quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:50 schreef L3IPO het volgende:
Hoe cru en cliche het ook mag klinken: Face it, that's life.
I second that. Het lijkt me sterk dat ze helemaal niets door heeft, maar misschien ziet ze de ernst van de situatie niet in en realiseert ze zich niet hoe moeilijk dit voor jou is. Maak er desnoods een brief van, waarin je alles op een rijtje kunt zetten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:49 schreef Copycat het volgende:
Open deur misschien, maar heb je haar al verteld dat je hier zo gruwelijk van baalt?
Mensen met roze brillen op combineren dat vaak met een kokervisie die alleen op die ene persoon gericht staat.
Zoiets is niet te snappen en ik denk dat ze voor die tijd het zelfde gezegt zou hebben of het zelfde had geoordeelt..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:00 schreef Aventura het volgende:
That's life is te kort door de bocht hoor, als je al 24 jaar bevriend bent.
Ik pas ervoor om gedegradeerd te worden tot lunchafspraak, of iemand met wie je op zondagmiddag naar de film gaat. En zoals Copycat al zei, vooral dat eromheen draaien pik ik niet. Zeg dan eerlijk dat je de hele avond wil neuken, om het maar even grof te zeggen. Ik vind het gewoon bizar om te zien hoe een intelligent en zelfstandig iemand haar leven zo om een persoon heen kan laten draaien, terwijl ze vroeger helemaal niet zo was. Ik heb ook wel eens een vriend, maar dan zorg ik er wel voor dat hij niet het centrum van het universum is. Ik ga vandaag afwachten of ze belt, ze wilde immers lunchen. En dan ga ik haar wel vertellen over mijn problemen hiermee. Ik ben nog nooit echt boos op haar geweest en we hebben nog nooit ruzie gehad, misschien lucht het wel op.
Daar kan jij wel voor passen, maar als zij niet anders wil, wat voor inbreng heb jij daarin dan? Het gebeurd zoooo vaak dat iemand zijn vriendenkring verliest doordat hij/zij teveel energie in zijn/haar relatie steekt, en daar vervolgens alles, zelfs liegen tegen je "beste" vrienden, voor over hebt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:00 schreef Aventura het volgende:
Ik pas ervoor om gedegradeerd te worden tot lunchafspraak, of iemand met wie je op zondagmiddag naar de film gaat.
Er wordt ook niet gezegt dat die vriendin niet veel tijd in een relatie mag steken, maar tijdens een lunch afspraak ga je niet 30 minuten zitten bellen. En, tijd en energie steken in een relatie die eigenlijk toch geen toekomst heeft, heeft ook niet veel nut, hij is getrouwt, heeft twee kinderen, zij is zijn minares, denk je nou echt dat hij zijn vrouw dumpt voor haar? Dacht het niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:29 schreef L3IPO het volgende:
Het gebeurd zoooo vaak dat iemand zijn vriendenkring verliest doordat hij/zij teveel energie in zijn/haar relatie steekt, en daar vervolgens alles, zelfs liegen tegen je "beste" vrienden, voor over hebt.
Buitenaf is dat natuurlijk erg makkelijk gezegd. Binnen een dergelijke relatie spelen natuurlijk emoties mee die heel wat sterker zijn dan rationele prietpraat.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:35 schreef daeri het volgende:
[..]
Er wordt ook niet gezegt dat die vriendin niet veel tijd in een relatie mag steken, maar tijdens een lunch afspraak ga je niet 30 minuten zitten bellen. En, tijd en energie steken in een relatie die eigenlijk toch geen toekomst heeft, heeft ook niet veel nut, hij is getrouwt, heeft twee kinderen, zij is zijn minares, denk je nou echt dat hij zijn vrouw dumpt voor haar? Dacht het niet.
Nogmaals, jij bekijkt het te rationeel.quote:Nogmaals, 30 minuten bellen tijdens een lunchafspraak is voor mij echt een blijk van desinteresse, natuurlijk kan je gebelt worden tijdens een afspraak, maar dan handel je het telefoontje netjes in een paar minuten af. Je vrienden mogen niet ten koste gaan van je relatie, aangezien ze ook verwacht dat jullie ook weer klaar staan voor haar zodra het uit gaat, zo werkt het niet helemaal.
ik bekijk het uit mijn oogpunt en geef mijn mening en ervaring erop. Als dat je niet bevalt moet je ook niet op me reageren.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:37 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Buitenaf is dat natuurlijk erg makkelijk gezegd. Binnen een dergelijke relatie spelen natuurlijk emoties mee die heel wat sterker zijn dan rationele prietpraat.
[..]
Nogmaals, jij bekijkt het te rationeel.
Als iemand 30 minuten gaat bellen tijdens een luchafspraak met mij wordt ik toch echt rationeel, irrationeel en relationeel pissig hoor!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:37 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Buitenaf is dat natuurlijk erg makkelijk gezegd. Binnen een dergelijke relatie spelen natuurlijk emoties mee die heel wat sterker zijn dan rationele prietpraat.
[..]
Nogmaals, jij bekijkt het te rationeel.
Gefeliciteerd, je bent menselijkquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:51 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Als iemand 30 minuten gaat bellen tijdens een luchafspraak met mij wordt ik toch echt rationeel, irrationeel en relationeel pissig hoor!
Ik denk dat ze het over het algemeen in zulke gevallen niet door hebben. Of dat echter een goed excuus is, is een tweede. Van een puberverliefdheid kan ik het me voorstellen, maar op een gegeven moment zou iemand toch zo ver moeten zijn dat ze zich niet 100% focussen op één persoon.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:09 schreef Alicey het volgende:
Misschien heeft ze niet in de gaten hoe jij haar gedrag ervaart. Laat even weten hoe het vandaag liep..
Die vind ik mooi gevonden, helemaal waar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:02 schreef Copycat het volgende:
vriendschap is niet alleen ja en amen, maar soms ook nee en godverdomme.
Precies, daar zouden ze een spreekwoord van moeten makenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:20 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Die vind ik mooi gevonden, helemaal waar.
Scherp. Het complexe kwaad dat uitloopt in iets goeds.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:02 schreef Copycat het volgende:
Ik denk zeker dat het oplucht. vriendschap is niet alleen ja en amen, maar soms ook nee en godverdomme.
Succes en smakelijk.
Ik denk dat jij misschien een inlevings probleem hebtquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:55 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik snap niet helemaal wat het probleem is. Je vriendin zegt af vanwege die vent, dat is inderdaad niet leuk. Het jokken is ook niet bepaald netjes. Maar om zo ontzettend boos te worden snap ik niet helemaal. Je komt nu over alsof je morgen tijdens de lunch als apperatief ( hoe schrijf je dat????) haar ogen gaat uitkrabben en verorberen met een honing-mosterd saus.
Ben je meer bang voor haar gemoedsrust of is het een vorm van eenzaamheid?
Ik denk dat je mij niet kentquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:04 schreef daeri het volgende:
[..]
Ik denk dat jij misschien een inlevings probleem hebt![]()
Ze zegt toch niet gelijk dat het oorlog is? En het is al een tijdje bezig, ze vraagt om advies..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:07 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij niet kent![]()
Dat iemand "verdwijnt" na het krijgen van een pseudo-relatie is erg vervelend. Vooral als het je beste vriend(in) is. Maar waarom niet eerst zeggen wat je er van vindt ipv je meteen in te graven voor de oorlog?
Idd,alleen is er een grote kans dat het niks uithaalt.Liefde maakt blind en het kan zijn dat dat volgens haar helemaal niet waar is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:14 schreef Lucille het volgende:
Gewoon keihard de waarheid vertellen, misschien dat ze dan doorheeft dat haar gedrag niet juist is en dat het een enorm effect heeft op je vriendschap.
Maar dat zijn mijn emoties die meespelen. Zij is mijn beste vriendin en ik hou van haar, en dat zij zo verandert door (in mijn ogen) sukkel die dat niet waard is, dat doet gewoon pijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:07 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij niet kent![]()
Dat iemand "verdwijnt" na het krijgen van een pseudo-relatie is erg vervelend. Vooral als het je beste vriend(in) is. Maar waarom niet eerst zeggen wat je er van vindt ipv je meteen in te graven voor de oorlog?
zij is jou niet, Aventura, dus dat is geen argument.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:00 schreef Aventura het volgende:
Ik pas ervoor om gedegradeerd te worden tot lunchafspraak, of iemand met wie je op zondagmiddag naar de film gaat. En zoals Copycat al zei, vooral dat eromheen draaien pik ik niet. Zeg dan eerlijk dat je de hele avond wil neuken, om het maar even grof te zeggen. Ik vind het gewoon bizar om te zien hoe een intelligent en zelfstandig iemand haar leven zo om een persoon heen kan laten draaien, terwijl ze vroeger helemaal niet zo was. Ik heb ook wel eens een vriend, maar dan zorg ik er wel voor dat hij niet het centrum van het universum is. Ik ga vandaag afwachten of ze belt, ze wilde immers lunchen. En dan ga ik haar wel vertellen over mijn problemen hiermee. Ik ben nog nooit echt boos op haar geweest en we hebben nog nooit ruzie gehad, misschien lucht het wel op.
Toch goed dat je er nog met haar over gepraat hebt danquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:48 schreef Aventura het volgende:
Het was dus niet correct van mij om meteen van het slechtste uit te gaan, maar eerdere ervaringen gecombineerd met een gevoel van verdriet en afwijzing, maakten me zo wantrouwig en fel eerder vandaag.
Vind dat uit haar reactie blijkt dat zij nog niet over "het" probleem heeft gesproken, meer dat ze overtuigt is van de echtheid van de smoes gister...quote:Op zondag 14 januari 2007 03:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Toch goed dat je er nog met haar over gepraat hebt danWantrouwen en (onterechte) aannames zijn de grootste veroorzakers van breuken in vriendschappen en relaties.
De crux zit hem in die persoonlijke afkeuring. Dat blijkt idd uit alles. Daarom kun je het ook niet hebben wat ze doet.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:21 schreef Aventura het volgende:
Dat kan ik zeker. Hoewel ik haar relatie persoonlijk afkeur, vind ik ook dat zij het zelf moet weten. Ik weet als ik eerlijk ben, ook wel hoe het is om je hoofd te verliezen, en om dan ook dingen te doen die je 'normaliter' nooit zou doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |