abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54872140
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:34 schreef Sugar het volgende:
Ik zou wel oppassen met wat je zegt over hoe ze gebouwd is, horned_reaper. Dat kan ontzettend stimuleren om dit gestoorde eetgedrag vast te willen houden.
ook als ze weet dat ik het puur over haar skelet heb wat betreft haar bouw?
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:49:48 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54872308
Ja.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54872330
een slanke bouw, of stevige bouw, het maakt toch niks uit
pi_54872591
ik heb dagen dat ik echt tevreden ben met m'n uiterlijk, maar dat is voor korte duur. Dan gaat het 3 dagen goed, en dan wil ik weer afvallen, omdat ik denk dat ik van die 3 dagen aagenkomen ben, en dat gaat maar door. En een stevige bouw, of slanke bouw maakt daarbij echt niks uit
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:14:08 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54872671
Wat bedoel je met "maakt daarbij niks uit"? Het kwetst je niet om niet klein en fragiel genoemd te worden?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54872731
jawel, als iemand zegt dat ik dun ben, dan ben ik best blij enzo. En ik word er ook zelfverzekerder door. Maar ik blijf door gaan met minder eten
pi_54872758
als iemand zegt van, wat ben je afgevallen, of wat ben je dun, dan denk ik in m'n hoofd van "yes, het helpt"
pi_54874650
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:20 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
als iemand zegt van, wat ben je afgevallen, of wat ben je dun, dan denk ik in m'n hoofd van "yes, het helpt"
''yes, het helpt'' in welke zin? wat hoop je te bereiken ermee? en wat denk je dat er gaat veranderen als je dat bereikt?
pi_54876377
dan vinden mensen me mss wel mooi omdat ik dun ben
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:30:28 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54876609
Mystic-Rhythm, ik snap je zo goed. Maar uiteindelijk zoek je dus bevestiging voor iets wat helemaal niks te maken heeft met wie JIJ bent, van binnen, jij, echt jij. Je wordt bevestigd in het feit dat je slank bent, dun misschien, of mager. Is dat beter dan dat mensen echt zien wie je bent, je inhoud, je persoonlijkheid, je hele jij? Is dat te eng, te slecht, te weinig, te min, denk je?

Als ik je ooit kan helpen of als je even wilt praten: zie msn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sugar op 27-11-2007 21:11:16 ]
pi_54877048
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:21 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
dan vinden mensen me mss wel mooi omdat ik dun ben
Je hebt dus het idee dat je niet goed genoeg bent (wat die reden ook mag zijn) en dat uit zich door willen af vallen (dit maakt het onbewust simpeler omdat je het nu op een specifiek iets kan richten) je geeft jezelf dus valse hoop en dat voelt (tijdelijk) goed, als anderen dat dan aan je zien ('complimenten') dan laait die valse hoop en dat goeie gevoel helemaal op. Probleem is echter dat die valse hoop sowieso een keer instort met alle negatieve gevoelens van dien. Je doet dingen vanuit het idee dat er wat mis is, zolang je dat idee hebt zal er altijd wel iets zijn wat je verandert wil hebben.

Lees de post van Sugar hier boven want ze heeft helemaal gelijk
pi_54877481
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:30 schreef Sugar het volgende:
Mystic-Rhythm, ik snap je zo goed. Maar uiteindelijk zoek je dus bevestiging voor iets wat helemaal niks te maken heeft met wie JIJ bent, van binnen, jij, echt jij. Je wordt bevestigd in het feit dat je slank bent, dun misschien, of mager. Is dat beter dan dat mensen echt zien wie je bent, je inhoud, je persoonlijkheid, je hele jij? Is dat te eng, te slecht, te weinig, te min, denk je?

Als ik je ooit kan helpen om te praten: zie msn.
Hier heb ik dus echt niks meer aan toe te voegen
pi_54887033
Ik ben ook wel trots op dingen van mezelf, tekeningen die ik maak enzo, daar ben ik zo blij mee, dat ik dat kan maken en dat anderen het mooi vinden. Maar IK wil ook mooi zijn, niet alleen m'n tekeningen
  woensdag 28 november 2007 @ 10:59:02 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54887246
Dat is al heel fijn en goed, M-R. Dat je daar trots op bent.
Maar weet je? Volgens mij kun jij je tekeningen beter beoordelen dan je jezelf beoordelen kunt. Ik denk dat je je tekeningen ziet zoals anderen ze ook zien. En dat je jezelf helaas niet ziet zoals anderen je zien.
pi_54902348
Ik ga morgen naar de schoolpsycholoog met dennis, dan zie ik wel wat er gebeurd. Ik heb dennis beloofd 1 keer heen te gaan, en dan kijk ik verder of ik wil enzo
  woensdag 28 november 2007 @ 21:31:08 #141
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54904864
Heel goed! Echt, goedzo.
pi_54904949
kvind het wel dood eng, kben bang dat dennis ook dingen gaat zeggen, die ik niet wil zeggen. Ik schaam me ook echt voor dingen. Maar 1 keer heen gaan kan geen kwaad
pi_54933298
Hey hoe is je gesprek bevallen Mystic-Rhythm? Heb je er iets aan gehad?
pi_54933362
het ging niet door, schoolpsychologe was er niet vandaag. Volgende dinsdag ga ik mss nu. Kwas wel blij dat het vandaag niet was, kzag er zo fucking tegen op
  vrijdag 30 november 2007 @ 05:29:34 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54937661
Niet misschien, MR, gewoon echt gaan dinsdag. je heb niks te verliezen, niemand dwingt je het anders te gaan doen. Dus je hebt nog steeds de controle, kijk gewoo hoe het is om er eens over te praten. Dat is alles.
pi_54950856
Maar ik wil gewoon niet dikker worden, en ik ben bang dat dat wel gebeurd als ik heen ga
  vrijdag 30 november 2007 @ 18:06:01 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54950916
Lieve MR, je wordt niet dik van een gesprek daar. Stapje voor stapje en jij bepaalt.
pi_54951110
maar je bent daar toch om dingen op te lossen, ze zouden vast wel willen dat ik meer eet, maar dan word ik dikker, egt. Ik wil nie tmeer zo worden zoals ik was, nooit meer. Kben daar echt bang voor. Ik kan nu heerlijk m'n gang gaan gewoon
pi_54952512
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:02 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
Maar ik wil gewoon niet dikker worden, en ik ben bang dat dat wel gebeurd als ik heen ga
Stel het je zo voor: je hebt kans met dat gesprek te beginnen met wat problemen in je leven op te lossen en met jezelf en alles en iedereen beterder en gezonder om te gaan, ook met eten dus, daar zal je echt niet van aankomen, je zal je hoogstens beter over jezelf gaan voelen.

En je bent volgens mij niet bang om aan te komen, zo uit het zich alleen, maar ben je bang om die controle om te geven omdat die zo veilig voelt, hoe sterker je in je schoenen staat hoe minder je die controle nodig hebt maar die boodschap komt vrees ik niet bij je aan zolang je zo gefixeert bent op het eten en je gewicht
pi_54953848
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:52 schreef Étoile het volgende:

[..]

Bij een bmi onder de 18,5 (bij iemand van 1.70 ongeveer 54 kilo) wordt gesproken van ondergewicht, dan neemt ook het risico op osteoporose (botontkalking) sterk toe. Maar het is uiteraard gebaseerd op gemiddelden, een tengere bouw of juist stevige bouw kan zeker verschil maken. Hoe ver zit je BMI daaronder?

Ik vind het nogal een heftige reactie van je dokter. Weet hij dat je altijd al aan de dunne kant geweest bent? Wat vindt je familie bijvoorbeeld van je huidige gewicht?

Als je bmi nu wat onder de 18,5 zit kan je er iig naar streven om dat minimum weer te halen, puur voor je fysieke gezondheid. En dat hoeft dan niet door ineens enorm veel te eten, maar een bak volle kwark, een glas volle melk, 2 boterhammen extra, wat 'voller' beleg (chocopasta, pindakaas, volvette kaas) zet vaak al veel zoden aan de dijk.

Als je echt ver onder die 18.5 zit, dan is je situatie misschien wel echt zorgelijk voor je gezondheid. Misschien is het goed om een second opinion te vragen bij een andere arts als je het idee hebt dat hij overtrokken reageert?
Een bmi van 18.5 heb ik nooit gehad, van 17.5 ook niet. Ik ben meestal zo'n 47 kilo en 1,73 lang (weet niet of ik dat al eerder had gepost?) en dat was dus goed voor m'n bouw. Nu ben ik door griep en stress en zo een paar kilo afgevallen en ik kan me wel voorstellen dat ze die er terug bij willen zien (al vind ik het wel prima zo zolang ik geen andere lichamelijke klachten krijg eigenlijk), maar ik vind inderdaad dat ze nogal overtrokken reageren.

Nu ja, ik moet woensdag weer terug en dan zal ik dat eens bespreken voor een second opinion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')