En waarom zou verhuizen automatisch moeten betekenen dat je nieuwe meubels koopt ? Zat hij in het huis dat hij geërfd heeft op sinaasappelkistjes (en als het antwoord daarop ja is, dan zie ik niet waarom ik nu plotseling voor zijn nieuwe meubeltjes moet gaan betalen omdat hij het niet meer goed genoeg vindt net nu hij het niet meer kan betalen).quote:Op zondag 14 januari 2007 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie daarvan? In een nieuw appartement zonder meubels zitten?
Nogmaals, ik heb geen idee of hoe hij het schetst de realiteit is of dat hij het zo opvat, maar als dat zo is, is het ronduit raar.
Weer zo'n huilie die z'n eigen keuzes op de maatschappij had willen afschuiven meer het niet kon en daarom boos is.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:29 schreef chatter het volgende:
Epocore heeft inderdaad gelijk.<verhaal waarin schrijver vertelt dat hij veel beter dan artsen weet wat iemand met een ziekte wel of niet kan.
Succes kerel.
![]()
Vermoedellijk gaan ze uit van die norm van 1,5 keer de bijstandsnorm als toets om te bepalen of belanghebbende geen onverantwoordelijk uitgaven patroon heeft om daardoor sneller in de Bijstand te komen. Als hij zijn geld dan veel sneller uitgeeft, dan kunnen ze hem een uitkering ontzeggen voor een bepaalde tijd omdat het zijn eigen schuld/keuze is om zijn geld te snel op te maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:40 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Eh volgens mij moet je nog steeds je vermogen opeten voordat je een uitkering krijgt.Alleen voor bepaalde oudere gevallen geldt dat misschien niet. Zo had je vroeger een weduwen uitkering maar die bestaat allang niet meer voor mensen die geboren zijn na een bepaalde datum.
Wat ik alleen even niet begrijp is het verhaal dat de TS zijn eigen geld niet zou mogen opmaken. Dat mag vanzelfsprekend wel. Jouw geld is jouw geld en daar heeft de sociale dienst niks over te vertellen. Wat wel zo is is dat je zolang je vermogend bent geen bijstandsuitkering krijgt.
En misschien zie ik het verkeerd maar wat ik begrijp uit jouw verhaal zegt de sociale dienst dat zij uitgaan van het feit dat je van je vermogen 1,5 maal de waarde van een bijstandsuitkering per maand opgebruikt om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien. Moet ik het dan zo zien dat de sociale dienst jouw totale vermogen kent en dan zegt dat je voor een periode van het totale vermogen gedeeld door 1,5 keer bijstand in maanden geen uitkering meer krijgt? Of hoe moet ik dat anders zien?
Dat klopt. Het probleem is hierin dat ik inderdaad wel geld zal ontvangen uit de verkoop van het huis, maar dit niet veel is na hypotheekaftrek en overwaarde. Het is echter meer dan die 4760 euro waar we het over hadden. Dit betekend dat ik al dit geld nodig zal hebben voor de verhuizing en NOODZAKELIJK aanpassing van de inrichting. Daar kom ik gewoon niet onderuit en dat geld is dus ook snel op. Daarnaast brengt mijn gezondheidstoestand ook behoorlijke onverzekerde kosten met zich mee. Regeltjes zijn leuk, maar ze werken gewoon niet voor iedereen. Kortom: ik moet maar verhuizen, NIETS aanschaffen, inderdaad op een sinasappelkistje gaan zitten, geen medische begeleiding gebruiken, want anders krijg ik geen voedsel.quote:Vermoedellijk gaan ze uit van die norm van 1,5 keer de bijstandsnorm als toets om te bepalen of belanghebbende geen onverantwoordelijk uitgaven patroon heeft om daardoor sneller in de Bijstand te komen. Als hij zijn geld dan veel sneller uitgeeft, dan kunnen ze hem een uitkering ontzeggen voor een bepaalde tijd omdat het zijn eigen schuld/keuze is om zijn geld te snel op te maken.
Dan moet jij, in je alwetendheid mij, toch eens vertellen wat jij bedoelt met "mijn eigen keuzes" !quote:Op zondag 14 januari 2007 14:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weer zo'n huilie die z'n eigen keuzes op de maatschappij had willen afschuiven meer het niet kon en daarom boos is.
Je geeft hier nu al weer een zwart wit beeld....Er zijn zat regels etc, waardoor het niet zo ernstig is. zelfs met 1,5 keer je bijstandsuitkering kun je heel veel doen.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:18 schreef Epocore het volgende:
[..]
Dat klopt. Het probleem is hierin dat ik inderdaad wel geld zal ontvangen uit de verkoop van het huis, maar dit niet veel is na hypotheekaftrek en overwaarde. Het is echter meer dan die 4760 euro waar we het over hadden. Dit betekend dat ik al dit geld nodig zal hebben voor de verhuizing en NOODZAKELIJK aanpassing van de inrichting. Daar kom ik gewoon niet onderuit en dat geld is dus ook snel op. Daarnaast brengt mijn gezondheidstoestand ook behoorlijke onverzekerde kosten met zich mee. Regeltjes zijn leuk, maar ze werken gewoon niet voor iedereen. Kortom: ik moet maar verhuizen, NIETS aanschaffen, inderdaad op een sinasappelkistje gaan zitten, geen medische begeleiding gebruiken, want anders krijg ik geen voedsel.
ya righttttt
Zie hier de bedragen:quote:Op zondag 14 januari 2007 14:23 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
hoeveel is 1,5x bijstand eigenlijk in euro's uitgedrukt?
Als je het verhaal leest dan zie je dat er diverse artsen aan te pas zijn gekomen die vonden dat die vader niet arbeidsongeschikt was. Ik heb dus geen enkele reden om aan te nemen dat die vader niet kon werken omdat hij arbeidsongeschikt was. Hij heeft toch niet gewerkt, zelfs geen WW-uitkering gehad. Allemaal keiharde feiten die wijzen op een keuze om niet te werken, omdat hij zelf (en alleen hijzelf) vond dat hij niet kon werken. Dat is dus een keuze. Ziek worden is geen keuze, maar je ziekte onterecht gebruiken als excuus om niet te hoeven werken is dat wel.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:20 schreef chatter het volgende:
[..]
Dan moet jij, in je alwetendheid mij, toch eens vertellen wat jij bedoelt met "mijn eigen keuzes" !
Jij hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt en plaats alleen maar negatieve opmerkingen, op wat er verteld wordt.
Onderbouw je stellingen nu eens of hou anders je mond.
Edit:
Ziek worden/zijn is GEEN eigen keuze, tenzij je een ziekte simuleerd, zoals SOMMIGEN in dit land dus wel doen.
Je moet gewoon in bezwaar gaan tegen de vaststelling van die norm.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:24 schreef Epocore het volgende:
Vertel dat de bijstand die niet naar mijn probleem luisterd en simpelweg zegt wet=wet wij malen er niet om. Maargoed, hopelijk kan het maatschappelijk werk me morgen verder helpen.
Bedankt!quote:Op zondag 14 januari 2007 14:25 schreef chatter het volgende:
[..]
Zie hier de bedragen:
http://www.svb.nl/interne(...)b/bedragen/index.jsp
Er zijn zat mensen die van zo'n bedrag kunnen rondkomen. Het is wat moeilijker om extra kosten op te kunnen hoesten. Volgens mij draait hier het hele probleem van de topicstarter om.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:34 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
[..]
Bedankt!
Maar eeuh, ik verdien met mijn dagbaan niet eens 1,5x bijstand (incl. een aantal overuren), en daar kan ik behoorlijk van leven (incl. hypotheek + auto + alle andere meuk die mijn leven veraangenamen).
Bijstand voor een alleenstaande ligt ongeveer op 600 euro. Dus 1,5 x lijkt me dan 900 euro per maand.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:34 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
[..]
Bedankt!
Maar eeuh, ik verdien met mijn dagbaan niet eens 1,5x bijstand (incl. een aantal overuren), en daar kan ik behoorlijk van leven (incl. hypotheek + auto + alle andere meuk die mijn leven veraangenamen).
Bullshit !quote:Op zondag 14 januari 2007 14:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je het verhaal leest dan zie je dat er diverse artsen aan te pas zijn gekomen die vonden dat die vader niet arbeidsongeschikt was. Ik heb dus geen enkele reden om aan te nemen dat die vader niet kon werken omdat hij arbeidsongeschikt was. Hij heeft toch niet gewerkt, zelfs geen WW-uitkering gehad. Allemaal keiharde feiten die wijzen op een keuze om niet te werken, omdat hij zelf (en alleen hijzelf) vond dat hij niet kon werken. Dat is dus een keuze. Ziek worden is geen keuze, maar je ziekte onterecht gebruiken als excuus om niet te hoeven werken is dat wel.
Damn, dat lijkt een beetje op een opmerking die ik kreeg tijdens een jaarlijks onderzoek.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:46 schreef Epocore het volgende:
Laat je niet gek maken Chatter. Ik dank je voor je bericht en hoop dat het goed met je gaat.Je bericht sprak zeer tot me en ik kon me er goed mee ehm vergelijken. Inderdaad worden mensen niet al te serieus genomen. Ik moest me laatst nog uitkleden bij een medisch arbeidsdeskundige omdat ie aan mijn schildklier wou voelen. 1) die is verwijderd sukkel, 2) daar hoef ik me niet voor uit te kleden. Ik moest het maar doen anders werd het opgemerkt als weigering van meewerking. Te erg voor woorden, maargoed - kennelijk vinden sommigen dat we onze grote mond moeten houden want ambtenaren hebben gelijk - ga maar op straat leven want meneer ambteneer heeft gelijkDe beslissing over je levenstoestand die HUN maken in een gesprek van 5 minuten is correct dus niet zeiken - betalen BETALEN BETALEN.
![]()
Lees es goed het bericht 2 berichten boven je...... jaja, lekker geld als je 6 maanden niet kunt eten.[/quote]quote:De TS heeft een lekker bergje geld, veel meer dan ik per maand kan besteden om lekker op te snoepen.
Ik heb mijn kat perfect onderhouden, maar helaas kan ik GEEN behandelijng voor haar betalen nee als ik niets heb. Ik heb GEEN GELD - dat komt binnenkort pas als huis verkocht is. Jaja lekker krenterig - misschien heb jij een geldboompje waar ik geld vandaan kan toveren om kosten te dekken voor medisch ingrijpen op mijn poes........... Als je niets hebt kun je het niet betalen, simple as that.quote:Hij huilt dat hij geen nieuwe meubels kan kopen want de ouwe zijn niet goed genoeg en is te krenterig om een huisdier goed te onderhouden, wat heus geen duizenden kost.
............ Jij harteloos figuur.quote:Wat ik wel snap is dat hij ondersteboven is van het verlies van een dierbare. Zijn verdriet over de kat neem ik niet serieus, de enige gedupeerde was de kat.
Nogmaals, je moet aan bepaald werkverleden voldoen voor recht hierop - WAO verloopt en recht vervalt. Jezus.quote:Nou wordt er steeds vaag gedaan over hoe arbeidsongeschikt de TS is. Hij verklaart zichzelf arbeidsongeschikt, maar dit wordt noch door de WAO noch door de Wahjong bevestigd.
.... Uberhaupt gelezen ?quote:en dat hij geen werk wil zoeken
Nogmaals: die uitkering krijg je alleen maar als je een bepaald werkverleden hebt!quote:en niet eens zelf moeite doet om de wetten achter zijn situatie te achterhalen en dit aan anderen overlaat[quote] ...... ? geen moeite doet? Ja, hulp inschakelen is echt een schande.
[quote]Ga onmiddelijk een arbeids(on)geschiktheidskeuring aanvragen bij het UWV want je bent hartstikke arbeidsongeschikt! (Bijkomend voordeel: het UWV doet er zeker niet moeilijk over als je een keer een paar duizendjes hebt.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |