abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45214913
quote:
AMSTERDAM - Wethouder Marijke Vos van Milieu wil dat er landelijke regels komen voor het gebruik van dieren in circussen.

De Amsterdamse wethouder zal op korte termijn een brief naar het kabinet en de Tweede Kamer sturen, zo beloofde ze woensdag tijdens de commissievergadering.

In 2006 nam de Amsterdamse gemeenteraad een motie aan om het gebruik van wilde dieren voor commercieel vermaak te verbieden. Juridisch kan dit alleen nog niet worden verboden. Een gemeente is niet bevoegd om maatregelen te treffen.

'Diervriendelijke Kamer'
Vos denkt dat het voorstel meer kans van slagen heeft met ''de nieuwe, diervriendelijke Kamer'', die haar voorstel hopelijk snel zal overnemen. Komt er echter niet snel een reactie, dan kondigde Vos aan toch zelf maatregelen te nemen.

In december werd het onderwerp weer actueel toen bekend werd dat tijdens het Wereldkerstcircus in theater Carré twee zeeleeuwen optraden. De twee dieren zouden volgens de PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, drie weken lang onder erbarmelijke onstandigheden in een klein badje op een parkeerplaats achter het theater verblijven. (ANP)
http://www.parool.nl/nieuws/2007/JAN/10/ams6.html
Wethouder Vos is zeker zelf nooit als kleine meisje aan de hand van papa naar het circus geweest om te genieten van de dieren in het circus. Eet smakelijk vanavond als je je koteletje naar binnen schuift mevrouw Vos Wanneer komen er landelijke regels voor bestuurders als Vos
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:10:01 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45214999
Komen er ook nog regels voor gifschepen of boeien dode zwartjes niet zo?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:18:57 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45215349
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:10 schreef PJORourke het volgende:
Komen er ook nog regels voor [s]gifschepen /s] detentiecentra of boeien dode zwartjes niet zo?
Zal ik dit gaan posten elke keer als er iets over Verdonk wordt gezegd?
pi_45216510
Mooi, afschaffen dat soort dierenleedvermaak.
Jesus saves but death prevails.
pi_45216617
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:44 schreef Shivo het volgende:
Met dat soort opmerkingen maak je geen vrienden bij de circuszigeuners
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:49:01 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45216682
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:
Zal ik dit gaan posten elke keer als er iets over Verdonk wordt gezegd?
Anders doet iemand anders het wel
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:57:15 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45216981
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Anders doet iemand anders het wel
Ik ga eens kijken of ik een scriptje kan schrijven dat een aantal automatische reacties kan geven, dat scheelt een hoop mensen een hoop getyp.
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:00:07 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45217098
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:57 schreef Floripas het volgende:
Ik ga eens kijken of ik een scriptje kan schrijven dat een aantal automatische reacties kan geven, dat scheelt een hoop mensen een hoop getyp.
Mag ik hem ook:
quote:
If input=Vos, Marijke;
then reply=gifschip and
comment=dode negers;
end;
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:58:42 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45226340
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:10 schreef PJORourke het volgende:
Komen er ook nog regels voor gifschepen of boeien dode zwartjes niet zo?
Idd, maar ja zoalng die gifschepen nog uit Nederland weggejaagd kunnen worden is er natuurlijk niets aan de hand
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45229124
Prima actie, het wordt tijd dat dat middeleeuwse 'vermaeck' aangepakt wordt.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:34:31 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45230532
Ik mag die Marijke Vos dan niet, maar dit vind ik een goede maatregel. Het is belachelijk dat veel dieren ter vermaak van mensen in een kooi en af en toe onder dreiging van de zweep kunstjes mogen vertonen i.p.v. rond te banjeren in het wild.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:49:42 #12
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45231172
Ah, daar hebben we de puritanisten van GroenLinks weer.
pi_45237998
quote:
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:03 schreef rvand het volgende:
Prima actie, het wordt tijd dat dat middeleeuwse 'vermaeck' aangepakt wordt.
Opzouten, stel kuthippies. Er zijn al regels tegen dierenmishandeling. Alsof er nog meer regeltjes bij moeten (daar zijn er immers nog niet genoeg van in Nederland) om circusdieren ook nog eens te verbieden. Want je mocht eens plezier beleven aan shows met dieren, dat kan natuurlijk niet! Uitbuiting!

Een paar maanden terug was ik nog in een circus en we hebben lekker van alles genoten - honden, paarden, tijgers, olifanten en alles er tussenin. Maar als het aan de slinksen ligt, staat er in de toekomst enkel nog een clown. Zeker zelf nooit naar het circus geweest toen ze klein waren, die walgelijke linkse nietsnutten.

Marijke Vos
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45239357
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 04:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

[..]

Want je mocht eens plezier beleven aan shows met dieren, dat kan natuurlijk niet! Uitbuiting!
exact.
quote:
Een paar maanden terug was ik nog in een circus en we hebben lekker van alles genoten - honden, paarden, tijgers, olifanten en alles er tussenin. Maar als het aan de slinksen ligt, staat er in de toekomst enkel nog een clown. Zeker zelf nooit naar het circus geweest toen ze klein waren, die walgelijke linkse nietsnutten.
ook clowns moeten verboden worden.
pi_45239368
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:19 schreef rvand het volgende:
ook clowns moeten verboden worden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_45239398
quote:
pi_45239438
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JAN/10/ams6.html
Wethouder Vos is zeker zelf nooit als kleine meisje aan de hand van papa naar het circus geweest om te genieten van de dieren in het circus. Eet smakelijk vanavond als je je koteletje naar binnen schuift mevrouw Vos Wanneer komen er landelijke regels voor bestuurders als Vos
Ah, buachaille moet zich weer even op Marijke Vos afreageren. Wat is er, lijkt ze veel op een enge tante van vroeger? Wat moet jij nachtmerries hebben...
Maar even om je domme geblaat toch een beetje tegengas te geven (het illustreert je domheid zo mooi): mevrouw Vos is vegetariër, dus koteletjes zal ze niet naar binnen schuiven.
Ik zou je ook graag even willen vragen waarom je nog nooit naar een circus zou moeten zijn geweest om tegen dieren in het circus te zijn. Ik denk dat een bezoek aan een circus precies de manier is om te constateren waarom het niet zou moeten. Verder gaat het om het verbod op wilde dieren in het circus, van de paarden e.d. kan dus nog steeds genoten worden.
pi_45239449
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 04:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

[..]

Opzouten, stel kuthippies. Er zijn al regels tegen dierenmishandeling. Alsof er nog meer regeltjes bij moeten (daar zijn er immers nog niet genoeg van in Nederland) om circusdieren ook nog eens te verbieden. Want je mocht eens plezier beleven aan shows met dieren, dat kan natuurlijk niet! Uitbuiting!

Marijke Vos
Je bewijst het maar weer eens zelf, wat ben jij triest zeg... Damn!
pi_45239484
Wanneer begint het Vossen-Jachtseizoen weer?
pi_45239858
Prima actie dit
pi_45241160
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:24 schreef Elseetje het volgende:
Verder gaat het om het verbod op wilde dieren in het circus, van de paarden e.d. kan dus nog steeds genoten worden.
Is dit overeenkomstig het politiek correcte PvdD standpunt ?
Wat is het verschil tussen wilde en huis/gebruiks dieren ?
Dus paarden, koeien, varkens etc houden mag wel ?

En waar gaat het nu helemaal om, zijn er 100.000 circussen in Nederland ?
Ik denk dat je het aantal op de vingers van 1 hand kunt tellen. Bovendien worden deze dieren beter verzorgd dan menig huisdier (waarvan er miljoenen zijn).
Ik begrijp werkelijk niet dat mevr, Vos geen belangrijkere zaken aan haar hoofd heeft, of het moet zijn om juist de aandacht van belangrijke zaken af te leiden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_45241294
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:24 schreef Elseetje het volgende:

Verder gaat het om het verbod op wilde dieren in het circus, van de paarden e.d. kan dus nog steeds genoten worden.
Staat dat erop? [WILD] [TAM] ? Bouwt god dat in of zo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:36:02 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45242632
Clowns moeten idd ook verboden worden, kinderen die kunnen lachen om clowns, zullen later ook lachen om Funniest Home Videos.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_45242750
Ik stel voor dat we Marijke Vos in het vervolg als Clown of Aap gaan behandelen
Werken is voor arbeiders
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:46:54 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45242978
quote:
Inderdaad.

En gezien de domme reacties in dit topic van de rechtse colonne waarin eigenlijk nergens inhoudelijk op het dierenleed wordt ingegaan en eigenlijk alleen maar gekotst wordt op Vos cq 'links' is meteen weer ernstig duidelijk dat dit gewoon stok nummer zoveel is om Vos mee te slaan.

Net als je denkt dat het in POL bijna niet treuriger kan...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')