abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45175035
hallo mensen, mijn huisgenoten en ik zijn in een situatie beland waarbij wij ons afvragen wat onze mogelijkheden zijn. ik zal de situatie schetsen; hopende dat iemand hier ons verder kan helpen.

Wij wonen in een huurhuis (bis) met in principe zes kamers. We hebben een contract voor onbepaalde tijd en iedereen zit er al minstens een jaar in. In de zomer kregen wij bericht dat het huis was verkocht en gisteren hebben we, nadat we maandenlang verder geen informatie kregen, eindelijk onze nieuwe huisbaas ontmoet. In de tussentijd zijn 2 jongens verhuisd, waardoor we nog maar met zijn 3-en wonen (er mochten geen nieuwe meer bij). Het huis onder ons staat ook al een tijd leeg, ook dit is van de nieuwe huisbaas. Nu kregen wij te horen dat het eigenlijk de bedoeling is dat ook wij zo snel mogelijk het huis uit gaan. Het moet namelijk in een klap flink verbouwd worden en daarna wordt het waarschijnlijk geen studentenhuis meer. Wij betalen behoorlijk weinig huur voor de ruimte die wij hebben en de ligging die wij in de stad hebben, uiteraard willen we dat niet zomaar opgeven en ook de nieuwe huisbaas beseft zich dat het eigenlijk niet te doen is om een nieuwe woning te vinden die aan deze criteria voldoet. Zonder veel meer duidelijkheid dan dat hij er over een week nog wel op terug zou komen zitten wij nu met de volgende vraag:

Wat kunnen wij nu verwachten? We weten dat we niet zomaar weg hoeven, maar is het waarschijnlijker dat we alsnog vervangende woonruimte aangeboden krijgen (ook al lijkt dat heel moeilijk, of kunnen we er ook zomaar een aantal stappen op achteruit gaan?)? Of mogen we een aanbod verwachten die als afkoopsom dient. En zo ja, wat zou dan een redelijk aanbod zijn? Wij hadden er in principe nog een jaar of 3 willen wonen. Voor de huisbaas lijkt het er in ieder geval op dat haast is geboden, want de verbouwing moet zo snel mogelijk beginnen en zolang wij er met maar 3 in zitten maakt hij onwijs verlies per maand (weinig huur inkomsten voor veel ruimte).

Excuus voor het lange verhaal, hopelijk heeft iemand een hulpzame reactie
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:29:59 #2
52295 JWire
www.jwee.nl
pi_45175356
schakel rechtsbijstand in
I'm a happy tree friend
pi_45175379
kijk zowiezo even je contract na

volgens mij geld bij een huurcontract voor onbepaalde tijd dat de verhuurder (!) een vervangende woonruimte moet zoeken voor je, of je doet dat samen in goed overleg (lijkt me wat vriendenlijker). dat was zo bij huurhuizen dacht ik, hoe het zit bij studentenkamers weet k niet....
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_45175433
Ze mogen je niet je huis uit zetten, nieuwe mensen tegenhouden is logisch. Ze hopen dat jezelf opstapt en als dat te lang duurt zullen ze je een oprotpremie aanbieden. Normaal is dit 2x de maandhuur.
Wat er ook kan gebeuren dat ie je eruit probeert te pesten. Dus let goed op wat je kan/wil!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:34:12 #5
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_45175444
Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar ik heb wel eens gehoord dat als je een huis koopt met huurders erin, dat je dan een behoorlijk probleem hebt. Volgens mij mogen jullie blijven zitten tot je een aanbod krijgt dat jullie redelijk achten. Dat moet je nieuwe huisbaas toch geweten hebben toen hij het huis kocht. Ik zou er geen medelijden mee hebben. Dan maar verlies voor hem.
Rescuer of the distressed damsel
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:35:01 #6
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_45175458
volgens mij hoeft hij niets te doen en kan je in principe eruit zetten mist hij aannemelijk kan maken dat hij het huis op de een of andere wijze nodig heeft voor eigen gebruik. Maar dat stelt niet veel voor.. desnoods gaat ie er zelf of zijn dochter of zo 3 maanden wonen. Het enige dat hij moet doen is verhuiskosten en misschien herhuisvestingskosten betalen.
beer
pi_45175595
Zit er geen opzegtermijn in je huurcontract? Meestal is de termijn van de verhuurder het dubbele van de termijn van opzeggen voor de huurder.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45175613
Je koopt een huis met de huurders erin, hebben die een contract onbepaalde tijd mag je ze er niet zomaar uitzetten. dusik zou zeggen, even naar de rechtswinkel
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_45175684
Je staat als huurder in dit geval vrij goed. Je word er in iedergeval niet uitgetrapt, dat lijkt me logisch.
pi_45175713
er zit wel een wederzijdse opzegermijn van een maand in, maar (hoewel ik zelf niet precies weet waarom) lijkt het er sterk op dat dit niet aan de orde is. misschien doordat we er al een tijd zitten en we rechten hebben opgebouwd. het bleek in ieder geval wel uit het gesprek dat we gisteren met hadden dat hij er niet blij mee was dat wij zo weinig betalen en voorlopig niet weg willen. en uit een belletje met juridisch loket utrecht bleek dat wij toch behoorlijk wat rechten hebben. nou ja, misschien maar gewoon even afwachten waar hij volgende week mee komt. maar we zijn gewoon nogal benieuwd
pi_45175717
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:34 schreef Dungeonmaster het volgende:
Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar ik heb wel eens gehoord dat als je een huis koopt met huurders erin, dat je dan een behoorlijk probleem hebt. Volgens mij mogen jullie blijven zitten tot je een aanbod krijgt dat jullie redelijk achten. Dat moet je nieuwe huisbaas toch geweten hebben toen hij het huis kocht. Ik zou er geen medelijden mee hebben. Dan maar verlies voor hem.
Ditzelfde verhaal heb ik ook gehoord toen mijn (voormalige) studentenhuis verkocht werd. De nieuwe koper krijgt te horen dat er dus nog huurders inzitten en die mag hij er niet zomaar uitzetten. Bij de koop wist hij dit dus allemaal!!!! Je hebt dus rechten!!
Het beste is om met je mede huurders en de beste man om de tafel te gaan zitten en de mogelijkheden (lees= uitkoopsom) te gaan bespreken.
pi_45175789
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:44 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ditzelfde verhaal heb ik ook gehoord toen mijn (voormalige) studentenhuis verkocht werd. De nieuwe koper krijgt te horen dat er dus nog huurders inzitten en die mag hij er niet zomaar uitzetten. Bij de koop wist hij dit dus allemaal!!!! Je hebt dus rechten!!
Het beste is om met je mede huurders en de beste man om de tafel te gaan zitten en de mogelijkheden (lees= uitkoopsom) te gaan bespreken.
dit lijkt het inderdaad te gaan worden. maar wat zou de hoogte van de uitkoopsom kunnen zijn? ik hoor namelijk allerlei ontzettend uiteenlopende bedragen, van 2 keer de maandhuur hierboven tot duizenden euro's..
pi_45176201
Of hij het huurbedrag te laag vindt is totaal niet relevant.
Hij wist dat toen hij het huis kocht.
Jullie hoeven er NIET uit.
Er zijn 2 manieren om jullie er uit te krijgen:

- Via de rechter: Als hij er zelf in wil gaan wonen. Dit kan alleen via de rechter, en hij moet jullie vergelijkbare woonruimte aanbieden. Je hoeft dus NIET je huis uit als hij tegen jullie zegt dat dat moet. Alleen de rechter kan je huurcontract vernietigen.
- vrijwillig. Jullie kunnen natuurlijk het huis verlaten als je een afkoopsom accepteert. Hierboven werd 2x de maandhuur gesuggereerd; dat lijkt me een fooi. Voor zo'n mooie deal zou ik eerder aan 6x of meer denken. Hij heeft tenslotte het huis gekocht; daar zijn tonnen mee gemoeid, en dan moeten jullie genoegen nemen met een paar honderd euro? Dat is toch niet in verhouding?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:01:31 #14
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_45176271
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:45 schreef ohnikua het volgende:

[..]

dit lijkt het inderdaad te gaan worden. maar wat zou de hoogte van de uitkoopsom kunnen zijn? ik hoor namelijk allerlei ontzettend uiteenlopende bedragen, van 2 keer de maandhuur hierboven tot duizenden euro's..
Ik weet het niet precies, maar ik zou hoog inzetten. Misschien kan hij zelf, als hij meerdere huizen heeft, vervangende woonruimte zoeken. Probleem is, dat als je andere woonruimte moet zoeken, je dan waarschijnlijk meer kwijt bent en/of een kleinere woonruimte krijgt op een mindere lokatie. Nou, dan zou ik een huurverschil pakken voor een gelijkwaardige ruimte, zeg 200 euro/mnd meer. Dat maal 12 en over 3 jaar, want zo lang wilden jullie nog blijven zitten. Komt op 7200 euro. Dat is je individuele totale afkoopsom. Dat zou redelijk zijn. Alleen vraag ik me af of het zo werkt.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:02:50 #15
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_45176312
Volgens mij kan hij jullie er niet uitgooien, maar de huurprijs kan hij wel flink verhogen. Via de huurcommissie (of zoiets) kan hij achterhalen wat een normaal tarief is voor een dergelijke woning en dat dan gaan eisen... Als jullie dat dan betalen, dan kan hij jullie niets maken...

MAAR... dit weet ik dus niet zeker
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:04:07 #16
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_45176361
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:02 schreef Abonides het volgende:
Volgens mij kan hij jullie er niet uitgooien, maar de huurprijs kan hij wel flink verhogen. Via de huurcommissie (of zoiets) kan hij achterhalen wat een normaal tarief is voor een dergelijke woning en dat dan gaan eisen... Als jullie dat dan betalen, dan kan hij jullie niets maken...

MAAR... dit weet ik dus niet zeker
Nou, bij de meeste studentenhuizen zal gelden, dat als je het puntensysteem wat er voor staat gaat hanteren, je zelfs bij de goedkopere huizen alleen maar minder hoeft te gaan betalen.
pi_45176375
Hier wat sites over huurbescherming:

Huurbescherming algemeen
Opzeggingsgronden

Ik zie alleen nergens iets over opzeggingstermijnen, dus mogelijk is dat helemaal niet rechtsgeldig.
In je contract staat geen einddatum genoemd? Het is dus niet zo dat elk jaar je contract met een jaar wordt verlengd?
Supra Groningam Nihil
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:07:36 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45176454
Heel eenvoudig: gewoon lekker blijven wonen, tenzij je een aanbieding krijgt waar je BETER van wordt! Dat huis heeft-ie ongetwijfeld heel goedkoop gekocht (anders koop je geen huis met huurders er in!), dat heeft hij vrijwillig gedaan, daar heb jij niet om gevraagd, dus je hebt er NIETS mee te maken wat-ie er mee wil doen.
Oftewel: stel de eis dat je nog minimaal 3 jaar in een andere soortgelijke woning kan wonen, tegen hetzelfde tarief (of het verschil moet direct 36 maanden vooruit worden bijgelegd), met een redelijke verhuisvergoeding (voor kosten en voor de overlast) van zeg 5000 euro per persoon). Gaat-ie hier niet mee akkoord, dan blijf je simpelweg wonen!
censuur :O
pi_45176948
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:04 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Nou, bij de meeste studentenhuizen zal gelden, dat als je het puntensysteem wat er voor staat gaat hanteren, je zelfs bij de goedkopere huizen alleen maar minder hoeft te gaan betalen.
Dat is helaas niet mijn ervaring. Ik weet alleen niet of studentenhokkken niet gewoon onder de geliberaliseerde markt vallen en dan heb je ook niets aan zo'n puntenlijst.

Hier nog meer informatie:
http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_hrverlaging.php
http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_opzegging.php
http://www.huurcommissie.nl
Supra Groningam Nihil
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:31:40 #20
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_45177101
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:25 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is helaas niet mijn ervaring. Ik weet alleen niet of studentenhokkken niet gewoon onder de geliberaliseerde markt vallen en dan heb je ook niets aan zo'n puntenlijst.

Hier nog meer informatie:
http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_hrverlaging.php
http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_opzegging.php
http://www.huurcommissie.nl
En dan nog kan een huisbaas niet ineens een heleboel meer geld gaan vragen, ook voor studentenkamers geld dat er maar een bepaald percentage huur meer gevraagd mag worden per 2 jaar meen ik, en bovendien breekt koop geen huur, als er een nieuwe eigenaar is dan moet deze eventuele huurders met de koop meenemen.
TS mag een afkoopsom vragen of blijven zitten vooral omdat ze er al langere tijd wonen, zoals hij zelf al zegt.
Maar idd het juridisch loket kan je daarbij helpen en geef de studenten vakbond ook even een belletje, baat het niet, dan.......
Succes ermee.
be nice or go away
pi_45177486
Gewoon met de beste man om tafel, jullie situatue uitleggen en ik geef je 80% kans dat je er wel uitkomt. Je hoeft hem niet keihard te gaan naaien, want dat kan hij ook bij jullie doen.
pi_45177617
Zelf ben ik ook ooit uitgezet uit een studentenwoning. De woning zou namelijk afgebroken worden. Toen hebben we per persoon 1500 euro oprotpremie gekregen + vervangende woonruimte + gratis aanhanger/verhuisdozen/etc om te verhuizen + korting bij de bouwmarkt. Ik kan nog wat vergeten zijn, maar omdat ik toen een half jaar klaar was met mijn studie heb ik gemaakt dat ik daar niet meer moeilijk over gedaan. die 2 maanden huur is onzin, het is echt veel meer wat je hoort te krijgen. Ik geloof dat VROM hier zelfs richtlijnen voor heeft. Laat je iig niet afzetten en ga niet overal mee akkoord. Bedenk goed dat de huisbaas iets van jou gedaan moet hebben in plaats van andersom.
pi_45178095
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel: stel de eis dat je nog minimaal 3 jaar in een andere soortgelijke woning kan wonen, tegen hetzelfde tarief (of het verschil moet direct 36 maanden vooruit worden bijgelegd), met een redelijke verhuisvergoeding (voor kosten en voor de overlast) van zeg 5000 euro per persoon). Gaat-ie hier niet mee akkoord, dan blijf je simpelweg wonen!
Het probleem is alleen wel dat dit voorstel zonder meer van de tafel geveegd gaat worden. Als de verhuurder vervolgens een redelijk aanbod doet en je daar niet mee accoord gaat, heeft de verhuurder wél gronden om je uit te zetten.

Ga dus niet té hard op je strepen staan anders krijg je alsnog niets en lig je er gewoon uit. 5000 euro verhuisvergoeding is absoluut belachelijk. Zoveel heeft mijn verhuizing inclusief complete inboedel van Den Haag naar Eindhoven niet eens gekost, laat staan de verhuizing van een studentenkamer binnen dezelfde stad. De 1500 euro die ik in een andere reactie hier zag klinkt een heel stuk aannemelijker.
pi_45178195
Zo'n vergelijkbaar iets heeft mijn neef ook gehad. Huis verhuurd aan studenten die er niet uit wilden. Afgesproken was een termijn van 3 maanden met ze maar dat was toen in goeder trouw en mondeling. We hebben 2 aso's die we kennen erbij gegooid en keken wel waar dat op uit liep.

Na 2 weken kozen ze eieren voor hun geld omdat de situatie onhoudbaar was voor ze.
pi_45178459
zie VROM Zoals ik het lees is verbouwing van het huis voor de verhuurder niet genoeg reden om het huurcontract te ontbinden. Je kunt dus in principe behoorlijk eisen. De verhuurder kan je niet zomaar uitzetten, je hebt huurbescherming. Mocht de huisbaas een gang naar de rechter maken, dan zal deze eerst kijken of de ontbinding van het contract an sich aan de regels voldoet. Dat is hier niet het geval. Als dat wel zo was, dan had de vorige huisbaas jullie er trouwens ook wel uitgewerkt, een huis welke verhuurt wordt verkoopt moeilijker dan een leegstaand huis.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:26:42 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_45178710
interessant
Huilen dan.
pi_45180648
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:09 schreef Croga het volgende:
[..]
Het probleem is alleen wel dat dit voorstel zonder meer van de tafel geveegd gaat worden. Als de verhuurder vervolgens een redelijk aanbod doet en je daar niet mee accoord gaat, heeft de verhuurder wél gronden om je uit te zetten.
Nee, want de verhuurder heeft geen rechtsgrond om zijn huurders eruit te zetten.
Een verhuurder mag een huurcontract niet opzeggen als zijn redelijke bod niet geaccepteerd wordt. Al biedt-ie een miljoen: Het mag alleen als hij er zelf gaat wonen, de huur niet wordt betaald of de huurder zich misdraagt.
Op die 3 punten na is het beëindigen van het huurcontract alleen mogelijk als beide partijen het daarover eens zijn. In het eerste geval geldt ook nog eens dat hij vervangende ruimte moet aanbieden.

Daar is die afkoopsom ook voor: de verhuurder wil het contract ontbinden maar kan dat niet omdat hij geen geldige reden heeft. Dan kan hij altijd vragen of de huurders vrijwillig vertrekken. Die afkoopsom helpt om de vrijwilligheid te bespoedigen. Er is geen wettelijke regeling voor.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:28:38 #28
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45180845
Toevallig zit ik in hetzelfde bootje en heb t helemaal uitgezocht.

Sowieso zit je als huurder best wel geramd. Het is ons uitgelegd dat je als verhuurder de huurders nooit zomaar uit het huis mag zetten. Sowieso moet je verhuurder het via de kantonrechter spelen om jullie 'uit te zetten' en vanaf dat moment heb je nog 3 jaar om een vervangende ruimte te zoeken. Bovendien is het ook nog eens zo dat de verhuurder zélf met passende vervangende woonruimte moet komen én moet hij/zij de verhuiskosten betalen. En dit alles omdat we in Nederland iets als Huurbescherming hebben.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45181805
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:33 schreef bellerophon81 het volgende:
Ze mogen je niet je huis uit zetten, nieuwe mensen tegenhouden is logisch. Ze hopen dat jezelf opstapt en als dat te lang duurt zullen ze je een oprotpremie aanbieden. Normaal is dit 2x de maandhuur.
Wat er ook kan gebeuren dat ie je eruit probeert te pesten. Dus let goed op wat je kan/wil!
Maak daar maar gerust een jaar huur+alle verhuiskosten van hoor
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_45181870
Ik moet dit jaar gedwongen mijn huurhuis verlaten in verband met sloop, en de vastgestelde verhuisvergoeding hiervoor is nu iets meer dan 5.000 euro. Ik weet niet of dat ook geldt voor kamerhuurders (kan me zo voorstellen van niet), maar om dit soort bedragen gaat het dus ongeveer.
pi_45182394
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:55 schreef DonJames het volgende:
Ik moet dit jaar gedwongen mijn huurhuis verlaten in verband met sloop, en de vastgestelde verhuisvergoeding hiervoor is nu iets meer dan 5.000 euro. Ik weet niet of dat ook geldt voor kamerhuurders (kan me zo voorstellen van niet), maar om dit soort bedragen gaat het dus ongeveer.
En wie heeft dat vastgesteld? Je kunt natuurlijk altijd meer vragen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_45183167
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:04 schreef Deetch het volgende:
Hier wat sites over huurbescherming:

Huurbescherming algemeen
Opzeggingsgronden

Ik zie alleen nergens iets over opzeggingstermijnen, dus mogelijk is dat helemaal niet rechtsgeldig.
In je contract staat geen einddatum genoemd? Het is dus niet zo dat elk jaar je contract met een jaar wordt verlengd?
super bedankt voor het meedenken, allemaal!

we hebben een contract voor onbepaalde tijd, zonder einddatum dus.

eigenlijk komt het er dus op neer dat het er voor ons op het moment vrij zonnig voor staat. hij zal met een goed bod moeten komen, wat inderdaad duizenden euro's moet zijn. het wordt dus gewoon even afwachten waar hij mee komt. het zal voor hem in ieder geval sneller moeten gaan dan voor ons, wat in ons voordeel werkt. overigens staan we (voolopig in ieder geval) gewoon op goede voet met de nieuwe huisbaas, van wegpesten ofzo is nog geen sprake.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:35:25 #33
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45183245
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:32 schreef ohnikua het volgende:

[..]

super bedankt voor het meedenken, allemaal!

we hebben een contract voor onbepaalde tijd, zonder einddatum dus.

eigenlijk komt het er dus op neer dat het er voor ons op het moment vrij zonnig voor staat. hij zal met een goed bod moeten komen, wat inderdaad duizenden euro's moet zijn. het wordt dus gewoon even afwachten waar hij mee komt. het zal voor hem in ieder geval sneller moeten gaan dan voor ons, wat in ons voordeel werkt. overigens staan we (voolopig in ieder geval) gewoon op goede voet met de nieuwe huisbaas, van wegpesten ofzo is nog geen sprake.
Klopt, je staat er als huurder écht goed voor. Zelf stond ik daar wel van te kijken, maargoed.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:41:56 #34
145755 kahaarin
pi_45183430
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:09 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En wie heeft dat vastgesteld? Je kunt natuurlijk altijd meer vragen
Tja, redelijkheid en billijkheid staan nu ook gewoon in het burgerlijk wetboek en als de verhuurder een redelijk tegenbod doet, en dat zal in voorgenoemde zaak echt wel uitgezocht zijn, dan verlies jij en moet je akkoord gaan.
Je kunt wel tegen windmolens vechten maar als je geen Don Quichote heet heeft dat geen zin.
be nice or go away
pi_45183432
Als verhuurder kan je ook flink irritant gaan doen hoor.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:44:54 #36
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45183538
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:41 schreef Chadi het volgende:
Als verhuurder kan je ook flink irritant gaan doen hoor.
Hoe?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:46:28 #37
145755 kahaarin
pi_45183595
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:44 schreef arneaux het volgende:

[..]

Hoe?
De lange adem, precies tegen het einde van elke reageertermijn gaan zitten, geen onderhoud plegen, aso's in huis nemen voor bepaaalde tijd etc. etc. etc, niet helemaal kies maar het gebeurt wel.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:48:21 #38
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45183671
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

De lange adem, precies tegen het einde van elke reageertermijn gaan zitten, geen onderhoud plegen, aso's in huis nemen voor bepaaalde tijd etc. etc. etc, niet helemaal kies maar het gebeurt wel.
Ah. Alles wat mijn huisbaas nu al doet dus. . Op het in huis nemen van aso's na dan.
pi_45183749
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:48 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ah. Alles wat mijn huisbaas nu al doet dus. . Op het in huis nemen van aso's na dan.
Zoals ik al zei hij kan vervelend gaan doen. Keuken onder schijten douche onbruikbaar maken... agressieve mensen erin zetten.. desnoods echte JUNKS die hun naalden thuis laten slingeren. Je kan hem niks maken zolang hij die junk gewoon huisvest daar.

Hij kan door herrie je gewoon helemaal ziek maken tot je zelf gaat smeken of je onder dat contract onderuit kan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:51:42 #40
145755 kahaarin
pi_45183776
quote:

[..]

Oeh, pas maar op, straks leest hij mee!

Alle gekheid op een stokje, misschien toch eens een dialoog forceren door een bemiddelaar te zoeken, iemand van het juridisch loket of studentenvakbond oid, deze situatie is voor iedereen vervelend en gevoelig voor escalatie.
Succes.
be nice or go away
pi_45183813
quote:

[..]

zou kunnen, maar daar snijdt hij alleen zichzelf mee in de vingers. elke maand dat wij met zijn 3-en met een lage huurprijs een gehele biswoning met 5 kamers + het huis eronder houden kan hij er niets mee doen en dat kost tijd en dus geld.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:53:01 #42
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45183835
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:51 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Oeh, pas maar op, straks leest hij mee!

Alle gekheid op een stokje, misschien toch eens een dialoog forceren door een bemiddelaar te zoeken, iemand van het juridisch loket of studentenvakbond oid, deze situatie is voor iedereen vervelend en gevoelig voor escalatie.
Succes.
Dialoog is prima mogelijk hoor. Het punt is alleen dat hij t op een vrienschappelijk accoordje wil gooien waar wij dat niet willen. En tja, dat botst.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:54:56 #43
145755 kahaarin
pi_45183895
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:52 schreef ohnikua het volgende:

[..]

zou kunnen, maar daar snijdt hij alleen zichzelf mee in de vingers. elke maand dat wij met zijn 3-en met een lage huurprijs een gehele biswoning met 5 kamers + het huis eronder houden kan hij er niets mee doen en dat kost tijd en dus geld.
Misschien is de situatie van Arneaux wel iets anders, als een verhuurder b.v. een mooi bod op zijn huis heeft maar de koper een huis zonder huurders wil o.i.d.
Ik heb niet zien staan wat zijn situatie precies is.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:55:01 #44
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45183896
quote:

[..]

Mja soortgelijk geval hier. We onderhouden het appartement, betalen altijd op tijd de huur, hij staat hier zelfs nog ingeschreven om niet aan 1 of andere belastinggrens te komen, ik woon hier al 2 jaar.
pi_45183938
quote:

[..]

Hoezo?? Hij gooit er wat zieke junks in die uit jouw mok gaan drinken en je misschien wel een ziekte aansmeren.. kijken hoelang jij je poot dan nog stijf houdt.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:56:28 #46
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45183948
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:54 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Misschien is de situatie van Arneaux wel iets anders, als een verhuurder b.v. een mooi bod op zijn huis heeft maar de koper een huis zonder huurders wil o.i.d.
Ik heb niet zien staan wat zijn situatie precies is.
Situatie is; verhuurder wil wegens moeilijkheden in zijn eigen relatie (samenwonend) terug zijn eigen appartement in om wat rust te hebben ofzo. Maarja, das lekker bijdehand, dat zou namelijk betekenen dat mijn huisgenoot en ik maar op moeten rotten. En het is allemaal altijd erg goed en vriendschappelijk gegaan, maarja deze vlieger gaat natuurlijk niet op.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:57:55 #47
145755 kahaarin
pi_45184001
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:53 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dialoog is prima mogelijk hoor. Het punt is alleen dat hij t op een vrienschappelijk accoordje wil gooien waar wij dat niet willen. En tja, dat botst.
Dus als je er dan iemand bij haalt die voor jullie opkomt en meneer precies uitlegd hoe de vork juridisch gezien precies in de steel zit, weet hij waar hij aan toe is, hoeft niet meteen persoonlijk, je kunt ook een brief laten opstellen met jullie eisen en kijk op de wet.
Een onderling akkoordje werkt alleen als beide partijen het er mee eens zijn.
be nice or go away
pi_45184042
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo?? Hij gooit er wat zieke junks in die uit jouw mok gaan drinken en je misschien wel een ziekte aansmeren.. kijken hoelang jij je poot dan nog stijf houdt.
we hebben alle 3 ouders, vrienden een vriendin waar we evt ook wel even terecht kunnen. we zouden desnoods al kunnen verhuizen maar de contracten niet opzeggen om er flink geld uit te slepen. maar ik verwacht en hoop niet dat het zo zal gaan lopen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:59:11 #49
145755 kahaarin
pi_45184049
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:56 schreef arneaux het volgende:

[..]

Situatie is; verhuurder wil wegens moeilijkheden in zijn eigen relatie (samenwonend) terug zijn eigen appartement in om wat rust te hebben ofzo. Maarja, das lekker bijdehand, dat zou namelijk betekenen dat mijn huisgenoot en ik maar op moeten rotten. En het is allemaal altijd erg goed en vriendschappelijk gegaan, maarja deze vlieger gaat natuurlijk niet op.
Ah, dus omdat hij relatie shit heeft worden jullie geacht op te hoeren, dat gaat niet door natuurlijk.
be nice or go away
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:59:19 #50
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45184054
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:57 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dus als je er dan iemand bij haalt die voor jullie opkomt en meneer precies uitlegd hoe de vork juridisch gezien precies in de steel zit, weet hij waar hij aan toe is, hoeft niet meteen persoonlijk, je kunt ook een brief laten opstellen met jullie eisen en kijk op de wet.
Een onderling akkoordje werkt alleen als beide partijen het er mee eens zijn.
We willen geen onderling akkoortje, we willen hier blijven wonen. En het klinkt heel erg cliché, dus ik bevestig 'm maar ff; we wonen hier perfect. Het kan niet zo zijn dat omdat zijn relatie kut is wij maar moeten wieberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')