quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:46 schreef Brighteyes het volgende:Oorspronkelijk niet, halverwege dit topic wel.
Ik heb nu geen flauw idee meer waar het over gaat eigenlijk.
De PDD werd erbij geroepen en ik wilde alleen maar aangeven dat dat heel vervelend is, maar dat dat niet een reden moet zijn om mensen niet ter verantwoording te roepen.
Ik deel je gevoel. Het lijkt nu een zijstraatje in te gaan van PDD en wat daar wel of niet bij komt kijken en of het nou wel of niet een handicap is. Ik denk dat een ieder dat voor zichzelf moet bepalen. Wat mijzelf betreft, in sommige gevallen wel (in combinatie met het stoppen met school deels door de PDD vind ik het bijvoorbeeld wel een handicap). Ik merk wel aan mezelf dat ik door de jaren heen er beter mee om kan gaan dan voorheen. In mijn beginjaren op Fok! kwam het rustig voor dat ik echt niet wist wat ik met bepaalde situaties aanmoest, maar ik heb nu meer de mogelijkheid om even een stapje terug te doen. Helaas nog niet altijd, maar wellicht dat dat ook ooit komt.
Wat ik zelf als een groot voordeel beschouw is dat mensen (onbewust) toch rekening met je houden. Een goede vriendin van mij die ik al ken sinds ik in groep 3 zat is daar een goed voorbeeld van. Die zei pas "we hebben 1 keer vrijwel in het begin een flinke ruzie gehad, maar daarna heb ik nooit meer rare dingen aan je gemerkt". Dit komt ook deels omdat ze na die keer doorhad hoe ze mij het beste kon aanspreken/behandelen/etc. Wellicht dat dat ook het grote voordeel is aan rechtstreeks contact, omdat je dan de emoties en dergelijke toch beter aanvoelt.
Maarja, di tbegint nu weer zo'n verhaal te worden wat hier eigenlijk helemaal niet thuis hoort. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het helemaal niet erg vind om ergens op aangesproken te worden, maar dat de manier waarop ook erg uit kan maken. Door juist dit topic een tijdje links te laten liggen heb ik voor mezelf rust kunnen vinden (ook omdat ik met Suzanna alles uitgepraat had) en kon ik op een rustige manier reageren op dingen die gezegd waren. Als ik daar direct op gereageerd had, was dat denk ik veel oververhitter geweest.
Oja en ik heb nu eigenlijk geen flauw idee meer of ik alles gezegd heb wat ik wilde zeggen enzo