ach ook zonder kinderen nu en in de toekomst kan je hier ook nog leuk meelezen, ik word tenslotte tante binnekortquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, ik dènk er ook over om ooit een keer zwanger te worden en er zit foliumzuur in mijn multivitaminetablet. Dus eh, daarom keek ik mee in dit forum![]()
oh en wat mij echt deed walgen:quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:41 schreef Troel het volgende:
Ik heb in het vorige topic al aangegeven dat wat mij betreft de discussie gesloten was. Suzanna gaf hetzelfde aan. Ik heb vervolgens nog gereageerd op een aantal posts in het MOD-topic omdat evenstar daar om opheldering vroeg. Die heeft ze gekregen. Ik vind het werkelijk onzinnig dat die hele discussie daarna verder loopt, ondanks dat ik aangegeven heb dat ik me er niet meer mee ga bemoeien. Heel leuk dat iedereen dan ineens vragen aan me gaat stellen en nog gaat verwachten dat ik ga reageren, maar als men nou gewoon gelezen zou hebben, zou men weten dat ik dat toch niet meer van plan was.
dus jij mag zeggen wat je wilt? en dat moeten we maar voor zoete koek slikken? Zo werkt dat niet zoals Leah al zei.
Mijn mening is (en zal blijven) dat ik het behoorlijk onprettig vind dat mensen gratis hulp hopen te krijgen voor iets wat ze zelf veroorzaakt hebben.
Je maakt onderscheid in meerdere kinderen/handicaps/ziektes, heel platweg egzegd iemand waarvan het kind een ziekte/handicap of iets heeft heeft toch ook voor dat kind gekozen, tuurlijk ligt het iets ingewikkelder, je vraagt niet om een handicap ziekte, maar je hebt niet altijd keuzes, en julia was een gewenst kind niet geplant maar wel gewenst. correct me if im wrong.. maar zoverre ik weet wilde suzanna wel een groot gezin, alleen was een derde niet zo snel geplant.
Ik vind dat niet helemaal reeel, juist omdat er ook mensen zijn die die hulp nodig hebben en het niet krijgen, terwijl zij niet zelf iets veroorzaakt hebben. Tuurlijk, dat is niet het probleem van Suzanna, dat is meer het probleem wat zich in Nederland afspeelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het buitengewoon vervelend is om met drie kleintjes naar het consultatiebureau te moeten en niet echt meer tijd voor jezelf te hebben, maar waarom dan niet gewoon iemand inhuren?
Het is niet altijd zo makkelijk als je denkt
Het viel mij gewoon verkeerd dat er direct naar een gratis oplossing gezocht wordt (ja, we zijn Nederlanders, maar toch). Ik reageerde wellicht wat oververhit, maar ik heb al geprobeerd uit te leggen dat dat niet door Suzanna alleen kwam, maar ook door de dingen die ik hier in mijn omgeving zag.
Als het niet door suzanna kwam waarom wel direct tegen haar je gal spuien?
Dat vervolgens mijn operatie enzo erbij gehaald wordt, ach, om heel eerlijk te zijn doet me dat niet zoveel. Ik ben wel gewend dat mensen mijn dik zijn en dergelijke in de strijd gingen gooien. Die WLS-operatie heeft veel geld gekost, dat klopt. Niet alleen de verzekeraar heeft betaald, ik heb zelf ook behoorlijk wat moeten betalen. Daarnaast betaal ik ook gewoon voor de verzekering. Er is zelfs een punt geweest dat mijn verzekering het niet zou betalen en dat ik de operatie zelf had moeten betalen, zelfs dat is overwogen, maar gelukkig is dat uiteindelijk niet nodig gebleven. Niet omdat ik het geld er niet voor over had, maar omdat het risico op complicaties te groot zou zijn, zeker als je die kosten zelf ook moet betalen.
[..]
Ow? Juist met mijn achtergrond zeg ik nog wel eens dingen die verkeerd opgevat worden, ondanks dat het niet zo bedoeld is. Achteraf gezien had ik beter een nieuw topic kunnen openen om mijn mening aan de kaak te stellen, in plaats van in het nieuwe moeders topic, maarja, achteraf praten is wel erg makkelijk natuurlijk. Ik vind het jammer dat er zo'n gigantische hetze van gemaakt is, want dat was niet echt bepaald mijn bedoeling (kom op, als ik echt eenr el wil starten doe ik dat wel op zo'n manier dat niet iedereen op mij begint te pikken).
Nee troel, snap eens dat het niet altijd aan een ander licht! kom eens tot het idee dat JIJ wellicht eens ook iets verkeerds hebt/uitspreekt/uittypt, en dus niet dat het verkeer dopgevat wordt.
Ik ben sociaal best knullig in dingen bewoorden, maar geef ook mijn ongelijk daar in al duurt dat soms even![]()
Ow, hoe staat het met de polls eigenlijk? Wie had allemaal gestemd op "Troel reageert niet meer"? Die hebben verloren![]()
Oja, ik heb alles een beetje vluchtig doorgelezen, dus het kan best zijn dat ik een aantal dingen over het hoofd heb gezien wat betreft botte opmerkingen en vragen, dus als je daar nog een reactie op wilt, herhaal de boel dan even![]()
Hoe kun je zo denken over jezelfquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:57 schreef Troel het volgende:
-knip-
En het klinkt misschien heel vrijgevig, maar ik betaal liever dubbele belasting als de profiteurs daar niet meer van betaald worden, maar enkel de mensen die het echt verdienen.
-knip
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:57 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
oh en wat mij echt deed walgen:
quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:57 schreef Troel het volgende:
-knip-
En het klinkt misschien heel vrijgevig, maar ik betaal liever dubbele belasting als de profiteurs daar niet meer van betaald worden, maar enkel de mensen die het echt verdienen.
-knip
Waarom walg je nu juist van hier zo van?quote:Hoe kun je zo denken over jezelf![]()
deze opmerking vind ik echt niet kunnen. als je dat weet van jezelf kun je dus of tot 10 tellen en letten op wat je zegt en hoe je het zegt of niet posten oid. ik vind dit een kutsmoes. onder dat mom kan je dus altijd maar alles zeggen op wat voor manier dan ook. dat klopt niet.quote:Ow? Juist met mijn achtergrond zeg ik nog wel eens dingen die verkeerd opgevat worden, ondanks dat het niet zo bedoeld is
waarom ik er zo van walg, omdat ze zich wil tonen als dat ze zo vredelievend, barmhartig is want zij is wel bereid om dubbel te betalen voor de mensen die ZIJ vind dat ze het echt verdienen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:07 schreef Igraine het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waarom walg je nu juist van hier zo van?
Ik vond deze opmerking eigenlijk nog niet eens zo verkeerd. Gewoon op zich zelf staand dan. Goed iedereen heeft een andere opvatting over wat profiteurs zijn en de mijne ligt waarschijnlijk ook niet op één lijn met die van Troel. Maar de opmerking op zich kan ik nog wel vatten.
Nou, volgens mij doet ze dat niet zo hoor. Ze reageert op de opmerking van Yvonne die het met Troels achtergrond juist níet had verwacht.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:27 schreef Belana het volgende:
wat mij echter stoort is het zich verschuilen achter haar "achtergrond" :
Wie zegt dat ik mijzelf geweldig vind? Het leven zou veel makkelijker zijn als ik "gewoon" zou vinden dat iedereen die op een even huisnummer 100 euro per maand zou krijgen en iedereen op een oneven huisnummer ook, ongeacht achtergrond of wat dan ook. Dat is nou eenmaal niet mijn mening. Ik zeg ook niet dat ik dubbel wil betalen voor de mensen die het wel verdienen, ik zeg dat ik desnoods dubbel veel belasting wil betalen als er beter op gelet wordt en het geld dus gaat naar de mensen die het verdienen. Ik ken iemand die al een jaar een uitkering krijgt omdat ze nog geen leuke baan heeft kunnen vinden naar haar smaak. Er zijn haar meerdere andere banen aangeboden waar ze zo aan de slag kon, maar het werk vond ze niet leuk. Ikzelf zou zoiets hebben, nouja, dan maar voor een tijdje de wat minder leuke baan, maar dan heb ik tenminste mijn eigen inkomsten en hoef ik mijn hand niet omhoog te houden. Toen ik wist dat ik mijn studie stop zou zetten, stond ik de dag erna bij het uitzendbureau. Ik had het geluk dat ze een baan voor me hadden, maar in eerste instantie wist ik niet of het wel leuk zou zijn. Ik ben toch op gesprek gegaan en tijdens dat gesprek kreeg ik het gevoel dat de baan wel eens leuker kon zijn dan het klonk. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik een leuke baan heb, terwijl ik in het begin dacht, ach, het zal wel niets wezen. Ik had natuurlijk ook een uitkering uit kunnen vragen, maar dat vond ik niet kunnen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
waarom ik er zo van walg, omdat ze zich wil tonen als dat ze zo vredelievend, barmhartig is want zij is wel bereid om dubbel te betalen voor de mensen die ZIJ vind dat ze het echt verdienen.
Althans zo komt het op mij over van kijk eens hoe goed geweldig ik ben dat ik dit toch vind.
dat is wat mij doet walgen.
En dan kan dat wel misschien wel een msiinterpretatie van mij zijn.
Maar dat is wel de smaak die ik er van kreeg als je alle posts van die dag bij elkaar neemt.
Tja, het was ook ijdele hoop om te denken dat jullie allemaal jullie mening bijgesteld haddenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:29 schreef livelink het volgende:
Ze hoeft van mij niet te zeggen dat ze ongelijk heeft, als ze vindt dat ze gelijk heeft. Maar het had natuurlijk gekund dat ze toch haar mening had bijgesteld. Maar dat is dus niet zo.
dat is een goed plan.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:59 schreef Troel het volgende:
Een volgende keer (alhoewel ik eigenlijk hoop dat die niet komt), zal ik eerst nog eens twee keer nadenken en dan wellicht een nieuw topic openen, zodat ik tenminste niet iemand persoonlijk aanval.
Dat vind ik netjes van je.quote:Overigens heb ik Suzanna een mailtje gestuurd met excuses en heb ik ook haar geprobeerd uit te leggen dat het niet enkel om haar ging.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, het was ook ijdele hoop om te denken dat jullie allemaal jullie mening bijgesteld hadden![]()
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:59 schreef Brighteyes het volgende:
Maar de melding van die handicap klinkt wel heel vaak als een 'ja maar...'
Terwijl iedereen wel eens bot uit de hoek kan komen zonder dan te kunnen/willen zeggen 'ja maar... ik heb een handicap.
In die zin vind ik het soms heel irritant om dat terug te zien komen. Lekker makkelijk denk ik dan.
Hoewel dat vast niet altijd zo zal zijn, maar ik heb soms wel het idee dat die stoornis alleen terug komt op de momenten dat het wel handig uit komt.
We weten allemaal dat Troel dat heeft en daar zal ook best rekening mee gehouden worden in reacties maar dat wil niet zeggen dat iemand niet ter verantwoording geroepen kan en mag worden nav dingen die er gezegd worden.
En ik refereerde nieteens naar een "handicap" ( wat het niet is!)quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, volgens mij doet ze dat niet zo hoor. Ze reageert op de opmerking van Yvonne die het met Troels achtergrond juist níet had verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |