Voor het examen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:53 schreef vogeltje het volgende:
Oke, het is dus een afstand van 25 meter? Wordt dat gedaan voor de eerste les of voor het examen?
Ja, of je gaat daarvoor al naar de opticiënquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:54 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Voor het examen.
Als je niet goed kan zien moet je dat voor je eerste les aangeven bij je rijschool.
Hmm mijn rijlesvent ging persoonlijk alles vóór de eerste les in detail doornemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:54 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Voor het examen.
Als je niet goed kan zien moet je dat voor je eerste les aangeven bij je rijschool.
Dan heb je wel al een lekkere 1e indruk achter gelaten, geslaagd of nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:51 schreef Nouk het volgende:
Ik kon het niet eens lezen maar mocht toch examen doen.
Ook wist ik niet wat al die dingen onder de moterkap zijn, toch mocht ik. Wat een aardige man.
Dat is ook een optie ja, jammer als er net een nieuwe auto bij parkeert dan.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:02 schreef PieterBas het volgende:
Gewoon voordat je naar het CBR binnen loopt.. een aantal kentekens snel uit je hoofd leren..
in de spiegelsquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:50 schreef Renesite het volgende:
Bedoel je in de auto? Er word gevraagd als je een bepaald nummerbord kan lezen van een auto in de spiegels.
Dat moest mijn broer doenEn heeft dus een bril gekregen
Ik hoefde het nummerbord niet te lezen.. moest zeggen van welke rijschool een auto was.. (was het mijn eigen lesautoquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:05 schreef Etcetera het volgende:
[..]
in de spiegels
moet je tegenwoordig in spiegelbeeld kunnen lezen? toen ik naar de auto liep (2003 examen gedaan) werd me gevraagd of ik van die en die auto even het nummerbord kon oplezenniks niet spiegels
quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:51 schreef Nouk het volgende:
Ook wist ik niet wat al die dingen onder de moterkap zijn, toch mocht ik. Wat een aardige man.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:04 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
die vrouwen hebben ook alleen maar voordelen bij het CBR..
lekkere rij instructeur heb je dan, de mijne heeft het gewoon nog tweede keer uitgelegd voor examen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:51 schreef Nouk het volgende:
Lekker veiligquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:55 schreef Baan1980 het volgende:
En als je het niet kan lezen (je heb bijvoorbeeld slechte ogen en je bril verkleint de wereld nogal) moet je ff een eigen verklaring met een doktersverklaring naar het CBR opsturen. Op die mnier weten ze er officieel van en ze houden er dan rekening mee tijdens je examen.
Ik kan maar van metertje 20 zo`n plaat lezen (heb glazen van -13......)
Moet binnekort ook ffies een brilletje halen.. gewoon voor op de weg enzo.. lichten willen je nu wel eens verblinden enzo.. okay. op de snelweg valt het wel mee. maar jah.. moet ook wel eens op normale wegen :pquote:Op zondag 14 januari 2007 03:08 schreef Drifter__ het volgende:
Bij mijn 1ste rijles vroeg de instructeur of ik bril/lenzen draag?
Ik wel, dus toen wees ie een bord aan en moest dat ff lezen(iets met omleiding enzo)
Nee, das niet zo, ik heb ook een bril en dat staat verder nergens op je rijbewijs ofzoquote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef Phalanx747 het volgende:
Als jou bij het examen gevraagd wordt een kenteken op te lezen, en je draagt op dat moment een bril, wordt dat dan genoteerd of zo? Moet je dan ineens _altijd_ een bril dragen? Komt zoiets op jouw rijbewijs?
Ik draag soms namelijk een bril omdat ik anders aan het eind van de dag koppijn krijg, maar ik heb geen zin om dan ineens verplicht te zijn dat ding altijd te gaan dragen.
Weet t eerlijk gezegd niet helemaal zeker meer, maar volgens mij was de regel zo: wanneer jij in je rijbewijs een pasfoto hebt staan waar je een bril op hebt, ben je verplicht tijdens het besturen van een voertuig ook een bril of lenzen te dragen..quote:Op zondag 14 januari 2007 15:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, das niet zo, ik heb ook een bril en dat staat verder nergens op je rijbewijs ofzo![]()
Alleen als je met bril nog niet goed kunt zien krijg je een aantekening
Dan krijgen ze toch echt een probleem, want door de nieuwe regels met pasfoto's moet je vaak je bril afzetten op de foto ivm schaduw.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:14 schreef Donder het volgende:
Weet t eerlijk gezegd niet helemaal zeker meer, maar volgens mij was de regel zo: wanneer jij in je rijbewijs een pasfoto hebt staan waar je een bril op hebt, ben je verplicht tijdens het besturen van een voertuig ook een bril of lenzen te dragen..
Staat me iets van bij dat het vroeger zo was, maar weet het niet 100% meer zeker.
Volgens mij ben je wel verplicht tijdens het auto rijden genoeg gezichtsvermogen te hebben, met dan wel zonder hulp middelen. Doe je dit niet dan ben je volgens mij in overtreding, iets van verzekeringsmaatschappijen die zich terug trekken en zo,...quote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef Phalanx747 het volgende:
Als jou bij het examen gevraagd wordt een kenteken op te lezen, en je draagt op dat moment een bril, wordt dat dan genoteerd of zo? Moet je dan ineens _altijd_ een bril dragen? Komt zoiets op jouw rijbewijs?
Ik draag soms namelijk een bril omdat ik anders aan het eind van de dag koppijn krijg, maar ik heb geen zin om dan ineens verplicht te zijn dat ding altijd te gaan dragen.
das tegenwoordig niet meer zo, want met de nieuwe regels voor pasfoto's mocht ik geen bril meer opquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:14 schreef Donder het volgende:
[..]
Weet t eerlijk gezegd niet helemaal zeker meer, maar volgens mij was de regel zo: wanneer jij in je rijbewijs een pasfoto hebt staan waar je een bril op hebt, ben je verplicht tijdens het besturen van een voertuig ook een bril of lenzen te dragen..
Staat me iets van bij dat het vroeger zo was, maar weet het niet 100% meer zeker.
ik kon het ook niet lezen (had toevallig van te voren het kenteken al gezien, stond maar 1 andere auto op de parkeerplaats)quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:51 schreef Nouk het volgende:
ik welquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
das tegenwoordig niet meer zo, want met de nieuwe regels voor pasfoto's mocht ik geen bril meer op
Ja, dat, of je doet gewoon niet moeilijk en zet even je bril af voor de fotoquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:20 schreef Baan1980 het volgende:
Je mag wel een bril op hebben! Bij een Paspoort (en id-kaarten enzo) doen ze moeilijk met brillen. Er mag geen enkele weerspiegeling in je glazen zitten. Daarnaast moete je ogen geheel zichtbaar zijn. Niet dat het randje van je bril over de bovenkant van je ogen staat ofzo.
Bij navraag of mijn pasfoto wel of niet ook geschikt zou zijn voor een paspoort was er twijfel. Echter je kan dan wel zeggen dat je wel persee die foto wil gebruiken (bij kleine weerspiegelingen enzo). Vervolgens gebruiken ze die foto maar je moet dan wel een verklaring ondertekenen dat je er weet van heb dat de specifieke beveiliging op paspoort (dat die pasfoto zo lastig maakt) niet goed werkt. Dit hoeft geen groot probleem. Het enige wat kan gebeuren is dat als je naar Amerika gaat (daar is die beveiliging voor bedoeld) je wat extra vragen krijg bij de paspoort controle
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |