Das leuk, op het werk hebben we 5 festools en die gebruiken we eigenlijk het meeste buiten ( zand , zee, zoutwater, the works) geven geen krimp terwijl de eerste alweer een jaar of 6 hebben. Enkel twee batterijen kaduuk nu (geen garantie ook nog eens meer dus dan moet je r duur aan, maar top spul dat festool. Als er nu wat stuk gaat kijken we eerst of festool t maakt qua apparaat en dan pas evt. naar een ander merk kijken (makita off coursequote:Op zondag 14 januari 2007 17:53 schreef Foo_niks het volgende:
Iik heb deze voor binnen :
[afbeelding]
en een groene bosch voor buiten
[afbeelding]
Festool laadt sneller ,alleen de lader piept![]()
Festool net iets handzamer ,wel lekker als je de hele dag ermee staat te boren.
Bosch al vele valpartijen meegemaakt ,na lijmen nog steeds een goed masjientje
accu's gaan nu twee jaar mee
ons ben zuunig op ons gereedschap ,he.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:06 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Das leuk, op het werk hebben we 5 festools en die gebruiken we eigenlijk het meeste buiten ( zand , zee, zoutwater, the works) geven geen krimp terwijl de eerste alweer een jaar of 6 hebben. Enkel twee batterijen kaduuk nu (geen garantie ook nog eens meer dus dan moet je r duur aan, maar top spul dat festool. Als er nu wat stuk gaat kijken we eerst of festool t maakt qua apparaat en dan pas evt. naar een ander merk kijken (makita off course)
je zal er versteld van staan wat die dingen kunnen hebben, echt hebben al gewoon ingegraven in het zand gelegen. dat als je gas geeft met die dingen de zandkorrels uit de motror vandaan 'geschoten "komen , drie uur in de regen gelegen want vergeten binnen te halen noem maar op, iedereen werkt met die dingen, hou soms me hart vast want ik ben wel zuunig op me spullen( en dus ook van de baas) maar ze blijven t doen, jaar in jaar uit topspul, maar de prijs is ook erg forsquote:Op maandag 15 januari 2007 00:39 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
ons ben zuunig op ons gereedschap ,he.![]()
Bosch uit de dakgoot ,doet minder pijn in de knip en het hoofd als een festool
Leuke kluskledingquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:38 schreef ElmowwW het volgende:
Ik heb sinds een half jaar een makita 6319DWF, zeeeer verschrikkelijk tevreden over het ding!
[afbeelding]
Het is een 12V apparaat, maar ik heb nog geen sterkere machine gezien. Hij reageerd verschrikkelijk lekker aggressief, totdat zijn accu`s helemaal opzijn. Ik draai met gemak in zijn hoge versnelling een dikke houtschroef (5*50mm) in een stuk constructiehout.
Een nadeel zou kunnen zijn dat hij geen klopstand heeft, maar ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik het een erg grote belasting vind.
Wat je ook als nadeel kan zien is dat hij relatief zwaar is. Ook bewust voor gekozen (goed voor conditie)
Bij de accus gaat het niet zozeer om de voltages, meer om de interne weerstand ervan. Jammer dat fabrikanten dat niet vermelden
Vroeger heb ik met een ¤70,- machine van Black & Decker gewerkt, maar dit bevalt toch wel beter. Mijn huidige makita heb ik nog niet zien roken
Black & Decker of Skill denk ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:24 schreef Mirage het volgende:
ik heb een accuboormachine van 39,95 euro en die doet het al 3 jaar prima.
(oranje met zwart... merk... even een black out)
Maktec is de "budget"lijn van makita, dus zo vaag is het niet. Je hebt weing keuze uit verschillende types machines. maar ze zijn op de kleur na haast identiek aan de "reguliere"makitasquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn Makita is ook oranje met zwart, en heet aan de ene kant Mactec of zom, en de andere kant Makita...lekkker vaag
Zo eentje wil ik ook nog wel eens. Ik heb nu een Black en Decker 14,4Volt. Prima apparaat, maar de 7,Volt Makita van mijn buurman is gewoon sterker.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:56 schreef Cybersijp het volgende:
Geef mij je budget, en ik kijk wat ik het beste voor je kan vinden met jouw prijs.
1x8444(ook klopboorfunctie voor in steen / beton tot 10mm)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |