ook als ze weet dat ik het puur over haar skelet heb wat betreft haar bouw?quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:34 schreef Sugar het volgende:
Ik zou wel oppassen met wat je zegt over hoe ze gebouwd is, horned_reaper. Dat kan ontzettend stimuleren om dit gestoorde eetgedrag vast te willen houden.
''yes, het helpt'' in welke zin? wat hoop je te bereiken ermee? en wat denk je dat er gaat veranderen als je dat bereikt?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:20 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
als iemand zegt van, wat ben je afgevallen, of wat ben je dun, dan denk ik in m'n hoofd van "yes, het helpt"
Je hebt dus het idee dat je niet goed genoeg bent (wat die reden ook mag zijn) en dat uit zich door willen af vallen (dit maakt het onbewust simpeler omdat je het nu op een specifiek iets kan richten) je geeft jezelf dus valse hoop en dat voelt (tijdelijk) goed, als anderen dat dan aan je zien ('complimenten') dan laait die valse hoop en dat goeie gevoel helemaal op. Probleem is echter dat die valse hoop sowieso een keer instort met alle negatieve gevoelens van dien. Je doet dingen vanuit het idee dat er wat mis is, zolang je dat idee hebt zal er altijd wel iets zijn wat je verandert wil hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:21 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
dan vinden mensen me mss wel mooi omdat ik dun ben
Hier heb ik dus echt niks meer aan toe te voegenquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:30 schreef Sugar het volgende:
Mystic-Rhythm, ik snap je zo goed. Maar uiteindelijk zoek je dus bevestiging voor iets wat helemaal niks te maken heeft met wie JIJ bent, van binnen, jij, echt jij. Je wordt bevestigd in het feit dat je slank bent, dun misschien, of mager. Is dat beter dan dat mensen echt zien wie je bent, je inhoud, je persoonlijkheid, je hele jij? Is dat te eng, te slecht, te weinig, te min, denk je?
Als ik je ooit kan helpen om te praten: zie msn.
Stel het je zo voor: je hebt kans met dat gesprek te beginnen met wat problemen in je leven op te lossen en met jezelf en alles en iedereen beterder en gezonder om te gaan, ook met eten dus, daar zal je echt niet van aankomen, je zal je hoogstens beter over jezelf gaan voelen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:02 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Maar ik wil gewoon niet dikker worden, en ik ben bang dat dat wel gebeurd als ik heen ga
Een bmi van 18.5 heb ik nooit gehad, van 17.5 ook niet. Ik ben meestal zo'n 47 kilo en 1,73 lang (weet niet of ik dat al eerder had gepost?) en dat was dus goed voor m'n bouw. Nu ben ik door griep en stress en zo een paar kilo afgevallen en ik kan me wel voorstellen dat ze die er terug bij willen zien (al vind ik het wel prima zo zolang ik geen andere lichamelijke klachten krijg eigenlijk), maar ik vind inderdaad dat ze nogal overtrokken reageren.quote:Op zondag 25 november 2007 17:52 schreef Étoile het volgende:
[..]
Bij een bmi onder de 18,5 (bij iemand van 1.70 ongeveer 54 kilo) wordt gesproken van ondergewicht, dan neemt ook het risico op osteoporose (botontkalking) sterk toe. Maar het is uiteraard gebaseerd op gemiddelden, een tengere bouw of juist stevige bouw kan zeker verschil maken. Hoe ver zit je BMI daaronder?
Ik vind het nogal een heftige reactie van je dokter. Weet hij dat je altijd al aan de dunne kant geweest bent? Wat vindt je familie bijvoorbeeld van je huidige gewicht?
Als je bmi nu wat onder de 18,5 zit kan je er iig naar streven om dat minimum weer te halen, puur voor je fysieke gezondheid. En dat hoeft dan niet door ineens enorm veel te eten, maar een bak volle kwark, een glas volle melk, 2 boterhammen extra, wat 'voller' beleg (chocopasta, pindakaas, volvette kaas) zet vaak al veel zoden aan de dijk.
Als je echt ver onder die 18.5 zit, dan is je situatie misschien wel echt zorgelijk voor je gezondheid. Misschien is het goed om een second opinion te vragen bij een andere arts als je het idee hebt dat hij overtrokken reageert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |