No offence.quote:In Soera Ta Ha 120 fluistert Iblis Adam kwaad in en zegt: "O Adam, zal ik u voeren tot de Boom der Eeuwigheid, en een koninkrijk dat nimmer zal vergaan?" Hoewel God Adam en zijn vrouw gewaarschuwd heeft niet te eten van deze vruchten, eten zij beiden van de vruchten en ontdekken hun naaktheid. In tegenstelling tot de christelijke leer zijn beiden verantwoordelijk voor het eten van de vrucht. Ook de daaropvolgende erfzonde is niet bekend binnen de islam.
In soera De Tafel wordt het verhaal verteld van Habiel en Kabiel, de kinderen van Adam en zijn vrouw, maar zij worden niet bij naam genoemd.
Hoezo? De duivel is niks anders dan een creatie van God met een vrije wil. Hij heeft er voor gekozen om opstandig te zijn. Hij heeft de tijd totdat er een einde komt aan deze aarde. Hij heeft geen speciale krachten ofzo. Enige wat hij kan doen is mensen manipuleren. Mensen slechte dingen influisteren.quote:Op maandag 24 december 2007 13:39 schreef P8 het volgende:
j
Maar voor beide partijen heb ik een vraag.
Ik las een stukje terug iets over de Duivel. Als je zegt dat er een Duivel is (of een Kwaad of wat dan ook), impliceer je daarmee niet dat God in al zijn Almachtigheid heeft gefaald?
en misschien ook wel schrijvers van de koran tijdens het schrijvenquote:Op maandag 24 december 2007 14:53 schreef kazakx het volgende:
[..]
Enige wat hij kan doen is mensen manipuleren. Mensen slechte dingen influisteren.
49. Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde. Hij schept wat Hij wil. Hij schenkt vrouwelijke en mannelijke kinderen aan wie Hij wil.quote:Op maandag 24 december 2007 14:54 schreef Triggershot het volgende:
Waarom wordt er op constante wijzen overigens aangekaart dat God almachtig is, terwijl hij dat niet is?
Zou je denken?:quote:Op maandag 24 december 2007 14:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
49. Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde. Hij schept wat Hij wil. Hij schenkt vrouwelijke en mannelijke kinderen aan wie Hij wil.
50. Of Hij mengt ze, mannelijk en vrouwelijk en Hij maakt onvruchtbaar wie Hij wil. Voorwaar, Hij is Alwetend, Almachtig.
maar zal dan wel weer een verkeerde vertaling zijn
of de vertaler is iets ingefluisterd door satan
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/042.qmt.htmlquote:042.050
YUSUFALI: Or He bestows both males and females, and He leaves barren whom He will: for He is full of Knowledge and Power.
PICKTHAL: Or He mingleth them, males and females, and He maketh barren whom He will. Lo! He is Knower, Powerful.
SHAKIR: Or He makes them of both sorts, male and female; and He makes whom He pleases barren; surely He is the Knowing, the Powerful.
Volgens mij lees je niet wat ik schrijf. Het waarom????quote:Op maandag 24 december 2007 13:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
De mens wordt onder druk gezegd. Niet-acceptatie impliceert straf, en waarom? Twee mensen die een eender leven leven, elk evenveel vrijwilligerswerk doen, evenveel mensen helpen, hun inkomen afstaan aan goede doelen, et cetera, maar waarvan er eentje 5x per dag bid, een keer naar Mekka gaat, en gelooft dat Allah bestaat, terwijl de ander gedurende die tijd Nietzsche leest en de tempels van de Inca's bezoekt en gelooft dat God niet bestaat – die ongelovige gaat naar de hel, en de gelovige niet. Uiteindelijk is je gezwoeg ondergeschikt aan je onderdanigheid. En dat is m.i. heel erg krom. Daar waar het in het algemeen mensen die zich tegen dictators verzetten, die zich niet laten knechten als sterke individuën gezien worden, is zulke standvastigheid jegens God op eens een zonde. Bizar.
[..]
what the hack?quote:Op maandag 24 december 2007 14:54 schreef Triggershot het volgende:
Waarom wordt er op constante wijzen overigens aangekaart dat God almachtig is, terwijl hij dat niet is?
Yeah right. Niet geloven in God of de satan. Maar toch beweren dat dat influisteringen zijn van de satan. Euhhm het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 24 december 2007 14:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en misschien ook wel schrijvers van de koran tijdens het schrijven
Jij gelooft niet dat God almachtig is?quote:
Kan Allah een 2e God schapen?quote:Op maandag 24 december 2007 15:13 schreef kazakx het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat God almachtig is?
ik doe niet alsof ik geloof. ik probeer me in te leven. wie zegt dat agnosten lui zijnquote:Op maandag 24 december 2007 15:13 schreef kazakx het volgende:
[..]
Yeah right. Niet geloven in God of de satan. Maar toch beweren dat dat influisteringen zijn van de satan. Euhhm het moet niet gekker worden.
