abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45258425
Zoals de meeste mensen hier wel weten gaan we naar dakar zie : [Project] Team-Legiyo goes for Africa

En in Afrika willen we natuurlijk ook graag navigeren... Nou hebben we een GPS module (bluetooth) en een laptop... Maar welke software is hier ins hemelsnaam geschikt voor? In feite hebben we alleen maar een landkaart nodig van Afrika met een grote punt waar wij ons bevinden, dat zou al genoeg zijn...

Wie o wie kan mij (ons) hier meer van vertellen?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_45259317
* Sloper moppelt bittorrent
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:22:28 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_45259570
Ik weet niet of er geweldige kaarten van Afrika beschikbaar zijn, anders zul je toch moeten leren navigeren op de old-school manier
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_45260063
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:16 schreef Sloper het volgende:
* Sloper moppelt bittorrent
ik heb het niet over warez
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:22 schreef fathank het volgende:
Ik weet niet of er geweldige kaarten van Afrika beschikbaar zijn, anders zul je toch moeten leren navigeren op de old-school manier
er zijn kaarten beschikbaar maar ik wil op de kaart onze positie zien... we hebben echt geen tomtom like programma nodig...

is er geen gps plugin voor google earth?
pi_45260676
Ozi explorer kan dat, net als Garmin nRoute. Het lijkt me overigens slecht voor de HD in je laptop.
pi_45260994
quote:
is er geen gps plugin voor google earth?
Die kan dat trouwens ook ja, vanaf de Plus versie. Daarnaast kun je in Google earth een ´cache´ instellen waar het gedownloade kaartmateriaal in blijft staan. Dan kun je GE gebruiken zonder online verbinding, zolang je maar blijft kijken op plekken die je eerder hebt binnengehaald.
pi_45261101
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:50 schreef mbvt het volgende:
Ozi explorer kan dat, net als Garmin nRoute. Het lijkt me overigens slecht voor de HD in je laptop.
hoezo slecht?
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:07:51 #8
98259 mstr
Een jonge God!
pi_45261381
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:01 schreef Youp het volgende:

[..]

hoezo slecht?
Trillen en stuiteren etc.
pi_45261548
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:07 schreef mstr het volgende:

[..]

Trillen en stuiteren etc.
ooh, maar daar word voor gezorgd

-edit-

het ding gaat toch mee en zal ook zonder navi een groot deel van de reis gewoon aan staan dus ja....
pi_45262332
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:50 schreef mbvt het volgende:
Garmin nRoute heeft noord Afrika helaas niet... en van Oziexplorer heb ik net de trial versie uitgetest maar dat werkt ook niet geheel optimaal... de kaarten zijn erg slecht helaas...
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:20:41 #11
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45264224
OziExplorer is echt het beste wat er op moving map gebied is. Voorwaarde is dat je goede kaarten hebt, maar desnoods kun je zelf papieren kaarten scannen en ijken in Ozi, de bron maakt niet uit. Het goed doornemen van de handleiding is geen overbodige luxe.

Edit: Je zou ook met reperion contact op kunnen nemen. Nederlands bedrijfje, naar mijn idee sympathieke gasten, die e.e.a. doen met posities, live doorgeven daarvan en kaartmateriaal. Als ik het goed heb hebben ze aleens met zo'n africa challenge meegewerkt. Wel via de PDA, maar wellicht hebben ze ook e.e.a. voor de laptop. (reperion.com meen ik, laat je niet afschrikken door de vre-se-lij-ke webpagina.)
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_45264329
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:20 schreef ToMaSZ het volgende:
OziExplorer is echt het beste wat er op moving map gebied is. Voorwaarde is dat je goede kaarten hebt, maar desnoods kun je zelf papieren kaarten scannen en ijken in Ozi, de bron maakt niet uit. Het goed doornemen van de handleiding is geen overbodige luxe.
dan zal ik me er nog eens in gaan verdiepen
pi_45266655
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:23 schreef Youp het volgende:

[..]

dan zal ik me er nog eens in gaan verdiepen
gedaan en overtuigd...

nu moeten we alleen een hele hoop landkaarten van noord afrika in gaan scannen en calibreren... maar dat zal wel goedkomen
pi_45269015
En over dat harde schijf problemen, als je naar Afrika kan, dan kan je ook een dikke IBM laptop betalen denk ik? Die hebben een programma die ervoor zorgt dat de hd stilvalt als die een schok waarneemt... En het ding kijkt dus echt naar de kracht van de schok... Een lichte schok zal de hd niet doen stilvallen.

Overigens stiekeme teeveepee want zoeits lijkt mij ook handig.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:45:16 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45271818
mapmonkey? Maar dan zal de kaartsoftware waarschijnlijk lastig worden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45276397
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:20 schreef yup het volgende:
En over dat harde schijf problemen, als je naar Afrika kan, dan kan je ook een dikke IBM laptop betalen denk ik? Die hebben een programma die ervoor zorgt dat de hd stilvalt als die een schok waarneemt... En het ding kijkt dus echt naar de kracht van de schok... Een lichte schok zal de hd niet doen stilvallen.

Overigens stiekeme teeveepee want zoeits lijkt mij ook handig.
wij kopen zo'n spul niet van het sponsorgeld, dat is bedoeld voor het goede doel... de laptop hebben we ook gesponsord gekregen... de hele reis is gesponsord, we steken er geen eigen "vermogen" in... we zijn ook maar studenten
pi_45283646
Je zou eens contact op kunnen nemen met deze twee mannen bij mij uit de buurt, die hebben met 2 oude (nekaf) jeeps een wereldreis gemaakt, en hebben ook met laptop met gps gereden door afrika.

http://www.royaljeep.nl (als je tijd over hebt moet je hun verslag (Jeep CJ worldtour) eens lezen, een aanrader) ze zijn sinds de kerst weer in NL, dus zullen ook wel hun mail lezen en beantwoorden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')