Homofoob, conservatief, antisemitisch...quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:04 schreef PJORourke het volgende:
Wat is er mis met Polen? Werken hard, katholiek, geen grote bek...
Na WO1 werden de Polen ook in grote hoeveelheden naar Frankrijk gelokt om daar het werk te doen die de gesneuvelden niet meer konden doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:22 schreef SKETSj het volgende:
Waarom ziet niemand dat? Of is iedereen plots 'Oost-Indisch Blind'?
Omdat geld moet rollen? Nu leuk praten over de Polen en straks in de nabije toekomst slaat dat 180-graden om
Dat is gewoon wat ik denk dat het antwoord op jouw vraag is, is niet mijn mening.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:29 schreef SKETSj het volgende:
En dat maakt wat uit voor de toekomst denk je?
Praten die instroom-Polen hier al een beetje Nederlands dan?
O- Ok. niet jouw mening. Waar haal je het vandaan dan?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is gewoon wat ik denk dat het antwoord op jouw vraag is, is niet mijn mening.
Kijk, het ware gezicht van de SP dame.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Homofoob, conservatief, antisemitisch...
nee, de nSP is tegen, niet?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:42 schreef Floripas het volgende:
Niet alle politici zijn voor een open instroom.
Niet als we ze gewoon een contract geven, i.p.v. een vergunning en een paspoort.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:57 schreef SKETSj het volgende:
Waarom wordt de toegang voor Polen vergemakkelijkt voor arbeidsvervullende plaatsen alhier?
Zien mensen geen overeenkomst met de Turken/Marokkanen-actie van Nederland in het verleden?
Gaan Nederlanders straks de Polen massaal discrimineren als ze niet meer nodig zijn?
Ik ken er ook verschillende, die niet voor niets uit Polen zijn weggegaanquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, het ware gezicht van de SP dame.
Ik heb verschillende polen voor me werken, en ben erg over ze te spreken.
De paar die ik ken hebben die menig misschein wel, maar toeteren die niet zo op de voorgrond. Laat ik het zo zeggen: ze passen zich aardig aan de homofobe, antisemitische autochtonen aan. Verder is het niet lullen, maar poetsen. Ik zie de integratie van de Polen niet zo somber in, maar uiteindelijk keren de meesten gewoon terug.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
Iemand die niet weg is van Nedermarokkanen zou zich toch eens moeten verdiepen in die materie.
Dit had je veertig jaar geleden precies zo over de eerste-generatie gastarbeiders kunnen zeggen. Exact zo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De paar die ik ken hebben die menig misschein wel, maar toeteren die niet zo op de voorgrond. Laat ik het zo zeggen: ze passen zich aardig aan de homofobe, antisemitische autochtonen aan. Verder is het niet lullen, maar poetsen. Ik zie de integratie van de Polen niet zo somber in, maar uiteindelijk keren de meesten gewoon terug.
Nou, ik ken ook een aantal tweede-generatie Polen en die zijn gewoon vernederlandst. Dat is bij Marokkanen toch wel anders. Accent, opleidingsniveau, dubbele nationaliteit...quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
Dit had je veertig jaar geleden precies zo over de eerste-generatie gastarbeiders kunnen zeggen. Exact zo.
groot verschil:quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:29 schreef SKETSj het volgende:
En dat maakt wat uit voor de toekomst denk je?
Praten die instroom-Polen hier al een beetje Nederlands dan?
dit zijn buitengewoon nuttige arbeiders, ze werken veel harder voor veel minder geld. dat is toch fantastisch?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:51 schreef SKETSj het volgende:
En dat gaat goed aflopen denk je?
Wat mij nou zo dwarszit is dat Nederland na alle heibel van het verleden, alsnog excuses (zo zie ik
het dan) kan vinden om wéér buitenlanders binnen te halen.
Nederland leert het ook nooit he?
Net zoals de SP grote vraagtekens zette bij het binnenhalen van de Marokkanen en Turken toendertijd. Nu is het goed voor rechts Nederland, want goedkope arbeid, daarna kan rechts weer boos worden op links dat die mensen er nu eenmaal zijn en ze goed behandeld moeten worden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
nee, de nSP is tegen, niet?
Stigmatiseren we niet een beetje?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Net zoals de SP grote vraagtekens zette bij het binnenhalen van de Marokkanen en Turken toendertijd. Nu is het goed voor rechts Nederland, want goedkope arbeid, daarna kan rechts weer boos worden op links dat die mensen er nu eenmaal zijn en ze goed behandeld moeten worden.
Er is inderdaad een grote overeenkomst, alleen de achtergrond van de mensen is anders. Ipv. niet-westerse mensen met een ander geloof haal je rascisten binnen die blank zijn.
Stigmatiseren? Uit jouw mond?quote:
Inderdaad, ze hebben niet eens een verblijfsvergunning nodig, ze mogen overal werken in Europa waar ze willen. Het is nog even tegen te houden voor de individuele landen, maar niet voor lang. Zijn ze er vandaag niet met z'n allen, dan zijn ze er wel morgen.quote:Ik ben nog steeds voor verblijfsvergunningen met looptijd gekoppeld aan het arbeidscontract. Maar het zijn per slot van rekening EU-burgers, dus die open grenzen gaan ooit komen.
Zou je het geloei moeten horen als ik dit over Marokkanen zeg...quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Stigmatiseren? Uit jouw mond?![]()
Rascisme en rascistisch geweld vloeit weelderig in Polen en wat meer richting Rusland, met Rusland als haardvuur.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ze zijn nogal gehecht aan hun eigen land. En dat wordt ook rijker.quote:Inderdaad, ze hebben niet eens een verblijfsvergunning nodig, ze mogen overal werken in Europa waar ze willen. Het is nog even tegen te houden voor de individuele landen, maar niet voor lang. Zijn ze er vandaag niet met z'n allen, dan zijn ze er wel morgen.
Ik heb geen mening over de instroom van Polen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef SKETSj het volgende:
[..]
O- Ok. niet jouw mening. Waar haal je het vandaan dan?
En je bent het er ook niet mee eens wat je zegt? Nieteens een beetje?
Da's nogal ongebruikelijk voor op forum als deze. Maarja ik geloof je wel hoor.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Iemand die niet weg is van Nedermarokkanen zou zich toch eens moeten verdiepen in die materie.
Staat je goed, zo'n slachtofferrol.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zou je het geloei moeten horen als ik dit over Marokkanen zeg...
Dat kan dus niet. Bovendien kan een NL arbeider zijn gezin in Polen stallen. Dus is er niets oneerlijks aan.quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:29 schreef knowall het volgende:
en Poolse arbeiders te verplichten hun gezin mee te nemen naar Nederland.
Die Italianen en spanjaarden hebben zich anders volledig geintegreerd, of zie ik dat fout? Net als de Hongaren en Polen die hier in de jaren 50 aankwamen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit had je veertig jaar geleden precies zo over de eerste-generatie gastarbeiders kunnen zeggen. Exact zo.
In de huidige situatie niet nee.quote:
Dus voor eerlijke concurrentie moet de Nederlandse arbeider zijn gezin 'stallen' in een minder welvarend land? Dan lijkt het me een stuk logischer dat de Poolse arbeider, wil deze in Nederland werken, zijn gezin meeneemt naar het meer welvarende land. Dan heb je ook eerlijke concurrentie en daarnaast ook nog eens alle gezinnen bij elkaar.quote:Bovendien kan een NL arbeider zijn gezin in Polen stallen. Dus is er niets oneerlijks aan.
Mischien is Links er wel gewoon om rechts te stangenquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[quote]Net zoals de SP grote vraagtekens zette bij het binnenhalen van de Marokkanen en Turken toendertijd. Nu is het goed voor rechts Nederland, want goedkope arbeid, daarna kan rechts weer boos worden op links dat die mensen er nu eenmaal zijn en ze goed behandeld moeten worden.
ja, hopen dat dat voor de toekomst (en de Polen zelf) een groot verschil uimaakt in contrastquote:Er is inderdaad een grote overeenkomst, alleen de achtergrond van de mensen is anders. Ipv. niet-westerse mensen met een ander geloof haal je rascisten binnen die blank zijn.
Ik begrijp wel dat vrouw en kinderen in verzet zullen gaan en dat daardoor het in praktische zin geen gelijk geval is. Maar in theorie kun je niet zeggen dat Polen oneerlijke concurentie voeren doordat het leven in Polen goedkoper is en zij hun gezin in Polen achterlaten.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:45 schreef knowall het volgende:
Dus voor eerlijke concurrentie moet de Nederlandse arbeider zijn gezin 'stallen' in een minder welvarend land? Dan lijkt het me een stuk logischer dat de Poolse arbeider, wil deze in Nederland werken, zijn gezin meeneemt naar het meer welvarende land. Dan heb je ook eerlijke concurrentie en daarnaast ook nog eens alle gezinnen bij elkaar.
Hoe huiveringwekkend ver sommige mensen willen gaan in wat de overheid te reguleren heeft blijkt wel uit deze post.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:45 schreef knowall het volgende:
[..]
In de huidige situatie niet nee.
[..]
Dus voor eerlijke concurrentie moet de Nederlandse arbeider zijn gezin 'stallen' in een minder welvarend land? Dan lijkt het me een stuk logischer dat de Poolse arbeider, wil deze in Nederland werken, zijn gezin meeneemt naar het meer welvarende land. Dan heb je ook eerlijke concurrentie en daarnaast ook nog eens alle gezinnen bij elkaar.
Daar kan ik me ook wel in vinden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:08 schreef DS4 het volgende:
Wat Nederland zou moeten doen is streng controle voeren over de bedrijven die Polen inhuren. Dat gebeurt overigens wel, maar misschien onvoldoende (en misschien zijn de sancties te laag...). Ook zou Nederland een moeten kijken naar de misbruik van de zzp-status. DAAR moet de oplossing worden gezocht. Europa is niet terug te draaien. We moeten er dus mee leren omgaan.
Ok.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe huiveringwekkend ver sommige mensen willen gaan in wat de overheid te reguleren heeft blijkt wel uit deze post.
Poolse arbeiders die Single zijn moeten natuurlijk extra belast wordenquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:42 schreef PJORourke het volgende:
En knowall pleit weer voor dwang.
Is er geen topic over Marokkanen waar je je 'liberale' gedachtengoed kan verspreiden?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:42 schreef PJORourke het volgende:
En knowall pleit weer voor dwang.
Ik vind niet dat de overheid dit dient te verplichten, maar ik zie wel dat de situatie waarin het gezin achterblijft in Polen en de man gaat werken in Nederland niet ideaal is. In die zin is het dus wel iets waar binnen Europees verband naar gekeken dient te worden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe huiveringwekkend ver sommige mensen willen gaan in wat de overheid te reguleren heeft blijkt wel uit deze post.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:46 schreef knowall het volgende:
[..]
Is er geen topic over Marokkanen waar je je 'liberale' gedachtengoed kan verspreiden?
Waarom?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat de overheid dit dient te verplichten, maar ik zie wel dat de situatie waarin het gezin achterblijft in Polen en de man gaat werken in Nederland niet ideaal is. In die zin is het dus wel iets waar binnen Europees verband naar gekeken dient te worden.
Woede waarover?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Bijt je op je lipje van woede?
Relevantie?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:46 schreef knowall het volgende:
Is er geen topic over Marokkanen waar je je 'liberale' gedachtengoed kan verspreiden?
Niet alles is te voorkomen. Wel is het verstandig om te bezien of je met regelgeving e.e.a. enigszins kan sturen. We hebben de overheid niet alleen voor veiligheid en welvaart, maar ook voor welzijn (en nog wel meer, maar dat even terzijde).quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom?
Waarom laat je dat niet aan de mensen zelf over?
Wil je dan ook gaan kijken naar de gezinnen van zeevarenden, mensen die binnen NL de hele week van huis zijn, familie van piloten?
Helemaal mee eens. In Poolse media wordt Nederland als een soort 'hel op aarde' beschreven, vanwege onze tolerante opvattingen. Ondertussen komen de Polen wel massaal onze kant op.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
De polen die voor mij werken zijn gek op NL, vinden prima dat NL zo liberaal is, en vinden het conservatisme in polen verschrikkelijkquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:17 schreef dVTB het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. In Poolse media wordt Nederland als een soort 'hel op aarde' beschreven, vanwege onze tolerante opvattingen. Ondertussen komen de Polen wel massaal onze kant op.
We hebben een groot probleem over ons afgeroepen door de nieuwe EU-landen veel te vroeg toe te laten. Het zijn merendeels landen met een wankele democratie, veel extremistische opvattingen en ook schendingen van mensenrechten zijn aan de orde. Als je kijkt naar alle ellende die we hebben met conservatieve moslims in ons land, mag je je inderdaad afvragen of we niet een nieuw blik problemen hebben opengetrokken. Eén pluspunt: veel Polen zullen waarschijnlijk na verloop van tijd wel terugkeren.
De vorige stonk ook. Ik krijg wel de indruk dat ze integer zijn, maar nogal provinciaals en katholiek. Polen mist uiteindelijk die clintoneske viezerik van een Kwasniewski.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:51 schreef dVTB het volgende:
Feit is dat de huidige regering veel jongeren het land uitjaagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |