abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2855566
De Kast uit elkaar

AMSTERDAM - De populaire Friese popband 'De Kast' gaat tijdelijk uit elkaar, na tien jaar succesvol de hitparades te hebben bestormd.

Volgens hun managementbureau ProActs zal de band eind dit jaar een "adempauze inlassen" van ongeveer een jaar. De formatie heeft tien jaar vrijwel onafgebroken opgetreden. Veel fans vrezen echter dat de aangekondigde 'adempauze' de opmaat is tot een totale breuk tussen de bandleden. ProActs-woordvoerder Klaas de Jong weigert echter elk commentaar.

Volgens de bandleden is de adempauze op zijn plaats, gezien de recent uitgekomen cd's Kastkrakers en de dvd Open. De bandleden willen met de adempauze eigen activiteiten ontplooien. Vanaf zaterdag start de theatertour Kastkrakers. Na deze geplande tour en optredens tijdens zomerfestivals houdt de band het eventjes voor gezien.

(uit de Telegraaf)

De zon schijnt, de vogeltjes fluiten en de Kast is (althans voorlopig) uit elkaar!

De groeten van Ben
pi_2855606
Jah En rijk de gooijer en maarten spanjer stoppen met KPN reclames, dit is de mooiste dag uit m'n leven
pi_2855610
Zeker goed nieuws! 1 jaar maar?
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:06:57 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2855612
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:06 schreef SanderThomas het volgende:
Jah En rijk de gooijer en maarten spanjer stoppen met KPN reclames, dit is de mooiste dag uit m'n leven
Die waren toch begin van dit jaar al gekapt? alleen vandaag kwam pas het officiele bericht
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:06:59 #5
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:07:59 #6
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_2855624
Nou ja, we hadden de laatste jaren ttoch geen last meer van De Kast. Ze worden nooit meer op de radio gedraaid. Dus dat ze een jaartje rust nemen, zal voor mij ongemerkt blijven.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:10:45 #7
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2855647
quote:
komen strakkies terug als nachtkastje (afgeslankte versie)
quote van Stenders vroeg op radio 3
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_2855699
Duidelijk goed nieuws... hahahaha
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 12:10:31 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_2856252
Yeah!!!! Dit hoopte ik al toen ik de topictitel las... en ja hoor...
pi_2856373
Ze hebben zichzelf toen ook wel onsterfelijk belachelijk gemaakt met die 'Slimme Schemer'-toestand. Nou ja, opgeruimd staat netjes...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 18 januari 2002 @ 12:43:57 #11
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_2856599
GVD! Goed nieuws (nu Blof en Acda & De Munnik nog)
  vrijdag 18 januari 2002 @ 12:44:43 #12
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_2856614
There IS a god!
  Redactie Frontpage vrijdag 18 januari 2002 @ 12:47:25 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2856648
* SunChaser gaat meteen een lekkere fles champagne kopen

is er ook zulk goed nieuws over Twarres misschien?

vrijdag 18 januari 2002 @ 13:42:50 #14
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2857242
Ha,ha, weer een goed voorbeeld van een zanger die vindt dat hij beter verder kan gaan zonder zijn band.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 14:10:04 #15
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2857542
Waarschijnlijk valt het succes van de laatste tijd een beetje tegen. De theatertour van komende tijd is redelijk uitverkocht, maar bij het bredere publiek gaat het niet zo goed meer. Het succes van de kast nu valt te danken aan een groep trouwe fans. Daarnaast zijn er ook steeds meer van deze trouwe fans die het niet eens zijn met een aantal zaken rond de kast en vandaar ook afhaken... Niet alleen daarom overigens maar ook door de hele sfeer...
Als ze een tijd geleden een rust periode nodig hadden gehad was het logisch. Ze traden 4 keer per week op hadden veel inetervieuws enzo. De laatste tijd zijn er wat minder optredens en intervieuws enzo zie ik al helemaal weinig. Ik krijg het idee dat het meer komt oor het geringe succes momenteel. maar goed we zullen zien. Leuk nieuws vind ik het niet, maar ik zit er niet mee (ben vroeger vaak naar de kast geweest, ga nu nooit meer)...
G'day mates, I'm in Australia!!!
  Redactie Frontpage vrijdag 18 januari 2002 @ 14:11:37 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2857569
Ze hebben zichzelf in de vingers gesneden tijdens de Jelle affaire.
pi_2857621
zp das wel flex:P
pi_2857646
Ze hebben zich ook behoorlijk in de vingers gesneden door 10 jaar lang vervelende muziek te maken. Dat gaat op den duur toch tegenstaan, he.
De groeten van Ben
  vrijdag 18 januari 2002 @ 14:32:30 #19
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2857786
Die Jelle affaire heeft ze niet in de vingers gesneden denk ik. Daarvoor was het succes al een heel stuk minder. Door de Jelle affaire stonden ze juist weer even in de belangstelling. Want ook al was het niet altijd positief, toch kwamen ze toen weer onder de aandacht. Er spelen heel veel oorzaken mee denk ik. Bij een groter publiek slaan ze allanger niet meer aan. Hoe dit komt weet ik niet precies. De muziek, de sfeer tijdens concerten, vanalles. Sinds kort zijn er ook steeds meer vaste fans die kritiek hebben en dat doet een band de das om. Concerten zijn nog wel steeds goed bezocht, maar het grote werk is toch een heel stuk voorbij. Dat zullen ze zelf ook wel inzien en daarom zullen ze er wel tussenuit gaan. Of ze terug komen weet ik niet. Grote bands kunnen een break van een jaar wel aan, maar of een band als de kast er tegen bestand is betwijfel ik.
  Redactie Frontpage vrijdag 18 januari 2002 @ 14:36:30 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2857805
Ik heb die Sieb altijd een humorloze zak gevonden, een veredelde Jan Vayne zonder zelfspot. Ze namen zichzelf veel te serieus. Dat is bij een band als Guus Meeuwis anders of Volumia anders (vind ik)

Hier staat een minder niet leuke Jelle-Parodie, volgens mij heeft Sieb er zelf aan meegewerkt. gemaakt voor/door Patrick Kicken.

Download is legaal

http://www.kicken.com/audio/Patrick_Kicken-SybvanderKast.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 18-01-2002 14:44]

vrijdag 18 januari 2002 @ 14:46:04 #21
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_2857880
Het zijn best aardige jongens, voorzover ik weet. Die Jelle affaire was overdreven (van de kant van de kast dan)... Ze hadden daar niet zo moeilijk over moeten doen. Alleen waren ze toen allang niet meer zo populair als dat ze wilden zijn. In het verleden ben ik vele keren naar De Kast geweest. Veel vaste "fans" (waaronder ik) zijn in de loop van de tijd afgehaakt. Hiervoor zijn tal van redenen. Het is echter wel een band die heel veel succes wil en volgens mij willen ze niet minder. Helaas werkt het zo niet en doen ze het, na mijn idee, zichzelf aan. Ik zie ze nooit meer heb daar ook geen behoefte meer aan. Ik mis de mensen die ik daar allemaal zag meer dan de optredens enzow. Misschien komen ze terug na het jaar, maar dan zullen ze alles helemaal om moeten gooien, want ik vraag me af of ze daarna weer omhoog klimmen... Ach ja mij maakt het eigenlijk niks uit wat ze doen, of ze terug komen of niet. Ik gun het ze wel, maar van mij hoeft het allemaal niet meer zo nodig
  vrijdag 18 januari 2002 @ 18:58:52 #22
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_2860656
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:07 schreef Kipman het volgende:
Nou ja, we hadden de laatste jaren ttoch geen last meer van De Kast. Ze worden nooit meer op de radio gedraaid. Dus dat ze een jaartje rust nemen, zal voor mij ongemerkt blijven.
Zeg nooit nooit, hoorde ze vandaag nog op de radio op mn werk....
Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
pi_2860675
*juicht*

Jammer dat het maar voor een jaar is.

:{
pi_2860739
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:43 schreef Meister het volgende:
dit is een mooi begin, jammer dat het maar voor een jaar is.

Nu idd die andere nog, misschien kunnen ze met drie bandjes samen iets gaan doen op de hei waar niemand er last van heeft.

vrijdag 18 januari 2002 @ 19:07:47 #25
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2860740
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:43 schreef Meister het volgende:
Dat zou ik niet willen zeggen. Maar dit is wel goed nieuws.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')