...

Als ik de bijsluiter lees van de medicatie krijg ik eerder het idee dat het vergif is met al die bijwerkingen ervan.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2007 16:49:04 ]
      zondag 4 maart 2007 @ 17:04:47 #288
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_46910128
    je moet in acht nemen dat een bijsluiter een wettelijke verplichting waarin alle bijwerkingen ooit gemeten tijdens klinische studies en post markt studies vermeldt moeten worden, hoe zeldzaam ook. Er is inderdaad een verhoogd risico op diabetes maar om het in perspectief te plaatsen: er zijn zo'n 11 miljoen gebruikers van zyprexa en er zijn 289 gevallen bekend waarbij diabetes is ontstaan terwijl van een groot gedeelte daarvan niet eens 100% vasgesteld is dat het met elkaar te maken heeft
    pi_46932486
    Dat is het nadeel van het goed doorlezen van een bijsluiter: er zijn vrijwel altijd een aantal zeldzame bijwerkingen die je ècht niet wilt krijgen. Ik ken mensen die daardoor (bepaalde) medicatie niet willen gebruiken, hoewel ze er waarschijnlijk veel baat bij zouden hebben.
    pi_46933314
    Pfffffffffff, nou soms kan het leven makkelijk zijn en soms moeilijk.

Om het makkelijker te maken heb ik enkele belangloze nevenactiviteiten laten vallen. Dit om mijzelf meer 'ruimte' te geven. Wel moeilijk maar ja je moet aan jezelf denken.

Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat zowel de ggz als mw er niet voor ons zitten maar voor zichzelf.

Ik kan nu veel energie erin gaan stoppen maar momenteel heb ik helemaal geen behoefte aan die lui.
    Er is verder ook 'niks' behalve dan die stemmingswisselingen die voortkomen uit angstdromen/nachtmerries die ik af en toe heb.

Dus terug naar ha en afspraak maken, is die man t/ 12-3 afwezig.

Houd ik wel vol.

Wil met hem bespreken om voor enkele maanden tot aan de zomer zeg maar medicatie te nemen al ben ik daar geen voorstander voor omdat die angstrdomen dan heftiger worden.

Weet het momenteel ook effe niet meer behalve dan dat ik RUST wil. Mijn activiteiten&prioriteiten verspreiden.

Zolang ik dat onder controle heb gaat het 'redelijk' goed.
    pi_46933824
    Misschien moet je eens een afspraak maken met een vrijgevestigde psych en kijken of het "klikt"?

Als ik jou was, zou ik voorlopig nog geen plannen maken om te stoppen met je medicatie. Als je weer goed in je vel zit, dan komt dat moment zelf wel. Je kunt je medicijnen beter iets te lang slikken dan absoluut noodzakelijk, dan te kort, want dan kun je een eind terugvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Halinalle op 05-03-2007 10:56:52 ]
    pi_46934216
    Ik slik momenteel geen medicatie Halinalle.

een vrijgevestigde psych is dat een 1e lijns psch?

Daar wilde mijn ha mij in de 1e instantie heensturen, maar er stond zo'n lange wachtlijst en ze deden niet echt klantvriendelijk door de telefoon dat ik daarvan schrok.

Maar idd, daar zijn mijn gedachten ook over gegaan, afspraak maken bij 1e lijnsspych. Daar tien keer heen en dan verder zien
    pi_46935302
    O, ik dacht dat je al iets gebruikte.

Een vrijgevestige psycholoog kan inderdaad een eerstelijns psycholoog zijn.
    Je kunt zelf je eerstelijns psycholoog uitkiezen. Ik heb destijds m.b.v. de telefoongids een aantal praktijken gebeld en gevraagd (naast wat inhoudelijke vragen) wat de wachttijden zijn. Op die manier kon ik al op korte termijn bij een psycholoog terecht.
    pi_46935991
    Dat is iets om mee tenemen als ik bij de ha ben Halinalle.

Bedankt voor de tip hoor!
      maandag 5 maart 2007 @ 22:22:02 #295
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_46958999
    Hoi mensen,

Terug van weggeweest. Ik heb niet alle verhalen meer gelezen, maar ben wel blij met dit topic. Met mij gaat het intussen prima, na een paar moeilijke weken waarin ik vrijwel alleen maar op bed lag te huilen en dood wilde, heb ik de dosis seroxat verhoogd naar 30mg. Het gaat nu weer prima met me, hoewel ik vaak nog te moe ben om echt dingen te ondernemen. De grens is zegmaar eerder bereikt, lijkt het wel. Soms heb ik ook nog wel eens een dag helemaal nergens zin in, maar dat duurt niet meer hele weken lang.

Omdat het nu eigenlijk weer prima gaat verder, denk ik erover om toch weer terug te gaan naar 20mg per dag. Vooral omdat ik sinds de verhoging van de dosering weer veel meer last heb van mijn zenuwtrekje (spiersamentrekkingen bij m'n ogen, en ik krijg er soms enorm hoofdpijn van). Natuurlijk ga ik dit ook weer overleggen met de huisarts, maar ik vraag me af hoe dat eigenlijk zit met verhoging. Het ging een hele tijd goed op 20mg, daarna ging het een aantal weken echt slecht, en met 30mg gaat het nu weer goed dus. Of is dit nu de dosis die ik moet blijven gebruiken tot het afbouwen? Elke avond met die halve pilletjes klooien... ook geen grappig klusje. Maargoed.

Tips, tricks, suggesties, allemaal welkom!
      dinsdag 6 maart 2007 @ 01:01:21 #296
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_46963532
    Christine wat rot voor je. Ik weet het ook niet verder. Hoelang slik je nu die 30? Wel rot van dat zenuwtrekje hoor, was dat al afgenomen? Sterkte hoor.

Berney, waarom zoek je dan geen goede psycholoog nu? Of laat je doorverwijzen door je huisarts? Hier kom je toch ook niet verder mee zo?

Ik heb echt een enorme dip. Ik voel me zo op en leeg en moe, ik verlang alleen maar naar rust. Al een half jaar zo rot en ik weet niet of ik me nu rotter voel maar het duurt lang. Ik kan het niet meer opbrengen om dingen te bedenken om de tijd nog langer door te komen, wil met niemand meer dingen afspreken of bespreken. Want met mij is het nu toch alleen maar stom. Geen zin meer om dat van andere mensen te verwachten. Dus ik hou me maar stil of schijn maar ik voel me verslagen. Ik hoop nog steeds op een doorbraak ergens binnenkort, zodat ik ergens verder mee kan. En of dat nou door medicijnen gaat komen of door therapie of door medicijnen en dan door therapie, maakt me echt niks meer uit.
    pi_46964335
    veel succes met de zoloft, luchtbel.
    ik slik het af en aan 12 jaar nu, doet het goed tegen mijn paniekstoornis met 100 mg.
    helaas doet ADD me minder goed!

reken er maar op dat het totaal 4 weken duurt eer je eens van de bank komt,
    maar je treft het dat de lente ongeveer rond dezelfde tijd zich gaat tonen!
    als de zomertijd ingaat en je langer licht hebt 's avonds voel ik me al 20x beter vreemdgenoeg.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_46964362
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 22:22 schreef Christine het volgende:
    Hoi mensen,
    Omdat het nu eigenlijk weer prima gaat verder, denk ik erover om toch weer terug te gaan naar 20mg per dag. ....., maar ik vraag me af hoe dat eigenlijk zit met verhoging. Het ging een hele tijd goed op 20mg, daarna ging het een aantal weken echt slecht, en met 30mg gaat het nu weer goed dus. Of is dit nu de dosis die ik moet blijven gebruiken tot het afbouwen? Elke avond met die halve pilletjes klooien... ook geen grappig klusje. Maargoed.

Tips, tricks, suggesties, allemaal welkom!
    soort vuistregel is dat je moet kijken bij welke, zo laag mogelijke dosis je je werkelijk 100% voelt.
    die dosering minimaal een jaar slikken en dan langzaam afbouwen. afhankelijk van je aandoening zou je kunnen volstaan met een lagere onderhoudsdosis na je jaar-kuur.

slikken, afbouwen en je weer klote voelen komt ook voor.
    vaak moet je om je dan weer 100% te voelen er langer en met een hogere dosis tegenaan,
    daarom niet krampachtig proberen af te bouwen, het gaat er om dat je je 100% voelt.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 6 maart 2007 @ 03:25:08 #299
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_46964711
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 02:09 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

soort vuistregel is dat je moet kijken bij welke, zo laag mogelijke dosis je je werkelijk 100% voelt.
    die dosering minimaal een jaar slikken en dan langzaam afbouwen. afhankelijk van je aandoening zou je kunnen volstaan met een lagere onderhoudsdosis na je jaar-kuur.

slikken, afbouwen en je weer klote voelen komt ook voor.
    vaak moet je om je dan weer 100% te voelen er langer en met een hogere dosis tegenaan,
    daarom niet krampachtig proberen af te bouwen, het gaat er om dat je je 100% voelt.
    Kan ik dan nu weer terug naar 20mg en kijken of dat goed gaat?
      dinsdag 6 maart 2007 @ 08:31:45 #300
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_46965456
    Ik denk dat ha het niet met je eens zal zijn dat het al wer een tijdje goed gaat, dat is pas een paar weekjes, je zal toch echt een langere tijd stbiel moeten zijn om de dosis verlaging te rechtvaardigen. Bijwerkingen kunnen eventueel wel leiden tot verlaging maar dan moeten ze ook van die mate van ernstigheid zijn.
    pi_46965877
    Luchtbel wat naar dat het steeds maar zo rot blijft . Sterkte!

Christine, je kan het allicht met de huisarts overleggen... Ik weet niet wat wijsheid is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')