quote:Italiaans voetbal verliest terrein
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 23 januari om 17:06
Vijftien jaar geleden nog beschouwd als de beste en mooiste competitie ter wereld, maar inmiddels ingehaald door landen als Spanje en Engeland. De Italiaanse Serie A zit in de problemen, zo bevestigen de resultaten van een onderzoek dat is uitgevoerd door het Euromed instituut uit het Franse Marseille.
Verouderde stadions waar zich ook nog eens regelmatig problemen afspelen tussen rivaliserende (racistische) groeperingen en slechte televisiecontracten. Het merendeel van de Italiaanse clubs houdt weinig over aan TV-rechten, terwijl grote clubs als AC Milan en Juventus de problemen enigszins verbloemen met juist wel grote deals en prestaties in Europa.
”De kwaliteit van de stadions neemt zienderogen af…er is geen balans in de televisierechten…ik ben zeer pessimistisch over de toekomst van het Italiaanse clubvoetbal, tenzij er wordt ingegrepen” aldus Philippe Piola, voorzitter van het onderzoeksinstituut.
Daarnaast lijden clubs dit seizoen recordverliezen, omdat er niet genoeg geld binnenkomt om leningen te betalen. Enkele jaren geleden kochten clubs voor gigantische bedragen spelers in met geleend geld, waardoor de clubs nu met de problemen komen te zitten.
Tussen het seizoen 2004-2005 en het seizoen 2005-2006 daalden de bezoekersaantallen met veertien procent, een schrikbarend hoog aantal meent Vincent Chaudel, een andere medewerker van het instituut.
“Racisme en geweld op de tribunes zijn nu eenmaal niet de beste methodes om gezinnen naar een voetbalstadion te lokken,” zegt hij cynisch. “De Italiaanse clubs zitten niet meer in dezelfde situatie als vijftien jaar geleden toen ze altijd als eerste de beste talenten aan konden trekken,” haalt hij aan als alternatieve reden waarom de stadions leger en leger raken.
Naast de Italiaanse competitie zou ook de Franse Ligue 1 goed hergestructureerd moeten worden, zo luidt het advies. Ook daar zouden stadions en ticketprijzen op de schop moeten gaan, willen de Fransen blijven concurreren met de toplanden in Europa.
De studie wees eveneens uit dat de clubs uit de Engelse Premier League, zoals al wel verwacht mocht worden, momenteel het beste boeren. Hoge sponsordeals en gigantische TV contracten over de gehele wereld leven honderden miljoenen euro’s op voor de Britse clubs.
Ik las vorige week ook al een dergelijk stuk over de Serie A. Kan alleen niet meer achterhalen waar het nou stond.quote:
Zondag mag je die wedstrijd hier behandelen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Inter alweer op 0-2 bij Sampdoria
Jup en ga vooral doorquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:26 schreef DIGGER het volgende:
Enige vervelende is dat je als geinteresseerde die de Italiaanse taal niet machtig is en de weg langs de diverse sites daardoor ook niet zo goed weet, lastig aan je nieuws komt.
Daarom probeer ik hier ook vaak nieuws te plaatsen wat (nog) niet is opgepikt door de NL media.
Juan Roman Riquelme zou na Hernan Jorge Crespo, Julio Ricardo Cruz, Javier Zanetti, Nicolas Burdisso, Esteban Cambiasso, Walter Adrian Samuel, Santiago Hernán Solari en Mariano Nicolas Gonzalez de negende Argentijn zijn in de selectie van Internazionale.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:20 schreef DeVinger het volgende:
Ik heb het niet zo op Inter met al haar Italianen, maargoed, Riquelme zou ik dan wel weer een vette aankoop vinden.
Kijk ik niet van op, Spanje lijkt niet helemaal zijn ding.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:14 schreef M0NTANA het volgende:
Gianluca Zambrotta zou terug willen keren naar Juventus, wanneer zij weer uitkomen in de Serie A.
Ik hoef hem niet erbijquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:58 schreef DIGGER het volgende:
En ik weet niet of de Fioretina fans blij zullen zijn, maar Fiorentina zit series te denken aan Cassano...
(bron: Voetbalzone)quote:Ronaldo morgen medisch gekeurd
Ronaldo zal morgen een medische keuring ondergaan bij zijn – waarschijnlijke – nieuwe werkgever. De Braziliaan is vandaag al gearriveerd in Italië, alwaar hij vanavond het bekerduel tussen AC Milan en AS Roma bij zal wonen.
Mocht de oud-PSV’er de medische keuring morgen succesvol doorstaan, dan lijkt alles in kannen en kruiken te zijn omtrent de transfer van Madrid naar Milaan. “Als alles goed gaat, is Ronaldo komende maandag een Rossonero,” liet Milan-directeur Adriano Galliani vanavond weten.
Volgens verschillende Spaanse media zou Milan zes miljoen euro op tafel hebben gelegd voor de 30-jarige speler die tot drie maal toe werd gekroond tot FIFA Speler van het Jaar. Het contract van Ronaldo zal een looptijd gaan krijgen van achttien maanden.
Mocht de transfer doorgaan, dan is Ronaldo de tiende buitenlandse speler die voor zowel Internazionale als voor AC Milan uit komt. Patrick Vieira, Edgar Davids, Hernan Crespo, Thomas Helveg, Dario Simic, Clarence Seedorf, Andres Guglielminpietro, Taribo West en Victor Benítez gingen hem al voor.
Voor komende zomer inderdaad.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:58 schreef DIGGER het volgende:
En ik weet niet of de Fioretina fans blij zullen zijn, maar Fiorentina zit series te denken aan Cassano...
quote:Paolo Maldini is looking forward to Ronaldo arriving at Milan and said: 'I saw him yesterday evening and it was a nice meeting, I always hoped to play alongside a play like this.'
The Rossoneri captain added: 'It's a remarkable move because he was a Inter symbol but he is a courageous players and after Maradona, the greatest opponent I have ever come up against. I would be pleased to have him here, I said that this summer. He is an ideal opponent for me, never dirty. There is always great respect when you play against him. There would be a major leap in quality if Ronaldo arrived and it would give everyone a lift. His past at Inter was always full of good and bad, but a coach can move from one team to another in the same city so a player can. Picking Milan wasn't a comfortable choice, it was one made by a champion. He's still one of the best in the world. He's a star who has outstanding skill.'
Nog niet. Ben deels Italiaans, maar heb in heel Italie geen familie wonen helaas.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:18 schreef Smeich het volgende:
Heb je er veel meegemaakt daar?
Jezus. Ben benieuwd wat de gevolgen hiervan zijn. Hier moet de bond toch een duidelijk signaal tegen afgeven...quote:Op zondag 28 januari 2007 12:55 schreef DIGGER het volgende:
Absurd incident gisteren in een amateurwedstrijd (Serie D3) in Cosenza tussen Cancellese en Sanmartinese: Er was de hele wedstrijd al een wat gespannen sfeer op de tribune in deze derby, de scheids maakte er ook een potje van en na afloop waren een aantal fans van Cancellese die verhaal wouden halen.
Fans kwamen het veld op, gooienden met stenen, sloegen er op los en wisten ook tot in de kleedkamers te geraken. De directeur van Sanmartinese werd diverse malen geraakt, belandde uiteindelijk op de grond en overleed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |