Ja.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:36 schreef synthesix het volgende:
Staat AO-psychologie voor arbeid en organisatie trouwens?
De dingen die je noemt sluiten ook aan bij economie. Sociale psychologie en deelgebieden van economie overlappen ontzettend. Bekijk eens de studiegids van beide opleidingen en kijk welke vakken je interessant vindtquote:Op woensdag 26 maart 2008 00:35 schreef synthesix het volgende:
Ben me een beetje aan oriënteren op psychologie omdat het me tóch wel leuk lijkt. Ik ben best wel geinteresseerd in de psyche maar wat ik toch echt vooral wil leren is sociale psychologie, en dan vooral de gebieden van macht/leiderschap, keuzes maken en het beinvloeden van keuzes, groepsverbanden beetje die richting.
De psychologie waar je werkelijk wat aan hebt als je verder niks in de hoek van psychologie gaat doen.
Is er uberhaupt een opleiding of universiteit die meer aansluit bij mijn wensen?
Zijn jullie onderverdeeld in teams of moest je het alleen af?quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:05 schreef hetzusjevan het volgende:
Ok, ik moet een virtuele baby gaan opvoeden voor het vak Ontwikkelingsleer. Dacht eerst dat het een 1 april grap was, maar dat was het dus niet XD.
Teams van 4 tot 6 maar ieder heeft wel z'n eigen kind.. volgende week krijgen we meer te horen over wat de bedoeling is.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn jullie onderverdeeld in teams of moest je het alleen af?
Heb twee jaar Kunstmatige Intelligentie gedaan naast Psychologie. Een beta-opleiding is ook echt daadwerkelijk veel zwaarder heb ik toen gemerkt. Uiteindelijk was dat niet echt het probleem, ik kwam er achter dat ik gewoon een richting van 1 van de 2 opleidingen (neuropsychologie dus) verruit het leukst vond en ik besloot daar vol voor te gaan en het zware 3e jaar van Kunstmatige Intelligentie te laten voor wat het is. Sommige zullen het zonde noemen, ik noem het prioriteitenquote:Op dinsdag 1 april 2008 23:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
Zijn er hier mensen die naast Psychologie nog een studie erbij doen? Zit zelf te denken om bestuurskunde erbij te doen. Vanwege mijn vorige studie krijg ik volgend jaar wat vrijstellingen voor Psychologie. En ik kan dan keuze vakken kiezen bij bestuurskunde. Dat lijk me wel aardig als ik toch richting S&O kant op ga.
Ik ben dit jaar begonnen met een aantal rechtenvakken erbij, helaas heb ik er daarvan maar een afgerond, omdat ik ook nog mijn scriptie moet schrijven, en vakken, en moest werken, en een training voor mijn vrijwilligerswerk (2 dagen in de week) deed, en ging verhuizen, en ook nog een sociaal leven wilde hebben. Dat allemaal bij elkaar ging niet zo goed samen, maar in de bachelor is het in principe wel te doen. Ik ga nu in september gewoon beginnen met voltijd rechten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
Zijn er hier mensen die naast Psychologie nog een studie erbij doen? Zit zelf te denken om bestuurskunde erbij te doen. Vanwege mijn vorige studie krijg ik volgend jaar wat vrijstellingen voor Psychologie. En ik kan dan keuze vakken kiezen bij bestuurskunde. Dat lijk me wel aardig als ik toch richting S&O kant op ga.
Wauw, wat goed!quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:43 schreef Grumpey het volgende:
Yup, alweer drie weken terug in Nederland nu. Heb stage en scriptie van Neuroscience-master nu afgerond (Alleen stageverslag nog aanpassen hier en daar) en heb al cijfers terug waar ik heel erg blij mee ben (twee keer een negen!).
Ik ga stage lopen bij een instelling voor geestelijke gezondheidszorg voor kinderen en jeugdigen. Op welke afdeling is nog niet bekend. Ik wil het liefst er nog een stage aan vast plakken bij het steunpunt huiselijk geweld, aangezien ik dat een ontzettend interessant iets vind. Ik had graag ook stage willen lopen bij het AMK, maar die stages zijn erg gewid, en er zijn relatief weinig plaatsen.quote:Voor de andere master, klinische neuropsychologie, ben ik nu een klinische stage aan het regelen, maar dat loopt allemaal niet zo soepel. Wilde eigenlijk per 1 april of per 1 mei beginnen, maar dat gaat hem niet worden. Eerste echte mogelijkheid is nu per 1 september pas. Oftewel, beetje nutteloze tijd nu over. Ben maar gaan rondzoeken naar mogelijke junior onderzoeker, studentassistent of aio-plekken om deze tijd nuttig te vullen. Als dat niet lukt gaan we wel een reisje maken van paar maanden.
Al met al ben ik volgend jaar maart/april klaar met beide opleidingen, en heb ik hopelijk een baan
Wat voor stage ga je lopen? Motivatieprobleem heb ik nu ook wel, ik wil nu gewoon aan de slag het liefst. Is motivatieprobleem bij jou omdat je de opleiding niet meer zo boeiend vindt? Want dat lijk me nog irritanter
Nee hij raadt het me af omdat hij zegt dat het risico groot is dat je gewoon nergens aan de bak kunt komen als je met je psychologie-studie klaar bent.quote:Op zondag 20 april 2008 19:25 schreef Sharkdoggie het volgende:
Misschien is het voor jou interessant (vanwege je interesses) om eens naar een opendag bestuurskunde te gaan. Veel mensen vergeten trouwens dat psychologie echt veel statistiek, proefopzetten, onderzoek doen is waardoor mensen ook (te snel) afgeschrikt raken als ze er eenmaal aan beginnen. Misschien dat je decaan daarom psychologie niet aanraad.
Zag je bericht ook in de bestuurskundetopic, maar laat je niet ontmoedigen door (de soort) rekensommen. Uiteindelijk is alles wel aan te leren, zolang je net zoveel tijd erin wil steken totdat je het begrijp. Heb zelf een wiskunde deficientiecursus moeten doen, maar uiteindelijk heb ik er veel aan gehad (qua inzicht). Verder heb ik ook gebruik gemaakt van statistiekbijlessen (waar het accent meer ligt op begrijpen wat je aan het doen benquote:Op maandag 21 april 2008 22:42 schreef Stefanovich het volgende:
Om wat voor statistiek gaat het dan bij Psychologie, wat voor soort rekensommen moet je oplossen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |