abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52750293
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:57 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Triggers
kan ik niet echt wat over vinden...het was ook maar 2 uur vliegen dus had geen jetlag ofzo...

dus miss heeft het geen verband?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:26:36 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52751432

MAXALT®

MAXALT® (stofnaam rizatriptan, MSD) is een migrainemiddel dat helpt tegen de pijn en de bijkomende symptomen tijdens de hoofdpijnfase. MAXALT behoort tot een klasse geneesmiddelen die de selectieve 5-HT 1b/1d-receptoragonisten worden genoemd. Het werkzame bestanddeel van MAXALT, rizatriptan, vermindert de verwijding van bloedvaten rondom de hersenen.
MAXALT is o.a. verkrijgbaar als smelttablet. De smelttablet kan zonder water worden gebruikt, omdat de tablet niet doorgeslikt hoeft te worden. De smelttablet lost snel op in het speeksel, dat u vervolgens doorslikt. Dit kan plezierig zijn voor patiënten die tijdens een migraineaanval misselijk zijn.

Die heb ik dus gekregen. Pfff, de na symptomen van zo'n aanval zijn ook best kut

Moe,chagarijnig,bonken, wazig zien en misselijk.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:18:59 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52778649
uit pure wanhoop heb ik me naar een paragnost laten praten Volgens mn zus heeft zij haar ook van dr migraine afgeholpen.

Ik ben out of options. Eens zien wat ze om 14:30 te melden heeft
pi_52781326
pff, ik begin ook een beetje te vrezen voor migraine.
Anderhalve week geleden op vakantie een half uur oid een blinde (zwarte) vlek aan de rand van mijn blikveld links. Dacht dat het kwam door te weinig drinken en eten icm hitte, dus iets gegeten en gedronken, trok het redelijk weg. Daarna de hele avond schreeuwende hoofdpijn en ontzettend misselijk. Verder niets van gedacht, zal wel van vochtgebrek zijn.
Nou werd ik gisterochtend om half 6 wakker van de hoofdpijn, dat heeft zo'n uur of 3, 4 geduurd en werd steeds erger. Ik werd ook steeds misselijker en had een klein zwart puntje in het beeld van mijn rechteroog, dat met mijn oogrichting meebewoog.

Vandaag naar huis gegaan van werk met soms afwisselend, soms samengaande golven van pijn, druk op hoofd, vochtige/traanogen, wankel gevoel, hitteaanvallen met gevoel dat ik veel te veel kleren aan had.

Natuurlijk totaal onverantwoord om op basis hiervan zelf een diagnose te gaan stellen, het kan ook een vreemd griepje zijn, maar er zitten wel vervelend veel symptomen bij die je vindt als je over migraine leest
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:57:30 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52782962
Oke dit is eng. Ten eerste wil ik nadrukkelijk melden dat ik normaal NIET in paragnosten geloof.

Zojuist bij die vrouw weggekomen, en ik ben met stomheid geslagen. Ik weet de oorzaak van mn migraine Ze was me aan het masseren en opeens zegt ze "het beeld wat ik hierbij krijg is dat je op de basisschool met gym uit de ringen vol op de matten bent gevallen. Hierbij heb je flink je nek bezeerd, maar je bent er nooit mee naar de dokter geweest omdat er gedacht werdt aan een stijve nek"

Ik was serieus met stomheid geslagen, want idd ; groep 8 met apenkooi ben ik uit de ringen geflikkerd, vol op mn smoel en nek

Nu blijkt dus dat de aanhechtingsspier die aan de schedel zit een ontzettende scheur heeft gehad. Hier is litteken weefsel overheen gegroeid, en dit heeft alles (mn spieren en mn bloedvaten) strak getrokken. En daar komt dus de migraine vandaan.

Ze heeft me gemasseerd,wat rare dingen gedaan, ze was klaar ik knakte mn nek, en alle pijn die ik 2 u geleden nog had is weg De nekkpijn, de hoofdpijn en de zeurderig stekende schouderpijn

Ik moet het rustig aan doen, want ook moeheid en stress zorgen ervoor dat mijn spier zich weer strak gaat trekken, en dus weer de migraine kan opspelen. Het zou kunnen dat het nog een keer terug kwam, dan moest ik nog maar eens langskomen, maar ze dacht het niet.

pi_52786400
@ vanyel, dit lijkt er wel sterk op idd..

@ qwea is het een paragnost die ook een med. opl. heeft genoten?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:18:30 #207
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52786506
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Bluezz het volgende:
@ vanyel, dit lijkt er wel sterk op idd..

@ qwea is het een paragnost die ook een med. opl. heeft genoten?
Jup. Ze heeft eerst in het ziekenhuis gewerkt als verpleegkundige docent. En toen heeft ze gekozen om toch wat met haar gave te gaan doen.

Ik ben nog steeds verbaast
pi_52786816
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat acupunctuur tegen migraine schijnt te helpen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de alternatieve geneeswijzen, maar ook nu ik dit zo lees moet ik het toch maar eens proberen. Als het helpt zou het fantastisch zijn, en is iig een stuk gezonder dan elke dag een medicijn slikken.

Ik kan me geen dag meer herinneren wanneer ik met medicijn me echt fit voelde, ik kan uitslapen wat ik wil, maar dat vergroot alleen de kans op migraine. Ik kan ook vaak iets minder scherp zien, maar het ligt niet aan m'n lenzen of bril. Het is niet echt heel storend, maar toch.

Ik zal wel weer posten nadat ik m'n eerste acupunctuur-behandeling heb gehad.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:58:22 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52787438
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef Qwea het volgende:
Oke dit is eng. Ten eerste wil ik nadrukkelijk melden dat ik normaal NIET in paragnosten geloof.

Zojuist bij die vrouw weggekomen, en ik ben met stomheid geslagen. Ik weet de oorzaak van mn migraine Ze was me aan het masseren en opeens zegt ze "het beeld wat ik hierbij krijg is dat je op de basisschool met gym uit de ringen vol op de matten bent gevallen. Hierbij heb je flink je nek bezeerd, maar je bent er nooit mee naar de dokter geweest omdat er gedacht werdt aan een stijve nek"

Ik was serieus met stomheid geslagen, want idd ; groep 8 met apenkooi ben ik uit de ringen geflikkerd, vol op mn smoel en nek

Nu blijkt dus dat de aanhechtingsspier die aan de schedel zit een ontzettende scheur heeft gehad. Hier is litteken weefsel overheen gegroeid, en dit heeft alles (mn spieren en mn bloedvaten) strak getrokken. En daar komt dus de migraine vandaan.

Ze heeft me gemasseerd,wat rare dingen gedaan, ze was klaar ik knakte mn nek, en alle pijn die ik 2 u geleden nog had is weg De nekkpijn, de hoofdpijn en de zeurderig stekende schouderpijn

Ik moet het rustig aan doen, want ook moeheid en stress zorgen ervoor dat mijn spier zich weer strak gaat trekken, en dus weer de migraine kan opspelen. Het zou kunnen dat het nog een keer terug kwam, dan moest ik nog maar eens langskomen, maar ze dacht het niet.

ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapper ... maar zoals omschreven klinkt het alsof je hoofdpijn etc niet door migraine komt maar dus een andere oorzaak heeft.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2007 @ 11:56:13 #210
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52806552
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:58 schreef Re het volgende:

[..]

ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapper ... maar zoals omschreven klinkt het alsof je hoofdpijn etc niet door migraine komt maar dus een andere oorzaak heeft.
nee de migraine komt door een ongelukje van vroeger hoofdpijn kan wel degelijk migraine zijn
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:12:19 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807024
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

nee de migraine komt door een ongelukje van vroeger hoofdpijn kan wel degelijk migraine zijn
migraine is meer dan alleen hoofdpijn en is slechts een symptoom van een neurologische ziekte wat niet door trauma veroozaakt wordt.
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2007 @ 12:15:59 #212
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52807119
ik ben geen expert. Ik heb soms migraine, soms spanningshoofdpijn, soms beide en ik noem alles voor het gemak hoofdpijn ik ben dus niet echt degene die er iets over kan zeggen
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:22:07 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807310
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:15 schreef Etcetera het volgende:
ik ben geen expert. Ik heb soms migraine, soms spanningshoofdpijn, soms beide en ik noem alles voor het gemak hoofdpijn ik ben dus niet echt degene die er iets over kan zeggen
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen

je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:

A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.
pi_52807470
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen

Bij mijn zijn alle criteria van toepassing, echt allemaal.
Alleen E weet ik niet zeker. Het is bij mij vastgesteld toen ik 12 was (aan de hand dus van alle bovengenoemde sympotmen) maar toen is er verder niet onderzocht of het ook wat anders zou kunnen zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2007 @ 12:29:35 #215
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52807519
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
checklist
A: check
B: check
C 1: check
C 2: check
C 3: ik ben té eigenwijs
C 4: check

D 1: gelukkig zelden
D 2: check
E: geen idee of ik dat kan checken
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:31:59 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807587
criterium E moet natuurlijk onderzocht worden door neurologisch onderzoek.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:33:08 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807619
Migraine met aura:

A Minstens 2 migraineaanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Aura bevat ten minste 1 van onderstaande criteria, zonder spierzwakte:
• 1 volledig reversibele visuele symptomen (zoals flikkeringen, vlekken of lijnen en/of verlies van visus);
• 2 volledig omkeerbare sensore symptomen (zoals prikkelingen en/of sensibiliteitsstoornissen);
• 3 volledig omkeerbare spraakstoornis.
C Ten minste 2 van de volgende karakteristieken:
• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.
• 2 Ten minste 1 aurasymptoom ontwikkelt zich geleidelijk over =5 minuten en/of verschillende aurasymptomen volgen elkaar op in =5 minuten.
• 3 Elk aurasymptoom duurt =5 minuten en <60 minuten.
D Hoofdpijn voldoet aan de criteria B-D van migraine zonder aura. Deze hoofdpijn begint tijdens de aura, of volgt op de aura binnen 60 minuten.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:36:51 #218
34586 kepler
No bounce, no play
pi_52807718
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:31 schreef Re het volgende:
criterium E moet natuurlijk onderzocht worden door neurologisch onderzoek.
bij mij dacht de dokter vroeger dat het ook aan mijn nek lag. Er zijn zelfs (volgens mij rontgen)foto's van mijn nek gemaakt, maar er is niks gevonden toen. De dokter deed zelf ook aan kraken (dat is echt scary trouwens ), en dat hielp wel een beetje.

Verder kan ik de checklist ook helemaal afstrepen, alhoewel het de laatste jaren wel stukken minder is geworden. Ik merk trouwens dat ik ook heel gevoelig ben voor geur, vlak voor en vlak na mijn aanval
The line is a dot to you!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:40:29 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_52807790
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:32 schreef EastKaas het volgende:
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat acupunctuur tegen migraine schijnt te helpen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de alternatieve geneeswijzen, maar ook nu ik dit zo lees moet ik het toch maar eens proberen. Als het helpt zou het fantastisch zijn, en is iig een stuk gezonder dan elke dag een medicijn slikken.

Ik kan me geen dag meer herinneren wanneer ik met medicijn me echt fit voelde, ik kan uitslapen wat ik wil, maar dat vergroot alleen de kans op migraine. Ik kan ook vaak iets minder scherp zien, maar het ligt niet aan m'n lenzen of bril. Het is niet echt heel storend, maar toch.

Ik zal wel weer posten nadat ik m'n eerste acupunctuur-behandeling heb gehad.
ik heb ook acupunctuur gedaan, en mijn god zeg wat was dat pijnlijk

Maar het hielp wel uiteindelijk Ook een keer tijdens een aanval daar heen gereden (geen pretje ), maar de acupunctuur hielp toen wel. Zelfs tegen de misselijkheid

Normaal zeggen ze dat het geen pijn doet, maar daar was mijn acupuncturist het dus niet helemaal mee eens. Als het pijn doet dan doet hij het goed, dat was een beetje zijn idee. Naalden in mn wenkbrauwen, op de knobbels op mn nek/achterhoofd, in mn nek zelf, in mn schouders... Maar het was uiteindelijk wel de moeite, stukken minder geworden na die behandelingen
The line is a dot to you!
pi_52815101
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:

• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.
Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?
Ik ben pas bij twee keer in totaal (binnen 2 weken, dat dan weer wel), maar ik had het heus andersom. Vond mijn liefje (daarnaast ook arts in haar vrije tijd;)) heel passend en logisch en lijkt mij ook niet zo vreemd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_52815219
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:

A Minstens 2 migraineaanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Aura bevat ten minste 1 van onderstaande criteria, zonder spierzwakte:
• 1 volledig reversibele visuele symptomen (zoals flikkeringen, vlekken of lijnen en/of verlies van visus);
• 2 volledig omkeerbare sensore symptomen (zoals prikkelingen en/of sensibiliteitsstoornissen);
• 3 volledig omkeerbare spraakstoornis.
• 2 Ten minste 1 aurasymptoom ontwikkelt zich geleidelijk over =5 minuten en/of verschillende aurasymptomen volgen elkaar op in =5 minuten.
• 3 Elk aurasymptoom duurt =5 minuten en <60 minuten.
D Hoofdpijn voldoet aan de criteria B-D van migraine zonder aura. Deze hoofdpijn begint tijdens de aura, of volgt op de aura binnen 60 minuten. de tweede
Tja....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:27:41 #222
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_52815595
Verleden week was het weer goed raak, donderdag bijna heel de dag in bed gelegen, daarna ging het weer, maar de volgende dag was het weer net zo hard terug.
Vandaag is het weer bingo, nu alleen nog een erg schele hoofdpijn.
Zo heb ik het maanden niet en nu al weer 3 keer in 2 weken.

De laatste tijd valt me ook op dat ik de dagen ervoor echt onwijs zit te geeuwen, schijnt ook een waarschuwing te zijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:27:46 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52815599
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?
Ik ben pas bij twee keer in totaal (binnen 2 weken, dat dan weer wel), maar ik had het heus andersom. Vond mijn liefje (daarnaast ook arts in haar vrije tijd;)) heel passend en logisch en lijkt mij ook niet zo vreemd.
Ik heb die criteria niet opgezet hoor ... het is natuurlijk een soort consensus van experts in het veld.
pi_52815712
De vraag was dan ook meer of je het niet toevallig verkeerdom had overgetikt, maar niet dus begrijp ik.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:35:18 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52815760
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:27 schreef Curiosity het volgende:
Verleden week was het weer goed raak, donderdag bijna heel de dag in bed gelegen, daarna ging het weer, maar de volgende dag was het weer net zo hard terug.
Vandaag is het weer bingo, nu alleen nog een erg schele hoofdpijn.
Zo heb ik het maanden niet en nu al weer 3 keer in 2 weken.

De laatste tijd valt me ook op dat ik de dagen ervoor echt onwijs zit te geeuwen, schijnt ook een waarschuwing te zijn.
ja een zogenaamde prodroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')