abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45294178
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een klassiek dilemma. Vrijheid van levensovertuiging en vrijheid van meningsuiting en het verbod op het maken van onrechtmatig onderscheid (of zo je wil : discriminatie) sluiten elkaar in dit geval uit. Welke van de twee zou hier belangrijker moeten zijn?
Ik ben er persoonlijk sterk van overtuigd dat regels die voortvloeien uit een geloofsovertuiging altijd ondergeschikt dienen te zijn aan de algemene wetten. Je mag geloven wat je wilt, maar wel binnen het kader van de wetten die voor iedereen gelden. Een 'normale' werkgever mag geen werknemers weigeren op grond van sexuele geaardheid, dus mag een school dat ook niet.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_45294286
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ook zo streng? Ik heb wel es dingen gehoord van "homo's zijn zoals Gerard Joling, ik was zo niet, dus ik wist dat ik geen homo was" en dan zijn ze het natuurlijk wel.
Redelijk streng ja en in ieder geval in een omgeving (we hebben het over 25 jaar geleden) waarin homoseksualiteit niet benoemd, genoemd werd en niet bestond. Heb redelijk wat last gehad als het om de invloed van de kerk op mijn familie gaat en miste ook wel identificatietypes - er waren wel homodocenten op school maar die waren het niet al te openlijk, uiteindleijk heb ik er aan eentje best veel gehad.
pi_45294322
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:41 schreef buurvrouw4 het volgende:
I rest my case. Hoe ging je omgeving ermee om? Of weten ze het niet?
Iedereen weet het maar er is wel wat behoorlijk wat water door de rivier gestroomd en ik heb pech gehad met de predikant waar mijn ouders destijds om raad vroegen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:56:00 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45294366
Ahh, okee. Nou ja, dat scheelt alweer dan, dat die jongeren alleen maar in de knoop raken en niet in de war
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_45299841
Ik wil even de bewering dat Aboutaleb wel naar strenge christenen kijkt maar zich niet uitspreekt tegen radicale moslims voorgoed uit de wereld helpen. Het is namelijk onwaar.

http://www.dmo.amsterdam.nl/?ActItmIdt=11384

Aboutaleb zegt o.a. het volgende:
quote:

Mijn conclusie, dames en heren, is dat er beslist plek is voor moslims in Amsterdam. Maar die plek is niet vanzelfsprekend en is zeker niet vrijblijvend. En de belangrijkste schakel daarbij, zijn de moslims zelf. Burgerschap van de hoofdstad verplicht tot heel veel.
quote:
'Laat je geloof niet gijzelen door een paar idiote fanatici, heb ik een aantal jaren geleden gezegd en indien kritisch bejegend; kom dan met betere argumenten en niet met bedreiging.'
quote:
Is er bij moslims ook plek voor Amsterdam?
...
Ik denk wél dat moslims in Amsterdam dit wederzijdse begrip en geduld een beetje kunnen helpen, door te onderkennen dat radicalisme in hun midden, het beste van binnenuit bestreden kan worden.

Dat loyaliteit aan de westerse samenleving ook kan inhouden dat je de stromingen die democratie als ordeningsprincipe afwijzen, mee helpt bestrijden en tegengif helpt produceren om ontwikkeling hiervan in de kiem te smoren.

In deze stad is plaats voor iedereen, behalve voor hen die niet tolerant zijn jegens anderen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:38:17 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45299961
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Redelijk streng ja en in ieder geval in een omgeving (we hebben het over 25 jaar geleden) waarin homoseksualiteit niet benoemd, genoemd werd en niet bestond. Heb redelijk wat last gehad als het om de invloed van de kerk op mijn familie gaat en miste ook wel identificatietypes - er waren wel homodocenten op school maar die waren het niet al te openlijk, uiteindleijk heb ik er aan eentje best veel gehad.
zie collumn
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:44:54 #87
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45300198
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij bok op de haverkist , jij.

*stil*

Mooi...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:23:43 #88
3542 Gia
User under construction
pi_45309988
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:16 schreef buurvrouw4 het volgende:
Lijk me vreselijk om als leerling op zo'n school te zitten en in de fase te zitten dat je voor jezelf weet dat je homosexueel bent.
Dat ze er maar niet achter komen!! Word je nog van school getrapt ook!

Waarom zetten ze niet in die schoolgids dat meesteressen en slaven niet op die school mogen werken. Lijkt me ook niet toegestaan in de bijbel. Of anale seks tussen man en vrouw.
Stel je voor: De directrice moet naar het ziekenhuis omdat ze anaal is uitgescheurd. De schande!!
Moet dat niet op voorhand voorkomen worden, door zoiets als regel op te nemen in de schoolgids.

Ik vind het je reinste discriminatie om homoseksuele leerkrachten buiten te sluiten. Een school moet een afspiegeling zijn van de maatschappij.

Heb dit net ook al in een ander topic, waar de discussie ook hier is aanbeland, gepost:
Wat is het volgende? Een verbod voor homo's om hand in hand op straat te lopen of nichterig te doen? Omdat anders de christelijke en islamitische kindjes met zoveel verderf geconfronteerd worden?
pi_45310640
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verbeter de wereld begin bij je eigen gemeenschap was het toch?

Als hij het zo op heeft met homo's dan moet ie ook eens zijn nek uitstekken als zijn eigen gemeenschap homo's aanpakt maar dat doet hij niet. hij gaat net als meer politici voor het makelijke scoren.
Mwoh, hij lijkt niet echt bang voor het onderwerp heur.
http://www.homo-emancipat(...)_en_verzilveren.html
http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/2267
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45311378
En als er een bericht is over "zoveel % moslims negatief over homo's" is dit oh-zo erg! Maar nu is de helf van dit topic het eens.. *zucht*
pi_45311624
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat ze er maar niet achter komen!! Word je nog van school getrapt ook!

Waarom zetten ze niet in die schoolgids dat meesteressen en slaven niet op die school mogen werken. Lijkt me ook niet toegestaan in de bijbel. Of anale seks tussen man en vrouw.
Stel je voor: De directrice moet naar het ziekenhuis omdat ze anaal is uitgescheurd. De schande!!
Moet dat niet op voorhand voorkomen worden, door zoiets als regel op te nemen in de schoolgids.

Ik vind het je reinste discriminatie om homoseksuele leerkrachten buiten te sluiten. Een school moet een afspiegeling zijn van de maatschappij.

Heb dit net ook al in een ander topic, waar de discussie ook hier is aanbeland, gepost:
Wat is het volgende? Een verbod voor homo's om hand in hand op straat te lopen of nichterig te doen? Omdat anders de christelijke en islamitische kindjes met zoveel verderf geconfronteerd worden?
Helemaal mee eens. Ook over een school met die afspiegeling enzo.Onderwijs op grond van godsdienst is dat dus niet niet. Helaas wettelijk mogelijk gemaakt. Maar zodra er een andere wet overtreden wordt de bezem erdoor. Daar heb je putverdeputver wetten voor.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 januari 2007 @ 09:41:42 #92
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45336141
Inderdaad het is gewoon belachelijk. Hard aanpakken deze school. Hier waar ik nu woon is homosexualiteit pas goed geacepteerd. Heb het nog in geen land ter wereld gezien waar het zo normaal is.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')