abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45247843
quote:
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam eist opheldering van een middelbare school over een anti-homotekst in de pas verschenen schoolgids. De school De Passie in het stadsdeel Westerpark verzorgt evangelisch en bijbelgetrouw onderwijs. Wethouder Ahmed Aboutaleb wil uitleg.

In de gids staat volgens een gemeentewoordvoerder dat homoseksualiteit niet strookt met de uitgangspunten van de school.

Verder wordt gemeld dat er geen openlijk homoseksuele leerkrachten op De Passie rondlopen.
Een klassiek dilemma. Vrijheid van levensovertuiging en vrijheid van meningsuiting en het verbod op het maken van onrechtmatig onderscheid (of zo je wil : discriminatie) sluiten elkaar in dit geval uit. Welke van de twee zou hier belangrijker moeten zijn?

Het is trouwens goed om te zien dat de man die wordt getipt als de eerste moslim-minister de vooroordelen over moslims aan de kant schuift en degene is die uitleg vraagt.

http://nu.nl/news/941717/(...)ekst_schoolgids.html

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 14:28:59 ]
pi_45248223
Ik vermoed dat een openlijk homoseksuele man niet bij zo'n school zou willen solliciteren, omdat hij heel goed weet dat hij niet bij deze school past qua levensbeschouwing. Het uitgangspunt dat het praktiseren van homoseksualiteit, dus niet het homofiel zijn, niet past bij deze school is ook geen nieuws.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:24:24 #3
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_45248248
In onze horeca-zaak laten we ook iedereen toe. Pas zodra er iets voorvalt, wordt er gehandeld.
M.a.w. dit valt wat mij betreft onder discriminatie.
pi_45248381
deze school doet dit ook alleen maar omdat dit van hun verwacht word door de klanten
it was not a good game
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:38:41 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_45248809
Ik denk dat de school zou moeten strijden voor om het uitsluiten van homo's legaal te krijgen als ze dat willen. Tot dit gelukt is moeten ze zich houden aan de wet, dus homo's gewoon toelaten.
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:43:30 #6
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_45248976
Ik snap alle ophef niet. Wat mij betreft is het volkomen duidelijk
quote:
Artikel 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging,
individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dus - je mag een godsdienst aanhangen, als je maar aan de wet houd.
De wet zegt ook:
quote:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Kan toch niet duidelijker?
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_45249501
Nou die school heeft groot gelijk. Straks staat er zo'n figuur met een leren pet op zijn hoofd voor de klas les te geven. En een vegetarier wordt toch ook niet aangenomen als secretaresse bij de Vereeniging der Nederlandsche Slagers.

Natuurlijk zal links Nederland wel weer op zijn achterste benen staan, maar als die zelfde leren pet de ledenvergadering van de Partij van de Dieren gaat bezoeken zal hij ook weggekeken worden door de verganistische achterban.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:18:56 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_45250489
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:55 schreef buachaille het volgende:
Nou die school heeft groot gelijk. Straks staat er zo'n figuur met een leren pet op zijn hoofd voor de klas les te geven. En een vegetarier wordt toch ook niet aangenomen als secretaresse bij de Vereeniging der Nederlandsche Slagers.

Natuurlijk zal links Nederland wel weer op zijn achterste benen staan, maar als die zelfde leren pet de ledenvergadering van de Partij van de Dieren gaat bezoeken zal hij ook weggekeken worden door de verganistische achterban.
Ben je een beetje homofoob?
pi_45250817
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:18 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ben je een beetje homofoob?
Nee, ik ben niet bang voor homoseksuelen en zeker niet bang om het te worden. Ik heb ook geen hekel aan homo's, ik beschouw het als een aandoening waar ik zelf niet trots op zou zijn als ik het zou hebben.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:30:00 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_45250958
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:26 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet bang voor homoseksuelen en zeker niet bang om het te worden. Ik heb ook geen hekel aan homo's, ik beschouw het als een aandoening waar ik zelf niet trots op zou zijn als ik het zou hebben.
Beetje jammer. Doet m.i. afbreuk aan je persoonlijkheid. Aan de andere kant, ik zou ook niet trots om mezelf zijn als ik dacht zoals jou.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:33:07 #11
3542 Gia
User under construction
pi_45251083
Ik vind dat een homofiele leerkracht gewoon op die school moet kunnen werken, zolang hij werk en privé maar strikt gescheiden houdt. Wat je thuis doet, moet je toch lekker zelf weten.
Anders moet je ook in de schoolgids opnemen dat leerkrachten die van SM houden en graag door hun vrouw met een dildo in de anus gepakt willen worden, niet op die school mogen werken.
pi_45251870
Ik vind van niet. Zij zijn vanuit een bepaalde leer school lessen aan het geven en hoeven hun leer niet te schikken aan jouw wensen. Zij zijn tegen homo's en zullen dat predikken in hun lessen dat dat volgens hun verboden is en al die shit. Het is geen openbaar onderwijs.. dan hadden ze hem uiteraard niet mogen discrimineren.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:55:44 #13
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_45251948
quote:
Nou die school heeft groot gelijk. Straks staat er zo'n figuur met een leren pet op zijn hoofd voor de klas les te geven.
Nou die is sterk hoor Alsof het gros van de nichten er zo bij loopt

Ik denk eerder dat ze daar gewoon kerels die een beetje verwijfd zijn al de deur wijzen. Helemaal als ze toegeven homo te zijn als er naar gevraagd wordt.
pi_45252005
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:26 schreef buachaille het volgende:

[..]

Homofilie een aandoening?
pi_45252325
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Homofilie een aandoening?
Kalm aan hij verwart het met Hemofilie :hihi: En daarnaast kan je nog altijd betwisten wat "een aandoening" precies inhoudt.
pi_45252499
homo zijn zegt niks,homo zijn en roze dragen en zo nichterig gedragen als je maar kan.
dat doen ze alleen maar omdat ze aandacht willen,pas je aan en dan is er toch geen probleem.
mijn leraar is ook home maar heb zeker niks tegen hem,
pi_45252592
homo zijn zegt niks,homo zijn en roze dragen en zo nichterig gedragen als je maar kan.
dat doen ze alleen maar omdat ze aandacht willen,pas je aan en dan is er toch geen probleem.
mijn leraar is ook home maar heb zeker niks tegen hem,kan soms echt homo achtig zijn maarja dat is homo zijn.
maar als je iedereen wilt overtuigen dat je homo bent,dan zit er geen verschil tussen jou en een allochtoon die niet wilt integreren.
als allochtonen vooroordelen krijgen voor dezelfde reden,en dat wordt in de maatschappij gerechtvaardigd.
dan kun je precies hetzelfde bij homo's doen die ook niet willen doen wat je hoort te doen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:20:18 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45252946
quote:

En wat als een allochtoon nou geen hand wil schudden? Dan mag dat mens niet aangenomen worden en staat rechts Nederland weer op zijn achterste benen.

Feitelijk zit er niet zoveel verschil in. Allemaal zijn we, hoe menselijk, bang voor het onzekere. Het verschil zit hem, zoals vaak, in de mate. Zekerheid is namelijk bekend en veilig, onbekend is daarmee onveilig, en dat kun je dan als weet-ik-veel-wie maar beter buiten de deur houden. Maar het is gewoon klinklare discriminatie.
Verschil is dat er nu begrip voor wordt getoond. Iets wat in andere topics als 'allochtonenknuffelaar' bestempeld wordt.

Als het nu een islamitische school was, was het ongetwijfeld hét toonbeeld dat al die scholen zo zijn. Dit wordt weer als uitzondering beschouwd. Zit er verschil in? Nope.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45253776
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En wat als een allochtoon nou geen hand wil schudden? Dan mag dat mens niet aangenomen worden en staat rechts Nederland weer op zijn achterste benen.

Feitelijk zit er niet zoveel verschil in. Allemaal zijn we, hoe menselijk, bang voor het onzekere. Het verschil zit hem, zoals vaak, in de mate. Zekerheid is namelijk bekend en veilig, onbekend is daarmee onveilig, en dat kun je dan als weet-ik-veel-wie maar beter buiten de deur houden. Maar het is gewoon klinklare discriminatie.
Verschil is dat er nu begrip voor wordt getoond. Iets wat in andere topics als 'allochtonenknuffelaar' bestempeld wordt.

Als het nu een islamitische school was, was het ongetwijfeld hét toonbeeld dat al die scholen zo zijn. Dit wordt weer als uitzondering beschouwd. Zit er verschil in? Nope.
Het is precies hetzelfde probleem. Eerder ging het over een dame die weigerde mannen de hand te schudden. Die is terecht geweigerd door de school omdat dat niet strookte met de opvattingen. Nu gaat het om een school die vind dat homoseksuelen niet als leraar voor de klas kunnen gaan omdat dat niet strookt met de Bijbel en met de opvattingen van de ouders van de kinderen. De betreffende persoon heeft keuze uit scholen genoeg en kan kiezen voor een liberale school. Bij Islamitische scholen zullen juffen niet aan de bak komen zonder hoofddoek en al helemaal geen overtuigd Christelijke mannen.
  Redactie Frontpage donderdag 11 januari 2007 @ 16:40:10 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45253839
quote:
In de gids staat volgens een gemeentewoordvoerder dat homoseksualiteit niet strookt met de uitgangspunten van de school.

Verder wordt gemeld dat er geen openlijk homoseksuele leerkrachten op De Passie rondlopen
Ik vind dit niet direct een anti-homo tekst, maar gewoon de missie visie van de school
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:45:45 #21
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45254063
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kalm aan hij verwart het met Hemofilie :hihi: En daarnaast kan je nog altijd betwisten wat "een aandoening" precies inhoudt.
Homofilie is toch een aandoening? Net als hemofile, of blauwe ogen.
Het is genetisch bepaald (als het goed is). Maar als het dat niet is, hoe wordt je dan homo (of hetero, of bi)?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:50:36 #22
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_45254277
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ben het bijna helemaal met je eens.
Alleen is hier de solicitant niet iemand die discrimineerd, alleen de school. Bij je islamitische voorbeeld, discrimineren ze beide.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:52:52 #23
3542 Gia
User under construction
pi_45254368
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:40 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik vind dit niet direct een anti-homo tekst, maar gewoon de missie visie van de school
Maar ja, blijft de vraag: Mogen SM-ers wel? En Swingers? Pedo's zullen ook wel niet mogen.

Ik zat vroeger op een katholieke middelbare school en daar hadden we meerdere homoseksuele leerkrachten. Eén ervan gaf natuurkunde en die liep dus inderdaad regelmatig in een rozige bloes. Was een hele leuke leraar, overigens.
Niks mis mee. Zolang ze niet hand in hand met hun vriendje over het schoolplein lopen of vertellen over hoe hun nacht geweest was.... Maar dat wil je van geen enkele leerkracht weten, als puber.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:03:42 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45254783
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het is precies hetzelfde probleem. Eerder ging het over een dame die weigerde mannen de hand te schudden. Die is terecht geweigerd door de school omdat dat niet strookte met de opvattingen. Nu gaat het om een school die vind dat homoseksuelen niet als leraar voor de klas kunnen gaan omdat dat niet strookt met de Bijbel en met de opvattingen van de ouders van de kinderen. De betreffende persoon heeft keuze uit scholen genoeg en kan kiezen voor een liberale school. Bij Islamitische scholen zullen juffen niet aan de bak komen zonder hoofddoek en al helemaal geen overtuigd Christelijke mannen.
Nu verdraai je het, tactisch, dat wel, waarvoor mijn complimenten.

De school weigerde de sollicitante omdat zij vond dat het niet strookt met haar opvattingen. Dat valt waarschijnlijk enigzins onder 'we voorspellen een niet-prettige werksfeer'.

Deze school weigert echter op voorhand homo's aan te nemen, en noemt daarbij dat er geen 'openlijke homo's' op die school werkzaam zijn. Dat is dus een standpunt innemen gebaseerd op sexualiteit, voordat de sollicitant gaat komen. Daarmee is dat zuivere discriminatie, en eigenlijk wel een verschil.
pi_45259844
Ik als homo geef ze gelijk, mijn mening is dat iedereen mag discrimineren, niet dat ik het snel zou doen, immers ik zou als instelling/bedrijf het liefst de beste mensen hebben die er zijn, het uitsluiten van bepaalde groepen is dom en zet je bij voorbaat dus al op een achterstand. Ik zou als client dus niet graag gebruik willen maken van diensten van een bedrijf dat geen waarde hecht aan het verkrijgen van het juiste personeel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_45260137
Raar verhaal want wat die directeur zegt klopt volgens mij gewoon niet. Je mag selecteren op levensovertuiging maar dat is hier niet aan de hand. Want er zijn natuurlijk erg veel gereformeerde homoseksuelen maar deze directeur leeft waarschijnlijk nog zo binnen zijn eigen zuil dat hij dat helemaal niet weet. Dit soort discriminatie is echt passe en er moet hard tegen worden opgetreden - vooral nu we toch al de CU-kant uitgaan met het kabinet. Wordt nog leuk als Aboutaleb minister van Onderwijs wordt in een kabinet met de CU
pi_45260245
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:36 schreef SCH het volgende:
Raar verhaal want wat die directeur zegt klopt volgens mij gewoon niet. Je mag selecteren op levensovertuiging maar dat is hier niet aan de hand. Want er zijn natuurlijk erg veel gereformeerde homoseksuelen maar deze directeur leeft waarschijnlijk nog zo binnen zijn eigen zuil dat hij dat helemaal niet weet. Dit soort discriminatie is echt passe en er moet hard tegen worden opgetreden - vooral nu we toch al de CU-kant uitgaan met het kabinet. Wordt nog leuk als Aboutaleb minister van Onderwijs wordt in een kabinet met de CU
Waarom zou je er tegen optreden? Ik zou liever zien dat mensen verstandig genoeg zijn om hun kinderen niet op dit soort scholen te stoppen, zelfs al zou je het verbieden, dan wijst men homo's gewoon op andere zaken af.
pi_45260323
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou je er tegen optreden? Ik zou liever zien dat mensen verstandig genoeg zijn om hun kinderen niet op dit soort scholen te stoppen, zelfs al zou je het verbieden, dan wijst men homo's gewoon op andere zaken af.
Oneens. Nederland heeft een grondwet en die verbiedt discriminaties. Ook religieuzen moeten zich aan de marges van de wet houden, of ze nou moslims of evangelischen zijn. Een gereformeerde homoseksuele leraar zou prima op zo'n school kunnen en moeten werken.
pi_45260414
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Oneens. Nederland heeft een grondwet en die verbiedt discriminaties. Ook religieuzen moeten zich aan de marges van de wet houden, of ze nou moslims of evangelischen zijn. Een gereformeerde homoseksuele leraar zou prima op zo'n school kunnen en moeten werken.
Jup, maar dan zou ik liever kiezen voor een echte seculiere staat waarin zaken als geloof niet worden getolereerd in zaken als onderwijs.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:47:51 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45260584
misschien moet aboutaleb eerst eens binnen zijn eigen gemeenschap kijken hoe er met homoseksuele leraren wordt omgegaan door zowel bestuur als leerlingen. misschien steekt hij er iets van op.

flauw, maar ik vind hem niet de persoon hier tegen te ageren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45260780
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
misschien moet aboutaleb eerst eens binnen zijn eigen gemeenschap kijken hoe er met homoseksuele leraren wordt omgegaan door zowel bestuur als leerlingen. misschien steekt hij er iets van op.

Belachelijke opmerking
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:57:07 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45260956
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Belachelijke opmerking
nee dat vind ik niet. hooguit flauw zoals ik al schreef.

wat ik wil zeggen is dat de kreupele verwijt dat de blinde niet kan zien.

van jouw aller femke had ik het wel getrokken, thats al.
pi_45261065
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dat vind ik niet. hooguit flauw zoals ik al schreef.
Echt belachelijk. Die man is wethouder namens iedereen en doet dit heel goed.
En als er iemand is die de moslimgemeenschap nou juist wel aanspreekt op bepaalde zaken dan is hij het wel, samen met Marcouch.
quote:
wat ik wil zeggen is dat de kreupele verwijt dat de blinde niet kan zien.
Aboutaleb is op dit gebied helemaal niet kreupel
quote:
van jouw aller femke had ik het wel getrokken, thats al.
Die is geen wethouder in Amsterdam.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:06:37 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45261318
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Echt belachelijk. Die man is wethouder namens iedereen en doet dit heel goed.
En als er iemand is die de moslimgemeenschap nou juist wel aanspreekt op bepaalde zaken dan is hij het wel, samen met Marcouch.
[..]

Aboutaleb is op dit gebied helemaal niet kreupel
[..]

Die is geen wethouder in Amsterdam.
ja ik snap dat hij het doet als wethouder en misschien wist je het nog niet. maar ik wil hem zelfs graag als burgem,eester. helaas kleeft er aan zijn geloofsovertuiging een vervelende bijsmaak als hij een andere geloofsovertuiging de les leest. komt met zijn beroep dat zeg maar een hoge boom is.

waarom wordt dit niet tegelijkertijd bekeken met islamitische scholen? lijkt me wat beter voor de volksverhoudingen zeg maar.

begrijp je me nu, of moet ik nog duidelijker zijn?
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:08:36 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45261410
misschien moet ik nu 180 graden draaien en zeggen dat het een slimme zet is om aan de andere gemeenschap te laten zien dat dit niet in nederland getolereerd wordt. met een omweg is soms beter.
pi_45261519
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:47 schreef zoalshetis het volgende:

Omdat Aboutaleb kennelijk niet voldoet aan het stereotype beeld dat jij van "de moslim" hebt moet hij zijn mond houden?
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:11:32 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45261531
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Omdat Aboutaleb kennelijk niet voldoet aan het stereotype beeld dat jij van "de moslim" hebt moet hij zijn mond houden?
nee lees verder.
pi_45261639
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ik snap dat hij het doet als wethouder en misschien wist je het nog niet. maar ik wil hem zelfs graag als burgem,eester. helaas kleeft er aan zijn geloofsovertuiging een vervelende bijsmaak als hij een andere geloofsovertuiging de les leest. komt met zijn beroep dat zeg maar een hoge boom is.
Hij is toch niet verantwoordelijk voor wat andere moslims geloven?
Zijn mijn christelijke ouders dan dezelfde als de die evangelische schooldirecteur?
quote:
begrijp je me nu, of moet ik nog duidelijker zijn?
Ik begreep je al wel maar je zit inet op de goede lijn vanavond.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:17:37 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45261769
nee ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen zoals je hierboven al zag.
pi_45261844
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee lees verder.
Ik denk dat het Aboutalebs plicht is vanuit zijn functie om hier vragen bij te stellen. Eigenlijk is het dus niet zo relevant of hij nou moslim of niet.

/edit: ik heb de rest gelezen we zijn het kennelijk eens

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 20:21:08 ]
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:21:13 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45261905
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik denk dat het Aboutalebs plicht is vanuit zijn functie om hier vragen bij te stellen. Eigenlijk is het dus niet zo relevant of hij nou moslim of niet.
nou wel als het om religieuze zaken gaat die ook bij de islam nog verre van opgelost zijn. laat ik het zeer ongelukkig noemen, maar, zoals ik het al schreef, misschien een prima manier om alle partijen duidelijk te maken dat dit soort idioterie niet gepast is in nederland. .

ik hou het op het vetgedrukte.
pi_45261968
Sowieso raar, "openlijk homoseksuelen". Er werken dus misschien wel heimelijke homoseksuelen? En zijn die niet nog veel erger? (Denkt aan katholieke kerk schandalen etc.)

Trouwens, wmb gaat die school zijn gang. Niet dat ik het juist vind, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat er een "openlijk homoseksueel" zou zijn die op die school zou willen lesgeven. "Jongens, ik ben homo, en dat is heeeel slecht van mij."

Wat ik dan wel weer erg zou vinden, en dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk wel, is dat ze die kinderen allemaal homofobe ideeën inprenten.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:42:03 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45262749
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Belachelijke opmerking
Dat is wel de waarheid. Moet maar eens kijken hoe intolerant men binnen die gemeenschap is met betrekking tot homo's
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45262803
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel de waarheid. Moet maar eens kijken hoe intolerant men binnen die gemeenschap is met betrekking tot homo's
Wat heeft Aboutaleb daar in vredesnaam mee te maken. Die is niet wethouder voor de moslims ofzo. Maar zoalshetis heeft die opmerking alweer ingetrokken, dus je staat alleen.
pi_45262939
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat doet er toch helemaal niet toe.
Hiij is niet in zijn gemeenschap.
Bovendien doet het er niet toe of hij paars is en uit Timboektoe komt of moslim is, hij zet vraagtekens bij een bepaalde tekst. Daar hoeft niet de hele moslim gemeenschap bij betrokken te worden.
Dat is het zelfde als je zegt 'Ja, maar hunnie doen 't ook' .
ijs_beer fan!
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:48:37 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45262999
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:22 schreef Toeps het volgende:
Sowieso raar, "openlijk homoseksuelen". Er werken dus misschien wel heimelijke homoseksuelen? En zijn die niet nog veel erger? (Denkt aan katholieke kerk schandalen etc.)

Trouwens, wmb gaat die school zijn gang. Niet dat ik het juist vind, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat er een "openlijk homoseksueel" zou zijn die op die school zou willen lesgeven. "Jongens, ik ben homo, en dat is heeeel slecht van mij."

Wat ik dan wel weer erg zou vinden, en dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk wel, is dat ze die kinderen allemaal homofobe ideeën inprenten.
"Jongens en meisjes, jullie directeur hier, ja, die. Ik heb opgeschreven dat we geen homo's aannemen. Bijbel vers zoveel is er ook niet al te positief over en jullie ouders willen het misschien ook niet. Als onderwijs is het natuurlijk niet aan ons om haat te zaaien tegen homo's, want dat doen die buut'nlanders wel voor ons. Maargoed, maak zelf maar uit of je homofoob wordt of niet. Je weights. Later."
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:50:00 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45263063
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:47 schreef NanKing het volgende:
Dat doet er toch helemaal niet toe.
Hiij is niet in zijn gemeenschap.
Bovendien doet het er niet toe of hij paars is en uit Timboektoe komt of moslim is, hij zet vraagtekens bij een bepaalde tekst. Daar hoeft niet de hele moslim gemeenschap bij betrokken te worden.
Dat is het zelfde als je zegt 'Ja, maar hunnie doen 't ook' .
Verbeter de wereld begin bij je eigen gemeenschap was het toch?

Als hij het zo op heeft met homo's dan moet ie ook eens zijn nek uitstekken als zijn eigen gemeenschap homo's aanpakt maar dat doet hij niet. hij gaat net als meer politici voor het makelijke scoren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45263127
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verbeter de wereld begin bij je eigen gemeenschap was het toch?

Als hij het zo op heeft met homo's dan moet ie ook eens zijn nek uitstekken als zijn eigen gemeenschap homo's aanpakt maar dat doet hij niet. hij gaat net als meer politici voor het makelijke scoren.
Nee, het was verbeter de wereld begin bij jezelf.
En wie zegt dat hij dat allemaal niet doet? Omdat het nooit uitgemeten wordt in de media doet hij 't niet?

Ik zal je even uit de droom halen, elke politici gaat voor makkelijk scoren .
ijs_beer fan!
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:51:52 #49
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45263130
quote:

En nou had het een islamitische school moeten betreffen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:52:22 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45263151
@ Martijn: Doet ie dat niet? Makkelijk scoren? Nou nou, dat zijn nogal wat aannames van zo ongeveer de beste ambtenaar die ik gezien heb, tsjee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')