quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:24 schreef Étoile het volgende:
Hoe cliché het ook klinkt, het heeft tijd gekost om zo 'ver' te komen, het zal ook tijd kosten om er weer uit te klimmen denk ik. Dat is iig een mantra wat ik mezelf (bij andere dingetjes waar ik mee zit) voor probeer te houden.
Soms betekent dat dat je die positieve bevestigingen minstens 1000 keer moet krijgen voor je je eigen (soms gewoon té) krachtige geest kan overwinnen. En mensen die van je houden, die zullen je altijd blijven beschermen en steunen, dat vertrouwen daarin groeit denk ik langzaam weer bij al die kleine bevestigingen. En op een bepaald moment denk je ineens weer van, hee ik ben gewoon een avond *niet* bezig geweest met zo denken, of een dag, of een week. En ook dan zullen de mensen die er echt toe doen er voor je zijn en van je houden, bijzonder eigenlijk he? Omdat jij het waard bent (mss moet je wat meer l'oreal producten kopen)
Voor wat betreft het meevallen, ik denk dat je van binnen ook wel weet dat het niet 'wel mee valt' allemaal, niet zozeer het eten, maar alles. Het is gewoon veel en erg en je bent ondertussen keihard aan het vechten om te overleven.
En gelukkig eet je, hoe moeilijk het ook is, wel iets mee, dat laat alleen maar zien dat je verstand toch gewoon nog volhoudt, dat je ergens weet dat verder gaan niet goed is, gevaarlijk is zelfs. Maar ik weet ook zo goed, dat dat juist zo negatief kan voelen, dat het dan weer voelt als die 'zwakke kant' die maar niet doorzet, ipv de sterke die je trots kan maken. Maar die zogenaamde sterke kant is eigenlijk gewoon een wolf in schaapskleren, die je angsten vergroot en je zwakker maakt.
Het is iig goed om te horen dat er veel mensen voor je klaar staan, zoals ik al zei (en uit ervaring weet), je kan zo gemakkelijk wegglijden in je eigen gevoelens.
Het is aan de ene kant zo herkenbaar voor mij, en aan de andere kant zo anders... Ik mag nog een heleboel afvallen, ik ben nog flink te zwaar.. Maar afvallen is ook eng, het vet is een beschermlaagje..quote:Op zondag 14 januari 2007 08:58 schreef Sugar het volgende:
Gisteravond echt normaal gegeten en zelfs gesnoept. Ik voelde me daarna natuurlijk rot en vandaag voel ik me slecht over mezelf. Ik vind het echt heel stom dan dat ik gewoon zo los ben gegaan.![]()
Wordt trouwens wel een beetje een ego-topic zo. Zijn er niet meer mensen die hun ei kwijt willen?![]()
Ik heb altijd moeite met eten in openbare plekken , of met andere mensen in het algemeen (behalve met een vriend van me) , als ik ergens zit en ik moet eten bv als ik uit eten ga met collega's verzin ik altijd smoesjes dat ik niet mee kan eten (ziek e.d) , het gevolg is dat ALS je dan een keer eet op je werk ofzo mensen je meteen aan staren van wow dit is de 3de keer dat ik je ooit heb zien etenquote:Op maandag 15 januari 2007 03:20 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
zijn hier ook mensen die moeite hebben met eten op andere plekken dan thuis? ik weet niet precies wat het is, maar ik word bijna altijd kotsmisselijk als ik bij iemand anders eet, bij uit eten gaan iets minder. voor zover ik weet heb ik dit al mijn hele leven
Je zal er toch echt zelf wat aan moeten doen lijkt me. En niet gaan zitten wachten totdat iemand anders je een schop onder je kont geeft.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:19 schreef Sugar het volgende:
Ik denk wel dat je daarin gelijk hebt, CleeJee. Maar ik vind het gewoon wel fijn nu, om zo strikt te zijn met eten.
Ik word intussen wel gek van mensen die niks zeggen erover, voor mij is het zo aanwezig, dat er dan maar beter over gepraat kan worden. Niks zeggen is niks zien, is dus blijkbaar nog niet te dun genoemd worden en is dus nog niet zorgelijk. Prima, dan ga ik nog door. Geen probleem, is ook het makkelijkst. Niemand trekt aan me, niemand rammelt me door elkaar. Men laat het begaan. Prima. Ik blijf op mijn eilandje en doe wat ik veilig vind. Afsluiten en doorgaan, met opgeheven hoofd.
Hey welkom hierquote:Op zondag 21 januari 2007 12:28 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Ik weet niet of ik hier helemaal pas, maar ik reageer toch even in dit topic.
Ik heb zelf een manisch-depressieve stoornis met Borderline aspecten, en dat zorgt er voor dat ik met regelmaat en (tijdelijk) eetprobleem krijg. In depressieve perioden ben ik geneigd véél te eten, waardoor ik soms heel veel aankom in korte tijd. In een manische periode daarentegen val ik veel af en eet ik reuze gezond. In de 'normale' periodes daartussen blijft mijn gewicht gelijk aan het gewicht daarvoor en eet ik normaal. Nu gaat het op het moment niet heel goed met me, en ik weeg dus 79 kilo bij 1.72. Ik voel me daar niet goed bij, maar mijn antwoord op me ongelukkig voelen is meer eten. Ik heb ook echt buien waarbij ik iets móet eten als het maar zoet is. Ik vind het erg moeilijk om daar mee om te gaan.
Maar misschien komt daar binnenkort een oplossing voor, want per mei ga ik opgenomen worden voor 5 dagen en nachten per week. Zijn er hier meer mensen met hetzelfde probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |