Ik zie mezelf. God daarentegen heb ik nog nooit gezien. Slotje.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Geloven de mensen die niet geloven wel in zichzelf ?
Ik bedoel. Zijn de mensen die niet geloven wel zeker van hun eigen bestaan? Of houden ze geen rekening met het feit dat een bestaan zelfs twijfelachtig kan zijn?
In hoeverre zijn de mensen die niet geloven zeker van hun eigen bestaan dus
Zomaar een vraag tussendoor.
Geloven jullie wel in het bestaan als mens zijnde of geloven jullie daar ook niet in?
Waar geloven jullie in dan?
Is het zeker dat je als mens zijnde een bestaan hebt, of is dat ook onzeker?
Heb je mij over God horen praten hier?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik zie mezelf. God daarentegen heb ik nog nooit gezien. Slotje.
Zolang ik maar denk dat ik kan lopen vind ik het prima.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar wat kun je dan allemaal
Lopen, rennen, maar is het wel echt zo?
Denk je niet alleen dat je het doet? Is het niet alleen de gedachte?
Het gaat hier wel om God. Je geeft namelijk de hypothese dat als God niet zou bestaan, mensen niet zouden weten dat ze bestaan, zoiets. Dus God is hier wel een redelijk grote gemene deler.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat hier niet om God
Het gaat om de echtheid van het bestaan. God geloof ik zelf ook niet zo 1,2,3 in.
Mij gaat het om de illusie.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zolang ik maar denk dat ik kan lopen vind ik het prima.
De vraag is hier, bestaan wij wel zoals we denken te bestaan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:52 schreef arneaux het volgende:
[..]
Het gaat hier wel om God. Je geeft namelijk de hypothese dat als God niet zou bestaan, mensen niet zouden weten dat ze bestaan, zoiets. Dus God is hier wel een redelijk grote gemene deler.
TT is nogal misleidend dan. Heb je toevallig net the matrix gekeken?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:50 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb je mij over God horen praten hier?
Ik heb het over gedachtes dus. Of het misschien alleen de gedachte is.
Wat is jouw defnitie van bestaan?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
De vraag is hier, bestaan wij wel zoals we denken te bestaan.
God is even een tweede zaak of kwestie.
Maar goed
Ik moet even knijpen in mijn arm, kijken of ik pijn voel.
Dat dus....quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik had de gedachte voor ogen over geloven in verschijningen en nog meer, dingen zien die anderen niet zien, en dan de link naar je eigen spiegelbeeld.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
TT is nogal misleidend dan. Heb je toevallig net the matrix gekeken?![]()
Bestaan is de bevestiging krijgen dat ik besta en leef.quote:
Dus een pijnprikkel bevestigd voor jou je bestaan? En dromen dan? Die maak je ook mee, maar zijn niet echt en dus besta je niet in die droom. Dus zintuigelijke waarnemingen kun je al weglaten.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Bestaan is de bevestiging krijgen dat ik besta en leef.
Bestaan is bevestiging dat ik leef.
En dat krijg ik als ik in mijn arm knijp. Nu even dus. Als ik niet in mijn arm knijp dan zou ik best kunnen concluderen dat ik niet besta als ik geen pijn voel.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Die 2 reacties weerspiegelen mijn geloof.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:49 schreef Lucille het volgende:
Ik geloof niet in God, maar wel in mezelf. Dat laatste is namelijk gebaseerd op feiten omdat ik al bewezen heb bepaalde dingen te kunnen. Daar zit dus het verschil in.
Dromen is een twijfel-geval vaker, als ik droom dan moet ik 100 keer nadenken of het een droom was of niet. Pas bij pijn-prikkels zeg ik van....ik leef.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:58 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dus een pijnprikkel bevestigd voor jou je bestaan? En dromen dan? Die maak je ook mee, maar zijn niet echt en dus besta je niet in die droom. Dus zintuigelijke waarnemingen kun je al weglaten.
Met andere woorden; je krast waardoor je bewijs krijgt dat je gevoel hebt en je dus bestaat. Is dat niet 1 of andere psychische aandoening? Ik weet het niet hoor, het is psychologie van de koude grond.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:01 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dromen is een twijfel-geval vaker, als ik droom dan moet ik 100 keer nadenken of het een droom was of niet. Pas bij pijn-prikkels zeg ik van....ik leef.
Als ik droom dan kan ik 10000 keer hetzelfde dromen en nog steeds twijfelen aan de echtheid van die droom.
Het gaat niet om het waarnemen via de ogen en denken hier, het gaat om pijn.
En dan niet omdat ik mezelf doe bekrassen dus. Als ik niet voel dat ik leef, dan kan het van alles zijn. Spierpijn is een teken van leven en hoofdpijn ook. Zonder pijn kan het van alles zijn
En dan zeg ik dus ook dat geen pijn fijn is, maar het is twijfel zonder pijn.
Ik heb zelden pijn, en dan is het de waarneming die telt. En vaak is een waarneming bij mij soft.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:02 schreef arneaux het volgende:
[..]
Met andere woorden; je krast waardoor je bewijs krijgt dat je gevoel hebt en je dus bestaat. Is dat niet 1 of andere psychische aandoening? Ik weet het niet hoor, het is psychologie van de koude grond.
Moet jij vooral zeggen...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Moet je niet eerst beide voeten van de grond krijgen voordat je in deze forum kunt meepraten?
Dit betekent gewoon dat je te ver in je eigen wereldje zit, en de realiteit niet meer kan onderscheiden van je droomwereld, naar de huisarts jij! Je hoort en ziet dingen die je wilt horen, en dat is misschien het enige waar jij in gelooft, zo komt het in ieder geval over als ik weer die zweef verhalen van je lees, lijkt me een leeg bestaan.quote:Dromen is een twijfel-geval vaker, als ik droom dan moet ik 100 keer nadenken of het een droom was of niet. Pas bij pijn-prikkels zeg ik van....ik leef.
Als ik droom dan kan ik 10000 keer hetzelfde dromen en nog steeds twijfelen aan de echtheid van die droom.
ik blijf nog ff hoorquote:
Met beide benen op de grond kom je ook geen stap verder, maar weet wel waar je naar zoekt als je je voeten gaat optillen. Je beschrijft pijn als enige ervaring voor jou om te weten dat je leeft.quote:Moet je niet eerst beide voeten van de grond krijgen voordat je in deze forum kunt meepraten?
Aha.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:18 schreef Fabeltjeskrant2001 het volgende:
Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Wie zegt dat rood is zoals ik het zie? Wie zegt dat jij rood hetzelfde ziet als ik? Wie zegt dat ik dit nu zit te tikken en dat dit geen herrinnering is van een ver verleden? Werkelijkheid is een illusie. Je eigen illusie. Werkelijkheid is niet wat je ziet of hoort, werkelijkheid is wat JIJ er van maakt.
Mensen zonder religie of enig andere vorm van geloof die wel in zichzelf geloven zijn humanisten. En waarom zou het onzeker zijn dat wij een bestaan hebben? "I think so I live"quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Geloven de mensen die niet geloven wel in zichzelf ?
Ik bedoel. Zijn de mensen die niet geloven wel zeker van hun eigen bestaan? Of houden ze geen rekening met het feit dat een bestaan zelfs twijfelachtig kan zijn?
In hoeverre zijn de mensen die niet geloven zeker van hun eigen bestaan dus
Zomaar een vraag tussendoor.
Geloven jullie wel in het bestaan als mens zijnde of geloven jullie daar ook niet in?
Waar geloven jullie in dan?
Is het zeker dat je als mens zijnde een bestaan hebt, of is dat ook onzeker?
Is een bestaan wel zeker dus
Is het wel zeker dat je leeft
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha.
Dus dat meisje dat van de week verkracht is (dat is in jouw werkelijkheid gebeurt, kijk maar, het staat in de krant in jouw werkelijkheid !) heeft dat te danken aan jou ?
Het is jouw illusie toch ? Die werkelijkheid is wat jij er van hebt gemaakt ?
Lekker dan, dankzij jou worden er mensen vermoord, verkracht, oorlogen gevoerd etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |