abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:00:01 #51
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184074
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ah, dus omdat hij relatie shit heeft worden jullie geacht op te hoeren, dat gaat niet door natuurlijk.
Dat zeg je goed inderdaad.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45184130
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:56 schreef arneaux het volgende:

[..]

Situatie is; verhuurder wil wegens moeilijkheden in zijn eigen relatie (samenwonend) terug zijn eigen appartement in om wat rust te hebben ofzo. Maarja, das lekker bijdehand, dat zou namelijk betekenen dat mijn huisgenoot en ik maar op moeten rotten. En het is allemaal altijd erg goed en vriendschappelijk gegaan, maarja deze vlieger gaat natuurlijk niet op.
dan is het inderdaad wel een vergelijkbare situatie. maar hoelang speelt het dan al? en hij wil dus echt dat jullie weggaan zonder oprotpremie en zonder vervangende woonruimte?

in mijn geval heb ik wel het idee dat de verhuurder zich er van bewust is dat het zijn probleem is dat wij niet zomaar weg willen, ben dus benieuwd waar hij mee komt.
pi_45184140
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:59 schreef ohnikua het volgende:

[..]

we hebben alle 3 ouders, vrienden een vriendin waar we evt ook wel even terecht kunnen. we zouden desnoods al kunnen verhuizen maar de contracten niet opzeggen om er flink geld uit te slepen. maar ik verwacht en hoop niet dat het zo zal gaan lopen.
Ik denk dat je dan juridisch een heel stuk zwakker komt te staan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:02:43 #54
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45184164
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:59 schreef arneaux het volgende:

[..]

We willen geen onderling akkoortje, we willen hier blijven wonen. En het klinkt heel erg cliché, dus ik bevestig 'm maar ff; we wonen hier perfect. Het kan niet zo zijn dat omdat zijn relatie kut is wij maar moeten wieberen.
Hopelijk krijgt hij snel weer een nieuwe vriendin dan.
Je hebt natuurlijk gelijk, het bevordert alleen niet de onderlinge verstandhouding en het lijkt me heel vermoeiend om elke keer als er onderthoud gepleegd moet worden dat door de verhuurder opgelost moet worden er bijna om te moeten smeken.
Volgens mij is dit geen ideale situatie.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:02:47 #55
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184170
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:01 schreef ohnikua het volgende:

[..]

dan is het inderdaad wel een vergelijkbare situatie. maar hoelang speelt het dan al? en hij wil dus echt dat jullie weggaan zonder oprotpremie en zonder vervangende woonruimte?

in mijn geval heb ik wel het idee dat de verhuurder zich er van bewust is dat het zijn probleem is dat wij niet zomaar weg willen, ben dus benieuwd waar hij mee komt.
Een week of 2 geleden is hij hierheen gekomen met die mededeling, out of the blue. Nu ken ik hem wat langer al en wist dus wel dattet een beetje rammelde, maar dit had ik ook niet aan zien komen.

En inderdaad, zonder oprotpremie. Althans, we mochten hier nog 3 maanden blijven wonen tegen de helft van de huurprijs. Tja.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:04:10 #56
145755 kahaarin
pi_45184213
quote:

[..]

Hmm, bijna niet helemaal, de verhuurder blijft dezelfde en hij en huisgenoot willen niet weg, uit jouw verhaal proef ik dat je best weg wil maar dat je er niet op wil achteruitgaan.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:04:17 #57
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184218
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:02 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hopelijk krijgt hij snel weer een nieuwe vriendin dan.
Je hebt natuurlijk gelijk, het bevordert alleen niet de onderlinge verstandhouding en het lijkt me heel vermoeiend om elke keer als er onderthoud gepleegd moet worden dat door de verhuurder opgelost moet worden er bijna om te moeten smeken.
Volgens mij is dit geen ideale situatie.
Het 'probleem' is dat hij eerst mijn huisgenoot was maar toen naar iets van 4 maanden hals over kop te gaan samenwonen met zn vriendin. En het zag er ook allemaal rooskleurig uit enzo, maar blijkbaar valt t samenwonen toch kouder op zn dak dan gedacht en waarschijnlijk gehoopt.
pi_45184249
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan juridisch een heel stuk zwakker komt te staan.
hij ook, mocht ie echt in de keuken gaan scheiten enzo. maargoed, ik lees dat jij deze situatie kent, maar dan met vervelende studenten. vooralsnog is er echter in mijn situatie nog niks vervelends gebeurd, dus zoals iemand al zei, 80% kans dat we er gewoon uit komen. wij staan er ook wel voor open om weg te gaan, maar daar moet natuurlijk wel een behoorlijke tegenprestatie tegenover staan zodat we zonder extra kosten de rest van onze studententijd in een vergelijkbare woning kunnen leven + wat kosten omdat het gewoon vervelend is, we zitten hier namelijk prima. verhuizen is gedoe en een gezellig huis vinden ook.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:05:29 #59
145755 kahaarin
pi_45184254
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:02 schreef arneaux het volgende:

[..]

Een week of 2 geleden is hij hierheen gekomen met die mededeling, out of the blue. Nu ken ik hem wat langer al en wist dus wel dattet een beetje rammelde, maar dit had ik ook niet aan zien komen.

En inderdaad, zonder oprotpremie. Althans, we mochten hier nog 3 maanden blijven wonen tegen de helft van de huurprijs. Tja.
Je betaald toch nog wel gewoon de hele huur nu?
Anders is er nog zoiets als stilzwijgend accoord gaan met voorwaarden.
Toch maar even asap inlichtingen inwinnen bij juridisch loket.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:05:30 #60
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184255
quote:

[..]

Nagoed, ik had 't er net met mn huisgenoot over en mits hij met een écht goed bod + vervangende woonruimte komt wil ik best gaan. Maargoed, dan moet 't dus écht goed zijn en niet dat net-niet.
pi_45184270
Het is ook nog een vriend van je die je hard probeert te naaien ??
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:06:41 #62
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184291
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:05 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Je betaald toch nog wel gewoon de hele huur nu?
Anders is er nog zoiets als stilzwijgend accoord gaan met voorwaarden.
Toch maar even asap inlichtingen inwinnen bij juridisch loket.
Ja de huur wordt nog betaald. Sterker nog, we betalen elke maand stuctureel de helft huur zwart, wel naar zn rekening, ook weer om belastingtechnische redenen. Dus tja, volgens mij zitten we geramd.

En idd, ben al langs het Juridisch Loket geweest en die bevestigde mijn vermoedens alleen maar.
pi_45184293
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:04 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hmm, bijna niet helemaal, de verhuurder blijft dezelfde en hij en huisgenoot willen niet weg, uit jouw verhaal proef ik dat je best weg wil maar dat je er niet op wil achteruitgaan.
klopt, ik had toen ik dit typte nog niet gelezen dat arneaux sowieso wilde blijven zitten (waar hij natuurlijk ook gewoon gelijk in heeft imo)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:07:03 #64
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45184304
Als huurder heb je een bepaalde bescherming. Die houdt in dat je niet gedwongen kan worden te verhuizen door de verhuurder. Tenzij dit in goed overleg gebeurt. Wanneer de verhuurder met een dusdanig aanbod op de proppen komt dat dit redelijk is staat het echter wel weer sterk.

Moraal van het verhaal: niets toegeven.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:07:35 #65
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184320
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:05 schreef Chadi het volgende:
Het is ook nog een vriend van je die je hard probeert te naaien ??
Ach, ik denk niet in die superlatieven maar zo zou je het wel kunnen zien ja.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:07:51 #66
145755 kahaarin
pi_45184333
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:06 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ja de huur wordt nog betaald. Sterker nog, we betalen elke maand stuctureel de helft huur zwart, wel naar zn rekening, ook weer om belastingtechnische redenen. Dus tja, volgens mij zitten we geramd.

En idd, ben al langs het Juridisch Loket geweest en die bevestigde mijn vermoedens alleen maar.
Mooi, blijven zitten waar je zit en hopelijk ziet de verhuurder wel in dat hij nu tegen windmolens aan het roepen is!
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:09:17 #67
145755 kahaarin
pi_45184381
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:06 schreef ohnikua het volgende:

[..]

klopt, ik had toen ik dit typte nog niet gelezen dat arneaux sowieso wilde blijven zitten (waar hij natuurlijk ook gewoon gelijk in heeft imo)
Wij staan dus vierkant achter hem!
(voor wat het waard is dan.... )
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:09:35 #68
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184388
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:07 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Mooi, blijven zitten waar je zit en hopelijk ziet de verhuurder wel in dat hij nu tegen windmolens aan het roepen is!
Tja het is gewoon vervelend op deze manier, ik had t ook liever anders gezien. Feit blijft wel dat internet/televisie/energie allemaal op zijn naam staat, dus áls hij wil zieken kan hij dat doen. Maargoed, ik ga er maar vanuit dat we hier als volwassen mensen uit kunnen komen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:11:28 #69
145755 kahaarin
pi_45184440
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:09 schreef arneaux het volgende:

[..]

Tja het is gewoon vervelend op deze manier, ik had t ook liever anders gezien. Feit blijft wel dat internet/televisie/energie allemaal op zijn naam staat, dus áls hij wil zieken kan hij dat doen. Maargoed, ik ga er maar vanuit dat we hier als volwassen mensen uit kunnen komen.
Huur je inclusief deze voorzieningen?
Dan kun je daar bezwaar tegen indienen bij de studentenvakbond en komt men er dus ook achter dat hij een gedeelte huur zwart krijgt, is de belastingdienst vast niet zo blij mee.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:13:42 #70
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184513
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:11 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Huur je inclusief deze voorzieningen?
Dan kun je daar bezwaar tegen indienen bij de studentenvakbond en komt men er dus ook achter dat hij een gedeelte huur zwart krijgt, is de belastingdienst vast niet zo blij mee.
Heb t ff nagekeken en we huren niets inclusief. Is dat gunstig?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:17:42 #71
145755 kahaarin
pi_45184615
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:13 schreef arneaux het volgende:

[..]

Heb t ff nagekeken en we huren niets inclusief. Is dat gunstig?
Maakt op zich niet veel uit, er besttat ook nog zoiets als een verworven recht, als hij dat altijd regelde en nu ineens niet meer kun je daar bezwaar tegen indienen en moet hij met de billen bloot wat betreft het "zwarte" deel van de huur.
Als hij echt zo kinderachtig wil zijn staan jullie sowieso sterk.
Heb je een papier waar op staat wat je waar voor moet betalen?
Kale huur en voorzieningen e.d.?
Als dat niet zo is dan moet je hem daar maar eens naar vragen, je kunt altijd zeggen dat het is voor je eigen kasboek, dat je wil bijhouden wat je waar voor betaald.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:22:49 #72
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184789
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:17 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Maakt op zich niet veel uit, er besttat ook nog zoiets als een verworven recht, als hij dat altijd regelde en nu ineens niet meer kun je daar bezwaar tegen indienen en moet hij met de billen bloot wat betreft het "zwarte" deel van de huur.
Als hij echt zo kinderachtig wil zijn staan jullie sowieso sterk.
Heb je een papier waar op staat wat je waar voor moet betalen?
Kale huur en voorzieningen e.d.?
Als dat niet zo is dan moet je hem daar maar eens naar vragen, je kunt altijd zeggen dat het is voor je eigen kasboek, dat je wil bijhouden wat je waar voor betaald.
Ik heb gewoon een contract waarin opgesteld staat waarvoor wij huur betalen, en dat is gewoon dit appartement. Er staat niets extras in qua internet en energie enzo.

Zijn wij als huurders trouwens ook niet 'schuldig' aan het zwart betalen van de huur?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:32:47 #73
145755 kahaarin
pi_45185147
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:22 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een contract waarin opgesteld staat waarvoor wij huur betalen, en dat is gewoon dit appartement. Er staat niets extras in qua internet en energie enzo.

Zijn wij als huurders trouwens ook niet 'schuldig' aan het zwart betalen van de huur?
Nou, nee hij moet zelf weten hoe hij de huur wenst te ontvangen en is zelf verantwoordelijk voor zijn belastingaangifte natuurlijk.
Het zou wat moois worden als jullie daarvoor verantwoordelijk gesteld kunnen worden, het betreft een volwassen man, hij moet zelf de consequenties voor zijn acties dragen.
Wat jij nu beschrijft is inclusief huren, je huurt het appartement en bij de huur in zitten de kosten voor gas/licht/water en internet.
Dan zou hij dus als hij in de voorzieningen gaat snoeien contractbreuk met jullie plegen, hij verandert dan eigenhandig en eenzijdig de voorwaarden die golden bij het tekenen van de huurovereenkomst.
Immers jullie betalen met de huurprijs ook voor de voorzieningen, ook al staat dat niet opgetekend het zijn wel dingen die er altijd zijn geweest en dat mag hij niet zomaar veranderen.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:35:12 #74
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45185231
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:32 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Nou, nee hij moet zelf weten hoe hij de huur wenst te ontvangen en is zelf verantwoordelijk voor zijn belastingaangifte natuurlijk.
Het zou wat moois worden als jullie daarvoor verantwoordelijk gesteld kunnen worden, het betreft een volwassen man, hij moet zelf de consequenties voor zijn acties dragen.
Wat jij nu beschrijft is inclusief huren, je huurt het appartement en bij de huur in zitten de kosten voor gas/licht/water en internet.
Dan zou hij dus als hij in de voorzieningen gaat snoeien contractbreuk met jullie plegen, hij verandert dan eigenhandig en eenzijdig de voorwaarden die golden bij het tekenen van de huurovereenkomst.
Immers jullie betalen met de huurprijs ook voor de voorzieningen, ook al staat dat niet opgetekend het zijn wel dingen die er altijd zijn geweest en dat mag hij niet zomaar veranderen.
Mja okay, maar wat betreft dat volwassen zijn, dat zijn mijn huisgenoot en ik natuurlijk ook. Wij hadden ook uit 'principe' kunnen zeggen dat we dat niet willen doen.

Maargoed, als ik het zo lees zal t wel loslopen allemaal en hoef ik me in ieder geval nergens druk om te maken. Thx voor de hulp iig!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:37:19 #75
145755 kahaarin
pi_45185301
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:35 schreef arneaux het volgende:

[..]

Mja okay, maar wat betreft dat volwassen zijn, dat zijn mijn huisgenoot en ik natuurlijk ook. Wij hadden ook uit 'principe' kunnen zeggen dat we dat niet willen doen.

Maargoed, als ik het zo lees zal t wel loslopen allemaal en hoef ik me in ieder geval nergens druk om te maken. Thx voor de hulp iig!
Dat is waar maar jullie doen in principe niets anders dan gewoon huur betalen, je bent niet verantwoordelijk voor zijn malversaties.

Graag gedaan, ga even eten.
Tot ziens!
be nice or go away
pi_45185534
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:09 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En wie heeft dat vastgesteld? Je kunt natuurlijk altijd meer vragen
VROM dus, lees ik in onderstaande link. Er is helaas dus geen standaardbedrag voor studentenkamers.

klik
pi_45191501
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

VROM dus, lees ik in onderstaande link. Er is helaas dus geen standaardbedrag voor studentenkamers.

klik
Dat wil nog niet zeggen dat hij je uit je huis kan zetten, alleen dat hij als hij passende vervangende woonruimte aanbiedt alsnog moet betalen. Het gaat hier duidelijk niet over totaal verdwijnen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:24:14 #78
36461 Joppy
geen colaboy
pi_45192248
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, geen zin in maar ik heb ook iets dergelijks meegemaakt afgelopen zomer.
Win sowieso eerst informatie in bij een rechtswinkel, dat is gratis.
Eis gewoon een flinke oprotpremie, die is 5000 euro voor een gezin dacht ik, voor kamerbewoners iets lager. Maar dat maakt natuurlijk niet uit Ga lekker hoog zitten met je eis, dan heb je nog wat spelingsruimte. Mochten jullie er uit komen over de oprotpremie, zorg dan wel dat je duidelijk heb wanneer je er dan uit gaat.
Maar ik begrijp dat je er voorlopig nog niet uit wilt, dus ga vooral niet te snel akkoord. Rek de boel lekker op. Zorg ook dat je van elkaar duidelijk heb wat jullie willen, ook als er een aardig voorstel van de verhuurder ligt.

Wij hebben fouten gemaakt, en dat zal een volgende keer niet meer gebeuren. Maar ik kan nu wel een veels te dure kamer huren in het centrum
Let the beat control your body!
pi_45192380
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo?? Hij gooit er wat zieke junks in die uit jouw mok gaan drinken en je misschien wel een ziekte aansmeren.. kijken hoelang jij je poot dan nog stijf houdt.
Als je met zulke wanstaltige praktijken bij mij aan zou komen, zou ik je voor de rechter slepen om verlaging van de huurprijs af te dingen wegens aantoonbare vermindering van het leefgenot.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:30:53 #80
36461 Joppy
geen colaboy
pi_45192556
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:44 schreef ohnikua het volgende:
er zit wel een wederzijdse opzegermijn van een maand in, maar (hoewel ik zelf niet precies weet waarom) lijkt het er sterk op dat dit niet aan de orde is. misschien doordat we er al een tijd zitten en we rechten hebben opgebouwd. het bleek in ieder geval wel uit het gesprek dat we gisteren met hadden dat hij er niet blij mee was dat wij zo weinig betalen en voorlopig niet weg willen. en uit een belletje met juridisch loket utrecht bleek dat wij toch behoorlijk wat rechten hebben. nou ja, misschien maar gewoon even afwachten waar hij volgende week mee komt. maar we zijn gewoon nogal benieuwd
Het eerste wat de vrouw van de rechtswinkel zei tegen ons was dat huurcontracten zo goed als waardeloos zijn. Bijna alles mbt huren is in de wet geregeld, staar je dus vooral niet blind op je contract.
pi_45192794
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als je met zulke wanstaltige praktijken bij mij aan zou komen, zou ik je voor de rechter slepen om verlaging van de huurprijs af te dingen wegens aantoonbare vermindering van het leefgenot.
Denk niet dat je leefgenot vast staat in je huur contract
pi_45192860
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Denk dat de wet nog altijd boven mijn huur contract gaat
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:41:01 #83
36461 Joppy
geen colaboy
pi_45193009
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zie bovenstaande post.
pi_45193238
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:38 schreef Seneca het volgende:

[..]

Denk dat de wet nog altijd boven mijn huur contract gaat
Ja heel veel contracten zijn niet goed opgesteld.
pi_45195908
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat hij je uit je huis kan zetten, alleen dat hij als hij passende vervangende woonruimte aanbiedt alsnog moet betalen. Het gaat hier duidelijk niet over totaal verdwijnen.
Dat zal ik ook zeer zeker niet beweren, ik gaf enkel antwoord op jouw vraag.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:59:54 #86
145755 kahaarin
pi_45196626
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zal ik ook zeer zeker niet beweren, ik gaf enkel antwoord op jouw vraag.
Klopt ook gewoon hoor, die richtlijnen zijn er niet voor niets, vervangende woonruimte, verhuisvergoeding en 5000 euro oprotpremie samen delen is ook vast wel lekker.
Zelf zou ik niet met minder genoegen nemen, vooral niet als ik eigenlijk niet weg zou willen.
be nice or go away
pi_45201663
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Klopt ook gewoon hoor, die richtlijnen zijn er niet voor niets, vervangende woonruimte, verhuisvergoeding en 5000 euro oprotpremie samen delen is ook vast wel lekker.
Zelf zou ik niet met minder genoegen nemen, vooral niet als ik eigenlijk niet weg zou willen.
nou ja, vervangende woonruimte wordt dus in ons geval erg lastig om te regelen voor de nieuwe huisbaas. logischer zou zijn dat wij dit zelf regelen, waarbij we de extra kosten (ongeveer 100 euro huur meer per maand x ongeveer 36 maanden = 3600) en de 5000 oprotpremie (waarbij dan de moeite van het vinden van een nieuwe kamer en het opgeven van een kamer waar je blij mee bent) met zijn 3-en delen. dan zouden we op ongeveer 5000 pp uitkomen, wat me redelijk lijkt nu ik het allemaal eens wat beter heb doorgelezen. Waarschijnlijk zal de nieuwe huurder in eerste instantie lager zitten en wij hoger, als we rond die prijs uitkomen lijkt het me in ieder geval een eerlijke deal. Ben in ieder geval benieuwd naar zijn eerste aanbod. Zodra die binnen is zal ik het hier melden voor de geinterresseerden.
pi_45203518
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:06 schreef ohnikua het volgende:

[..]

nou ja, vervangende woonruimte wordt dus in ons geval erg lastig om te regelen voor de nieuwe huisbaas. logischer zou zijn dat wij dit zelf regelen, waarbij we de extra kosten (ongeveer 100 euro huur meer per maand x ongeveer 36 maanden = 3600) en de 5000 oprotpremie (waarbij dan de moeite van het vinden van een nieuwe kamer en het opgeven van een kamer waar je blij mee bent) met zijn 3-en delen. dan zouden we op ongeveer 5000 pp uitkomen, wat me redelijk lijkt nu ik het allemaal eens wat beter heb doorgelezen. Waarschijnlijk zal de nieuwe huurder in eerste instantie lager zitten en wij hoger, als we rond die prijs uitkomen lijkt het me in ieder geval een eerlijke deal. Ben in ieder geval benieuwd naar zijn eerste aanbod. Zodra die binnen is zal ik het hier melden voor de geinterresseerden.
5000 is echt veel te weinig, je moet ook een paar dagen vrij nemen om je nieuwe kamer op te knappen, wellicht nieuwe vloerbedekking etc. je moet 5000 euro rekeken + de tijd dat je vrij moet nemen om te verhuizen/volgend huis op te knappen + opknapkosten (verf/vloerbedekking) + extra kosten voor de komenende 3 jaar. Waarom zou je het door drie delen? Wat de andere bewoners doen heeft toch niets met jou te maken? Alsof jij minder kosten hebt omdat je inplaats van alleen met zijn drieen gaat verhuizen Dat is het probleem van de eigenaar van het pand.

Je vergeet dat het huis tonnen waard is en dat het veel minder waard is zolang jullie erin zitten, het lijkt me dus logisch dat wanneer de waarde extreem toeneemt als het leeg is jullie ook een goed deel krijgen om dit mogelijk te maken.
pi_45203864
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:33 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

5000 is echt veel te weinig, je moet ook een paar dagen vrij nemen om je nieuwe kamer op te knappen, wellicht nieuwe vloerbedekking etc. je moet 5000 euro rekeken + de tijd dat je vrij moet nemen om te verhuizen/volgend huis op te knappen + opknapkosten (verf/vloerbedekking) + extra kosten voor de komenende 3 jaar. Waarom zou je het door drie delen? Wat de andere bewoners doen heeft toch niets met jou te maken? Alsof jij minder kosten hebt omdat je inplaats van alleen met zijn drieen gaat verhuizen Dat is het probleem van de eigenaar van het pand.

Je vergeet dat het huis tonnen waard is en dat het veel minder waard is zolang jullie erin zitten, het lijkt me dus logisch dat wanneer de waarde extreem toeneemt als het leeg is jullie ook een goed deel krijgen om dit mogelijk te maken.
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je voor een gedwongen verhuizing vanuit een studentenkamer meer zou krijgen dan het vastgestelde bedrag wat geldt voor een gedwongen verhuizing vanuit een "echt" huis.
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:15:06 #90
36461 Joppy
geen colaboy
pi_45204336
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:33 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

5000 is echt wel meer dan genoeg als je als student naar een andere kamer gaat. Je moet gewoon een fatsoenlijke kamer uitzoeken.
pi_45204696
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je voor een gedwongen verhuizing vanuit een studentenkamer meer zou krijgen dan het vastgestelde bedrag wat geldt voor een gedwongen verhuizing vanuit een "echt" huis.
Dat andere is puur een verhuisvergoeding als de verhuurder een vergelijkbare woning aanbiedt, en dat doet hij hier niet het lijkt me logisch dat je dan extra krijgt. Los daarvan moet de verhuurder eerst naar de rechtbank om hem uit het huis te krijgen wat ook weer minimaal een jaar duurt, dus de verhuurder mag blij zijn als hij weggaat voor 10.000 euro.
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:52:02 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45205098
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

TS moet dan ook niet gedwongen verhuizen! TS hoeft alleen vrijwillig te verhuizen. Bedenk je wel dat de koper van het huis ongetwijfeld honderdduizenden euro's heeft betaald voor het pand! En dat-ie er ook voor 100.000 euro aan gaat verbouwen. Wat je nu vraagt is een schijntje! Als je nog 3 jaar blijft zitten, heeft de koper veel meer kosten.
censuur :O
pi_45205320
Ik denk dat je als huurder redelijk sterk staat in zo'n situatie.

Het lijkt mij alleen voor de huisbaas niet zo moeilijk om jullie er vrijwillig versneld uit te krijgen. Wat hij dan kan doen is een een tijdelijk huurcontract aanbieden aan een aan alcohol verslaafde uitgeprocedeerde Somalische asielzoeker van middelbare leeftijd die een verblijfsstatus heeft op basis van psychische gronden als gevolg van een oorlogstrauma .

Dan ben je snel uit eigen initiatief vertrokken kan ik je uit ervaring vertellen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:24:49 #94
145755 kahaarin
pi_45205905
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:06 schreef ohnikua het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een redelijke deal, vooral omdat het VROM ook ongeveer deze prijs aanhoudt.
Jullie drieen kosten hem dan 15000 euro en hij kan zijn gang gaan.
Hopelijk lukt het allemaal zonder al te veel gedoe.
Succes.
be nice or go away
pi_45206094
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:35 schreef ed_reeb het volgende:
volgens mij hoeft hij niets te doen en kan je in principe eruit zetten mist hij aannemelijk kan maken dat hij het huis op de een of andere wijze nodig heeft voor eigen gebruik. Maar dat stelt niet veel voor.. desnoods gaat ie er zelf of zijn dochter of zo 3 maanden wonen. Het enige dat hij moet doen is verhuiskosten en misschien herhuisvestingskosten betalen.
Nee hoor, je bent als huurder gewoon beschermd, en tot je nieuwe woonruimte hebt hoef je nergens heen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:36:24 #96
145755 kahaarin
pi_45251183
Ohnikua en Arneuax, is er al iets nieuws te melden?
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt, geven jullie zo nu en dan een update?
Alvast bedankt!
be nice or go away
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:10:36 #97
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45252577
Nog helemaals niets gehoord. Hij heeft als t goed is maandag een aangetekende brief ontvangen, dus tja, je zou verwachten dat iemand daarop reageert.
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:12:35 #98
145755 kahaarin
pi_45252644
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:10 schreef arneaux het volgende:
Nog helemaals niets gehoord. Hij heeft als t goed is maandag een aangetekende brief ontvangen, dus tja, je zou verwachten dat iemand daarop reageert.
Of een struisvogel speelt, zijn hoofd diep in de dekens verstopt en er van uit gaat dat als hij net doet of er geen brief is gekomen er toch niets veranderd......

Leuk zulke mensen....
be nice or go away
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:14:03 #99
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45252700
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:12 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Of een struisvogel speelt, zijn hoofd diep in de dekens verstopt en er van uit gaat dat als hij net doet of er geen brief is gekomen er toch niets veranderd......

Leuk zulke mensen....
Tja, er zal toch wel degelijk iets veranderen. .
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:19:11 #100
145755 kahaarin
pi_45252896
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:14 schreef arneaux het volgende:

[..]

Tja, er zal toch wel degelijk iets veranderen. .
Je zou hem kunnen bellen en vragen of hij de brief heeft ontvangen!
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')