abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:56:04 #1
103793 kozakken
Living the life
pi_45251959
Omdat zwager en schoonzusje in Australië wonen (en schoonzusjes Engels spreekt) en we ze regelmatig via de msn spreken en in april ook irl , wil ik onze oudste zoon Jonne van bijna drie (eind maart) wat basis Engels gaan leren.
Maar hoe ga ik dat aanpakken?
Dora is een leuke aanzet om hem in ieder geval te leren dat er meer dan alleen maar de Nederlandse taal bestaat.
Daarnaast ben ik op zoek naar boeken waar mee ik goed kan oefenen.

Tweetalig opvoeden is een leuk idee, maar niet haalbaar. Daarvoor zijn wij gewoon te Nederlands en dat vind ik ook te ver doorgevoerd in dit geval. Daarnaast zou het voor opa en oma ook handig zijn om hun (niet)Engels te oefenen. Dus alleen maar boeken in het Nederlands en door ons in het Engels voorgelezen kan, maar veel liever heb ik nog andere tips en ideeën?

Heeft iemand ideeën? anyone?
pi_45252108
Postman Pat laten kijken of Noddy of Thomas the Tank , in het Engels uiteraard

En de boekjes ervan voorlezen

in het Engels
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45252159
Misschien die irritante Muzzy een idee?? Wellicht is er een serie via Marktplaats te koop want ik vind die boxen ontzettend duur.

Overigens kijkt Jeremy ook naar Diego (en inderdaad Dora) en bij hem werkt het wel degelijk haha.
In de parrkeergarage hier in t centrum loopt een blauwe licht lijn langs de inrijstrook, hij zei laatst "kijk mam the blue pad"

Succes!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_45252166
Misschien een peuterboekje waar die tekeningetjes in staan met erbij wat het is, maar dan de engelse variant? En dan gewoon af en toe samen oefenen?

Heb mijn engelse schoonzus zo'n nederlands boekje gedaan, misschien ook een idee?
Screw them.
We're going home.
pi_45252223
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:58 schreef milagro het volgende:
Postman Pat laten kijken of Noddy of Thomas the Tank , in het Engels uiteraard
Inderdaad. Dvd's zoeken van bijv. disney in het Engels wil ook helpen. Voorlezen, samen oefenen... Vaak werkt het bijv. om dingen regelmatig te herhalen. Wijs iets aan, benoem dat, en doe dat regelmatig. Ik heb op die manier handen- en voetenengels geleerd van mijn ouders: vooral herhalen...
pi_45252263
Ik heb engelse boekjes van Beatrix Potter om uit voor te lezen, misschien zoiets? En ik zet hier 's morgens ook wel de BBC aan met CeeBeebies om naar te kijken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_45252380
Postman Pat is echt een aanrader en als je een uitgebreid Digitaal TV pakket hebt kun je ook BBC 3 en verder ontvangen, waar de hele dag alleen maar hele leuke kinder programma's worden uitgezonden

Je zult versteld staan hoe snel een kind bepaalde woordjes overneemt en als jij daar een beetje bij blijft en dingen herhaalt en uitlegt krijgen ze ook echt een idee van WAT ze nu eigenlijk aan het nabrabbelen zijn (ook niet geheel onbelangrijk).

Voorlezen werkt volgens mij een stuk minder, omdat een kind van 3 volgens mij vooral van repetitie en visualisaties leert en dan al snel afgeleid zal zijn als het alleen bij gesproken woord blijft. Het Nederlands leren ze uiteindelijk ook vooral doordat ze het constant horen en de tot in den treure herhaalde DICHTBIJ en VER WEG van Grover op Sesamstraat
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_45252539
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:00 schreef CarOnline het volgende:
Misschien een peuterboekje waar die tekeningetjes in staan met erbij wat het is, maar dan de engelse variant? En dan gewoon af en toe samen oefenen?
Zo heeft mijn moeder het toentertijd ook gedaan.. begon met heel simpele dingetjes zoals apple en milk
Red de zeehond!
pi_45252544
Postman Pat zijn hele simpele verhaaltjes, er gebeurt geen reet in zo'n aflevering, het dorp bestaat uit 4 straten en een kruising, de voice over is heel rustig, ergo, perfect voor een peuter te volgen

Ik zelf was overigens ook een groot fan

http://www.postmanpat.com/

daar vind je ook een paar korte filmpjes
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45254073
Ik , juf basisschool, zou je wel willen adviseren om het bij de mondelinge vaardigheden te houden. Dus bijv. plaatjes benoemen, memory spelen etc. Belangrijk is eerst om de Nederlandse spelling, dus het schrijfwerk en het lezen, eerst onder de knie te krijgen. En dat gaat snel hoor, als hij eenmaal naar school gaat !

Over en sluit met de didactische bemoeienissen...
pi_45254292
Ik kon als 3jarige ook nog niet echt spellen, lezen of schrijven hoor Het was gewoon nazeggen van woorden en spelenderwijs leren dat die woorden ook echt iets betekenen in het Nederlands.

Milagro! Nu zit ik al de hele tijd het liedje in m'n hoofd te zingen
Red de zeehond!
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:52:24 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45254352
Engels spreken, liedjes zingen en engelstalige tvprogramma's kijken en engelstalige boekjes voorlezen. Als je er iedere dag een vast uurtje voor inruimt raakt je kindje hiervan ook niet in de war.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_45254470
Het was ook meer voor "op de lange termij" zeg maar. Aan de andere kant, ken ook een heleboel kinderen die met 3 lezen..Dat is vroeg, maar het kan..

Veel plezier, want dat is vast ontzettend leuk om met je kind te doen!
pi_45254493
William was Iers dus wij waren bezig Pepijn tweetalig op te voeden. Zelf zei die nog niet echt iets maar als William hem in het engels aansprak begreep hij dat prima.
Misschien dat je af en toe standaard zinnen die je gebruikt eens in het engels kan vragen aan 'm. Dingen waar hij gewoon met yes or no op kan antwoorden. En dingen dingen in huis die je gebruikt waarvan hij het nederlandse woord heel goed kent, in het engels gaan benoemen. Hou het bij simpele gesprekjes met 'm. Bedenk wat je schoonzus aan 'm zou vragen en beperk het tot dat.

Als ik het trek kan ik in het weekend misschien even kijken wat voor engelse boekjes Pepijn bezat waarvan ik zeg daar heb jij voor Jonne wat aan.
grá mo chroí
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:55:57 #15
103793 kozakken
Living the life
pi_45256500
Nou... 'lezen' is hier vnl voorlezen
Met letters is Jonne echt nog niet bezig.
Oh wat heerlijk dat jullie meedenken! Het gaat me ook echt om de spreekvaardigheid. Het kunnen benoemen en daadwerkelijk simpele antwoord- en vraagspel van de praktijk.
Dus een lijstje maken van vragen en antwoorden is al heel mooi!

Fijn alle tips! Dank je ook mama_van_pepijn. Dat zou ik heel fijn vinden
thank you all
pi_45259098
Je moet vooral zorgen dat het voor je kinderen duidelijk is wanneer ze Nederlands horen en wanneer Engels, dat zegt alle theorie over over meertalig opvoeden. Als je het allemaal door elkaar gaat doen wordt het te verwarrend en kunnen die hersenen dat niet splitsen. In het geval dat ouders bijvoorbeeld beiden een andere taal spreken, moet de ene altijd de ene taal tegen het kind spreken, de andere ouder altijd de andere taal. Wij "mogen" dus alleen maar Nederlands spreken tegen Isa, het Spaans pikt ze op op school. Dus wat Tinkepink zegt, als je er een vast uurtje voor inruimt en daarin ook aankondigt "nu gaan we Engels doen" dan is die scheiding beter te maken. Die Muzzy dingen schijnen ook behoorlijk goed te zijn, maar inderdaad erg duur.

Overigens leren kinderen in Nederland tegenwoordig vrij makkelijk Engels, omdat ze er zo enorm veel aan worden blootgesteld. Mijn stiefzoon sprak en schreef op zijn 11e al behoorlijk goed Engels en begreep het ook prima door films/televisie en (begeleid) chatten op internet. Die heeft daar nooit moeite voor hoeven doen en spreekt en schrijft het inmiddels bijna perfect.

Wij maken ons zorgen dat Isa slecht Engels gaat leren, omdat je daar in Spanje veel minder aan wordt blootgesteld dan in Nederland. Films worden bijvoorbeeld allemaal nagesynchroniseerd en veel mensen spreken geeneens Engels, docenten op school hebben enorme accenten. We zetten daarom eigenlijk standaard alle dvd's op in het Engels in plaats van het Nederlands of Spaans, en verder laat ik haar ook naar Engelse televisie kijken. Dan heeft ze dus eigenlijk drie "taalwerelden": Pappa en Mamma: Nederlands, School: Spaans, Televisie: Engels. Ik hoop dat dat een beetje gaat helpen.
mooi he, alles
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:03:38 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45263549
WIj voeden ook 2 tot 3-talig op (Nederlands, Duits en een beetje Engels en soms zelfs Frans). Mijn dochter van net 4 verstaat perfect Nederlands, Duits en redeljk Engels. Ze spreekt vooral Duits.
Af en toe vraagt ze me de betekenis van een woord in het Engels of soms zelfs Frans, en dat vertellen we haar dan. Ze kan de talen duidelijk scheiden.
Ook mijn zoon van van 2,5 verstaat perfect Nederlands, maar spreekt vooral Duits. In het Engels en Frans is hij minder geinteresseerd en dat bieden we hem dus ook niet aan.

Als ik Duits spreek, voorlees of zing, zeg ik dat vooraf tegen ze. Bij het voorlezen vraag ik ook vaak welke taal ze willen horen. Vaak vragen ze me om een andere taal dan waarin het boek geschreven is, en dan vertaal ik simultaan.
Al met al zijn we eigenlijk best tevreden over hoe het loopt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:07:13 #18
19194 Oversight
◢◤
pi_45263676

Dear Parent,
Speaking a Foreign Language is
as easy as learning to walk!

TRY MUZZY FREE!
Now on DVD or video!

Dear Parent,
try the No. 1 Language Course for Children
FREE!
-
Available in French, Spanish,
German, Italian, and English as a Second Language.

Makes Children Smarter: "I admit it, I love the look on my friends' and extended family's faces when my youngest child Katie starts talking to them in French. I'm convinced she's better at language than my oldest two children because of Katie's early exposure to MUZZY!!"
-- Paul McManus

From: Paul McManus
Early Advantage

Dear Parent
The earlier you can start your child learning a foreign language, the better! Your child can start using MUZZY as early as one year old! Help make your child brighter through the use of the MUZZY Language Course for Children, the award-winning product developed by the BBC.

Yes, give your child an Early Advantage -- try MUZZY risk free for 30 days! Plus, we'll send you the MUZZY doll FREE! Your child will love holding MUZZY as he or she watches the MUZZY DVD's or VHS videos.

MUZZY Works!

Learning another language at a young age works! I've seen amazing results in my own life. My wife Tracey and I witnessed the miracle of MUZZY with our own eyes, with our own child.

There was Katie (our youngest, aged 6) chattering away in French in our home! And we'd only had MUZZY for a couple of weeks!

Europe's No. 1 Language Course for Children

As the Director of Internet Marketing at Early Advantage, I know learning a second language is easy and natural during the "window of opportunity" (up to the age of 12). That's why I begged the owner of the company to let me market MUZZY on the Internet. MUZZY: The BBC Language Course for Children has long been Europe's No. 1 choice for learning a second language.

I knew MUZZY helped make children smarter. But I must tell you, when my wife Tracey and I heard Katie singing along and making little skits, all in French, it was nothing short of amazing!

MUZZY Supercharges Brain Cells!

The latest research shows that learning a second language does more than just make our children bilingual. It actually "supercharges" their brains, stimulating the neurons to form more and more connections, leading to better academic performance and higher test scores.

I knew I had to get the MUZZY message out to parents everywhere, and for me the best place to do that was the Internet.

I persuaded the owner -- and believe me, it wasn't easy -- to let you preview MUZZY Level I with your child FREE for 30 days. (You pay only for postage & packing.) You must be 100% convinced of its value to your child or you may return MUZZY at the end of your free preview and owe nothing.

Why is MUZZY so popular
with parents?

Quite simply, MUZZY really works! Before your eyes and ears, with no work on your part (MUZZY plays on your television), your child will start speaking foreign words and phrases as naturally as they learned to speak English (or their native tongue).

To a child, "playing with MUZZY" is the most natural thing in the world. When the adorable characters speak, youngsters automatically answer in the same language. Parents who struggled with a foreign language for years in school are astonished at how quickly and easily their children pick up a new language.

"One day,
she spoke
English only, the next day
she was a bilingual marvel!"

Sara at 2, when she suddenly started speaking Spanish as if someone had flipped a switch.

Dear Early Advantage

"I want to tell you about my little girl Sara," wrote Virginia D. "She is another MUZZY success story. Eight days after we started watching MUZZY, my 2-year-old began speaking Spanish.
"We were at a birthday party when I told her she couldn't climb a playground ladder while holding a biscuit. She put the biscuit on a table, arched her eyebrows at me and said, 'No me gustan.' Then she ran to the slide and tried to stop all the other kids from climbing by shouting, '¡Para! ¡Para!' at them. Later she closed up all the windows and doors to a playhouse, telling everyone, 'Buenas noches.' When it was time to leave, where were her sandals? 'Yo no sé,' with a big shrug. Fortunately, I have been watching MUZZY too, so I can still understand her.

"My 2-year-old's Spanish started like a switch being turned on. One day she spoke English-only, the next day, she was a bilingual marvel! Right now, she is pretending to write letters to Juan the gardener ('I...love...Juan.'). I guess we are going to have to prepare ourselves for MUZZY II, MUZZY III, and MUZZY IV (when they make it!)."
(The above is an actual letter received from a MUZZY parent. Names and photo have been changed at her request.)

"...exposing your child to a second language builds brain power, vocabulary, and self-esteem." CHILD MAGAZINE

If you wait,
it will be too late!

A child's brain is hardwired to learn and is capable of soaking up an astonishing amount of information. MUZZY helps create the neural pathways of a new language and thereby lay the groundwork for higher intelligence.

Free MUZZY Doll
with your purchase
FREE!

Now is the time
to try MUZZY!
The "window of opportunity" for easy language learning slowly closes as your child approaches 12--just about the age when most schools first introduce language instruction.
Try MUZZY FREE
for 30 days!

Our MUZZY consultants are standing by to help you.
Free Phone 0800 037 0095
Outside the UK, please call +44 870 781 0035
For Free Trial ~ Please give our MUZZY consultants this special code: 15-5050
To order online, click here

MUZZY DVD is Jam-Packed with Child-Friendly Interactive Features!

Want to see a scene?
Get there with a quick click -- no
more searching to find
favourite scenes!

Want to see and hear a song?
Select and play any song in seconds!

Want to add subtitles?
Select subtitles in your chosen language or English...or
make them disappear!

Want to learn words
in four languages?
You can with the MUZZY
Vocabulary Builder DVD!

MUZZY Speaks Your Child's Language!

Get Started Today!
A trained, knowledgeable MUZZY Consultant is standing by to help you get started.
Call 0800 037 0059 to "try" MUZZY FREE for 30 days!
SEE-AND-SAY Children watch the antics of MUZZY and his friends on DVD and respond to what they see.

LISTEN-AND-LEARN Take-along audio CD keeps the sounds of the language vivid on car rides, during quiet time, or anytime your child clamours for "more MUZZY."

PLAY-AND-SAY Adorable MUZZY at the Seaside CD-ROM is brimming with language-stimulating activities even pre-readers can enjoy. Voice-prompted games put new language skills to creative use.
SHARE-AND-LEARN The Multilingual Scriptbook invites parents and older siblings to participate in the adventures, too. Phrases appear in both the foreign language and English so you don't feel left out of the MUZZY fun!

You Are Protected By Our
100% Satisfaction Guarantee!

We want you to be 100% satisfied with the MUZZY Language Learning Programme and I know you will be, but...

If for any reason, you are not thoroughly convinced that your child is having fun and learning his or her new language with the MUZZY Language Learning Programme, simply send the programme back to us, within 30 days of receiving it, and owe nothing.

MORE...
...

Debbie at 3, when she proved to her parents that there is no such thing as "too young" for MUZZY.

Debbie at
Harvard today!

As told to Early Advantage, publisher of the World's Best
Language Course for Children:

EA: Debbie, how did MUZZY fit into your childhood?

Debbie: I grew up in a MUZZY household. I never really thought about it as ?learning a language? any more than I thought about Sesame Street? as ?learning letters and numbers.? To me, the characters and stories were about playing ? just a natural part of my childhood. What little kid wouldn?t love cartoons and songs?

EA: Do you think MUZZY gives children the edge in school?

Debbie: Well, when I started taking French in secondary school, I found it quite easy. I did well enough in my exams to go into a higher level class when I got to university. The main subjects I am studying are History and Literature. I also play the French horn in the orchestra, although I don't think learning French had anything to do with that!

"I know my French
helped me get the job."

EA: Has your knowledge of a foreign language proved useful outside your
studies?

Debbie: Last summer I was an editor on a travel guide to Switzerland and Austria. I know that my knowledge of French helped me get the job.

EA: How about your travels?

Debbie: Sure. That's when you really appreciate being able to speak to people in their own language. People are so much friendlier when you make the effort, and it's much easier to get around. So far, I've used French in France, Morocco, and Montreal.

EA: Are you studying languages at university?

Debbie: I have taken two extra French classes so far, including one conversation course. These days, I like speaking French with real, live people. But for a kid, hanging out with a princess or a fuzzy Muzzy is so much cooler!

Will Your Child Be Our Next Testimonial?
Click Here To Find Out

TRY MUZZY FREE!
Get a FREE MUZZY DOLL!

Click Here

The No. 1 programme that has introduced
millions of children to languages!

The World's Best Language
Course for Children

MUZZY represents a breakthrough in language instruction because it surrounds a child with a second language. In this way, every child can learn naturally. The special brilliance is that it works equally well with pre-readers and readers alike. Even the youngest children can develop verbal language skills years before they are able to read! MUZZY has quickly become the world's best-loved and most widely-used language course for children. Today, the programme is expanded to include DVD, audio and CD-ROM components, books and guides, immersing your child in the natural language learning that works extraordinarily well.
Try MUZZY FREE - Click Here

Look at All of the MUZZY Awards!

"MUZZY is
designed to
quickly capture
children's
interest."

-- Working Mother

Let Me Leave You With
A Closing Thought...

"If You Could Do Just One Thing to Make Your Child Brighter---And a Better Student, The Rest of Their Life---And It Was A FREE TRIAL,
WHAT WOULD STOP YOU?

You get all this with MUZZY,
The BBC Language Course for Children

· 4 brilliant, digitally mastered DVDs with all the familiar MUZZY stories, beloved songs and Multilingual Vocabulary Builder · Audio CD · Activity-rich CD-ROM · Colourful Scriptbook · Parents' Guide and sturdy storage case.

DVD shown, also on VHS video.

Free Phone 0800 037 0095

Try MUZZY for 30 days FREE!

YES! Send me MUZZY for a 30-day free trial and charge my credit or debit card for £6.95 postage & packing*. If I choose to keep MUZZY, you may bill my credit card in 5 monthly instalments of £24.60 (VHS) or £28.60 (DVD) each. Otherwise, I may return it at the end of 30 days and owe nothing.

FREE GIFT! Please RUSH me MUZZY along with my FREE MUZZY Doll. Thanks!

Click Here to Order MUZZY on DVD

Click Here to Order MUZZY on VHS

* Postage and Packing is slightly higher outside the UK.

-
-
FREE 30-DAY TRIAL
-

You pay only £6.95 for postage & packing.

(Your 30-Day FREE Trial Will Be Processed Over Secure Servers.)

Best of Success

Paul McManus
Early Advantage

paul@MUZZYonline.co.uk

PS Confucius said, "A journey of a thousand miles begins with a single step." It is now your turn to decide to make that important first step regarding your child's future. Please click on the above link or call 0800 037 0059 today to request your 30-Day FREE Trial with MUZZY. French, Spanish, German, Italian, or English as a Second Language--the choice is yours.

PPS It will never again be this easy for your child to learn a foreign language. An opportunity like this may not come along again.

PPPS Don't forget... the earlier you introduce your child to a foreign language, the better! A VERY large percentage of our MUZZY language learners are between the ages of 2 to 6 -- the earlier, the better!! If your child is 7 - 12, don't panic, it's not too late; but for a brighter child, get your child started learning a language by the age of 12. Get started today!

Try MUZZY FREE - Click Here

Free Phone 0800 037 0095

Copyright © 2006 Early Advantage. All rights reserved.
Email: Contact Us Admail 68, Plymouth UK PL1 1AD

MUZZY, MUZZY logo, BBC and BBC logo are trademarks of British Broadcasting Corp. and are used under licence.

http://www.muzzyonline.co.uk/muzzylandingpage.asp?adkey=155130ey&srch=sh
◢◤
pi_45264066
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:07 schreef Oversight het volgende:
Een lange Muzzy Commercial...
Op zich had je ook Muzzy gewoon kunnen noemen (zoals meer mensen deden) en een linkje geven.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:23:10 #20
19194 Oversight
◢◤
pi_45264322
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:16 schreef innovative het volgende:

[..]

Op zich had je ook Muzzy gewoon kunnen noemen (zoals meer mensen deden) en een linkje geven.
Had gekund, (op zich) maar dat zou zo kortaf zijn geweest als je ziet wat ik er allemaal over heb kunnen vinden in een minuut.

Zal ik nog eens een minuut uittrekken om te kijken wat er nog meer over Muzzy te vinden is?
◢◤
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:26:09 #21
19194 Oversight
◢◤
pi_45264429

Probeer Muzzy 30 dagen.
Geen risico, geen verplichtingen!

U leest het goed: u kunt MUZZY, de bekroonde BBC taalcursus voor kinderen, zonder verdere verplichtingen 30 dagen proberen. Muzzy is verkrijgbaar voor het leren van Engels, Frans, Duits, Spaans of Italiaans.

U zoekt een goed cadeau voor uw kind(eren)? Geef Muzzy, dan geeft u iets voor het leven: het vermogen om een tweede taal goed te beheersen. En, dat zou wel eens het belangrijkste geschenk ooit kunnen zijn.

De veelgeprezen MUZZY taaltraining voor kinderen is gebaseerd op de figuur van MUZZY en bevat pakkende verhalen en schitterende liedjes. Daardoor wordt een taal tot leven gebracht. Het is leuk en? het werkt. Alsof er magie in het spel is spreekt de bewezen ?zie-luister-en-kijk?-techniek de natuurlijke taalaanleg van een kind aan.

U mag MUZZY zonder verplichtingen thuis met uw kinderen uitproberen. Als u er niet tevreden bent? als uw kind niet vanaf het eerste moment leert? als u er niet van overtuigd bent dat uw kind een vroege voorsprong krijgt, dan mag u MUZZY binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen en krijgt u uw geld volledig terug.

Bestel vandaag nog via
0800 0234 688
Bereikbaar 24 uur per dag, 7 dagen per week

Bestel de Muzzy Niveau 1 VHS pal-versie en u krijgt:

Vier video?s met MUZZY?s tekenfilmverhalen en het fantastische woordenschatprogramma
Twee audio-cd?s met de MUZZY liedjes en verhalen
De gids voor ouders
Een kleurrijk meertalig werkboek
De gids voor de ouders

Of kies voor de:
Muzzy Niveau 1 DVD pal-versie met:

4 dvd?s met MUZZY?s tekenfilmverhalen en het fantastische woordenschatprogramma
Een audio-cd
Een cd-rom
Een kleurig meertalig werkboek
De gids voor de ouders

Bestellen is eenvoudig en in drie stappen geregeld:

1

Kies uw taal:

2

Selecteer het gewenste format:

3

Klik hier en...

Bestel vandaag nog via
0800 0234 688
Bereikbaar 24 uur per dag, 7 dagen per week

home | niveau 1 | combinatiepakket | service | privacy & veiligheid | To UK Website

BBC en BBC logo, Muzzy en Muzzy logo zijn handelsmerken van de BBC en worden in licentie gebruikt. BBC logo © 1996 en Muzzy logo © 1986.
© 2004 Early Advantage, Window of Opportunity is een handelsmerk van Early Advantage, Admail 68, Plymouth PL1 1AD.
Early Advantage is a UK limited company.
Cursussen en materialen: copyright BBC, DMP Organisation of Early Advantage. Rechten wereldwijd voorbehouden.
◢◤
pi_45264455
Je doet nu wel heel erg uit de hoogte maar ik ben het met innovative eens. Een linkje was genoeg geweest. Men scrollt zich nu een ongeluk.
Syllables govern the world
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:26:50 #23
19194 Oversight
◢◤
pi_45264456
◢◤
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:27:20 #24
19194 Oversight
◢◤
pi_45264478
◢◤
pi_45264484
Ja joh ga nog even door. Het is hier geen speelplaats al ben je in OUD.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:27:43 #26
19194 Oversight
◢◤
pi_45264490
◢◤
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:28:39 #27
19194 Oversight
◢◤
pi_45264528
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:26 schreef reese.com het volgende:
Je doet nu wel heel erg uit de hoogte maar ik ben het met innovative eens.
Ik niet,

zullen we het er eens over hebben in dit topic?
◢◤
pi_45264566
Nee want daar gaat dit topic niet over en hoepel nu weer lekker terug naar de speeltuin genaamd ONZIN
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:30:35 #29
19194 Oversight
◢◤
pi_45264596
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:29 schreef reese.com het volgende:
Nee want daar gaat dit topic niet over en hoepel nu weer lekker terug naar de speeltuin genaamd ONZIN
Gaat dit topic dan over het feit of een linkje genoeg was geweest of niet?

Ik post hier toch ook niet iedere mening die ik heb?
◢◤
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:34:27 #30
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45264771
Oversight: down
Lekker douchen!
pi_45264794

Meer heb ik niet meer te zeggen. Vind het m'n avond niet waard om met jou te gaan discussieren.
  Milf donderdag 11 januari 2007 @ 21:38:28 #32
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_45264972
Oversight? Dit is niet nodig he?
Zou je willen nokken nu?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_45264975
Maar goed oversight, het is nu wel duidelijk waar we informatie over muzzy kunnen vinden. Ik ben het met de anderen eens dat het weinig toevoegt om hun hele website hier neer te gooien.

Tink, het lijkt me ook dat dat de goede manier is, om steeds erbij te zeggen om welke taal het gaat. Mijn zus woont in Duitsland en is nooit zo consequent geweest. Ze sprak als ze alleen was met haar dochter wel nederlands tegen haar, maar verder meestal Duits. Het meisje (nu 10 jaar oud) verstaat nu wel prima Nederlands, maar ze spreekt het met veel Duitse woorden erin en een enorm accent. Het is echt een tweede (als in ondergeschikte) taal en ze is dus niet tweetalig geworden zoals mijn zus eigenlijk had gewild.
mooi he, alles
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:39:20 #34
19194 Oversight
◢◤
pi_45265006
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:34 schreef reese.com het volgende:

Meer heb ik niet meer te zeggen. Vind het m'n avond niet waard om met jou te gaan discussieren.
Wat zit je dan te zeiken?

Wat een gezellige boel hier,... is er een pikorde die ik heb geschonden of zo?

◢◤
  Milf donderdag 11 januari 2007 @ 21:40:03 #35
16000 nikky
pi_45265034
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:39 schreef Oversight het volgende:

[..]

Wat zit je dan te zeiken?

Wat een gezellige boel hier,... is er een pikorde die ik heb geschonden of zo?

Ik vroeg je wat.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:41:52 #36
19194 Oversight
◢◤
pi_45265112
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:38 schreef nikky het volgende:
Oversight? Dit is niet nodig he?
Zou je willen nokken nu?
Ben al weg,

leg ze maar uit dat ik niet zo toegesproken wens te worden als ik pottedikkie een beetje mijn best zit te doen om mee te helpen, zelfs als de manier waarop ze niet bevalt.

Wie opmerkingen maakt, kan antwoorden krijgen, noemen ze een discussieforum.

◢◤
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:42:00 #37
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45265116
tvp
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  Milf donderdag 11 januari 2007 @ 21:42:45 #38
16000 nikky
pi_45265144
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:41 schreef Oversight het volgende:

[..]

Ben al weg,

leg ze maar uit dit ik niet zo toegesproken wens te worden als ik pottedikkie een beetje mijn best zit te doen om mee te helpen, zeelfs als de manier waarop ze niet bevalt.

Wie opmerkingen maakt, kan antwoorden krijgen, noemen ze een discussieforum.

Dank je .
pi_45266146
Muzzy
Zet je kind gewoon de hele dag achter CBeebies (mits je satelliet hebt). Onze dochter (3) kan ook al een aardig mondje engels .
pi_45266721
Zijn er geen engelse koterjes in de buurt?
Ze leren idd het beste van horen en doen. Mijn broertjes (8 jaar jonger) waren 3 toen mijn ouders poolse gast kinderen hadden, en jong geleerd oud gedaan .... 20 jaar later hebben ze nog steeds een basis woordenschat.

Wij gaan hetzelfde krijgen met Nederlands, voertaal in huis is engels en hoewel mijn vrouw ook Nederlands spreekt.

Een vriend van mij (in) getrouwd met een Amrikaanse stuurt zijn oudste dochter naar een internationale creche. Zo ook een aangetrouwde neef in brussel: Dochter 4 spreekt:
Engels Duits een beetje Iers begint nu met Frans en Nederlands in de creche.

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:28:06 #41
103793 kozakken
Living the life
pi_45267033
We hebben geen engelse kinderen bij ons in de buurt. Maar je hebt gelijk, doen tussen gelijken werkt natuurlijk het beste.

Wat een goede ideen allemaal. Heb meteen toch maar Muzzy via Marktplaats opgesnord.
Het lijkt me ook zo leuk wanneer opa en oma het ook kunnen gaan oefenen. Dat ze op de oppasdag samen naar zo'n dvd kunnen kijken roept ze in een vorm van utopie

Momenteel begin ik vaak door tegen zoonlief te zeggen "zullen we Engels gaan doen" oid.
Hij is nu nog wild enthousiast en we hadden zelfs van onze reis door Australie nog een beduimeld engels prenteboek liggen. Dus dat is al 6 keer voorgelezen, alhoewel hij de plaatjes het leukste vindt hoor.
Dus dat is idd een hele goede tip Tinkepink. Heel duidelijk zeggen dat we nu engels gaan spreken of dat we dat een uurtje gaan oefenen speciaal voor ...

Dank voor (bijna ) alle lieve meedenkacties. Ook fijn om te horen dat er veel meer mensen bezig zijn met tweetaligheid of gewoon (buitenlandse) taalvaardigheid.

Tanx!
pi_45267172
Desiredbard, mag ik vragen wat je met Iers bedoelt? Gaelic? Want je post verbaast me. Gaelic wordt nog maar door zo'n 300.00 mensen gesproken en dat getal is zelfs overschat denkt men. Weinigen gebruiken het als dagelijkse taal nog. Mijn eigen Irishman sprak het niet eens vloeiend hoewel hij het wel geleerd heeft op school.
grá mo chroí
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:33:48 #43
103793 kozakken
Living the life
pi_45267220
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:38 schreef phileine het volgende:
Tink, het lijkt me ook dat dat de goede manier is, om steeds erbij te zeggen om welke taal het gaat. Mijn zus woont in Duitsland en is nooit zo consequent geweest. Ze sprak als ze alleen was met haar dochter wel nederlands tegen haar, maar verder meestal Duits. Het meisje (nu 10 jaar oud) verstaat nu wel prima Nederlands, maar ze spreekt het met veel Duitse woorden erin en een enorm accent. Het is echt een tweede (als in ondergeschikte) taal en ze is dus niet tweetalig geworden zoals mijn zus eigenlijk had gewild.
Ik vermoed dat het met ons neefje (4 mnd) ook zo gaat lopen. Zwager wil het volgens mij best proberen, maar ik denk niet dat het hem op die manier echt als tweetalig gaat lukken. Maar ik denk dat verstaan en met beroerd accent spreken al heel fijn is voor hun!
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:40:49 #44
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45267476
Voor muzzy geinteresseerden PM me even, dan kunnen we misschien wel iets regelen
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_45270686
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:32 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Desiredbard, mag ik vragen wat je met Iers bedoelt? Gaelic? Want je post verbaast me. Gaelic wordt nog maar door zo'n 300.00 mensen gesproken en dat getal is zelfs overschat denkt men. Weinigen gebruiken het als dagelijkse taal nog. Mijn eigen Irishman sprak het niet eens vloeiend hoewel hij het wel geleerd heeft op school.
Ik ben het zelf aan het leren, mijn vrouw spreekt het ook slechts gebrekkig. Maar een oom van haar is vloeiend evenzo zijn 2 zoons en 3 van zijn 4 dochters. Ierland is bezig met een poging iers nieuw leven in te gaan blazen, of dat gaat werken is wat anders.
In ieder geval leert een van zijn zoons (degene die in Brussel woont) met zijn duitse vrouw de kinderen alle betreffende talen.

Ik weet niet wat het aantal echte sprekers is maar als je nagaat dat voor de immigratiestroom hier op gang kwam Ierland minder dan 4.000.000 inwoners had, dan is 300k een totaal ander percentage. Groter in ieder geval dan het percentage Nederlands sprekers in Europa. Ik vind het zelf een slechte taak een nog levende taal (Iers ontwikkeld zich nog steeds) aan de kant te schuiven zolang hij nog gebruikt word.

Ik ben van mening dat je je lands taal/talen in ere moet houden. Of dat nou Nedrelands Duits Frans Engels of Gaelic is.

Le gach beannacht agus an oíche mhaith duit
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:25:13 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45275955
ik heb het geleerd van Transformers, GI Joe e.d.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_45278067
quote:
Da's pakweg 3-4 jaar vertraging op tweede taal... ik spreek er 4 dast dus 12 tot 16?
pi_45279097
Mijn broertje van nu elf sprak eerder Engels dan Nederlands alleen maar door engelse boekjes voor te lezen (Dr. Zeuss o.a.) en door als er tv gekeken werd cBBC op te zetten. We praten verder alleen maar Nederlands thuis en het is ook nooit bedoeld als tweetalig opvoeden maar het heeft wel een stevige basis gelegd waardoor hij nu nog uit tvprogramma's e.d. het engels veel sneller oppikt dan dat ik bijv. vroeger deed.
pi_45279533
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:58 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Da's pakweg 3-4 jaar vertraging op tweede taal... ik spreek er 4 dast dus 12 tot 16?
Er staat niet bij dat je het op die manier moet berekenen. Ik denk dat een 3e, 4e, 5e taal niet zoveel invloed meer heeft. Bovendien spreek je ze alle 4 actief, dus dagelijks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')