Even met de deur in huis vallen en biechten op de fok! biechtstoel.
Ik heb gerookt. Noem me zwak, noem me loser maar ik wil niet agressief doen tegen mensen omdat ik opgefokt wordt van ieder klein iets. Ik ben marlboro gaan halen bij mijn grootmoeder die op de hoek woont en die altijd een pakje in huis heeft en heb daar genoten van een sigaret en ook een biertje gedronken. 13 dagen gestopt en nu dus weer begonnen. Ik ga niet liegen omdat ik nooit lieg, vandaar zeg ik het meteen op het moment van online komen.
13 dagen gestopt en dus weer begonnen, alleen zal ik nu proberen te matigen en niet de ene na de andere opsteken, proberen uit te komen met 1 pakje per dag.
Volgende keer stoppen ga ik via de dokter doen, ooit op de verjaardag van een neef van mij kreeg ik een merknaam door van een medicijn dat alleen op recept te krijgen is.
Ik heb voor mezelf bewezen 13 dagen zonder te kunnen dus het is mogelijk, maar ik wil niet mezelf onnodig moeilijk maken en het risico lopen dat ik ruzie krijg met mensen om het minste of geringste. Sowieso omdat ik vorige maand gestopt ben met anti depressiva wat ook al een hele stap is en een drastische verandering.
Dromenvanger rookt dus weer en dan ben ik even zo eerlijk om het te zeggen, ik ga niet zeggen dat ik nog steeds gestopt ben want dan kan ik niet vrij fokken. Al is het internet, ik wil eerlijk blijven. Daarbij schaam ik me niet eens, het was nodig om ruzie te voorkomen anders krijg ik ruzie met mensen op straat en overal krijg ik dan ruzie. En dan sla ik straks ook mijn arm in het gips zoals Mirage, dat risico zit er dus in zodra ik me storen ga.
Ik ben dus blij dat ik weer opgelucht kan roken en ik genoot net van mijn eerste sigaret, een rust kwam over me heen, ik rookte niet zwaar over de longen de eerste peuk, maar ik genoot er dus wel van, ik ben ervoor gaan zitten en heb een moment voor mezelf ingelast zoals ik altijd deed tijdens het roken van een sigaret.
Nu dus proberen om met 1 pakje uit te komen, het is dus ook zo dat ik geen volle agenda heb door de week, zou ik een druk bezet leven hebben dan zou het stoppen ook makkelijker zijn, ik heb vaak een zee van tijd en dan mis je die sigaret dus ook meer.
Dus dan weten jullie het. 13 dagen gestopt zonder echte moeite en vanmiddag werd het me even teveel, alsof er een bom barstte en dat gebeurde door kleine irritaties, het stapelde zich op allemaal.
Stoppen met anti depressiva is dus nogmaals een hele stap wat niet in de koude kleren gaat zitten, je wordt met stoppen van anti depressiva ook kwetsbaarder voor stress en spanningen, en om dan meteen ook te stoppen met roken?
De mensen die nog steeds gestopt zijn wil ik wel succes wensen en ik zeg nog steeds dat je beter gestopt kunt blijven als het te doen is.
Ik weet niet hoelang ik nu ga doorroken, ooit ga ik weer proberen te stoppen en dan is het met recept van de dokter. Lukt het niet met recept van de dokter dan met laser-therapie. Weet wel dat ik pas zal stoppen als mijn agenda drukker bezet is.
Dat beginnen met sporten gaat wel gebeuren nog, ondanks het roken. Heb jaren actief gesport terwijl ik rookte, dus roken en sporten maakt me even niet uit.
Minderen nu dan maar, bewuster roken en niet zomaar steeds blijven opsteken.
Zo, het ei is eruit. Ik heb toegegeven en heb mijn zwakte laten zien.
Commentaar mag
![]()
Als je wilt weten hoe de eerste sigaret smaakte wil ik dat zeggen, het deed me goed om die oude vertrouwde sigaret weer in handen te hebben, ik vond mezelf dus ook niet zwak op dat moment, ik vond dat het nog niet zover was om te stoppen. En dan kun je gaan twijfelen wanneer het moment wel daar is en dan zeg ik nogmaals dat het moment daar is wanneer ik minder vrije tijd heb.
En wie weet is het moment pas daar als ik helemaal vrij ben van medicatie, heb nog steeds kortsluiting vaker van de anti depressiva waarmee ik gestopt ben, laat me eerst maar eens van die ontwenningsverschijnselen afkomen.
Nu sigaretje roken buiten
![]()
En dan hoop ik niet dat ik anderen aan het praten ben richting meeroken, ik vertel even dat ik me opgelucht voel. Als ik onder hoge spanning sta door het stoppen dan is het misschien ongezonder dan even een sigaret opsteken met mate. Van hoge spanningen kun je ook een hart-infarct krijgen.
Ben ik zwak of ben ik even slim?
Ik wil dus geen risico op slaande ruzie. Heb in die 13 dagen vaker gemerkt dat ik de neiging had om met spullen te gooien in de supermarkt of mensen even opzij te duwen als ze voor mijn voeten lopen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn als je stopt? Je loopt risico op een proces verbaal, ik heb liever een leven zonder strafblad dan 100 moorden op mijn geweten vanwege zo'n onnozole sigaret die ik mis