Ik bedoel eigenlijk meer iets wat iedereen in huis heeft...quote:Op zondag 14 januari 2007 14:38 schreef SuperRogier het volgende:
Normale benzine deed ik altijd, geen idee of dat eigelijk wel goed wasongelood btw
Petrolium kan toch ook..?
Of ethanol.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
Alles wat goed brandbaar is misschien, methanol?
met nootjesquote:Op zondag 14 januari 2007 14:37 schreef Jordy-B het volgende:
pindakaas
Treinen rijden op stroom.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Thinner, dan gaat ie als een trein. Wel snel leeg...
Hebben wij dat?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Thinner, dan gaat ie als een trein. Wel snel leeg...
Geen flauw idee, een beetje schuur heeft minstens een fles wasbenzine, een fles terpentine (kan je ook gebruiken maar werkt niet zo best) en een fles thinner binnen staanquote:
ja maar, ik ook? nog nooit van gehoord, en watvoor vloeistoffen dan bijv? ik deed er allesreiniger in maar dat werkte niet, ging hij alleen van stinkenquote:Op zondag 14 januari 2007 14:42 schreef Isdatzo het volgende:
de meeste vloeistoffen
en ook vaste stoffen mits niet te grote brokken
en ja, thinner hebben we ook in nederland.
Thinner is volgens mij gewoon verfverdunner.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:43 schreef ryangozer het volgende:
[..]
ja maar, ik ook? nog nooit van gehoord, en watvoor vloeistoffen dan bijv? ik deed er allesreiniger in maar dat werkte niet, ging hij alleen van stinken![]()
Bij mij werkte het vroeger altijd, al is wasbenzine beter.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:47 schreef ryangozer het volgende:
Ik vond net terpentine in de garage, is het zeker dat dat werkt? en een hoop autoschoonmaakmiddelen...
ik weet niet of wij thinner hebben, weet ook niet hoe het eruitzietquote:Op zondag 14 januari 2007 14:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lampenolie, alleen moet je dan een andere aansteker gebruiken om hem aan te steken, het spul is namelijke niet vluchtig genoeg om te ontbranden door een vonkje. Thinner wel daarentegen
.
Zit meestal in een fles a la wasbenzine/terpentine, is kleurloos en stinkt verschrikkelijk. Niet teveel er in pleuren want het goedje irriteert best wel.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:48 schreef ryangozer het volgende:
[..]
ik weet niet of wij thinner hebben, weet ook niet hoe het eruitziet![]()
hmmm, ik heb ergens een nep-Zippo liggen. Toch maar eens vullen met Stroh Rum 80% en kijken hoe dat brandt en zo ja, hoe 't ruiktquote:Op zondag 14 januari 2007 14:48 schreef destrovel het volgende:
[..]
Thinner is volgens mij gewoon verfverdunner.
En anders denk ik dat nagellak remover ook wel fikt, net als dranken met een alcohol % boven de 40 ofzoiets.
Ontsmettingsalcohol zal ook wel werken, lijkt me alleen wat duur.
ik vond net een doorzichtig flesje zonder etiket met groene dunne vloeistof erin, wat kan dat zijn?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zit meestal in een fles a la wasbenzine/terpentine, is kleurloos en stinkt verschrikkelijk. Niet teveel er in pleuren want het goedje irriteert best wel.
Steek 't aan, dan weet je in ieder geval of 't brandtquote:Op zondag 14 januari 2007 14:51 schreef ryangozer het volgende:
[..]
ik vond net een doorzichtig flesje zonder etiket met groene dunne vloeistof erin, wat kan dat zijn?
toepasselijk icoontje heb je... en btw, ik kan het nooit aansteken als ik niet eerst me zippo kan vullenquote:Op zondag 14 januari 2007 14:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Steek 't aan, dan weet je in ieder geval of 't brandt
Jah, maar ik heb die groene smurrie niet dus ik kan 't niet voor je uitproberenquote:
nou is 't voor jou te hopen dat 't niet gelijk ontploft anders heb je een dode op je gewetenquote:Op zondag 14 januari 2007 14:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Steek 't aan, dan weet je in ieder geval of 't brandt
Oh jee, zou de fok-crew dit oppakken als 'n doodverwensing?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:56 schreef bas-beest het volgende:
[..]
nou is 't voor jou te hopen dat 't niet gelijk ontploft anders heb je een dode op je geweten
Ik heb geen flauw ideequote:Op zondag 14 januari 2007 14:51 schreef ryangozer het volgende:
[..]
ik vond net een doorzichtig flesje zonder etiket met groene dunne vloeistof erin, wat kan dat zijn?
limonade, opdrinken dusquote:Op zondag 14 januari 2007 14:51 schreef ryangozer het volgende:
[..]
en dat verneukt niet me zippo?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.
Pleur nou maar die terpentine erin.
als ze zoiets al aan zouden merken als doodsverwensing dan toch eerder die opmerking van jou waar ik met die andere opmerking van mij op reageerquote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Oh jee, zou de fok-crew dit oppakken als 'n doodverwensing?![]()
![]()
ja joh, kost ook niks ofzoquote:
Het ergste wat kan gebeuren is dat je de watten moet vervangen als het niet goed werkt...quote:
ja ik heb een 200 liter tank in me achtertuin natuurlijk das heel normaalquote:
Op de kermis voor minder dan 5,- als je 'n beetje goed met de grijpkraantjes bentquote:
maar dat zijn neppe...quote:Op zondag 14 januari 2007 15:01 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Op de kermis voor minder dan 5,- als je 'n beetje goed met de grijpkraantjes bent
is iid. goedkoper om verschillende soorten brandstoffen uit te proberenquote:
Nieuwe watten erin proppen, terpentine erin en opnieuw proberen.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:05 schreef ryangozer het volgende:
fijn, terpentine zit erin, er gebeurt niks... maar misschien komt dat wel door dat schoonmaakmiddel wat erin zat...
Zo vluchtig is dat spul niet...quote:Op zondag 14 januari 2007 15:13 schreef Snuwerd het volgende:
Is de terpetine niet al verdampt?
gedaan, wat het me heeft opgeleverd:quote:Op zondag 14 januari 2007 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nieuwe watten erin proppen, terpentine erin en opnieuw proberen.
Enige basishandigheid is natuurlijk wel vereist....quote:Op zondag 14 januari 2007 15:17 schreef ryangozer het volgende:
[..]
gedaan, wat het me heeft opgeleverd:
2x op de grond gezeten om die fucking vonksteentje terug te vinden,
en me zippo is ondertussen verzopen in de terpentine...
koop wel een nieuwe![]()
hij vonkt alweer, en hij stinkt, maar hij fikt niet...quote:Op zondag 14 januari 2007 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Enige basishandigheid is natuurlijk wel vereist....
Oh ja, en als het vonksteentje nat is van de terpentine kan het ook zijn dat hij het niet meteen doet.
Steek de lont eens aan met een andere aansteker oid. Tijdje laten branden, uitdoen en opnieuw proberen.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:19 schreef ryangozer het volgende:
[..]
hij vonkt alweer, en hij stinkt, maar hij fikt niet...
dat is nou juist het probleem, we hebben hier geen andere aanstekerquote:Op zondag 14 januari 2007 15:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Steek de lont eens aan met een andere aansteker oid. Tijdje laten branden, uitdoen en opnieuw proberen.
Daar was ik al bang voorquote:Op zondag 14 januari 2007 15:26 schreef ryangozer het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem, we hebben hier geen andere aansteker![]()
je hebt geen lucifers, gasfornuis, vergrootglas, twee houtjes die je heel snel tegen elkaar wrijft of andere manieren om vuur te maken, in huis?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:26 schreef ryangozer het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem, we hebben hier geen andere aansteker![]()
maar hoe steek je dan de rest van je zondag je peuken aan?quote:
gasfornuis ofzo?quote:Op zondag 14 januari 2007 16:10 schreef Poeke het volgende:
[..]
maar hoe steek je dan de rest van je zondag je peuken aan?
Als dat napalm is dan ben ik een neger.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:57 schreef pomtiedom het volgende:
Dit is ongeveer het effect van een aansteker op napalm.
http://www.youtube.com/watch?v=7Kb1sM4yhes
Goede postquote:Op zondag 14 januari 2007 17:14 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
dit is zo poep simpel gewoon he, vroeger vaak zat gedaan.
alcohol (ethanol) (wel hoog %, 90+) - werkt vrij matig waarschijnlijk, ik zou het niet proberen. Want alcohol bevat ALTIJD voor een deel water dus ik denk dat je daar op den duur problemen mee krijgt. Maarja een gourmet stelletje werkt ook met 96% alcohol, dus ik denk dat het wel werkt. Maarja de vlam is ook blauw he die zie je echt nauwelijks.
thinner (euro per liter ofzo, kost echt geen hol) - geen ervaring mee, maar aangezien daar voor een deel tolueen en andere vluchtige meuk in zit dan gaat dat dus echt als een tierelier zoals eerder al vermeld in dit topique. Maar het is zo vluchtig dat het gewoon uit je watten verdampt, zodat het snel op is.
wasbenzine (1,50 per liter ofzo) - beste keus![]()
lampolie - niet vluchtig genoeg zoals al vermeld, brand niet (zonder hulp van andere aansteker)
aceton (+- 1,50 per liter) - ????Zeer vluchtig en heel erg brandbaar, moet het doen. Pas op voor plastic --> aceton smelt plastic. Oja, post effe een topic in klaagbaak als je in het ziekenhuis ligt doordat een fles aceton in de fik vloog door statische electriciteit.
(di-ethyl)ether - belachelijk extreem ontbrandbaar maar niet te krijgen in een doe het zelf zaak![]()
Omdat dat een flesje van 125 ml is, en dat brand je er zo doorheen. Het enige voordeel ten opzichte van wasbenzine is dat het minder ruiktquote:Op maandag 15 januari 2007 22:08 schreef Opa_vertelt het volgende:
Waarom koop je niet gewoon de orginele aanstekerbenzine.
Nooit begrepen waarom mensen zo moelijk lopen te doen met hun zippo,
en gaan experimenteren met allerlij 'brandbaar' spul om zich maar de ¤4,-
te besparen die ze anders voor een busje orginele zippo aanstekerbenzine
zouden moeten uitgeven. En maar walmen c.q. roken als ze hun peuk aan
proberen te steken met hun 'brouwseltjes'. Waarom moeilijk doen als het
makkelijk kan? Koop gewoon een busje aanstekerbezine en dan ben je er
zeker van dat je zippo het gewoon altijd doet. (zoals hij het hoort te doen)
![]()
![]()
[afbeelding]
das heul geen echte zippo!quote:Op maandag 15 januari 2007 22:08 schreef Opa_vertelt het volgende:
Waarom koop je niet gewoon de orginele aanstekerbenzine.
Nooit begrepen waarom mensen zo moelijk lopen te doen met hun zippo,
en gaan experimenteren met allerlij 'brandbaar' spul om zich maar de ¤4,-
te besparen die ze anders voor een busje orginele zippo aanstekerbenzine
zouden moeten uitgeven. En maar walmen c.q. roken als ze hun peuk aan
proberen te steken met hun 'brouwseltjes'. Waarom moeilijk doen als het
makkelijk kan? Koop gewoon een busje aanstekerbezine en dan ben je er
zeker van dat je zippo het gewoon altijd doet. (zoals hij het hoort te doen)
![]()
![]()
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |