abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:37:18 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45293815
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:24 schreef SubTOP het volgende:
Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar rome leiden maar het punt is dat je met een workout van 8 min niet kan bereiken wat TS wil... Daar ben je het wel mee eens hoop ik?
Ik denk dat je met 8 minuten in ieder geval qua krachttraining al een heel eind kunt komen!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_45293982
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef SubTOP het volgende:

[..]

Wel eens gehoord van de hartfrequentie waarop je het meeste vet verbrand? Natuurlijk gebeurt dat ook bij andere frequenties...
Ooit weleens aan gedacht dat als je hartfrequentie hoger ligt (dus de intensiteit hoger ligt) de totale hoeveelheid verbrande energie hoger is en dus ook het aantal vet ? (in de meeste gevallen). Dan heb ik het nog niet eens over de metabolismeverhoging in de uren na een intensieve training die je niet hebt bij weak-ass low-intensity bagger.

Daarnaast moet ik even opmerken dat je je behoorlijk belachelijk maakt met opmerkingen als "vet ipv calorieen" en reageren met "eindelijk iemand die het snapt" op een reactie die toch duidelijk beweert de duur er weinig toe doet (wat jij een paar posts eerder ontkent).

vrijdag 12 januari 2007 @ 19:43:06 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45293986
NRC test het apparaat ook:
quote:
Fit in 8 minuten, kan dat?

Monique Snoeijen

Sporten moet, maar wie heeft er nog tijd voor? Niemand, weten de makers van de ROM-machine,

een futuristisch fitnessapparaat uit Amerika. Wie romt, zou in

2 x 4 minuten een totale cardiotraining krijgen. Een test.

Dat je bijna veertig moet worden om hem te ontmoeten: de ideale sportinstructeur. Hij heet Boris Sala, lijkt weggelopen uit een Tell Sell-reclame (bruin en gespierd), maar zegt buitengewoon verstandige dingen. Dingen als: Sporten is niet leuk, maar je moet het gewoon even doen - net als tandenpoetsen. Of: Om met Midas Dekkers te spreken: de mens is niet gemaakt om langdurig te bewegen. En: In de bewegingsleer dacht men lange tijd dat je alleen conditie kunt opbouwen door duurtraining. Nu blijkt het ook met korte, intensieve training te kunnen.

Daarom importeerde Boris Sala uit Amerika de ROM-machine: een futuristisch ogend apparaat met veel chroom en zwart leer. In 2 x 4 minuten op deze Time Machine verbrand je meer calorieën dan met een uur rennen op een loopband. ROM staat voor range of motion, ofwel bewegingsuitslag. Op het apparaat maak je een zo groot mogelijke beweging; zittend een soort roeibeweging, staand een soort reuze traploopbeweging. Zo breng je een vliegwiel op gang dat de weerstand regelt: hoe meer kracht je levert, hoe meer het apparaat tegenwerkt.

Zoals de magnetron een revolutie in de keuken teweegbracht, zo moet de ROM-machine een omwenteling in de fitnesswereld ontketenen. Uit onderzoek van TNO blijkt dat proefpersonen na twee maanden trainen een stuk fitter waren. TNO liet 16 mensen tussen de 20 en 55 jaar acht weken lang, drie keer per week, 8 minuten op de ROM trainen. Hun uithoudingsvermogen nam toe met 72 procent, de spierkracht met 5,2 procent en de zuurstofopname met 3,5 procent. Het vetpercentage was met 3,5 gedaald.

No time to get fit, get fit in no time is de slogan van Fast Fit, de fitnessketen waar de ROM-machine staat. Het eerste filiaal ging een paar maanden geleden open in Amsterdam. Binnen vijf jaar wil directeur Maikel Rondon honderd vestigingen hebben, en zelf in de Quote 500 van rijkste Nederlanders staan. Zijn concept is volgens hem een uitkomst voor iedereen met weinig tijd. In een uur kun je een totale cardiotraining doen (8 minuten), gemasseerd worden (op een heetwaterbed; 10 min.), onder de zonnebank (5 min.) en ontspannen in een (privé-)infraroodsauna (30 min). Rondon: Normaal gesproken ben je daar een halve dag zoet mee.

Wie bij Fast Fit gaat trainen, krijgt eerst een nulmeting van zijn lichamelijke conditie. Een apparaat meet via elektronische impulsen onder meer spier-, bot- en vetmassa en geeft een fitscore. Trainer Hans Mars voorspelt: als ik drie maanden rom zie ik er gespierder uit, is mijn botmassa toegenomen en mijn huidige fitscore van 76 gestegen. Ik moet wel goed eten. Omdat mijn vetpercentage aan de lage kant zit en je per sessie wel 1200 calorieën kan verbranden (600 à 800 op de ROM-machine en 600 in de infraroodsauna) moet ik af en toe een tussendoortje uit de gezonde sector nemen. Word je alleen maar strakker van. Het lijkt te mooi om waar te zijn: meer eten, kort bewegen, intens ontspannen en toch evenveel calorieën verbranden als met drie uur aerobics (200 calorieën per half uur) of zes uur lopen (115 calorieën per half uur).

Natuurlijk heb je altijd spelbrekers. Dat TNO-onderzoek, zegt Wim Köhler, wetenschapsjournalist van NRC Handelsblad, was met ongetrainde proefpersonen. Dan heb je al heel snel effect. Hij verwacht niet dat ik over twee maanden gespierder zal zijn, noch dat mijn botmassa zal zijn toegenomen. Dat kan niet door zo kort te trainen. Hij waarschuwt voor te hoge verwachtingen. TNO heeft niet onderzocht hoeveel calorieën je in zon infraroodsauna verbrandt.

Maar toch. Stel dat het waar is. Stel dat ik getuige ben van een revolutie in de fitnesswereld. Er was ook een tijd dat vooraanstaande wetenschappers dachten dat de aarde plat was. Wordt over drie maanden vervolgd.
bron
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45293989
Oh wat een heerlijke discussie, ga door!

Overigens las ik laatst dat vetverbranding idd al veel sneller begint dan de eerder aangenomen 20... of 30... of 45 minuten.
pi_45294016
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ik denk dat je met 8 minuten in ieder geval qua krachttraining al een heel eind kunt komen!
Ik denk dat je met 24 minuten per week nooit een volume kunt behalen waarbij duidelijke spiergroei ontstaat.
pi_45294173
... 600 cal in een half uur infraroodsauna lijkt me ook sterk trouwens. Dan zou elke luie vetklep zo'n ding aanschaffen. Afvallen zonder moe te worden!

Overigens heb ik er binnenkort ook één ... maar ik train graag (en neem de tijd er voor).
pi_45294303
Koop een kansloze trilplaat.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:55:44 #83
109065 sungaMsunitraM
pi_45294363
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:54 schreef HPoi het volgende:
Koop een kansloze trilplaat.
Werkt ook hoor
pi_45294388
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:24 schreef SubTOP het volgende:

[..]

Allemaal leuk maar ik train dagelijks op top niveau (waterpolo) en weet dus door de begeleiding die je bij zowel trainingen in het water als in de sportschool krijgt op welke manier je wat doet aan je conditie en op welke manier vooral niet...

Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar rome leiden maar het punt is dat je met een workout van 8 min niet kan bereiken wat TS wil... Daar ben je het wel mee eens hoop ik?
Ik ben het opzich met je eens, maar waterpolo .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_45294461
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Mwa.....

Sorry, die 'studies' uit 2002 overtuigen mij echt niet. Tabata is een zeer hoog aangeschreven bewegingswetenschapper en zijn op zijn onderzoek gebaseerde workout lijkt me toch iets effectiever.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:04:09 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45294647
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:11 schreef SubTOP het volgende:

[..]

Het gaat erom dat wat je wilt bereiken, maar voor een gezond lichaam met een goed conditie moet je dus gewoon lang en regelmatig trainen. En volgens mij stond er in de OP dat TS zich gezond en in een goed conditie voelde (of iets van die strekking)

Denken dat dat in 8 min kan (of 20) dat is dus dom!
Sorry darling, dat is een achterhaalde wetenschap. Elke topsporter of bodybuilder, zal je kunnen vertellen, dat je meer dan respectabele resultaten kunt boeken met een high impact, kort durende training.
Het is echt niet zo dat je spieren pas gaat kweken als je ze tot in den treure vermoeid. Integendeel zelfs.
Ik heb zelf bodybuilders getraind en kan je melden dat het eerste wat ik deed , die 1-uurs schema's weggooien was.
Lang trainen heeft alleen maar zin als je een conditioneel voordeel wilt behalen, maar dan zit je helemaal niet in het mindframe van bodyshapen ; oftewel, het beeldhouwen van je lichaam.
De intensiviteit van de contractie van een spier is absoluut niet aan een tijdsduur onderhevig, dus claimen dat je langer moet trainen voor een beter resultaat is feitelijk onjuist.

Ik las volgens mij dat HIT en interval al genoemd zijn, en die zijn bijna van toepassing, ware het niet dat beiden train methodieken ook met name op conditioneel voordeel zijn gespitst. Los van het feit dat je interval ook best kunt doortrekken op KT.
Het is een proven concept, klaar.

Ik ben erg benieuwd naar het apparaat, zeker omdat ik voornamelijk bij mijn eigen training altijd op zoek was naar een effectieve benadering. Dat tijd geen issue is, staat vast...maar, goed trainen, is nog steeds rocket science, want meer factoren spelen mee voor een optimaal resultaat.
De huisvrouwtjes, ijdel-sporters en chicks met een missie, durf ik in elk geval nu al aan te raden het apparaat vol overgave te beklimmen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:05:32 #87
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45294684
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:49 schreef Fastcruiser het volgende:
... 600 cal in een half uur infraroodsauna lijkt me ook sterk trouwens. Dan zou elke luie vetklep zo'n ding aanschaffen. Afvallen zonder moe te worden!

Overigens heb ik er binnenkort ook één ... maar ik train graag (en neem de tijd er voor).
Is ook sterk, want in een sauna verlies je voornamelijk vocht. en ja, dat scheelt je nogal in omvang, maar het blijft vocht..en dat wordt ook in no time weer aangevuld.
trainen in een sauna daarentegen...yeah baby
pi_45296768
Het eerst wat er bij mij op komt: "If it sounds to good to be true, it's too good to be true".

Maar ergens hoop ik wel dat het werkt. Hoewel je er met 8 minuten volgens mij echt nog niet bent. Als het zo'n intensieve workout is, dan moet je toch op z'n minst een goede warm up hebben. Anders lijkt het mij dat vooral beginnerlingen hun spieren kapot maken, maar misschien ook niet. Ik ken tenslotte de werking van het apparaat niet.

En dan nog, de mensen die al te lui zijn om te sporten, zijn meestal ook al te lui voor deze weinig minuten. Zo'n apparaat kan je nou eenmaal niet thuis gebruiken en van de bank afkomen en naar de sportschool gaan, is voor veel mensen al te veel gevraagd.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:19:50 #89
109065 sungaMsunitraM
pi_45297383
En in die 8 minuten moet je je natuurlijk ook wel vol geven lijkt me, dat zal voor veel mensen ook nog wel n probleem zijn
pi_45297837
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:44 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik denk dat je met 24 minuten per week nooit een volume kunt behalen waarbij duidelijke spiergroei ontstaat.
Eens, met dat apparaat is het gewoonweg onmogelijk om écht gespierd te worden in zo'n korte tijd, dat bestaat niet.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_45300974
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Is ook sterk, want in een sauna verlies je voornamelijk vocht. en ja, dat scheelt je nogal in omvang, maar het blijft vocht..en dat wordt ook in no time weer aangevuld.
trainen in een sauna daarentegen...yeah baby
Ik hou nogal veel vocht vast, dus voor mij zou een sauna perfect zijn?
kaya
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:19:20 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45301488
ga nou gewoon rommen, het is top voor je conditie en welzijn. en zo duur is het nou ook weer niet. je wordt eerst goed doorgemeten en dan krijg je je programma en hulp.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:46:07 #93
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45302404
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:05 schreef mbargo het volgende:

[..]

Ik hou nogal veel vocht vast, dus voor mij zou een sauna perfect zijn?
hell yeah, al moet je wel even stilstaan bij de reden waarom je vocht vasthoud.
maar een aangepast dieet ( groenten met een vochtafdrijvende werking, beperking van zout etc ) en frequent saunabezoek doet wonderen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:53:32 #94
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45302600
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:15 schreef Jajong het volgende:

[..]

Hahaha, je moet sci-fi gaan schrijven want een grote fantasie heb je zeker wel . Zoals ik hierboven zei zoek op HIIT en Tabata-interval training en vertel me dan dat je vetverbranding pas na een half uur op gang komt.

Summary: Je dieet ( LEES: Dieten = níet minder eten, vaak méér en béter. ) is 10 keer belangrijker dan hoeveel en hoe hard je traint. Als je onregelmatig eet en junkfood en weet ik wat en je doet 1000000000 situps per dag, zal je in 99 van de 100 gevallen NOOIT een sixpack etc. kweken.
Zoek maar lekker een eind weg. De eerste ( ongeveer ) 30 minuten worden eerst de aanwezige koolhydraten verbrand.
Pas na 30 minuten ( kan iets eerder zijn, precieze tijd weet ik niet exact, ook afhankelijk van de hoeveelheid koolhydraten die eerst verbrand worden ) begint het lichaam aan vetreserves. Als je dit fantasie noemt raad ik je aan niks meer over dit onderwerp te vertellen, want je brengt mensen op het verkeerde spoor.

Met punt 2 ben ik het in grote lijnen eens. Eetgewoontes zijn zeker van grote invloed.
Kanttekening: Bij de een werkt dit natuurlijk anders dan bij de ander. Iemand met een hoge verbranding zal zich veel meer junkfood kunnen permitteren dan een ander, en toch die sixpack behouden. Bij een ander is een koekje al teveel.
Zoiets heet genetisch bepaald.

[ Bericht 4% gewijzigd door ThaGuitarmaistro op 13-01-2007 00:03:58 ]
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 23:55:21 #95
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45302656
Doet me denken aan 7-Minute Abs uit There's Something About Mary.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:55:51 #96
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45302672
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:05 schreef SHE het volgende:
het kan zeker, mensen die denken dat je uren moet trainen voor buns of steel zijn dom.
een goede en zichtbaar effectieve workout kan absoluut in 20 min. dus waarom ook niet in 8.
Ik zou het apparaat zeker eens willen testen. Mocht iemand weten of de lean, mean killing machine ook ergens in Utrecht staat, dan hoor ik het graag.
En jij hebt toplichamen afgeleverd? ( zoals je beweerde in een vorig topic )

Zichtbaar effectieve workout in 8-20 minuten??
Niet uren trainen voor buns of steel??

Met deze post heb je jezelf compleet belachelijk gemaakt. Veel succes met je "toplichamen."
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:58:06 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45302727
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Met deze post heb je jezelf compleet belachelijk gemaakt. Veel succes met je "toplichamen."
niet zo zuur doen joh. het leven is meer dan mensen die 'droog' zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:58:42 #98
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45302745
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Het is wel een feit dat de werkelijke spanning die je op een spier gooit uiteindelijk qua tijd niet veel is. Het is dus niet gek om een machine te ontwerpen die alle spiergroepen tegelijk trainen en theoretisch zou het zeker kunnen. Natuurlijk is het uiteindelijke effect beter als je individuele spiergroepen zo hard mogelijk gebruikt, maar in mindere mate kan zo'n apparaat wel werken.
Zyggie.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:59:23 #99
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45302775
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

niet zo zuur doen joh. het leven is meer dan mensen die 'droog' zijn.
Sterker nog, de mensen die 'droog' zijn worden door de rest met een schuin oog aangekeken.. Eerder een onderlaag dan een toplaag.
Zyggie.
pi_45302825
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik las volgens mij dat HIT en interval al genoemd zijn, en die zijn bijna van toepassing, ware het niet dat beiden train methodieken ook met name op conditioneel voordeel zijn gespitst. Los van het feit dat je interval ook best kunt doortrekken op KT.
Het is een proven concept, klaar.
Klopt, ik redeneer inderdaad meer vanuit het contitionele opzicht i.c.m. kracht en spieropbouw.. Ben misschien bevooroordeeld als MMA beoefenaar. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')