abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2007 @ 23:15:49 #239
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45359365
ik rookte 25-30 per dag. ach ja..er komt vast nog wel een tijd dat je het nog een keer kan proberen..wel jammer dv..he ik ben heel ff weg een legging doen voor iemand..dus spreek je later vast nog wel..groetjes he
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zondag 14 januari 2007 @ 23:26:28 #240
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45359667
Prettige avond

25-30 sigaretten is ook niet mis, ik rookte 40 meestal. 30 of 40. Zo'n groot verschil is dat niet. Rookte je vaste of shag?

Ik zoek een manier om te relaxen dus, om te kalmeren. Zodra ik een manier vind om te kalmeren die beter aanslaat dan sigaretten dan zal ik morgen weer stoppen zodra ik een mooie manier vind om te kalmeren. Mij gaat het om de kalmte die naar voren komt in het hele gebeuren.

Net even een sigaret gerookt en ik werd er niet kalm van, vanzelf vind ik dan die sigaret de moeite niet waard. Zodra ik rook en nog steeds gespannen ben dan vind ik het geen toegevoegde waarde. Die eerste sigaret zorgde voor diepe ontspanning dus vanzelf vond ik het een prettige ervaring.

Vanaf mijn geboorte loop ik met spanningen rond als het ware, als kind was ik al overspannen en dat is geen manier om prettig door het leven te gaan. Ik ben dus ook begonnen met roken om meer ontspannen te worden. Dat is de reden van beginnen geweest, minder gespannen zijn.

Net gerookt en het was geen fijne ervaring, dat ik nu 1 pakje heb liggen wilt niet zeggen dat ik weer 6 jaar ga roken, wie weet vind ik morgen wel een manier om tot diepe ontspanning te komen zonder verstikking en dan ben ik dus de eerste die de sigaretten weer weg legt, alleen zal ik niet alles in de prullenbak gooien maar gewoon laten liggen in huis voor op momenten dat ik wel even een sigaret nodig heb.

In mijn leven lijkt het vaak te gaan om overspannenheid, het is niet zo extreem dat ik niet meer kan genieten van het leven want vaak genoeg is het ook zo dat ik ontspannen ben maar de spanningen keren toch wel iedere dag terug op bepaalde momenten. Sowieso in 1 maand of 1 jaar gezien komen spanningen terug. En dan is 10 minuten spanning zo dat het lijkt alsof je altijd gespannen bent.

Het gaat mij in het leven om rust en ontspanning, dat is de belangrijkste behoefte die ik in mijn leven heb. Ik wil rust in mijn bestaan en ik wil geen spanning en nog meer.

Die spanning is een soort van paniek dat ik in een gat val, alsof ik in een put val. En dat kan op ieder moment naar voren komen, dan lijk ik even de controle en de houvast te verliezen, en dan is het ook weer zo dat teveel controle en houvast ook weer tot spanning leidt.

Kortom: De balans en de middenweg of misschien wel yingyang.

Het is hier constant wikken en wegen, een teveel gevoel van dat en een te weinig gevoel van dit.

Die manier naar balans vinden ben ik in principe altijd mee bezig zodra de balans niet aanwezig is, vandaag gekozen om even sigaretten te halen, maar die laatste sigaret die voegde in principe niets toe behalve rook in de longen. En dan vind ik zo'n laatste sigaret nogmaals de moeite van het roken niet waard.

Dan ga ik naar buiten om tot ontspanning te komen en dan is buiten met sigaret zelfs een periode van spanning.

Kalmeringstabletten had ik het dan wel over maar ook dat doe ik liever niet. Pillen slikken vind ik ook geen uitweg in het leven. Ik kan Xanax aanvragen maar dat middel is misschien nog wel schadelijker dan roken.

Dus wat is dan het beste? Gebalanceerd eten en niet teveel koffie. Matigen in alles. Sportief zijn? Afwisseling? Doseren en wegen? Mediteren?

Over spanningen en de manier waarop je overkomt en eruit ziet. Vaak zeggen mensen dat ik zo rustig overkom en zo'n rustige stem heb. Van buiten zie je het vaak niet aan een persoon. Iemand kan overkomen alsof iemand de rust zelver is, en van binnen kan zo iemand constant onder hoge spanning staan.

Schijn kan bedriegen dus. Ik zie er rustig uit maar dat komt omdat de spanning van binnen erin blijft zitten en rondjes draait.

Als ik op zoek ben naar een doel in mijn leven dan zal ik me dus moeten richten op vinden van ontspanning en balans. De gedachtes richting een lager peil brengen ook. Rustiger denken. Niet te snel denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 14-01-2007 23:51:41 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:34:06 #241
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45359909
Kan zijn dat ik morgen weer stop met roken dus

Ik ga morgen even naar een reform zaakje en zoeken naar middelen om te komen tot rust op natuurlijke basis en als ik dan een middel vind dat mij rust biedt nog meer dan een sigaret dan zal ik de sigaretten weer links laten liggen.

Ik wil stoppen op een relaxte manier en zeker niet geforceerd mezelf verplichtingen opleggen. Ik kan wel geforceerd zeggen dat ik weiger sigaretten te roken en dat het roken een taboe is maar is dat wel een juiste benadering van het stoppen? Is het ook wel nodig dat je meteen van het roken een taboe maakt? Kun je niet beter af en toe een opsteken en dan met mate roken en tijdens het roken met mate zoeken naar een oplossing van het rook-probleem?

Wie weet 1 pakje na 13 dagen, daarna zoeken naar een vervanging en dan weer zonder.

Ik merk nu dat ik weer een rokershoestje krijg, en dat wil ik dus niet.

Ik wil rust.

Dus wie weet is dit nog steeds stoppen wat ik nu doe, even merken dat ik weer moet hoesten en nog meer beseffen dat het me niet goed doet en dat het niet zorgt voor ultieme rust. Zodat ik een nog groter besef krijg dat roken niet alles is zodat de behoefte minder gaat zijn.

En dan actiever zoeken naar rust buiten de sigaret.

Kan het misschien zijn dat ik nog steeds gestopt ben ondanks dat ik een pakje heb liggen waar ik af en toe uit rook?

Zoals Mirage het sjoemelen noemt? Af en toe een opsteken maar zeker niet roken als voorheen?

Ik zie mezelf nog als gestopt nu Ik heb dan wel gerookt, maar ik ben nog steeds gestopt omdat ik niet achter het roken sta en omdat ik bewust ben van de schadelijke gevolgen bij iedere sigaret. Ik ben bij het opsteken bewust ervan dat het niet in orde is.

En nu kriebel in de keel Dat is dus een consequentie van het roken en dat maakt eens zo duidelijk dat ik geen roker in hart en nieren ben.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:42:29 #242
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45360148
Over spanningen even, als ik zo schrijf over een weg zoeken in mijn leven en ik denk dat ik goed bezig ben en het voelt goed aan de weg die ik vind en bewandel dan krijg ik dus weer een vorm van rust over me heen. Wie weet heeft de mate van rust ervaren hier wel te maken met de mate van het levenspad bewandelen.

Als ik altijd mijn levenspad op de juiste manier bewandel en ik verdwaal niet en loop niet over de lijnen van het pad en de grenzen van het pad, dan zal ik die rust vanzelf ervaren, zoals ik dat ook vaak genoeg ervaar. Tijden dacht ik dat verdwalen nuttig kan zijn in het leven maar volgens mij is dat alleen maar zonde van de tijd en zonder verdwalen kan het ook een uitdaging zijn om op een recht pad eens tot een ander besef of idee te komen of andere kijk op het leven. Helder blijven ook wel. Helder blijven heeft ook te maken met rust ervaren hier, op momenten dat ik helder ben zal ik dus ook niet snel onrustig zijn omdat het dan hermetisch is afgesloten voor spanningen van buitenaf, spanningen van buitenaf krijg ik binnen van buiten mijn hoofd ook, het is extern vaker als ik gespannen ben en als ik dan via het schrijven weer helder wordt dan gaan de spanningen van buitenaf weer weg omdat ze niet binnen kunnen komen, dan is het als een fire-wall een beetje en dan kan een bericht als deze en de vorige ertoe bijdragen dat ik die helderheid naar voren haal.

Zoals mijn topic van pas geleden hier, wat je denkt ga je zien of voelen. Hoe je denkt bepaald je gevoel en hoe je in het leven staat bepaald de mate van geluk. Is er een lek in je leven waardoor spanningen naar binnen sluipen, dan kun je zo'n lek dicht maken door even op een bepaalde manier ermee om te gaan en door het probleem te analyseren ook wel. In mijn geval door het schrijven en denken, en dan kan ik dat op fok! opschrijven of thuis op papier buiten, ik doe het dan liever hier om de ervaring te delen met de hoop dat iemand anders er ook wat aan heeft. Informatie delen vind ik dus een krachtig iets. Al heeft maar 1 iemand er wat aan als gebruiker of gast hier En hier is het een soort proces dat ik meemaak, de ene keer zit ik hier in een dal op fok!, de andere keer zit ik in een hoogte punt en dan weer ben ik vaag en verdwaald, het is hier een constante manier van aantekeningen maken, een dagboek ook maar ook persoonlijke notities die ik deel met mensen hier.

Ik weet van mezelf dat ik een bepaald levenspad heb dat al uitgestippeld is en ik denk dus ook dat zowat ieder mens zo'n pad heeft tot het einde van zijn leven, waar dat pad heen gaat leiden heb je natuurlijk zelf in de hand een beetje maar het is toch ook zeker volgen van het pad zodra je het pad gevonden hebt, ergens ligt een bestemming klaar of einddoel en dat is niet makkelijk om te vinden en ieder mens heeft vaker moeite tot makkelijk bewandelen, niemand krijgt het in de schoot geworpen anders zou het hele bestaan te makkelijk zijn misschien wel. Het is dan een kwestie om dat pad weten te bewandelen zonder verdwalen. Zekerheid in het bestaan dus ook. Een zekere mate van houvast zonder grote gaten en dalen waar je overheen moet springen zonder dat je het redt met springen.

Dan zie ik dat pad als een pad met vele bergen en kuilen, de ene keer moet je 90 graden klimmen met veel weerstand, en de andere keer kom je een diepe kuil tegen waar je overheen moet springen, en als je dan niet uitkijkt dan worden die kuilen zo breed en diep dat je er in kunt vallen. Zo ervaar ik dat ook tijdens momenten van onrust en paniek, dan lijkt het wel dat ik val in een bodemloze put en dan moet ik gaan zoeken tijdens het vallen om weer op het pad terecht te komen.

Maar goed, knowing the path. It's not about walking the path but it's about knowing the path. Welke film is dat?

Je hebt het pad bewandelen maar voordat je het pad kunt bewandelen zul je toch eerst moeten weten waar het pad ligt. Ga je zomaar je pad bewandelen dan zit je zo weer in het oerwoud omdat je van het pad afloopt en dan val je weer in kuilen en dan kom je weer de mount everest tegen die je moet beklimmen terwijl het onnodig veel energie en tijd kost.

Helderheid En dan spring ik nu even niet in de lucht van blijdschap, toch vermeld ik er even bij dat ik helder wordt omdat ik even juist weet in te schatten waar het om draait hier. Het juiste besef van de problematiek zorgt ervoor dat een deel van het probleem vanzelf oplost.

En of ik ooit mijn problematiek ooit helemaal zal weten de kop in te drukken? 95 procent misschien, zoals vaak het geval is zal er na een oplossing van een probleem, altijd een nieuw probleem naar voren komen. Alsof problemen een doel hebben dus ook. Je wordt er wijzer van en je leert jezelf misschien beter kennen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 14-01-2007 23:50:58 ]
  zondag 14 januari 2007 @ 23:55:54 #243
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45360577
Ik zie mezelf als iemand die in een glas-paleis loopt in zijn leven ook wel. Ik beeld mezelf nu uit als iemand die in een doolhof is en die moet zoeken naar een uitweg in het doolhof. Vraag me soms af of meer mensen dat hebben. Dat je leven in het teken staat van zoeken naar uitwegen tot zorgeloos bestaan. En dan telt het denken ook mee dat zich kan manifesteren als doolhof. En dan kun je wel afleiding zoeken, maar zelfs tijdens activiteiten die voor afleiding zouden moeten zorgen kun je het verdwalen ervaren.

Boven het doolhof zitten is prettig, en dat zijn dan weer de momenten van helder zijn. Boven het doolhof waar het geen vallen in dieptes is en tegen doodlopende wegen oplopen die staan voor gebergtes die je moet beklimmen om weer vrij te kunnen lopen of vliegen.

Zo is het hier altijd geweest in zekere zin. Mijn leven is nooit een rechte weg geweest, en dan vraag ik me af voor wie dat wel zo is?

Wie weet is de bedoeling wel dat we moeten zoeken Dat zoeken het doel is. Net zoals je moet zoeken in games en spellen en puzzels en raadsels.

Raadselachtig bezig zijn. En dan zeker ook als het gaat om zeik aan de kop.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:56:56 #244
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45360609
Genoeg geouwehoerd weer. Even een schets gemaakt over mijn bestaan. Zomaar als reminder naar mezelf toe en omdat ik het graag deel met anderen, een soort hart luchten en doorgaan. Maar zeker ook omdat het erbij hoort. Toen ik jong was schreef ik ook al op een tekstverwerker, dus dat schrijven wat ik doe is zeker niet pas begonnen sinds internet aanwezig is.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:58:29 #245
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45360654
Sigaret nu

Even kijken wat de ervaring is. Kijken of het loont, kijken of het voordelen met zich meebrengt, kijken wat de nadelen zijn. Kan tot het stop proces behoren, even goed de voordelen en nadelen op een rijtje zetten. Ik weet al dat het meer nadelen heeft als het niet zorgt voor ultieme rust. En ik weet dat roken niet nodig is zodra ik het pad juist weet te bewandelen.

Dus ik ben nog steeds een stopper Alleen nu even een stopper met sigaret die eens heel erg goed gaat opletten wat een sigaret toevoegd.

Tot later

Wie ben ik

Is er wel een ik

Soms mis ik de ik in mijn verhaal. Alsof er een wezen is die los gelaten is in de wildernis. Heb daar vaker over gelezen, dat mensen teveel in ik denken, dat je eens ik moet wegdenken. Ego-loos dus. Ik voel me nu alsof ik niet eens besta

To be or not to be.
  maandag 15 januari 2007 @ 00:35:21 #246
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45361573
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Dus wat is dan het beste? Gebalanceerd eten en niet teveel koffie. Matigen in alles. Sportief zijn? Afwisseling? Doseren en wegen? Mediteren?
denk het wel dromenvanger..

gewoon waar je een lekker "gebalanceerd" gevoel bij hebt..ook eens wat nieuws proberen.. ik weet niet.. zoveel dingen die je kunt doen

[ Bericht 2% gewijzigd door Normalneo op 15-01-2007 01:31:01 ]
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  maandag 15 januari 2007 @ 00:36:58 #247
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45361599
to see or not to c that is the question
pi_45363580
mogguh
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 15 januari 2007 @ 08:49:20 #249
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45364339
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:24 schreef Dromenvanger het volgende:

Ben ik zwak of ben ik even slim?
Niemand kan voor jou bepalen of dat zwak of slim was. Jij wil graag roken en dat heeft blijkbaar de drang om te stoppen overwonnen. Aan de ene kant is dat een zwaktebod, je geeft toe aan een verslaving. Aan de andere kant, lekker belangrijk als je af en toe rookt. Waarom doe je geen gulden middenweg zoals ik. Gewoon heel af en toe een sigaretje, gewoon ter ontspanning en voor het lekkere net als alcohol.
Alleen zal ik je wel gelijk vertellen dat het lastig is om niet door te slaan naar verslaafd worden aan roken.
Ik heb periodes gehad dat ik meer en meer begon te roken, zorgen dat je dat in de gaten krijgt en houdt en je kunt mooi een balans creeeren.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 15 januari 2007 @ 09:14:36 #250
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45364630
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Even buiten gezeten in mijn vakantie-oordje

Ik heb buiten onder het terras een oord en daar rook ik mijn sigaretje, dat is mijn vakantie-oord, daar liggen 2 mp3-spelers uitgestald om ook een muziekje erbij te nemen, daar drink ik mijn koffie en biertje en daar lees ik in de zomer boeken als het lichter is en daar schilder ik wel eens en daar maak ik wel eens aantekeningen en dat is dus mijn plekje. Iedere keer dat ik naar buiten ga om daar te zitten lijkt het alsof ik een vlucht maak naar een paradijs. Zelfs al is het in Tuinesië. Ik kan daar mijn gedachtes laten zakken en ik kom daar helemaal tot rust, ik vlucht daar weg van de stress van alledag, het is mijn prive oord, ik heb geen ver oord nodig onder de zon, buiten in mijn eigen vakantie-oord kan ik met -10 onder nul lekker genieten van de rust.

Ik zat even buiten en binnen staat dan een film op waar ze piano spelen in de film. Zou ik buiten zitten zonder sigaretje dan zou ik me storen aan de piano, maar zo stoorde ik me aan alles zonder mijn sigaret. Ik stoorde me aan de lampjes van de wasmachine die brandden terwijl de was niet draait, ik stoor me aan afwas die staat te wachten om afgewassen te worden zonder sigaret. Ik stoor me zonder sigaret aan alles, aan het minste of geringste stoor ik me zonder sigaret.

En steek ik dan een sigaret op en rook ik kalm en rustig die sigaret dan zit ik even in de zevende hemel, het stressige denken is weg, de stress verdwijnd. Er keert een rust over me heen tijdens het roken die ik alleen ervaar tijdens het roken van mijn vaste sigaret.
De rust die je ervaart kan ik me goed voorstellen, is voor mij ook een reden om af en toe te roken.
Dat van dat vakantieoord klinkt heerlijk gewoon een plekje om jezelf even rust te gunnen, ik wil ook zoiets maken in de tuin, een plekje waar je even na kunt denken. Is dat bij jou een rustige plek of hoor je allemaal herrie van buiten af? daar irriteer ik me altijd aan als ik in de tuin zit, de herrie van de stad.

Is het trouwens geen idee om waterpijp te gaan roken ofzo dat is een stuk minder schadelijk voor je maar wel het kalmerende effect
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45364692
quote:
Op maandag 15 januari 2007 08:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Niemand kan voor jou bepalen of dat zwak of slim was. Jij wil graag roken en dat heeft blijkbaar de drang om te stoppen overwonnen. Aan de ene kant is dat een zwaktebod, je geeft toe aan een verslaving. Aan de andere kant, lekker belangrijk als je af en toe rookt. Waarom doe je geen gulden middenweg zoals ik. Gewoon heel af en toe een sigaretje, gewoon ter ontspanning en voor het lekkere net als alcohol.
Alleen zal ik je wel gelijk vertellen dat het lastig is om niet door te slaan naar verslaafd worden aan roken.
Ik heb periodes gehad dat ik meer en meer begon te roken, zorgen dat je dat in de gaten krijgt en houdt en je kunt mooi een balans creeeren.

Ik zou willen dat ik dat kon. Lijkt me heerlijk.
Moet bekennen dat ik wel gesmokkeld heb maar niet echt ben begonnen met roken.
Dat ik dat ook echt niet meer ga doen.
En dat ik ook niet op ieder zwak momentje een peuk grijp.

Maar DV..... het is JOUW keus. Je hoeft aan niemand, helemaal niemand verantwoording af te leggen.
Ik kan het me helemaal voorstellen ook nog. Ik heb ook de hele tijd zin in een peuk.
Wat me helpt is me vergrijpen aan de nibbits
En mezelf bij gelegenheid toestaan om er een te roken. Vandeweek tijdens een zware legging en gister op een receptie. Was lekker. Eigenlijk lekkerder dan wanneer je de hele tijd rookt uit gewoonte.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_45364710
@ metro.. waterpijp. Heb ik ook een. Is wel een heel karwij om die aan de gan te krijgen. Gedoe met kooltjes en zo. Maar is wel zo. Heeft ook veel meer dat sociale aspect. En die tabak is ook veeel minder schadelijk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 15 januari 2007 @ 09:38:30 #253
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45364946
quote:
Op maandag 15 januari 2007 09:20 schreef nokwanda het volgende:
@ metro.. waterpijp. Heb ik ook een. Is wel een heel karwij om die aan de gan te krijgen. Gedoe met kooltjes en zo. Maar is wel zo. Heeft ook veel meer dat sociale aspect. En die tabak is ook veeel minder schadelijk.
dat gedoe is juist sfeerverhogend moet je maar denken tabak is dan inderdaad minder schadelijk.
Maarja wat jij en droom ook al zeggen, als je gewoon af en toe rookt is het nog lekker en bijzonder. als je dwangmatig rookt is het speciale er wel van af.
  maandag 15 januari 2007 @ 10:38:14 #254
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45366095
Goedemorgen!

Ik heb weer eens geen zin in werken deze week, dat heb ik wel erg vaak de laatste tijd en ik snap het niet goed, want ik heb een leuke baan en leuke collega's. Misschien ben ik gewoon een verwend lui kreng en moet ik een schop onder mijn reet hebben

@ Droom: ik las dat je bent gezwicht, nou, ik begrijp het heel goed hoor. En wat Nok zegt, je bent aan niemand verantwoording schuldig
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_45368284
mogguh allemaal (snel typen anders is het al middag)

Ik heb vandaag thuisgewerkt! ha ha wel grappig, werk meegekregen en het is mooi op tijd af, al op de mail naar de baas.

@ DV het is idd jou keus! jij hebt en bepaald zelf jou redenen om met roken te beginnen en / of stoppen

@ nok wat leuk en goed dat EW het zo leuk heeft gedaan en nu maar afwachten op de uitslag!
en ook voor jou wbt het roken, mooi toch als je het op deze manier al zoveel beter volhoudt!
ik dacht trouwens dat het zoute sticks waren

shit net niet gehaald middag allemaal!
  maandag 15 januari 2007 @ 12:58:07 #256
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45369857
middag draculettetje

Het is echt opvallend mooi weer buiten, gister scheen de zon, vandaag schijnt de zon weer en tis niet eens echt vreselijk koud. het lijkt verdorie wel lente
  maandag 15 januari 2007 @ 13:03:35 #257
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45370010
Ha Draakje Fijn dat je thuis kan werken!

@ Metro: het is hier idd ook stralend weer. Gisteren ook al
  maandag 15 januari 2007 @ 13:10:04 #258
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45370188
Wat een rust hier. Waar is iedereen?
pi_45370406
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:10 schreef Marietje_34 het volgende:
Wat een rust hier. Waar is iedereen?
werken?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45370451
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:01 schreef draculettetje het volgende:
mogguh allemaal (snel typen anders is het al middag)

Ik heb vandaag thuisgewerkt! ha ha wel grappig, werk meegekregen en het is mooi op tijd af, al op de mail naar de baas.

@ DV het is idd jou keus! jij hebt en bepaald zelf jou redenen om met roken te beginnen en / of stoppen

@ nok wat leuk en goed dat EW het zo leuk heeft gedaan en nu maar afwachten op de uitslag!
en ook voor jou wbt het roken, mooi toch als je het op deze manier al zoveel beter volhoudt!
ik dacht trouwens dat het zoute sticks waren

shit net niet gehaald middag allemaal!
Zoute sticks en nibbits. en heeel veel broodjes met lekkers. En vanochtend een heel fout ontbijt... een mac menu. Erg toch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 15 januari 2007 @ 13:21:06 #261
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45370465
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:18 schreef nokwanda het volgende:

[..]

werken?
da's geen reden Ben ook op mijn werk

Hoe is het met jou en het niet roken vandaag?
pi_45370537
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:03 schreef Marietje_34 het volgende:
Ha Draakje Fijn dat je thuis kan werken!

@ Metro: het is hier idd ook stralend weer. Gisteren ook al
was ook 1 malig, kon nergens op mn werk " veilig" zitten

ha ha nok een mac menu als in heeel menu of als een macmenu als je begrijpt wat ik bedoel?
stiekem vind ik dat ontbijt wel lekker maar heb besloten echt te moeten minderen weer
weer gezond eten! vanavond sajoer boontjes enn morgen wokken staat op het programma
pi_45370570
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:21 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

da's geen reden Ben ook op mijn werk

Hoe is het met jou en het niet roken vandaag?
Tis kut en het blijft kut. maar op mijn werk heb ik er minder last van. Vreemd omdat hier bijna iedereen rookt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45370591
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:23 schreef draculettetje het volgende:

[..]

was ook 1 malig, kon nergens op mn werk " veilig" zitten

ha ha nok een mac menu als in heeel menu of als een macmenu als je begrijpt wat ik bedoel?
stiekem vind ik dat ontbijt wel lekker maar heb besloten echt te moeten minderen weer
weer gezond eten! vanavond sajoer boontjes enn morgen wokken staat op het programma
een heel menu.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 15 januari 2007 @ 13:36:10 #265
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45370833
Goede morgen

Ik heb gedroomd de hele nacht door

Denk je dat je overdag moeite moet doen om niet te verdwalen, krijg je in je dromen te maken met een nog groter doolhof.

Net eerste sigaret gerookt en nu bewust wachten met de volgende sigaret, niet om de have klap naar buiten toe om te roken. Ik wil niet weer in het oude rook-patroon vallen van roken om te roken.

Voel me wel helder maar die dromen zitten in mijn hoofd nu. Helder in de zin dat ik geen negatieve zaken binnen krijg en niet val in een gat.

Gisteren tijdens het zappen om 00:00 's nachts kwam ik een Duitse zender tegen waar ze bezig waren met filosoferen over geluk. Dat geluk in het hoofd zit volgens heel veel mensen, en de ander zegt dat het hart ook meespeelt en een aantal beweren dat de buik ook meespeelt.

Ik denk dat het in mijn geval in het hoofd zit qua geluk en dat ik dan vanzelf ook in het hart en de buik gelukkiger ben. Als ik niet goed in het hoofd richting geluk leef dan lukt de rest ook niet.

Straks even naar de bibliotheek toe Ik ga proberen om met 10 sigaretten per dag uit te komen. En dan stop ik vanzelf weer als het moment daar is.

Voel me toch een beetje zwak nu

Eerst hoog van de toren schreeuwen over niet roken, en dan toch roken. Maar zo wissel ik dus vaker van gedachte. Ik ben geen mens die altijd strakke leefregels hanteert in het bestaan. Flexibel omgaan en ik denk dat op deze manier stoppen beter is. Ik weet nu weer hoe het voelt om te roken en ik weet dat het niet echt zo lekker is als ik dacht.

Dan is het zaak om er geen verslaving van te maken. Zoals Metro rookt dus een beetje. 1 pakje per 4 dagen van mijn part. 10 sigaretten per dag kan ook teveel zijn.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:40:13 #266
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45370936
misschien is langzaam afbouwen ook wel beter dan in een keer stoppen.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:42:43 #267
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45371005
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:25 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Tis kut en het blijft kut. maar op mijn werk heb ik er minder last van. Vreemd omdat hier bijna iedereen rookt.
Misschien omdat je geestelijk toch meer met je werk bezig bent dan het niet mogen roken
pi_45371090
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

een heel menu.
hi hi en stiekum vind ik dat wel geweldig!
en nu heb ik er ook zin in
  maandag 15 januari 2007 @ 13:58:05 #269
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45371378
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:40 schreef Metro2005 het volgende:
misschien is langzaam afbouwen ook wel beter dan in een keer stoppen.
Dat dacht ik ook al

Ben nu bezig met decrypten van de rolling stones dvd, het concert four flicks in New York. 4 Dvd's

Over dat stoppen en minderen, ik weet het niet zeker. Heb soms het gevoel dat ik iets anders moet zoeken maar dat heb ik gisteren al uitgebreid verwoord. Was er maar een machine waar je in kan gaan liggen die alles in orde brengt

Een machine die zowel je geestelijke toestand als je materiele toestand bijwerkt totdat het okey is.
pi_45371452
Ow Jammie... Mcdonalds
pi_45371462
Of eigenlijk niet maar ja
  maandag 15 januari 2007 @ 14:02:52 #272
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45371507
Ik heb al heel lang niets meer van mcdonalds gehad, wel van de friture hier in de buurt maar geen luchtige burger.

Even de dvd's op de harde schijf zetten en de muziek op de harde schijf zetten en dan ga ik even naar de bibliotheek toe Computer-boeken inleveren en dan boeken over de menselijke psyche halen.

Meteen even kijken voor nieuwe concert dvd's en muziek en dan weer terug. Ik wil een boek lezen over hoe het denken in zijn werk gaat en dan in Jip en Janneke taal zonder dat ze moeilijke woorden gebruiken. Ik heb dus echt een hekel aan moeilijke woorden. Zelf heb ik vaker de neiging om moeilijke woorden te gebruiken en dan doe ik altijd dat moeilijke woord weghalen en maak ik er een zin van die even anders verloopt.

Moeilijke woorden

Keep it easy

Ik zoek een boek die mijn horizon verbreed dus, een boek die aanvult op mijn huidige manier van benaderen, een boek die dieper spit dan dat ik tot nu toe gedaan heb. Ben toe aan nieuwe inzichten en dan is het wel eens prettig om een boek erbij te nemen. Kijken of er ergens een boek ligt dus die dieper gaat dan de oppervlakte. In een bibliotheek vol met boeken moet toch zeker 1 boek erbij liggen waar ik kan gaan verdrinken?

[ Bericht 37% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-01-2007 14:09:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')