Prettige avond
![]()
25-30 sigaretten is ook niet mis, ik rookte 40 meestal. 30 of 40. Zo'n groot verschil is dat niet. Rookte je vaste of shag?
Ik zoek een manier om te relaxen dus, om te kalmeren. Zodra ik een manier vind om te kalmeren die beter aanslaat dan sigaretten dan zal ik morgen weer stoppen zodra ik een mooie manier vind om te kalmeren. Mij gaat het om de kalmte die naar voren komt in het hele gebeuren.
Net even een sigaret gerookt en ik werd er niet kalm van, vanzelf vind ik dan die sigaret de moeite niet waard. Zodra ik rook en nog steeds gespannen ben dan vind ik het geen toegevoegde waarde. Die eerste sigaret zorgde voor diepe ontspanning dus vanzelf vond ik het een prettige ervaring.
Vanaf mijn geboorte loop ik met spanningen rond als het ware, als kind was ik al overspannen en dat is geen manier om prettig door het leven te gaan. Ik ben dus ook begonnen met roken om meer ontspannen te worden. Dat is de reden van beginnen geweest, minder gespannen zijn.
Net gerookt en het was geen fijne ervaring, dat ik nu 1 pakje heb liggen wilt niet zeggen dat ik weer 6 jaar ga roken, wie weet vind ik morgen wel een manier om tot diepe ontspanning te komen zonder verstikking en dan ben ik dus de eerste die de sigaretten weer weg legt, alleen zal ik niet alles in de prullenbak gooien maar gewoon laten liggen in huis voor op momenten dat ik wel even een sigaret nodig heb.
In mijn leven lijkt het vaak te gaan om overspannenheid, het is niet zo extreem dat ik niet meer kan genieten van het leven want vaak genoeg is het ook zo dat ik ontspannen ben maar de spanningen keren toch wel iedere dag terug op bepaalde momenten. Sowieso in 1 maand of 1 jaar gezien komen spanningen terug. En dan is 10 minuten spanning zo dat het lijkt alsof je altijd gespannen bent.
Het gaat mij in het leven om rust en ontspanning, dat is de belangrijkste behoefte die ik in mijn leven heb. Ik wil rust in mijn bestaan en ik wil geen spanning en nog meer.
Die spanning is een soort van paniek dat ik in een gat val, alsof ik in een put val. En dat kan op ieder moment naar voren komen, dan lijk ik even de controle en de houvast te verliezen, en dan is het ook weer zo dat teveel controle en houvast ook weer tot spanning leidt.
Kortom: De balans en de middenweg of misschien wel yingyang.
Het is hier constant wikken en wegen, een teveel gevoel van dat en een te weinig gevoel van dit.
Die manier naar balans vinden ben ik in principe altijd mee bezig zodra de balans niet aanwezig is, vandaag gekozen om even sigaretten te halen, maar die laatste sigaret die voegde in principe niets toe behalve rook in de longen. En dan vind ik zo'n laatste sigaret nogmaals de moeite van het roken niet waard.
Dan ga ik naar buiten om tot ontspanning te komen en dan is buiten met sigaret zelfs een periode van spanning.
Kalmeringstabletten had ik het dan wel over maar ook dat doe ik liever niet. Pillen slikken vind ik ook geen uitweg in het leven. Ik kan Xanax aanvragen maar dat middel is misschien nog wel schadelijker dan roken.
Dus wat is dan het beste? Gebalanceerd eten en niet teveel koffie. Matigen in alles. Sportief zijn? Afwisseling? Doseren en wegen? Mediteren?
Over spanningen en de manier waarop je overkomt en eruit ziet. Vaak zeggen mensen dat ik zo rustig overkom en zo'n rustige stem heb. Van buiten zie je het vaak niet aan een persoon. Iemand kan overkomen alsof iemand de rust zelver is, en van binnen kan zo iemand constant onder hoge spanning staan.
Schijn kan bedriegen dus. Ik zie er rustig uit maar dat komt omdat de spanning van binnen erin blijft zitten en rondjes draait.
Als ik op zoek ben naar een doel in mijn leven dan zal ik me dus moeten richten op vinden van ontspanning en balans. De gedachtes richting een lager peil brengen ook. Rustiger denken. Niet te snel denken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 14-01-2007 23:51:41 ]