abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:40:32 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45308291
Ik voel me zooo rot nu. Ik heb een vriendin die ik al ken vanaf mijn 4de. Ze woont in dezelfde stad als ik en we zien elkaar regelmatig. Ruim twee jaar geleden ontmoette ze tijdens het uitgaan een man, met wie ze een relatie begon. Later bleek dat hij getrouwd is en twee kinderen heeft. En sindsdien is ze zo veranderd. Zet alles voor hem opzij, reist minimaal 2x per week het halve land door om hem in gestolen uurtjes te zien.
Ze heeft al veel geflikt, maar de laatste weken beginnen voor mij dermate zwaar te wegen, dat ik even niet weet of ik haar nog wil zien.

Een paar voorbeelden: vorige week ging ik wat met haar en een vriendin drinken. Telefoon gaat. Ze gaat naar buiten en hangt 30 minuten aan de telefoon met hem. Dat doet ze altijd, ze kent geen enkele schaamte wat dat betreft. Ik vind het onbeschoft. Nog een voorbeeld, de dag erna zouden we gaan stappen, belt ze een kwartier van tevoren af. Tegen mij zei ze de volgende dag dat ze niet kon, maar tegen degene wie ze belde zei ze dat ze geen zin had...Dat strookt niet met elkaar, ik vermoed dat ze de hele avond met die man aan de telefoon heeft gehangen. Nog een voorbeeld: over een paar weken vier ik mijn verjaardag in een kroeg, mijn ouders komen maar haar ouders mogen niet komen, omdat haar vriend komt...Dat vind ik dus ook vreselijk.

En dan nu het toppunt: gister gingen we uit (mijn zus kwam er helemaal voor uit een andere stad), belt ze op (wij waren al onderweg naar de club) dat haar vriend niet lekker was geworden. Ze liepen al naar de tramhalte volgens haar. Ze zouden het nog even aanzien en bellen en dan laten weten of ze kwamen of niet. Nou, we hoorden maar niets dus we belden even.
Zaten ze thuis. Ja, ze kwamen toch maar niet en of we morgen zouden gaan lunchen. Het punt is dat ik niet geloof dat hij ziek is geworden, ik wil het graag geloven, maar ik heb twijfels.

Nou, ik stond bijna janken in die tent. Ben nog nooit zo aan de kant gezet en zo grof behandeld. Het zit me zo dwars, ik voel me zo ontzettend klote. Wat moet ik doen, ze is mijn beste vriendin en ik heb het gevoel alsof ik haar kwijt ben en dat doet zo'n pijn...Dit is een vreselijk clicheverhaal geworden, heel banaal en plat, terwijl ik dacht dat ik en dat zij wel beter waren dan om een of andere vent tussen ons te laten komen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:49:00 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45308388
Open deur misschien, maar heb je haar al verteld dat je hier zo gruwelijk van baalt?
Mensen met roze brillen op combineren dat vaak met een kokervisie die alleen op die ene persoon gericht staat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:50:19 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45308393
Zoals ik het lees, is dat liegen het hete hangijzer. Ik zou dat met haar bepraten.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:50:35 #4
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_45308396
Hoe cru en cliche het ook mag klinken: Face it, that's life.
Humans dont deserve to live...
pi_45308426
Als ik het zo lees zijn het maar kleine dingetjes en waarvan ik zou zeggen als buitenstaander het valt toch wel allemaal mee. Het is natuurlijk niet leuk dat je vriendin zo doet. En daarom kan ik me goed voorstellen dat als dit de hele tijd gebeurd dat het op een gegeven moment niet meer leuk is.

Ik denk toch dat je haar een beetje onderdruk moet zetten door te vertellen hoe ze bezig is en en hoe ze je kwetst. Daarnaast zou ik mijn woorden bijstaan, door te zeggen van als het niet snel veranderd, dat het tussen jullie dan over is. Immers ik vind mezelf nog altijd het belangrijkst, klinkt inderdaad heel egoïstisch en het is heel pijnlijk, maar eerst jezelf en dan anderen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_45308428
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:50 schreef L3IPO het volgende:
Hoe cru en cliche het ook mag klinken: Face it, that's life.
Dat klinkt inderdaad te cliché

Gewoon praten. Als dat niet werkt, laat d'r maar stikken, en kijken of dat soort gedrag ook d'r bevalt als ze het zelf op haar dak krijgt.

Dan wordt ze er mooi meegeconfronteerd, en komt ze er achter dat het gewoon niet zo werkt, vriendin ziet het licht, en komt smekend om vergiffenis weer terug.
pi_45308454
Hmm, imho geen clicheverhaal maargoed.

Misschien hard, maar als je vriendin er voor kiest om haar leven op deze manier in te richten zal je dat moeten accepteren. Je kan je twijfels zetten bij de manier waarop ze dat doet maar dat is niet aan jou. De manier waarop zij je behandeld is simpelweg ongepast.

Als je al eens met je vriendin gepraat hebt over dit probleem en het heeft niks opgelost zou ik gewoon wat afstand nemen. Zo te merken leidt jij onder haar keuzes en dat lijkt mij niet de moeite waard... Misschien dat je vriendin daarna tot de conclusie komt dat haar vriendschap met jou niet zo heel vanzelf is als ze nu misschien nu denkt.
pi_45308461
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:49 schreef Copycat het volgende:
Open deur misschien, maar heb je haar al verteld dat je hier zo gruwelijk van baalt?
Mensen met roze brillen op combineren dat vaak met een kokervisie die alleen op die ene persoon gericht staat.
I second that. Het lijkt me sterk dat ze helemaal niets door heeft, maar misschien ziet ze de ernst van de situatie niet in en realiseert ze zich niet hoe moeilijk dit voor jou is. Maak er desnoods een brief van, waarin je alles op een rijtje kunt zetten.

Sterkte!
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:00:08 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45308492
That's life is te kort door de bocht hoor, als je al 24 jaar bevriend bent.
Ik pas ervoor om gedegradeerd te worden tot lunchafspraak, of iemand met wie je op zondagmiddag naar de film gaat. En zoals Copycat al zei, vooral dat eromheen draaien pik ik niet. Zeg dan eerlijk dat je de hele avond wil neuken, om het maar even grof te zeggen. Ik vind het gewoon bizar om te zien hoe een intelligent en zelfstandig iemand haar leven zo om een persoon heen kan laten draaien, terwijl ze vroeger helemaal niet zo was. Ik heb ook wel eens een vriend, maar dan zorg ik er wel voor dat hij niet het centrum van het universum is. Ik ga vandaag afwachten of ze belt, ze wilde immers lunchen. En dan ga ik haar wel vertellen over mijn problemen hiermee. Ik ben nog nooit echt boos op haar geweest en we hebben nog nooit ruzie gehad, misschien lucht het wel op.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:02:42 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45308530
Ik denk zeker dat het oplucht. vriendschap is niet alleen ja en amen, maar soms ook nee en godverdomme.
Succes en smakelijk .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45308532
Je zegt..jullie zijn goede vriendinnen..
Nou ga dan eens naar haar toe en praat met haar, niet op verwijtende toon
Want dat kan haar in een verdedigde rol duwen
En dan gaat het gesprek niet zoals je wilt

Maar maakt haar duidelijk dat je het jammer vind.. en dat ze niet om dingen hoeft te liegen , maar dat ze gewoon eerlijk tegen je kan zijn.

En zegt ook maar niets over haar 'vriend' dat zal ze niet waarderen
Salsa Española
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:04:50 #12
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_45308562
Behandel haar net zo misschien snapt zij het dan ook.... anders praat er eens over, als dat allemaal niet helpt, negeren die hap, get on with your life
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
pi_45308573
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:00 schreef Aventura het volgende:
Ik pas ervoor om gedegradeerd te worden tot lunchafspraak, of iemand met wie je op zondagmiddag naar de film gaat. En zoals Copycat al zei, vooral dat eromheen draaien pik ik niet. Zeg dan eerlijk dat je de hele avond wil neuken, om het maar even grof te zeggen. Ik vind het gewoon bizar om te zien hoe een intelligent en zelfstandig iemand haar leven zo om een persoon heen kan laten draaien, terwijl ze vroeger helemaal niet zo was. Ik heb ook wel eens een vriend, maar dan zorg ik er wel voor dat hij niet het centrum van het universum is. Ik ga vandaag afwachten of ze belt, ze wilde immers lunchen. En dan ga ik haar wel vertellen over mijn problemen hiermee. Ik ben nog nooit echt boos op haar geweest en we hebben nog nooit ruzie gehad, misschien lucht het wel op.
Zoiets is niet te snappen en ik denk dat ze voor die tijd het zelfde gezegt zou hebben of het zelfde had geoordeelt..

Maar liefde doet gekke dingen met de mens.. Soms is dat jammer..
Zoals je vriendin die zich laat misbruiken.in principe..
Salsa Española
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:05:54 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45308577
Ik weet niet of je het moet zien als degraderen, als jullie elkaar minder zien. Je kan niet verwachten dat de frequentie van de vriendschap gelijk blijft als een van beiden een relatie verkiest die veel tijd kost. Je kunt wel verwachten dat ze je eerlijk behandelt, dus niet meer dat op het laatste moment afbellen met een smoesje.

Ik ben het met Salsagirl eens dat je haar vriend er buiten moet laten. Zij kiest voor hem, daar heb jij niks mee te maken. Je hebt wel iets te zeggen over hoe jij en je vriendin met elkaar omgaan.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:06:09 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45308580
Ja, ik ga haar ook niet voor het blok zetten hoor. Zo ben ik helemaal niet. Ik ben sowieso niet iemand die heel boos wordt als mensen bv. een keer afbellen of van gedachten veranderen. Ik ben zelf kampioen 'van gedachten veranderen'. In het verleden hebben we elkaar zo vaak gebeld van: 'zullen we dit een andere keer doen' of iets in die trant. Maar nu is het zo dat het en veel te vaak gebeurt, en om een bepaalde reden (haar vriend). Kortom het wordt zelfs mij te gortig, terwijl ik toch veel kan hebben over het algemeen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:15:46 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_45308734
Mjah, na 2 jaar zou je mogen verwachten dat men iig minder heimelijk loopt te doen, anders zit je gewoon op een dood spoor kwa relatie en hou je elkaar alleen aan het lijntje (al denk ik persoonlijk in dit geval dat je vriendin gewoon aan het lijntje gehouden wordt, en ze er met beide voeten intrapt.)

Een keer een goed gesprek over hebben zonder meteen beschuldigend over te komen zou kunnen helpen, maar uiteindelijk is het wel iets wat ze zelf moet doen. Ik zou er een keer iets van zeggen, hopen dat ze er bewust van zou worden hoe ze nu geleefd wordt (al zal ze het zelf niet zo zien) en het dan aan haar overlaten, hoe moeilijk het ook is met iemand die je zo lang kent...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_45308837
poe, dit klikt echt precies als wat ik had met een vriendin, al was ik met haar nog niet 24 jaar bevriend, maar 6 jaar, ze ontmoette n kerel, en opeens had ze allemaal ´pijntjes´ waardoor ze dingen niet meer kon.. Telkens afspraken maken, uitleggen dat ik het niet leuk vind, dat het te veel pijntjes zijn om het nog te geloven, zij beloofde er wat aan te gaan doen... het is alleen nooit gebeurd, de relatie tussen die vriendin en mij kwam op een gegeven moment alleen nog maar van mijn kant. Ik was het zat en heb het opgegeven en eigenlijk nooit meer iets van haar gehoord, het doet pijn, maar de pijn went en ebt weg.

Na drie maanden ging ze overigens samen wonen met die kerel, ookal kende ze m pas net.. Ze zijn nu nog steeds samen, en nog steeds ziet ze niet dat ze mij kwijt is.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:29:50 #18
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_45308923
quote:
Ik pas ervoor om gedegradeerd te worden tot lunchafspraak, of iemand met wie je op zondagmiddag naar de film gaat.
Daar kan jij wel voor passen, maar als zij niet anders wil, wat voor inbreng heb jij daarin dan? Het gebeurd zoooo vaak dat iemand zijn vriendenkring verliest doordat hij/zij teveel energie in zijn/haar relatie steekt, en daar vervolgens alles, zelfs liegen tegen je "beste" vrienden, voor over hebt.

Imo kun je drie dingen doen.

1. je confronteerd haar met je gevoelens, en je kijkt aan wat de uitslag van dit gesprek is. Ik denk persoonlijk niet dat hier veel mee te halen is, maar dat kan jij beter inschatten.
2. je beeindigd het contact om een statement te maken ten opzichte van je vriendin, dat je niet met je laat sollen. Hier zullen echter waarschijnlijk alleen verliezers mee gebaat zijn.
3. je accepteerd de gang van zaken, en neemt deze "mindere" periode van je vriendin voor lief. Dat zou ik persoonlijk doen, maar dat moet je wel kunnen.
pi_45309010
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:29 schreef L3IPO het volgende:

Het gebeurd zoooo vaak dat iemand zijn vriendenkring verliest doordat hij/zij teveel energie in zijn/haar relatie steekt, en daar vervolgens alles, zelfs liegen tegen je "beste" vrienden, voor over hebt.
Er wordt ook niet gezegt dat die vriendin niet veel tijd in een relatie mag steken, maar tijdens een lunch afspraak ga je niet 30 minuten zitten bellen. En, tijd en energie steken in een relatie die eigenlijk toch geen toekomst heeft, heeft ook niet veel nut, hij is getrouwt, heeft twee kinderen, zij is zijn minares, denk je nou echt dat hij zijn vrouw dumpt voor haar? Dacht het niet.

Nogmaals, 30 minuten bellen tijdens een lunchafspraak is voor mij echt een blijk van desinteresse, natuurlijk kan je gebelt worden tijdens een afspraak, maar dan handel je het telefoontje netjes in een paar minuten af. Je vrienden mogen niet ten koste gaan van je relatie, aangezien ze ook verwacht dat jullie ook weer klaar staan voor haar zodra het uit gaat, zo werkt het niet helemaal.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:37:23 #20
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_45309055
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:35 schreef daeri het volgende:

[..]

Er wordt ook niet gezegt dat die vriendin niet veel tijd in een relatie mag steken, maar tijdens een lunch afspraak ga je niet 30 minuten zitten bellen. En, tijd en energie steken in een relatie die eigenlijk toch geen toekomst heeft, heeft ook niet veel nut, hij is getrouwt, heeft twee kinderen, zij is zijn minares, denk je nou echt dat hij zijn vrouw dumpt voor haar? Dacht het niet.
Buitenaf is dat natuurlijk erg makkelijk gezegd. Binnen een dergelijke relatie spelen natuurlijk emoties mee die heel wat sterker zijn dan rationele prietpraat.
quote:
Nogmaals, 30 minuten bellen tijdens een lunchafspraak is voor mij echt een blijk van desinteresse, natuurlijk kan je gebelt worden tijdens een afspraak, maar dan handel je het telefoontje netjes in een paar minuten af. Je vrienden mogen niet ten koste gaan van je relatie, aangezien ze ook verwacht dat jullie ook weer klaar staan voor haar zodra het uit gaat, zo werkt het niet helemaal.
Nogmaals, jij bekijkt het te rationeel.
pi_45309275
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:37 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Buitenaf is dat natuurlijk erg makkelijk gezegd. Binnen een dergelijke relatie spelen natuurlijk emoties mee die heel wat sterker zijn dan rationele prietpraat.
[..]

ik bekijk het uit mijn oogpunt en geef mijn mening en ervaring erop. Als dat je niet bevalt moet je ook niet op me reageren.
pi_45309310
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:37 schreef L3IPO het volgende:

[..]

[..]

Als iemand 30 minuten gaat bellen tijdens een luchafspraak met mij wordt ik toch echt rationeel, irrationeel en relationeel pissig hoor!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_45309339
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:51 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Als iemand 30 minuten gaat bellen tijdens een luchafspraak met mij wordt ik toch echt rationeel, irrationeel en relationeel pissig hoor!
Gefeliciteerd, je bent menselijk
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 12:10:44 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45309729
ik zou wel een duidelijk statement maken hoor.

ik heb ook ooit zoiets aan de hand gehad met (toen) mijn beste vriendin, die ik bijna als zus beschouwde.
ik heb er destijds nooit iets van gezegd en gewoon wat afstand genomen.
na een paar jaar kwam ze weer met hangende pootjes terug en pakten we de draad weer op.
dit duurde tot ze een volgende lover tegenkwam. (zo'n omhooggevallen korpsbal met centen)
en weer liet ze me vallen als een baksteen met ondertussen van die loze beloftes: binnenkort dit en binnenkort dat....
ik heb vriendelijk ja gezegd en dacht bij mezelf: zoek het lekker uit, ik hoor het wel als je tijd hebt.

ik heb nog een keer wat van dr gehoord: toen dr ouders iets van me nodig hadden. en vervolgens was het weer: ik bel je binnenkort....
en weer dacht ik: t zal wel....

ik heb nooit meer wat van dr gehoord. jammer maar helaas.
ik pas ervoor om koste wat het kost een vriendschap kunstmatig in leven te houden. vriendschap moet van twee kanten komen, anders kan ik het geen vriendschap noemen.
pi_45310388
Dit gebeurt in meer of mindere mate best vaak. Alleen is het wel vreemd wanneer je haar al zo lang kent dat dit de eerste keer is, ik neem aan dat ze vaker relaties heeft gehad. De eerste keer dat ze écht gek is van iemand ofzo

In elk geval is er niks mis mee als je haar jouw mening laat weten over het hele verhaal.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_45311084
Misschien heeft ze niet in de gaten hoe jij haar gedrag ervaart. Laat even weten hoe het vandaag liep..
pi_45311165
Zou een beste vriendin zich zo gedragen?
kleine kans.
Als zij jou de moeite niet waard vind is zij de moeite niet waard.
Voices tell me I'm the shit.
pi_45311235
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:09 schreef Alicey het volgende:
Misschien heeft ze niet in de gaten hoe jij haar gedrag ervaart. Laat even weten hoe het vandaag liep..
Ik denk dat ze het over het algemeen in zulke gevallen niet door hebben. Of dat echter een goed excuus is, is een tweede. Van een puberverliefdheid kan ik het me voorstellen, maar op een gegeven moment zou iemand toch zo ver moeten zijn dat ze zich niet 100% focussen op één persoon.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_45311339
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:02 schreef Copycat het volgende:
vriendschap is niet alleen ja en amen, maar soms ook nee en godverdomme.
Die vind ik mooi gevonden, helemaal waar.
pi_45312869
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:20 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Die vind ik mooi gevonden, helemaal waar.
Precies, daar zouden ze een spreekwoord van moeten maken
pi_45315345
Ik snap niet helemaal wat het probleem is. Je vriendin zegt af vanwege die vent, dat is inderdaad niet leuk. Het jokken is ook niet bepaald netjes. Maar om zo ontzettend boos te worden snap ik niet helemaal. Je komt nu over alsof je morgen tijdens de lunch als apperatief ( hoe schrijf je dat????) haar ogen gaat uitkrabben en verorberen met een honing-mosterd saus.

Ben je meer bang voor haar gemoedsrust of is het een vorm van eenzaamheid?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_45315392
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:02 schreef Copycat het volgende:
Ik denk zeker dat het oplucht. vriendschap is niet alleen ja en amen, maar soms ook nee en godverdomme.
Succes en smakelijk .
Scherp. Het complexe kwaad dat uitloopt in iets goeds.

Je kan die vriendin juist heel duidelijk maken waar zij mee bezig is en dat je daar gewoonweg van baalt omdat je jezelf disrespectvol behandeld voelt. Daar kan je eventueel kwaad bij worden, zoiets zet namelijk wel kracht bij en laat behoorlijk merken dat je het serieus meent.

Aan de andere kant kan het ook zijn dat ze het negatief oppakt. Het is namelijk wel vrij claimend gedrag en als ik iets afgeleerd ben, dan is het wel aandacht/respect claimen.

Uiteindelijk vind ik het ook een moeilijk probleem vanwege de belangenverstrengeling, namelijk dat van jou en dat van haar. Je wilt niet disrespectvol behandeld worden en je wilt dat die vriendin bewust wordt van haar roze bril (en de gevolgen daarvan) maar tegelijkertijd kun dat niet van iemand eisen. Daarop bestaat de kans dat zij het ziet als egoisme van jouw kant, of het juist inziet als goed advies van iemand die om haar geeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2007 15:57:43 ]
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:59:19 #33
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_45315422
Wellicht niet het eerste waar je aan denkt, maar het kan voor de oplossing zorgen. Ook een man zoeken... Of is dit meer

[ Bericht 29% gewijzigd door CrazyTaxi op 13-01-2007 16:05:03 ]
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_45315522
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:55 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik snap niet helemaal wat het probleem is. Je vriendin zegt af vanwege die vent, dat is inderdaad niet leuk. Het jokken is ook niet bepaald netjes. Maar om zo ontzettend boos te worden snap ik niet helemaal. Je komt nu over alsof je morgen tijdens de lunch als apperatief ( hoe schrijf je dat????) haar ogen gaat uitkrabben en verorberen met een honing-mosterd saus.

Ben je meer bang voor haar gemoedsrust of is het een vorm van eenzaamheid?
Ik denk dat jij misschien een inlevings probleem hebt
pi_45315574
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:04 schreef daeri het volgende:

[..]

Ik denk dat jij misschien een inlevings probleem hebt
Ik denk dat je mij niet kent

Dat iemand "verdwijnt" na het krijgen van een pseudo-relatie is erg vervelend. Vooral als het je beste vriend(in) is. Maar waarom niet eerst zeggen wat je er van vindt ipv je meteen in te graven voor de oorlog?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_45315633
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:07 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dat iemand "verdwijnt" na het krijgen van een pseudo-relatie is erg vervelend. Vooral als het je beste vriend(in) is. Maar waarom niet eerst zeggen wat je er van vindt ipv je meteen in te graven voor de oorlog?
Ze zegt toch niet gelijk dat het oorlog is? En het is al een tijdje bezig, ze vraagt om advies..
pi_45315723
Gewoon keihard de waarheid vertellen, misschien dat ze dan doorheeft dat haar gedrag niet juist is en dat het een enorm effect heeft op je vriendschap.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45316060
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:14 schreef Lucille het volgende:
Gewoon keihard de waarheid vertellen, misschien dat ze dan doorheeft dat haar gedrag niet juist is en dat het een enorm effect heeft op je vriendschap.
Idd,alleen is er een grote kans dat het niks uithaalt.Liefde maakt blind en het kan zijn dat dat volgens haar helemaal niet waar is.

Ik ken ook van die blinde mensen.
pi_45316265
Als iemand blind verliefd is vind ik dat bijna altijd wel een mooi iets. In dit geval kan het vrijwel alleen maar een destructieve afloop hebben, maar ik vind het wel beter als die vriend(in) dat zelf meemaakt dan dat ik sta te preken voor haar.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:48:42 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45316589
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:07 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Maar dat zijn mijn emoties die meespelen. Zij is mijn beste vriendin en ik hou van haar, en dat zij zo verandert door (in mijn ogen) sukkel die dat niet waard is, dat doet gewoon pijn.

Inmiddels heb ik haar gesproken en hij is/was echt niet lekker gister. Iets met zijn evenwichtsorgaan, een probleem dat al langer speelt bij hem. Het was dus niet correct van mij om meteen van het slechtste uit te gaan, maar eerdere ervaringen gecombineerd met een gevoel van verdriet en afwijzing, maakten me zo wantrouwig en fel eerder vandaag.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:52:10 #41
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_45318846
Heb je haar uiteindelijk nog verteld waar je mee zat?
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_45320392
quote:
zij is jou niet, Aventura, dus dat is geen argument.

ik kan me goed voorstellen dat als je het van gestolen uurtjes moet hebben, je ieder gestolen uurtje ook wil pakken , als je helemaal hoteldebotel bent van iemand.

ik kan ook begrijpen dat jij , als vriendin, dat niet leuk vindt, en dat moet je dan eens te berde brengen bij haar, ms is ze het niet eens zo bewust van haar gedrag.

ms ook wel, maar dan heb je weer die enkele momenten die ze maar heeft, en ja die wil ze niet missen, en ze is bang ws dat als ze hém afzegt, iedere keer als ze al iets met jullie had afgesproken, hij eieren voor zijn geld gaat kiezen.

dat is nu precies het ellendige van iets hebben met iemand die bezet is, en ms ook dé reden waarom je er beter niet aan kan beginnen, zeker niet als de man in kwestie kids heeft, de kans dat hij dan voor jou kiest is dan erg klein.

dit laatste aan je vriendin vertellen zal overigens geen zier helpen, ze is verliefd dus wat dat betreft niet voor rede vatbaar

ik denk dat er niets anders op zit een en ander te berde te brengen, en reageert ze dan positief en belooft ze haar leven wat dat betreft te beteren, reken er dan niet op dat het dan meteen gedaan is met dat gedrag, en ik denk dat het dan toch aan jou is dat dan maar te accepteren, en haar for the time being even als een vriendin voor spek en bonen te zien ipv jezelf zo neer te zetten.

heb zelf ook wel eens zo'n vriendin gehad, en ach, als je het eenmaal weet , dat je niet echt meer op haar hoeft te rekenen, dan doe je dat ook niet meer zo, en spreek jezelf ook met een slag om de arm iets af, komt ze dan is dat prima, gezellig, komt ze toch niet, dan even goede vriendinnen, hoor

gaat vanzelf weer over, dat gedrag, ofwel omdat de verliefdheid wat minder heftig wordt, het dramatische er een beetje uit, ofwel omdat hij haar aan de kant zet, omdat zijn vrouw erachter gekomen is

met een beetje geluk, voor die vriendin ook, wordt ze het zelf zat, dat gedoe, zij zal tenslotte ook vaal zat voor Mien Kut op hem zitten wachten

acht haar gewoon even niet geheel toerekeningsvatbaar, dan hoef jij je ook niet zo rot te voelen, ze gaat jou vanzelf wel missen, hoor, even geduld

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 13-01-2007 18:39:41 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 14 januari 2007 @ 03:10:24 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_45334802
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:48 schreef Aventura het volgende:
Het was dus niet correct van mij om meteen van het slechtste uit te gaan, maar eerdere ervaringen gecombineerd met een gevoel van verdriet en afwijzing, maakten me zo wantrouwig en fel eerder vandaag.
Toch goed dat je er nog met haar over gepraat hebt dan Wantrouwen en (onterechte) aannames zijn de grootste veroorzakers van breuken in vriendschappen en relaties.

En natuurlijk is het een ontzettend klote gevoel om afgewezen te worden door mensen van wie je denkt dat ze je wel mochten/je wel leuk vonden etc .. Tell me about it! Onpopulaire mensen moeten dagelijks omgaan met dergelijke gevoelens, kun je nagaan. Dat zal ik onthouden als ik speedfreakssj of zijn vriendinnetje nog eens zie.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 14 januari 2007 @ 03:41:39 #44
154880 Bolter
Awesomeness
pi_45335001
quote:
Op zondag 14 januari 2007 03:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toch goed dat je er nog met haar over gepraat hebt dan Wantrouwen en (onterechte) aannames zijn de grootste veroorzakers van breuken in vriendschappen en relaties.
Vind dat uit haar reactie blijkt dat zij nog niet over "het" probleem heeft gesproken, meer dat ze overtuigt is van de echtheid van de smoes gister...

Maar goed, echte vriendinnen zouden dit met elkaar moeten kunnen bespreken. Gewoon proberen dit op een zo'n aardige manier te brengen. Dat je het niet zo vindt dat je zo aan de kant wordt geschoven. Zij zal hiervoor heus begrip hebben en met wat mazzel zal ze je minder laten staan. Relaties zijn nu eenmaal iets waarvoor een hoop aan de kant wordt geschoven, ondanks dat jij het een beetje een non-relatie vindt.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  Vis een optie? zondag 14 januari 2007 @ 11:04:49 #45
70532 loveli
N
pi_45337012
Als hun relatie uit gaat (wat als ik het zo lees op termijn heel waarschijnlijk is), hoopt ze op jou terug te vallen. Kun jij dan nog de vriendin zijn die ze heel hard nodig heeft?
crap in = crap out
  zondag 14 januari 2007 @ 11:21:24 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45337300
Dat kan ik zeker. Hoewel ik haar relatie persoonlijk afkeur, vind ik ook dat zij het zelf moet weten. Ik weet als ik eerlijk ben, ook wel hoe het is om je hoofd te verliezen, en om dan ook dingen te doen die je 'normaliter' nooit zou doen.

Aan afhaken ben ik heel zeker weten nog niet toe en ik weet zeker dat zij dat ook niet wil. Ben gisteren na de lunch met haar gaan winkelen, straks gaan we naar de film, is dus weer als vanouds. Kan niet zoveel meer doen, behalve hopen dat ze omgekeerd ook loyaal zal zijn aan mij, maar dat zit denk ik wel goed
pi_45337392
Ik kan niet wachten tot de volgende aflevering!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_45340262
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:21 schreef Aventura het volgende:
Dat kan ik zeker. Hoewel ik haar relatie persoonlijk afkeur, vind ik ook dat zij het zelf moet weten. Ik weet als ik eerlijk ben, ook wel hoe het is om je hoofd te verliezen, en om dan ook dingen te doen die je 'normaliter' nooit zou doen.
De crux zit hem in die persoonlijke afkeuring. Dat blijkt idd uit alles. Daarom kun je het ook niet hebben wat ze doet.
En je hebt nog gelijk ook, want de voorbeelden die je noemt zijn gewoon onbeleefd en zij laat haar vriendschap verwateren.

Mijn advies: Probeer niet te doen alsof alles zo is als vroeger. Dat is niet zo en hoe meer je dat probeert, hoe meer je teleurgesteld wordt.
Je kunt twee dingen doen:
- Haar direct aanspreken op dingen die niet leuk zijn. Geen waslijst zoals in de OP, want dat is allemaal gebeurd en dan krijg je alleen maar een verwijtenlijst. Maar een opmerking over dat bellen in gezelschap zeer onbeleefd is moet kunnen. Of gewoon weggaan als ze belt natuurlijk. Gewoon laten blijken dat zoiets echt te ver gaat.
- Laten verwateren. Je kunt een vriendschap niet forceren, en zoals de meeste relaties met een getrouwde man (fout!) moet ze zich wel helemaal overgeven, want als ze even helder na zou denken zou ze moeten toegeven dat ze gebruikt wordt en helemaal fout bezig is. Dus dan kan het dat je gewoon geen afspraken meer maakt omdat je geen zin meer hebt om het deksel op de neus te krijgen. Dat mag je haar ook zeggen, moet kunnen. Als ze liever bij die vent is of er mee wil bellen; prima. Maar dan hoeft ze niet mee uit.

Jouw vriendin blijft gewoon wie ze is. Je kunt de vriendschap wel kapot maken als je haar wilt veranderen. Zoals ze nu is, is óók wie ze is. Gewoon met rust laten en er voor haar zijn als ze weer bij zinnen is lijkt me geen slechte optie. Het huidig gedrag afkeuren maar niet je vriendin laten vallen dus.
pi_45420241
As always, liefde maakt blind..
Vooral in het begin.

Mijn advies, laat je niet gek maken.
Confronteer haar ermee dat jij persoonlijk niet lekker in je vel zit in de omgang tussen jullie de laatste tijd, maar doe het dusdanig dat ze het zal begrijpen en bij zichzelf ook vraagtekens zal zetten over het verdere verloop van de relatie die ze heeft en wat dat voor haar vriendschappen zal betekenen.

Kraak haar niet af en zet haar persoonlijkheid en jullie vrienschap niet op twijfel. Alom kun je haar na deze lange vriendschap niet laten vallen en zij zal door het "blind" zijn eerder dergelijke stappen kunnen ondernemen.

Naar mijn ervaring werkt het niet als je gevoelens opkropt, de waarheid komt uiteindelijk aan het licht.Zowel bij haar als bij jou. Een vriendschap heeft ook zo z'n ups and downs en problemen waar je samen uit zal moeten komen.

Zoals Mgerben zegt, verwijt haar nergens van, het duidelijk maken moet je op de manier doen dat het onbeleefd is en in jouw ogen niet goed voor jullie vriendschap. Bij deze zou ik duidelijk maken wat jij ervan vind. Kom met goede argumenten maar zeik haar relatie niet af. That's not done!

Wacht het een tijdje af en kijk of ze er vanzelf veranderd, dit zal nog wel gebeuren, maar mischien niet snel genoeg of niet genoeg, dus zonder resultaat.

Bouw het "commentaar" dan langzaam op en bek haar niet direct af. Doe alles in kleine stapjes.
Beter een langzaam goed einde, dan een snel maar kapot einde met dezelfde doelstelling.
When you have a lifestyle to maintain, health is a secondary consideration.
  woensdag 17 januari 2007 @ 07:37:46 #50
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_45427679
Bel z'n vrouw.. Heb je binnen no-time je vriendin weer terug...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')