abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45330679
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen

Damn dat soort lui dient echt per direct vernederd te worden!
Kneus
@ jouw fotoboek. Man, kap eens met dat onder de zonnebank liggen. Je armen zijn gewoon verbrand bovenop en je hoofd is ook hard op weg.
pi_45330762
Het is zeker kut en irritant

ik werd op de basis school en ook op de middelbare school gepest omdat ik ook "dik" was en ze wisten dat ik niks terug deed ma enige tijd.
Maar de school zegt dan van ja je moet er niks van aantrekken maar je moet dat maar is proberen dat lukt je amper.
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:45:21 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45330782

nee als je er zó uitziet verdien je het zeker niet om gepest te worden whehe grapjas
Huilen dan.
pi_45330787
Wat voor vormen van pestgedrag?
pi_45330881
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:45 schreef Isdatzo het volgende:
[afbeelding]

nee als je er zó uitziet verdien je het zeker niet om gepest te worden whehe grapjas
Kijk opzich is 't nou weer niet nodig om foto's van iemand te gaan plaatsen. Het is ondertussen wel duidelijk dat meneertje onterecht een iets te grote mond had.
X
X
X
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:51:28 #56
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_45330935
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:27 schreef Robin2130 het volgende:
Een vriend van mij wordt gepest op school, omdat hij stevig is (dus niet erg dik).
Natuurlijk vinden paupers het blijkbaar helemaal geweldig om iemand daarom te gaan pesten

Ik vind dat die hardnekkige pesters even voor een jaar of 5 in een inrichting gedouwd moeten worden en daar leren hoe je met mensen om moet gaan, ze moeten verdomme eens leren om anderen te gaan respecteren, zelf zijn ze natuurlijk perfect

En ook de school waar hij op zit doet er geen flikker aan, het lijkt wel alsof de scholen de laatste tijd "banger" worden voor dat soort gasten.

Ik vind dat er tegen pesten hard opgetreden moet worden.

Kortom: Paupers die het zo leuk vinden om anderen te gaan pesten
Die "vriend" is jouw spiegelbeeld ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:51:57 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45330944
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:49 schreef Frasier het volgende:

[..]

Kijk opzich is 't nou weer niet nodig om foto's van iemand te gaan plaatsen. Het is ondertussen wel duidelijk dat meneertje onterecht een iets te grote mond had.
tja hij zet ze zelf in z'n fotoboek hè..

als ie vraagt of ik 'm weghaal doe ik dat ook wel hoor

ik ben de beroerdste niet

daarbij komt nog eens dat het nu niet bepaald een foto is waar ik graag naar zou kijken..

zijn er trouwens nog dames aanwezig die hun professionele oordeel kunnen vellen?

Huilen dan.
pi_45330983
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

tja hij zet ze zelf in z'n fotoboek hè..

als ie vraagt of ik 'm weghaal doe ik dat ook wel hoor

ik ben de beroerdste niet

daarbij komt nog eens dat het nu niet bepaald een foto is waar ik graag naar zou kijken..

zijn er trouwens nog dames aanwezig die hun professionele oordeel kunnen vellen?

je mag eigenlijk pas een foto plaatsen als je toestemming hebt van de gebruiker
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:53:34 #59
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_45330986
ik vind pesten wel lau

ik werd vroeger gepest toen ben ik naar een andere school gegaan en heb ik daar mensen gepest

van pesten word je hard

dit is niet onaardig jegens gepeste personen bedoeld overigens.
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:54:03 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45330996
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:53 schreef dekkered het volgende:

[..]

je mag eigenlijk pas een foto plaatsen als je toestemming hebt van de gebruiker
ik vind dat ie toestemming genoeg geeft door 'm in zn fotoboek te zetten.. anders verwijderd een modje hem toch lekker weer
Huilen dan.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:54:49 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45331015
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:53 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ik vind pesten wel lau

ik werd vroeger gepest toen ben ik naar een andere school gegaan en heb ik daar mensen gepest

van pesten word je hard

dit is niet onaardig jegens gepeste personen bedoeld overigens.
stoere vent

respect.

Huilen dan.
pi_45331024
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

ik vind dat ie toestemming genoeg geeft door 'm in zn fotoboek te zetten.. anders verwijderd een modje hem toch lekker weer
je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk maar toch ook weer niet
pi_45331064
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De foto is in dat geval door de user zelf geplaatst. De user neemt het risico dat de foto elders op fok wordt gebruikt.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:56:48 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45331073
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:44 schreef dekkered het volgende:
Het is zeker kut en irritant

ik werd op de basis school en ook op de middelbare school gepest omdat ik ook "dik" was en ze wisten dat ik niks terug deed ma enige tijd.
Maar de school zegt dan van ja je moet er niks van aantrekken maar je moet dat maar is proberen dat lukt je amper.
Het is natuurlijk ook een kwestie van voor jezelf leren opkomen. De oplossing ligt uiteindelijk bij degene die gepest wordt.

Ik ben niet zo veel gepest op school; ik was er meestal op tijd bij om echte pesterijen te voorkomen. Zowel op de basisschool als op de middelbare heb ik degene die het langst zijn best deed om me klein te krijgen, met één gerichte vuistslag het zwijgen opgelegd. Dat klinkt heel stoer, maar het was beide keren gewoon woede & frustratie die er op tijd uitkwam. Snel en effectief terugslaan, daar win je respect mee.

Helaas missen de echte pestslachtoffers vaak durf en doorzettingsvermogen op dat gebied en staan ze lijdzaam toe dat anderen kleipoppetjes van ze maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:58:00 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45331095
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

De foto is in dat geval door de user zelf geplaatst. De user neemt het risico dat de foto elders op fok wordt gebruikt.
bedankt voor de opheldering

en hoe zit dat met photoshop ed?
Huilen dan.
pi_45331128
Eigenlijk is pesten helemaal niet zo slecht. Het is een manier van moeder natuur om de wat zwakker bedeelden sterker te maken.
X
X
X
pi_45331160
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een kwestie van voor jezelf leren opkomen. De oplossing ligt uiteindelijk bij degene die gepest wordt.

Ik ben niet zo veel gepest op school; ik was er meestal op tijd bij om echte pesterijen te voorkomen. Zowel op de basisschool als op de middelbare heb ik degene die het langst zijn best deed om me klein te krijgen, met één gerichte vuistslag het zwijgen opgelegd. Dat klinkt heel stoer, maar het was beide keren gewoon woede & frustratie die er op tijd uitkwam. Snel en effectief terugslaan, daar win je respect mee.

Helaas missen de echte pestslachtoffers vaak durf en doorzettingsvermogen op dat gebied en staan ze lijdzaam toe dat anderen kleipoppetjes van ze maken.
ik stak dan nog 3 koppen boven het gastje uit die mij peste ik durfde niks terug te doen (dit was op de middelbare school) en daar heb ik 4 jaar mee in de klas gezeten. Hij wist het al van af de eerste dus dan blijven ze doorgaan ook al zeg je zo veel tegen je mentor het helpt geen reet
  zondag 14 januari 2007 @ 00:00:42 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45331176
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

bedankt voor de opheldering

en hoe zit dat met photoshop ed?
Hangt er van af wat en hoe er geshopt wordt.
pi_45331212
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:00 schreef dekkered het volgende:

[..]

ik stak dan nog 3 koppen boven het gastje uit die mij peste ik durfde niks terug te doen (dit was op de middelbare school) en daar heb ik 4 jaar mee in de klas gezeten. Hij wist het al van af de eerste dus dan blijven ze doorgaan ook al zeg je zo veel tegen je mentor het helpt geen reet
Dus blijkt wel weer dat je het zelf op moet lossen.
X
X
X
  zondag 14 januari 2007 @ 00:02:08 #70
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45331216
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef Frasier het volgende:
Eigenlijk is pesten helemaal niet zo slecht. Het is een manier van moeder natuur om de wat zwakker bedeelden sterker te maken.
Dat lijkt me niet correct. Niet iedereen wordt er sterker van en het levert psychische schade op. Is dat dan niet met een koe een haas vangen?
  zondag 14 januari 2007 @ 00:02:23 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45331223
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef Frasier het volgende:
Eigenlijk is pesten helemaal niet zo slecht. Het is een manier van moeder natuur om de wat zwakker bedeelde sterker te maken.
In dat geval is het goed noch slecht, en bekijk je het vanuit een ander dan sociaal perspectief. Als je school ziet als een gemeenschap waarin niemand een ander hoort te schaden, dan is pesten gewoon deviant gedrag.
pi_45331252
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:01 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dus blijkt wel weer dat je het zelf op moet lossen.
ja maar als je dat dus niet durft en als je wat terug doet dan vinden ze dat leuk en gaan ze ook als nog door en als je niks doet gaan ze ook door dus
pi_45331261
Wat een huilies hier zeg

Niemand die ook maar even de moeite neemt mijn opmerking met een knipoog te nemen.
KLB is allang een veredelde ONZ hoor.
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_45331299
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:03 schreef dekkered het volgende:

[..]

ja maar als je dat dus niet durft en als je wat terug doet dan vinden ze dat leuk en gaan ze ook als nog door en als je niks doet gaan ze ook door dus
Niemand vindt het leuk om een klap op ze kop te krijgen van een "klein" jochie.
X
X
X
  zondag 14 januari 2007 @ 00:05:18 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45331310
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef kippiej het volgende:
Wat een huilies hier zeg

Niemand die ook maar even de moeite neemt mijn opmerking met een knipoog te nemen.
Huilen dan.
  zondag 14 januari 2007 @ 00:07:07 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45331361
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef Frasier het volgende:

[..]

De meesten ook niet van een "groot" jochie.
pi_45331363
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

In dat geval is het goed noch slecht, en bekijk je het vanuit een ander dan sociaal perspectief. Als je school ziet als een gemeenschap waarin niemand een ander hoort te schaden, dan is pesten gewoon deviant gedrag.
Op de gemiddelde middelbare school draait het nog altijd om het recht van de sterkste. Is wat primitief maar dat zit nou eenmaal in de mens.
X
X
X
pi_45331373
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef kippiej het volgende:
Wat een huilies hier zeg

ga weg ga in ONZ offtopic lullen hier niet

dit probeert een serieus topic te blijven
pi_45331405
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef Frasier het volgende:

[..]

dat lukte niet eens is maar ja

hijft trouwens wel een keer me een kopstoot gegeven toen zat ik namelijk
  zondag 14 januari 2007 @ 00:13:25 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45331513
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:03 schreef dekkered het volgende:

[..]

Tja dat is de vicieuze cirkel van de slachtofferredenatie, Het is ook heel lastig om terug te slaan (letterlijk/figuurlijk) want je moet er op tijd bij zijn, het moet snel en doeltreffend gebeuren én je moet het geluk hebben niet toch overruled te worden, dan ben je namelijk weer terug bij af.

Het is ook de houding die je aanneemt. Als je kiest voor de stoïcijnse verdedigingsmethode (niks doen in de hoop dat het vanzelf overgaat) dan moet je dat wel met enige trots doen, niet rondlopen als een geslagen kuikentje dus, maar als iemand die boven het gepeupel staat ipv er middenin. Een kwestie van eigendunk en zelfvertrouwen, eigenschappen die je heel goed in je eentje kan ontwikkelen als je maar voor jezelf openstaat.
Veel pestslachtoffers hebben last van een vorm van zelfhaat, al dan niet veroorzaakt door het pesten, en dat maakt ze toch tot gewillig mikpunt omdat ze zichzelf niet serieus lijken te nemen.
pi_45331558
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja dat is de vicieuze cirkel van de slachtofferredenatie, Het is ook heel lastig om terug te slaan (letterlijk/figuurlijk) want je moet er op tijd bij zijn, het moet snel en doeltreffend gebeuren én je moet het geluk hebben niet toch overruled te worden, dan ben je namelijk weer terug bij af.

Het is ook de houding die je aanneemt. Als je kiest voor de stoïcijnse verdedigingsmethode (niks doen in de hoop dat het vanzelf overgaat) dan moet je dat wel met enige trots doen, niet rondlopen als een geslagen kuikentje dus, maar als iemand die boven het gepeupel staat ipv er middenin.
quote:
Een kwestie van eigendunk en zelfvertrouwen, eigenschappen die je heel goed in je eentje kan ontwikkelen als je maar voor jezelf openstaat.
maar als je het niet kan ontwikkelen door dat gepest wat dan?
quote:
Veel pestslachtoffers hebben last van een vorm van zelfhaat, al dan niet veroorzaakt door het pesten, en dat maakt ze toch tot gewillig mikpunt omdat ze zichzelf niet serieus lijken te nemen.
dat snap ik niet
pi_45331770
Ik heb alleen de op half gelezen (het is lkaat) maar echt, pesten verandert je leven
sinds kort heb im ermee om leren gaan dat ik gepest ben
toen ik de basisciho0ol zat (10j aar geleden)
maar echt ik heb daaronder zo geledwen
dat wens je niemand toe
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 14 januari 2007 @ 00:25:43 #83
19194 Oversight
◢◤
pi_45331798
-haha. Nee.

[ Bericht 94% gewijzigd door Nosh op 14-01-2007 00:36:29 ]
◢◤
  zondag 14 januari 2007 @ 00:26:33 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45331820
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:15 schreef dekkered het volgende:

[..]

dat snap ik niet
Pesten is ook een vorm van aandacht vragen. Vaak is pesten een soort initiatierite; nieuwelingen of excentrieke/afwijkende klasgenoten worden door de groep vreemd gevonden en moeten een test doorstaan om te worden geaccepteerd. Pesten is in eerste instantie een vorm van uittesten.
Als degene die die test ondergaat, niet adequaat reageert, dwz niet 1) keihard terugslaat of 2) laat zien boven dat soort simpele rituelen te staan, maar zich dus 3) in een hoekje laat duwen zonder verweer, elke trots ontbeert om zich afdoende te verdedigen, dan roept dat alleen maar nóg meer weerstand op. Woede. Afkeer. Zo iemand vráágt er bij wijze van spreken om, gepest te worden. Althans, zo 'denkt' de groep. De ultieme zwakkeling, verschoppeling.

Ik denk dat degenen die het hardst gepest worden, vaak diep van binnen een hekel aan zichzelf hebben, waardoor ze geen moeite doen om uit hun dal te komen. Waar die zelfhaat of zelfverloochening vandaan komt, hangt van de persoon af. Het pesten kan daarvan oorzaak zijn, maar evengoed gevolg.
  zondag 14 januari 2007 @ 00:28:08 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45331863
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:15 schreef dekkered het volgende:

maar als je het niet kan ontwikkelen door dat gepest wat dan?
Dan moet je op de een of andere manier wijsgemaakt worden dat dat wél kan.
  zondag 14 januari 2007 @ 00:28:14 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45331868
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:13 schreef Ringo het volgende:

Maar die vicieuze circel wordt vaak niet eerder doorbroken dan dat het pesten stopt.
pi_45331911
het heeft wel me wel godverdomme van mn 6e tot mn 21 onzeker gemaakt enzo
ikl hopo dat die pesters branden
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_45331927
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Pesten is ook een vorm van aandacht vragen. Vaak is pesten een soort initiatierite; nieuwelingen of excentrieke/afwijkende klasgenoten worden door de groep vreemd gevonden en moeten een test doorstaan om te worden geaccepteerd. Pesten is in eerste instantie een vorm van uittesten.
Als degene die die test ondergaat, niet adequaat reageert, dwz niet 1) keihard terugslaat of 2) laat zien boven dat soort simpele rituelen te staan, maar zich dus 3) in een hoekje laat duwen zonder verweer, elke trots ontbeert om zich afdoende te verdedigen, dan roept dat alleen maar nóg meer weerstand op. Woede. Afkeer. Zo iemand vráágt er bij wijze van spreken om, gepest te worden. Althans, zo 'denkt' de groep. De ultieme zwakkeling, verschoppeling.

Ik denk dat degenen die het hardst gepest worden, vaak diep van binnen een hekel aan zichzelf hebben, waardoor ze geen moeite doen om uit hun dal te komen. Waar die zelfhaat of zelfverloochening vandaan komt, hangt van de persoon af. Het pesten kan daarvan oorzaak zijn, maar evengoed gevolg.
ik had soms wel is een hekel aan me zelf ja

(tegenwoordig ook wel is maar dan heeft het een andere reden)
  zondag 14 januari 2007 @ 00:31:15 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45331943
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan moet je op de een of andere manier wijsgemaakt worden dat dat wél kan.
Hoe wil je zelfvertrouwen opbouwen wanneer dat dagelijks afgebroken wordt? Het probleem is dat je in een keer een flink stuk zal moeten opbouwen. Doe je dat niet, wordt het net zo hard weer afgebroken.
pi_45331976
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe wil je zelfvertrouwen opbouwen wanneer dat dagelijks afgebroken wordt? Het probleem is dat je in een keer een flink stuk zal moeten opbouwen. Doe je dat niet, wordt het net zo hard weer afgebroken.
nieuwe opleiding helpt meestal (voral als er geen oude klasgenoten mee gaan die dat pesterige gedrag hebben)
  zondag 14 januari 2007 @ 00:33:57 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45332013
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar die vicieuze circel wordt vaak niet eerder doorbroken dan dat het pesten stopt.
Nee klopt, het hangt vooral af van wat het slachtoffer zélf doet. Een schoolleiding kan de boel sussen of dimmen maar kan de angel zelden uit de wond halen. Ook ouders niet. En je moet maar hopen op een wonder dat de pesters zelf hun fouten inzien en hun gedrag verbeteren.

In ernstige gevallen komt het neer op de vlucht (een nieuwe school), de effectieve tegenaanval, of gedurig verdragen wat anderen je aandoen.
  zondag 14 januari 2007 @ 00:35:03 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45332042
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:26 schreef Ringo het volgende:

Zou kunnen. Werkelijk met hart en ziel geloven dat ik niet minder ben dan iemand anders is iets wat ik sowieso pas een aantal jaar doe en wat nog steeds wel eens even weg is. Maar in hoeverre dat altijd een probleem is geweest en hoeverre dat een probleem is geworden weet ik niet..
pi_45332047
Ik vind dat er in het algemeen dat er veel te weinig tegen pesters gedaan wordt.
Pesters maken het slachtoffer helemaal kapot, zoms zo erg dat ze zelfmoordneigingen kunnen gaan krijgen.

Daar is ook een boek over geschreven en die heet Spijt! en is geschreven door Carry Slee, ik heb hem in mijn schooltijd gelezen, en ik vind dat een goed boek.
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 14 januari 2007 @ 00:37:21 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45332098
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is ook ongelofelijk lastig. Maar het allergrootste probleem van kinderen die stelselmatig gepest worden, is juist dat ze hun leven als een probleem zien. Wat daarvan de oorzaak of het gevolg is, doet er eigenlijk niet eens toe.
  zondag 14 januari 2007 @ 00:38:13 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45332127
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:32 schreef dekkered het volgende:

[..]

nieuwe opleiding helpt meestal (voral als er geen oude klasgenoten mee gaan die dat pesterige gedrag hebben)
Dat is inderdaad het moment dat het bij mij over was. De nodige mentaliteitsverandering om er niet meer aan ten prooi te kunnen vallen heeft echter langer geduurd. De angst er voor is echter niet helemaal weg. Er is nog steeds een zekere angst om buiten gesloten te worden en soms heb ik ook ten onrechte dat gevoel.
  zondag 14 januari 2007 @ 00:38:53 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45332149
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:30 schreef Beach het volgende:
het heeft wel me wel godverdomme van mn 6e tot mn 21 onzeker gemaakt enzo
ikl hopo dat die pesters branden
Die pesters zelf kunnen er waarschijnlijk ook weinig aan doen. Pas bij het volwassen worden ontstaat er inlevingsvermogen..
pi_45332177
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen

Damn dat soort lui dient echt per direct vernederd te worden!
Jij bent zeker zo'n teringpauper die het heerlijk vindt om anderen te pesten.
De foute gedachtes die mensen krijgen over dikkere mensen is veel eten, maar dat is niet altijd zo.

Als de schildklier bijv te langzaam werkt, dan word je al snel dik.
Niemand verdient om ook gepest te worden, maar jij zit zo diep in een grot ergens in Timboektoe dat jij het toch nooit zal begrijpen.

Ga eerst even nadenken voordat je wat zegt kneus
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 14 januari 2007 @ 00:40:10 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45332190
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee klopt, het hangt vooral af van wat het slachtoffer zélf doet. Een schoolleiding kan de boel sussen of dimmen maar kan de angel zelden uit de wond halen. Ook ouders niet. En je moet maar hopen op een wonder dat de pesters zelf hun fouten inzien en hun gedrag verbeteren.

In ernstige gevallen komt het neer op de vlucht (een nieuwe school), de effectieve tegenaanval, of gedurig verdragen wat anderen je aandoen.
Dat maakt het ook lastig om iets aan te doen. Wanneer pesten al aan de gang is, is het moeilijk om dan nog het tij te keren. Anderen kunnen sowieso vrijwel niets doen..
  zondag 14 januari 2007 @ 00:40:50 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45332213
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is ook ongelofelijk lastig. Maar het allergrootste probleem van kinderen die stelselmatig gepest worden, is juist dat ze hun leven als een probleem zien. Wat daarvan de oorzaak of het gevolg is, doet er eigenlijk niet eens toe.
Wat bedoel je daar precies mee?
pi_45332214
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het moment dat het bij mij over was. De nodige mentaliteitsverandering om er niet meer aan ten prooi te kunnen vallen heeft echter langer geduurd. De angst er voor is echter niet helemaal weg. Er is nog steeds een zekere angst om buiten gesloten te worden en soms heb ik ook ten onrechte dat gevoel.
ik heb op men nieuwe school een leuk groepje (met zen 3en en kunnen best goed opschieten met elkaar)

kunnen ook heel lelijk tegen elkaar doen maar dat is meestal in een vorm van een discusie daar zijn we meestal wel goed in

maar dat gevoel dat ze me zouden kunnen laten vallen heb ik ook nog wel is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')