abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45626487
Ben benieuwd of Inter ze alle 3 wint. Na een tijdje ben je het natuurlijk ook wel zat tegen dezelfde ploeg. Beste wat ze kunnen doen in vanavond flink los gaan tegen Samp. Dan zijn ze al gebroken voor de wedstrijd van de competitie (of op wraak gezint, dat kan natuurlijk ook) en hoeft het niet meer zo nodig volgende week.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:44:49 #152
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_45630287
quote:
Italiaans voetbal verliest terrein
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 23 januari om 17:06

Vijftien jaar geleden nog beschouwd als de beste en mooiste competitie ter wereld, maar inmiddels ingehaald door landen als Spanje en Engeland. De Italiaanse Serie A zit in de problemen, zo bevestigen de resultaten van een onderzoek dat is uitgevoerd door het Euromed instituut uit het Franse Marseille.

Verouderde stadions waar zich ook nog eens regelmatig problemen afspelen tussen rivaliserende (racistische) groeperingen en slechte televisiecontracten. Het merendeel van de Italiaanse clubs houdt weinig over aan TV-rechten, terwijl grote clubs als AC Milan en Juventus de problemen enigszins verbloemen met juist wel grote deals en prestaties in Europa.

”De kwaliteit van de stadions neemt zienderogen af…er is geen balans in de televisierechten…ik ben zeer pessimistisch over de toekomst van het Italiaanse clubvoetbal, tenzij er wordt ingegrepen” aldus Philippe Piola, voorzitter van het onderzoeksinstituut.

Daarnaast lijden clubs dit seizoen recordverliezen, omdat er niet genoeg geld binnenkomt om leningen te betalen. Enkele jaren geleden kochten clubs voor gigantische bedragen spelers in met geleend geld, waardoor de clubs nu met de problemen komen te zitten.

Tussen het seizoen 2004-2005 en het seizoen 2005-2006 daalden de bezoekersaantallen met veertien procent, een schrikbarend hoog aantal meent Vincent Chaudel, een andere medewerker van het instituut.

“Racisme en geweld op de tribunes zijn nu eenmaal niet de beste methodes om gezinnen naar een voetbalstadion te lokken,” zegt hij cynisch. “De Italiaanse clubs zitten niet meer in dezelfde situatie als vijftien jaar geleden toen ze altijd als eerste de beste talenten aan konden trekken,” haalt hij aan als alternatieve reden waarom de stadions leger en leger raken.

Naast de Italiaanse competitie zou ook de Franse Ligue 1 goed hergestructureerd moeten worden, zo luidt het advies. Ook daar zouden stadions en ticketprijzen op de schop moeten gaan, willen de Fransen blijven concurreren met de toplanden in Europa.

De studie wees eveneens uit dat de clubs uit de Engelse Premier League, zoals al wel verwacht mocht worden, momenteel het beste boeren. Hoge sponsordeals en gigantische TV contracten over de gehele wereld leven honderden miljoenen euro’s op voor de Britse clubs.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_45630439
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Ik las vorige week ook al een dergelijk stuk over de Serie A. Kan alleen niet meer achterhalen waar het nou stond.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_45632009
Voetbalzone was die bron meen ik.

De strekking klopt algemeen wel, maar de dalende toeschouwersaantalen zijn al veel langer bekend.
Heb er zelf in een eerder topicdeel dit seizoen nog een heel stuk over gepost. Toen namen ze overigens een periode van 10 jaar, veel betrouwbaarder.
Want als je kijkt naar 2004-2005 en 2005-2006, dan degradeert een club als Bologna, en dan promoveren nietige clubs als Empoli en Treviso. En dat maakt wel uit.
Evenals welke clubs wedstrijden zonder publiek spelen ivm straffen.

Maar het beeld van die 10 jaar liet dalende toeschouwersaantallen zien. Conclusies toen waren dat dat o.a. lag aan:

- Alles live op TV
- Vrijwel geen winterstop
- Verouderde accomodaties van veel clubs
- Wedstrijden die nu op geheel andere tijdstippen gepland staan dan 10 jaar terug (Serie B naar zaterdag bijvoorbeeld).

Veel heeft te maken met de commercie en de TV, maar dat is niet terug te draaien, vraag is dus wat je er tegen kunt doen (als je dat al zou willen).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:41:05 #155
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_45632208
Wat vind jij eigenlijk van de berichtgeving van de Italiaanse competitie(s) in Nederland, DIGGER?

Natuurlijk haal jij al je informatie van Italiaanse sites, maar stoor jij je er ook niet aan dat de Serie A en B zelden aandacht krijgen in de Nederlandse media?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_45641954
Ik kan me er op zich niet zo aan storen, omdat ik de berichtgeving die er wel is, vaak zo enorm gekleurd vind.
In Nederland leven er maar een paar clubs, Barca, Arsenal, Chelsea, Bayern dat zijn de clubs die men hier nu belangrijk vindt, vooral vanwege Nederlandse invloeden aldaar. Maar Nederlandse invloeden of niet, ik vind dat je als media neutraal verslag moet kunnen doen van een gehele competitie, niet 90% over die clubs met NL inbreng en dat enorm gekleurd.

Op zich zou ik het toejuichen, meer aandacht voor het Italiaanse voetbal, maar gezien de gemiddelde kwaliteit denk ik dat je weinig mist.
Enige vervelende is dat je als geinteresseerde die de Italiaanse taal niet machtig is en de weg langs de diverse sites daardoor ook niet zo goed weet, lastig aan je nieuws komt.
Daarom probeer ik hier ook vaak nieuws te plaatsen wat (nog) niet is opgepikt door de NL media.

Het is op zich trouwens wel logisch dat bv de NOS minder aandacht heeft voor het Italiaanse voetbal nu het geen Platini, Gullit, Rijkaard, van Basten, Maradona tijdperk meer is, maar ze zouden bijvoorbeeld ook reportages kunnen maken zoals die van "That final day" maar dan met een Italiaanse club. Zoals bv Mantova dat vorig seizoen in verlening van de play-off finale de 3e promotie op rij misliep.
Of wat er daar gebeurd met een grote club (Genoa, Napoli) als je ineens zelfs uit de Serie B degradeerd (terug gezet wordt). Of hoe een derby (er zijn er genoeg) beleefd wordt. Uit de Serie A maar pak ook gerust de Serie C2 of zo.

Wat ik wel frapant vind is dat er helemaal nul aandacht is voor Juventus nu het in de Sere B speelt. In de Italiaanse media staan er dagelijks pagina's vol, in Nederland hoor en zie je niks. Geen beelden van Del Piero die z'n 500 wedstrijd bij Juve speelt, geen nieuws dat Juve voor het eerst een nederlaag in de Serie B lijdt, niks.
En dat terwijl in Nederland nu niemand recht heeft op het uitzenden van de Serie B dus het kan nooit veel kosten om wat opmerkelijke beelden rond Juve uit te zenden of zo.

Maar de tijd van Studio Italia is echt voorbij, helaas, want het was soms best leuk om Napoli - Milan te bekijken vanuit Nederlandse invalshoek.
pi_45644098
Foggia, die al voor Lazio op huurbasis uitkwam (als hij speelde) en bij de deal met Oddo betrokken was en daardoor definitief naar Lazio verhuisde, is daar alweer weg. Dat wil zeggen, hij wordt voor de rest van het seizoen uitgeleend aan Reggina.

Wel jammer, Napoli had in de zomer nog interesse, hij wou weg bij Lazio omdat hij spelen wou, had bij Napoli niet misstaan (als geboren Napolitaan).
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:30:53 #158
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_45644544
Inter alweer op 0-2 bij Sampdoria

9' [0 - 1] N. Burdisso

24' [0 - 2] H. Crespo
pi_45644574
Daarvoor is het beker-topic
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_45644636
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Inter alweer op 0-2 bij Sampdoria
Zondag mag je die wedstrijd hier behandelen.

Nu mag je het over Catania - Empoli hebben (0-0 bij de rust)
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:36:21 #161
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_45644771
Owja, dacht dat het serie a was
pi_45645240
2-1 Catania inmiddels
pi_45652099
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:26 schreef DIGGER het volgende:

Enige vervelende is dat je als geinteresseerde die de Italiaanse taal niet machtig is en de weg langs de diverse sites daardoor ook niet zo goed weet, lastig aan je nieuws komt.
Daarom probeer ik hier ook vaak nieuws te plaatsen wat (nog) niet is opgepikt door de NL media.
Jup en ga vooral door
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:14:29 #164
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_45654121
Gianluca Zambrotta zou terug willen keren naar Juventus, wanneer zij weer uitkomen in de Serie A.
pi_45657743
Ronaldo is in Milaan voor een medische keuring, aldus diverse geruchten en de Gazzetta Dello Sport. De Corriere dello sport spreekt dat overigens tegen, Real zou een keuring geweigerd hebben.

Partijen liggen nog wel uit elkaar mbt de transfersom, Milan biedt 5, Real wil 8 miljoen.

Real zou geprobeerd hebben om Oliveira erbij te verkrijgen (om die dan uit te lenen) maar dat weigert Milan, omdat Ronaldo niet CL speelgerechtigd is voor Milan en Oliveira wel.

Verder is Inter in de martk voor Riquelme, die al een poosje niet meer speelt bij Vilarreal. Soort vertraagde opvolger voor Veron dan zeg maar.

Cassano heeft Real gevraagd hem aan Inter te verkopen, maar de vraag is of Inter dat wil omdat de spelers dat niet echt zien zitten.

En Inter won gisteren voor de 20e keer in 21 wedstrijden (en blijft maar genegeerd worden in de NL media, daarin heb je gelijk MONTANA)
pi_45657861
Ik heb het niet zo op Inter met al haar Italianen, maargoed, Riquelme zou ik dan wel weer een vette aankoop vinden.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:34:09 #167
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_45658251
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:20 schreef DeVinger het volgende:
Ik heb het niet zo op Inter met al haar Italianen, maargoed, Riquelme zou ik dan wel weer een vette aankoop vinden.
Juan Roman Riquelme zou na Hernan Jorge Crespo, Julio Ricardo Cruz, Javier Zanetti, Nicolas Burdisso, Esteban Cambiasso, Walter Adrian Samuel, Santiago Hernán Solari en Mariano Nicolas Gonzalez de negende Argentijn zijn in de selectie van Internazionale.
pi_45658280
Ik zei dat ook niet voor niets cynisch met al haar Italianen
pi_45658350
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:14 schreef M0NTANA het volgende:
Gianluca Zambrotta zou terug willen keren naar Juventus, wanneer zij weer uitkomen in de Serie A.
Kijk ik niet van op, Spanje lijkt niet helemaal zijn ding.
That's all folks!
pi_45670783
Sowieso vind ik Italianen vaak toch het best renderen in eigen land. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen, zoals de spelers die in Engeland goed speelden (Zola, Di Canio, Vialli ook wel), maar toch.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_45677240
Van alle kanten inmiddels bevestigd: Ronaldo is in Milaan, zal morgenochtend een medische keurig ondergaan en de clubs komen er wel uit. Verwacht dus morgen 2e helft van de dag of anders zaterdag een persbericht.

Barca, Real, Inter, Milan
pi_45677290
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:48 schreef DIGGER het volgende:

Barca, Real, Inter, Milan
Hoe krijgt hij het voor elkaar
pi_45677518

Zojuist, op de tribunes in San Siro
pi_45677699
Messina ondertussen 3 spelers gehaald, voor elke linie 1:

Verdediger Candela (o.a. Ex Roma (daarmee nog kampioen geweest) en Udinese).
Middenvelder D'Aversa
Spits Bakayoko (van Livorno)

En ik weet niet of de Fioretina fans blij zullen zijn, maar Fiorentina zit series te denken aan Cassano...
pi_45680448
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:58 schreef DIGGER het volgende:

En ik weet niet of de Fioretina fans blij zullen zijn, maar Fiorentina zit series te denken aan Cassano...
Ik hoef hem niet erbij
pi_45681270
quote:
Ronaldo morgen medisch gekeurd

Ronaldo zal morgen een medische keuring ondergaan bij zijn – waarschijnlijke – nieuwe werkgever. De Braziliaan is vandaag al gearriveerd in Italië, alwaar hij vanavond het bekerduel tussen AC Milan en AS Roma bij zal wonen.

Mocht de oud-PSV’er de medische keuring morgen succesvol doorstaan, dan lijkt alles in kannen en kruiken te zijn omtrent de transfer van Madrid naar Milaan. “Als alles goed gaat, is Ronaldo komende maandag een Rossonero,” liet Milan-directeur Adriano Galliani vanavond weten.

Volgens verschillende Spaanse media zou Milan zes miljoen euro op tafel hebben gelegd voor de 30-jarige speler die tot drie maal toe werd gekroond tot FIFA Speler van het Jaar. Het contract van Ronaldo zal een looptijd gaan krijgen van achttien maanden.

Mocht de transfer doorgaan, dan is Ronaldo de tiende buitenlandse speler die voor zowel Internazionale als voor AC Milan uit komt. Patrick Vieira, Edgar Davids, Hernan Crespo, Thomas Helveg, Dario Simic, Clarence Seedorf, Andres Guglielminpietro, Taribo West en Victor Benítez gingen hem al voor.
(bron: Voetbalzone)
pi_45681620
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:58 schreef DIGGER het volgende:
Voor komende zomer inderdaad.

Tja, het is een supertalent, maar ook een probleemkind. Heb wel het idee dat Prandelli goed met dat soort jongens om kan gaan. Van mij mag hij komen, éénjarig contract, dan zien we verder wel..
pi_45709317
Maldini over de op handen zijnde komst van Ronaldo:
quote:
Paolo Maldini is looking forward to Ronaldo arriving at Milan and said: 'I saw him yesterday evening and it was a nice meeting, I always hoped to play alongside a play like this.'

The Rossoneri captain added: 'It's a remarkable move because he was a Inter symbol but he is a courageous players and after Maradona, the greatest opponent I have ever come up against. I would be pleased to have him here, I said that this summer. He is an ideal opponent for me, never dirty. There is always great respect when you play against him. There would be a major leap in quality if Ronaldo arrived and it would give everyone a lift. His past at Inter was always full of good and bad, but a coach can move from one team to another in the same city so a player can. Picking Milan wasn't a comfortable choice, it was one made by a champion. He's still one of the best in the world. He's a star who has outstanding skill.'
pi_45709426
Mooi wel, maargoed, het was vermakelijker geweest als het een andere wending had

[ Bericht 0% gewijzigd door DeVinger op 26-01-2007 21:54:04 ]
pi_45726391
Chelsea is heel erg aan Mancini aan het trekken, is ineens nu toch 1 van de succescoaches in Europa en dat valt ze in Londen dus ook op. Mancini zou miljoenen kunnen verdienen (wordt zelfs gesproken over bedragen tot 10 miljoen).

Schitterende kop trouwens in de Gazetta van gisteren n.a.v. Ronaldo in Milaan en Milan - Roma:

"Ronaldo aanwezig, Milan eigenlijk niet".
pi_45726868
Traditore.

Spannende uitwedstrijd tegen Palermo vanavond.
pi_45731326
0-1 Udinese
pi_45736450
Torino Udinese 2-3
pi_45738491
Palermo - LAZIO 0-2 op dit moment. Goeie prestatie hoor.
pi_45738843
0-3!

Geweldig dit!
pi_45740303
Prachtig resultaat!! HEt had wel een andere wedstrijd kunnen zijn, maar toch! Ook mooi dat vele Laziali (ik hoorde 2000) naar Palermo waren afgereisd.
pi_45740986
Ik hoop nog een keer dit seizoen een tripje naar Rome te kunnen maken. Liefst met een wedstrijd op zaterdag voor LAZIO.
pi_45741123
Heb je er veel meegemaakt daar?
pi_45741409
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:18 schreef Smeich het volgende:
Heb je er veel meegemaakt daar?
Nog niet. Ben deels Italiaans, maar heb in heel Italie geen familie wonen helaas.
pi_45741619
Zaterdag 17 maart om 18:00 tegen Empoli en zaterdag 7 April om 15:00 (???? Klopt volgens mij niet) tegen Messina zijn de enige mogelijkheden nog op een zaterdag. Een kaartje zal wel geen probleem zijn. Zondag 22 april tegen Viola lijkt me ook wel wat of anders roma-LAZIO de week daarop, maar weet niet of daar makkelijk aan kaarten te komen is.
pi_45751677
Netjes van Udinese hoor en zeker van Lazio!

Opvallend dat Asamoah Gyan scoort voor Udinese, ik dacht dat ze die van de hand hadden gedaan naar een Russische club. Of is dat pas in de zomer?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_45752470
Ben benieuwd hoelang Palermo nog kan teren op de punten van de eerste paar maanden. Ze zijn nu gewoon weer erg wisselvallig, alhoewel van Lazio verliezen geen schande is. Zou vet zijn als ze CL gaan spelen volgend jaar
pi_45753317
Absurd incident gisteren in een amateurwedstrijd (Serie D3) in Cosenza tussen Cancellese en Sanmartinese: Er was de hele wedstrijd al een wat gespannen sfeer op de tribune in deze derby, de scheids maakte er ook een potje van en na afloop waren een aantal fans van Cancellese die verhaal wouden halen.

Fans kwamen het veld op, gooienden met stenen, sloegen er op los en wisten ook tot in de kleedkamers te geraken. De directeur van Sanmartinese werd diverse malen geraakt, belandde uiteindelijk op de grond en overleed.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:59:04 #194
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_45753411
Jezus, dat is wel heel erg triest...
pi_45753476
Mijn god, waar gaat het naar toe .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_45753529
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:55 schreef DIGGER het volgende:
Absurd incident gisteren in een amateurwedstrijd (Serie D3) in Cosenza tussen Cancellese en Sanmartinese: Er was de hele wedstrijd al een wat gespannen sfeer op de tribune in deze derby, de scheids maakte er ook een potje van en na afloop waren een aantal fans van Cancellese die verhaal wouden halen.

Fans kwamen het veld op, gooienden met stenen, sloegen er op los en wisten ook tot in de kleedkamers te geraken. De directeur van Sanmartinese werd diverse malen geraakt, belandde uiteindelijk op de grond en overleed.
Jezus. Ben benieuwd wat de gevolgen hiervan zijn. Hier moet de bond toch een duidelijk signaal tegen afgeven...
pi_45753912
Ik weet niet of er vanmiddag een minuut stilte gehouden wordt voor aanvang van de wedstrijden, om hier bij stil te staan/aandacht voor te vragen, maar if so, dan weet je waar die minuut voor is.
(Of ivm de uitverkiezing van Platini natuurlijk )
pi_45759227
HT AC Milan 0 - 0 Parma
HT AS Roma 0 - 0 Siena
HT Atalanta 1 - 0 Catania
HT Cagliari 0 - 0 Reggina
HT Chievo 0 - 0 Empoli
HT Fiorentina 0 - 1 Livorno
HT Messina 0 - 0 Ascoli
pi_45759239
2 doelpunten is niet al te veel
pi_45761070
Lucaaaaaaaaaaaa Toniiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 1-1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')