Alle animaties stoppen werkt bij lange na niet bij alle animaties, helaas. Gebruik daarvoor de Stop Animations prim (effe vragen aan iemand ... die dingen zijn gratis, simpel en effectief). Gewoon droppen, op ja klikken en weer oppakken.
Scripts hoeven niet perse veel lag te veroorzaken
![]()
Het zijn vooral scripts met open listeners en scan scripts die de boel vertragen. Timer scripts met korte intervallen komen op een goede derde plek en particles vallen heel erg mee ... deze vertragen meer je grafische kaart en je CPU dan de SL servers gezien deze scripts client-side runnen. Als je erg veel last hebt van lage framerates met particles kun je het maximaal aantal particles op je scherm verlagen bij Preferences.
P.S.: Open listeners (
llListen op kanaal 0) luisteren naar alles wat gezegd wordt door de owner. Een goed voorbeeld hiervan is de titler (tekstje boven je hoofd). Deze luistert naar de eigenaar ervan op kanaal 0. De
Multi Gadget gaat een paar stappen verder ... hier zitten meerdere open listeners in en ook een scanner. Gebruik het command /mg suspend om je MG uit te zetten op drukke plekken.
Je hebt ook listeners die naar een specifiek kanaal luisteren (dan typ je bijvoorbeeld: /123 close tegen bijvoorbeeld een deur.... deze deur zal alleen commando's op kanaal 123 accepteren).
Verder heb je ook click-listeners. Eerst klikken om een luister-kanaal te openen.
En je hebt menu driven scripts.... Deze werken met de blauwe menuutjes die je vast wel kent van bijvoorbeeld een dansbal (accept animation). Menu driven scripts laggen het minst.
[ Bericht 40% gewijzigd door Googolplexian op 15-01-2007 01:01:40 ]