Typische atheistische argumentatie. Als ze in de knel komen gaan we even doen alsof wij geloven en pakken we ze terug met hun eigen dingen.
Maar gebruik dan alleen de dingen waar je in gelooft bij je argumentatie. Dat komt niet serieus over en het oogt zo glibberig.quote:Op maandag 24 december 2007 15:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik doe niet alsof ik geloof. ik probeer me in te leven. wie zegt dat agnosten lui zijn
ik zou ook graag willen dat jij de discussie anders zou voeren, maar heb daar weinig hoop op.quote:Op maandag 24 december 2007 15:18 schreef kazakx het volgende:
[..]
Maar gebruik dan de dingen waar je niet in gelooft bij je argumentatie. Dat komt niet serieus over en het oogt zo glibberig.
Ja dat kan, als hij dat zou willen.quote:Op maandag 24 december 2007 15:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan Allah een 2e God schapen?
Schaap, vermijdt je even het reageren op ad hominems aub.quote:Op maandag 24 december 2007 15:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zou ook graag willen dat jij de discussie anders zou voeren, maar heb daar weinig hoop op.
Kan hij een vlaflip maken die hij niet zelf kan opeten ? Nou ? Dag ut nie hé !quote:Op maandag 24 december 2007 15:13 schreef kazakx het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat God almachtig is?
Dan heb je de essentie van God niet begrepen, God zegt zelf in de Koran dat hij zelf niet geschapen is, een god kan niet geschapen zijn, wat dat maakt hem een schepping. Als Allah een 2e soortgelijke als hem zou creëren zouden ze alsnog niet gelijk zijn gezien Allah geen oorzaak heeft en de 2e wel, je kunt het wel wegwuiven als onzinnig, maar je benadert het verkeerd, zijn ook meer dingen die Allah niet kan, Allah kan niet liegen, Allah kan geen fouten maken, etc etc.quote:Op maandag 24 december 2007 15:22 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ja dat kan, als hij dat zou willen.
Alleen moeten we God kennen om deze vraag te kunnen stellen. Niemand kent hem in ware aard behalve zichzelf. Misschien is deze vraag namelijk net zo onlogisch als de vraag of hij een steen kan creeeren die zo zwaar is dat hij hem niet kan optillen. Deze vraag is niet logisch, waarom? Omdat God oneidige macht heeft. Welke steen is zwaarder dan oneindig? Dus die vraag is onzinnig en niet relevant.
Hetzelfde geldt ook voor het creeeren van een andere God.
Wat een onzinnige vraaag alweer? Heeft hij een mond? Is hij zo afhankelijk als ons?quote:Op maandag 24 december 2007 15:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kan hij een vlaflip maken die hij niet zelf kan opeten ? Nou ? Dag ut nie hé !
Is dat aftelbaar oneindig of overaftelbaar oneindig? Dat maakt nogal een verschil, lijkt me.quote:Op maandag 24 december 2007 15:22 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ja dat kan, als hij dat zou willen.
Alleen moeten we God kennen om deze vraag te kunnen stellen. Niemand kent hem in ware aard behalve zichzelf. Misschien is deze vraag namelijk net zo onlogisch als de vraag of hij een steen kan creeeren die zo zwaar is dat hij hem niet kan optillen. Deze vraag is niet logisch, waarom? Omdat God oneidige macht heeft. Welke steen is zwaarder dan oneindig? Dus die vraag is onzinnig en niet relevant.
Hetzelfde geldt ook voor het creeeren van een andere God.
Nou ja, almacht behelst de verzameling van alle mogelijk acties, dacht ik. Daar valt "een vlaflip maken" ook onder, toch ?quote:Op maandag 24 december 2007 15:25 schreef kazakx het volgende:
[..]
Wat een onzinnige vraaag alweer? Heeft hij een mond? Is hij zo afhankelijk als ons?
Ga eens naar google video jij.quote:Op maandag 24 december 2007 15:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou ja, almacht behelst de verzameling van alle mogelijk acties, dacht ik. Daar valt "een vlaflip maken" ook onder, toch ?
Je verwart dingen die hij wel kan maar dat niet zal doen. Tuurlijk zou hij kunnen liegen als hij dat zou willen. Dit heeft niks met kunnen te maken. Hij doet het alleen niet vanwege dingen die hij voor zichzelf heeft vastgesteld (ik weet niet of ik dit zo mag formuleren van hem?).quote:Op maandag 24 december 2007 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan heb je de essentie van God niet begrepen, God zegt zelf in de Koran dat hij zelf niet geschapen is, een god kan niet geschapen zijn, wat dat maakt hem een schepping. Als Allah een 2e soortgelijke als hem zou creëren zouden ze alsnog niet gelijk zijn gezien Allah geen oorzaak heeft en de 2e wel, je kunt het wel wegwuiven als onzinnig, maar je benadert het verkeerd, zijn ook meer dingen die Allah niet kan, Allah kan niet liegen, Allah kan geen fouten maken, etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |