Heej allen,
Ik ben woedend, werkelijk laaiend woedend. Ik zal mijn verhaal kort proberen te houden.
De situatie in het zeer kort:
Recentelijk is mijn moeder overleden als gevolg van kanker. Eerder was mijn vader al overleden als gevolg van kanker. Zelf heb ik ook kanker gehad maar heb ik het voorrecht mogen hebben om dit te kunnen over'leven'. Leven... zonder energie, als gevolg van jarenlange verkeerde medicatie (foutje van internisten). Ziek, op, futloos, uitzichtsloos en alleen. Door mijn situatie ben ik helaas deels arbeidsongeschikt en werkeloos. Ik ontvang een bijstandsuitkering.
Het probleem in het zeer kort:
Ik leefde nog thuis bij mijn moeder en zorge voor haar in haar terminale proces. Toen ze overleed erfde ik haar 'vermoge' (het huis en een beetje geld. Het huis dient verkocht te worden daar ik het niet kan opbrengen het te betalen. Ik ontvang dan vermogen en krijg aldus geen bijstandsuitkering meer - dit moet je zelf opeten. Vrij logisch, daar ik kan immers in mijn eigen levensonderhoud voorzien (jammer, maar logische wet).
Echter: de bijstand bepaald hoe lang ik met dit geld zou moeten uitkomen - voor een x vermogen kun je zoveel maanden leven (berekening wordt gebaseerd op uitgave van 1.5x je bijstandsuitkering). Dit betekend dat je je geld niet mag en kunt besteden - dan kom je immers zonder inkomsten te zitten aangezien je niets krijgt van niemand. Dit betekend dat ik goddomme nog niet eens mijn woning kan inrichten omdat ik anders niets meer te eten zou hebben. Wat is dit voor kut staat?
Eerst wordt ik overal weggestuurd omdat werkgevers toch niets met me kunnen gezien mijn medische situatie. Vervolgens wordt ik dan maar als nutteloos bijstandsslaafje gedumpt en mag ik niet eens gebruik maken van het geld welk ik erf om een NIEUWE WONING (appartement ofzo) in te richten?!?!
Ik heb verdomme al nooit iets gehad, nu krijg ik een beetje nalatenschap en mag ik het niet anders gebruiken dan voor brood. Gezonde mensen kopen zich een mooi huis, een reisje, een auto, maar neej - kwijn maar lekker verder weg. Who cares huh?! Ik zweer het je - ik heb het gehad in deze kutwereld. GEHAD. "Zo is de wet nou eenmaal meneer. Next".
En nu is gisteren OOK nog mijn poes overleden. Medisch onderzoek kon ik immers niet betalen omdat ik anders over een aantal maanden zonder brood zou zitten. Mijn kat is dood goddomme!
![]()
VERVLOEKT ZIJ DEZE MAATSCHAPPIJ - een dikke grote bom erop! Weg ermee!