http://www.parool.nl/nieuws/2007/JAN/10/ams6.htmlquote:AMSTERDAM - Wethouder Marijke Vos van Milieu wil dat er landelijke regels komen voor het gebruik van dieren in circussen.
De Amsterdamse wethouder zal op korte termijn een brief naar het kabinet en de Tweede Kamer sturen, zo beloofde ze woensdag tijdens de commissievergadering.
In 2006 nam de Amsterdamse gemeenteraad een motie aan om het gebruik van wilde dieren voor commercieel vermaak te verbieden. Juridisch kan dit alleen nog niet worden verboden. Een gemeente is niet bevoegd om maatregelen te treffen.
'Diervriendelijke Kamer'
Vos denkt dat het voorstel meer kans van slagen heeft met ''de nieuwe, diervriendelijke Kamer'', die haar voorstel hopelijk snel zal overnemen. Komt er echter niet snel een reactie, dan kondigde Vos aan toch zelf maatregelen te nemen.
In december werd het onderwerp weer actueel toen bekend werd dat tijdens het Wereldkerstcircus in theater Carré twee zeeleeuwen optraden. De twee dieren zouden volgens de PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, drie weken lang onder erbarmelijke onstandigheden in een klein badje op een parkeerplaats achter het theater verblijven. (ANP)
Zal ik dit gaan posten elke keer als er iets over Verdonk wordt gezegd?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:10 schreef PJORourke het volgende:
Komen er ook nog regels voor [s]gifschepen /s] detentiecentra of boeien dode zwartjes niet zo?
Met dat soort opmerkingen maak je geen vrienden bij de circuszigeunersquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:44 schreef Shivo het volgende:
Mooi, afschaffen dat soort dierenleedvermaak.
Anders doet iemand anders het welquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:
Zal ik dit gaan posten elke keer als er iets over Verdonk wordt gezegd?
Ik ga eens kijken of ik een scriptje kan schrijven dat een aantal automatische reacties kan geven, dat scheelt een hoop mensen een hoop getyp.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Anders doet iemand anders het wel![]()
Mag ik hem ook:quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:57 schreef Floripas het volgende:
Ik ga eens kijken of ik een scriptje kan schrijven dat een aantal automatische reacties kan geven, dat scheelt een hoop mensen een hoop getyp.
quote:If input=Vos, Marijke;
then reply=gifschip and
comment=dode negers;
end;
Idd, maar ja zoalng die gifschepen nog uit Nederland weggejaagd kunnen worden is er natuurlijk niets aan de handquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:10 schreef PJORourke het volgende:
Komen er ook nog regels voor gifschepen of boeien dode zwartjes niet zo?
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:44 schreef Shivo het volgende:
Opzouten, stel kuthippies. Er zijn al regels tegen dierenmishandeling. Alsof er nog meer regeltjes bij moeten (daar zijn er immers nog niet genoeg van in Nederland) om circusdieren ook nog eens te verbieden. Want je mocht eens plezier beleven aan shows met dieren, dat kan natuurlijk niet! Uitbuiting!quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:03 schreef rvand het volgende:
Prima actie, het wordt tijd dat dat middeleeuwse 'vermaeck' aangepakt wordt.
exact.quote:Op donderdag 11 januari 2007 04:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
[..]
Want je mocht eens plezier beleven aan shows met dieren, dat kan natuurlijk niet! Uitbuiting!
ook clowns moeten verboden worden.quote:Een paar maanden terug was ik nog in een circus en we hebben lekker van alles genoten - honden, paarden, tijgers, olifanten en alles er tussenin. Maar als het aan de slinksen ligt, staat er in de toekomst enkel nog een clown. Zeker zelf nooit naar het circus geweest toen ze klein waren, die walgelijke linkse nietsnutten.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:44 schreef Shivo het volgende:
Ah, buachaille moet zich weer even op Marijke Vos afreageren. Wat is er, lijkt ze veel op een enge tante van vroeger? Wat moet jij nachtmerries hebben...quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2007/JAN/10/ams6.html
Wethouder Vos is zeker zelf nooit als kleine meisje aan de hand van papa naar het circus geweest om te genieten van de dieren in het circus. Eet smakelijk vanavond als je je koteletje naar binnen schuift mevrouw VosWanneer komen er landelijke regels voor bestuurders als Vos
![]()
Je bewijst het maar weer eens zelf, wat ben jij triest zeg... Damn!quote:Op donderdag 11 januari 2007 04:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
[..]
Opzouten, stel kuthippies. Er zijn al regels tegen dierenmishandeling. Alsof er nog meer regeltjes bij moeten (daar zijn er immers nog niet genoeg van in Nederland) om circusdieren ook nog eens te verbieden. Want je mocht eens plezier beleven aan shows met dieren, dat kan natuurlijk niet! Uitbuiting!
Een paar maanden terug was ik nog in een circus en we hebben lekker van alles genoten - honden, paarden, tijgers, olifanten en alles er tussenin. Maar als het aan de slinksen ligt, staat er in de toekomst enkel nog een clown. Zeker zelf nooit naar het circus geweest toen ze klein waren, die walgelijke linkse nietsnutten.Marijke Vos
Is dit overeenkomstig het politiek correcte PvdD standpunt ?quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:24 schreef Elseetje het volgende:
Verder gaat het om het verbod op wilde dieren in het circus, van de paarden e.d. kan dus nog steeds genoten worden.![]()
Staat dat erop? [WILD] [TAM] ? Bouwt god dat in of zo?quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:24 schreef Elseetje het volgende:
Verder gaat het om het verbod op wilde dieren in het circus, van de paarden e.d. kan dus nog steeds genoten worden.![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:44 schreef Shivo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |