kan ik niet echt wat over vinden...het was ook maar 2 uur vliegen dus had geen jetlag ofzo...quote:
Jup. Ze heeft eerst in het ziekenhuis gewerkt als verpleegkundige docent. En toen heeft ze gekozen om toch wat met haar gave te gaan doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Bluezz het volgende:
@ vanyel, dit lijkt er wel sterk op idd..
@ qwea![]()
![]()
is het een paragnost die ook een med. opl. heeft genoten?
ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapperquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef Qwea het volgende:
Oke dit is eng. Ten eerste wil ik nadrukkelijk melden dat ik normaal NIET in paragnosten geloof.
Zojuist bij die vrouw weggekomen, en ik ben met stomheid geslagen. Ik weet de oorzaak van mn migraineZe was me aan het masseren en opeens zegt ze "het beeld wat ik hierbij krijg is dat je op de basisschool met gym uit de ringen vol op de matten bent gevallen. Hierbij heb je flink je nek bezeerd, maar je bent er nooit mee naar de dokter geweest omdat er gedacht werdt aan een stijve nek"
Ik was serieus met stomheid geslagen, want idd ; groep 8 met apenkooi ben ik uit de ringen geflikkerd, vol op mn smoel en nek![]()
Nu blijkt dus dat de aanhechtingsspier die aan de schedel zit een ontzettende scheur heeft gehad. Hier is litteken weefsel overheen gegroeid, en dit heeft alles (mn spieren en mn bloedvaten) strak getrokken. En daar komt dus de migraine vandaan.
Ze heeft me gemasseerd,wat rare dingen gedaan, ze was klaar ik knakte mn nek, en alle pijn die ik 2 u geleden nog had is wegDe nekkpijn, de hoofdpijn en de zeurderig stekende schouderpijn
![]()
Ik moet het rustig aan doen, want ook moeheid en stress zorgen ervoor dat mijn spier zich weer strak gaat trekken, en dus weer de migraine kan opspelen. Het zou kunnen dat het nog een keer terug kwam, dan moest ik nog maar eens langskomen, maar ze dacht het niet.![]()
nee de migraine komt door een ongelukje van vroegerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:58 schreef Re het volgende:
[..]
ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapper... maar zoals omschreven klinkt het alsof je hoofdpijn etc niet door migraine komt maar dus een andere oorzaak heeft.
migraine is meer dan alleen hoofdpijn en is slechts een symptoom van een neurologische ziekte wat niet door trauma veroozaakt wordt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
nee de migraine komt door een ongelukje van vroegerhoofdpijn kan wel degelijk migraine zijn
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:15 schreef Etcetera het volgende:ik ben geen expert. Ik heb soms migraine, soms spanningshoofdpijn, soms beide en ik noem alles voor het gemak hoofdpijn
ik ben dus niet echt degene die er iets over kan zeggen
Bij mijn zijn alle criteria van toepassing, echt allemaal.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen
je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:
checklistquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen
je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:
A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.
bij mij dacht de dokter vroeger dat het ook aan mijn nek lag. Er zijn zelfs (volgens mij rontgen)foto's van mijn nek gemaakt, maar er is niks gevonden toen. De dokter deed zelf ook aan kraken (dat is echt scary trouwensquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:31 schreef Re het volgende:
criterium E moet natuurlijk onderzocht worden door neurologisch onderzoek.
ik heb ook acupunctuur gedaan, en mijn god zeg wat was dat pijnlijkquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:32 schreef EastKaas het volgende:
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat acupunctuur tegen migraine schijnt te helpen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de alternatieve geneeswijzen, maar ook nu ik dit zo lees moet ik het toch maar eens proberen. Als het helpt zou het fantastisch zijn, en is iig een stuk gezonder dan elke dag een medicijn slikken.
Ik kan me geen dag meer herinneren wanneer ik met medicijn me echt fit voelde, ik kan uitslapen wat ik wil, maar dat vergroot alleen de kans op migraine. Ik kan ook vaak iets minder scherp zien, maar het ligt niet aan m'n lenzen of bril. Het is niet echt heel storend, maar toch.
Ik zal wel weer posten nadat ik m'n eerste acupunctuur-behandeling heb gehad.
Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:
C Ten minste 2 van de volgende karakteristieken:
• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.
Tja....quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:
A Minstens 2 migraineaanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Aura bevat ten minste 1 van onderstaande criteria, zonder spierzwakte:
• 1 volledig reversibele visuele symptomen (zoals flikkeringen, vlekken of lijnen en/of verlies van visus);
• 2 volledig omkeerbare sensore symptomen (zoals prikkelingen en/of sensibiliteitsstoornissen);
• 3 volledig omkeerbare spraakstoornis.
C Ten minste 2 van de volgende karakteristieken:
• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.![]()
• 2 Ten minste 1 aurasymptoom ontwikkelt zich geleidelijk over =5 minuten en/of verschillende aurasymptomen volgen elkaar op in =5 minuten.![]()
• 3 Elk aurasymptoom duurt =5 minuten en <60 minuten.
D Hoofdpijn voldoet aan de criteria B-D van migraine zonder aura. Deze hoofdpijn begint tijdens de aura, of volgt op de aura binnen 60 minuten. de tweede
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.
Ik heb die criteria niet opgezet hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?
Ik ben pas bij twee keer in totaal (binnen 2 weken, dat dan weer wel), maar ik had het heus andersom. Vond mijn liefje (daarnaast ook arts in haar vrije tijd;)) heel passend en logisch en lijkt mij ook niet zo vreemd.
ja een zogenaamde prodroomquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:27 schreef Curiosity het volgende:
Verleden week was het weer goed raak, donderdag bijna heel de dag in bed gelegen, daarna ging het weer, maar de volgende dag was het weer net zo hard terug.
Vandaag is het weer bingo, nu alleen nog een erg schele hoofdpijn.
Zo heb ik het maanden niet en nu al weer 3 keer in 2 weken.
De laatste tijd valt me ook op dat ik de dagen ervoor echt onwijs zit te geeuwen, schijnt ook een waarschuwing te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |