abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:41:23 #41
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45177343
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat had je precies in gedachten dan ? een oudere denkt namelijk wel twee keer na voordat ie op een groep rondhangende jongeren afstapt. Ze een oorvijg verkopen ? Dat staat tegenwoordig gelijk aan zelfmoord.
Met een groep ouderen dan een oorvijg verkopen, de ouderen VAN deze jongeren welteverstaan.
De jongeren zijn niet de baas, wat zullen we nou beleven.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:42:12 #42
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45177367
Zeg TS, heb je zelf nou al een baan ?
zzz
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:45:51 #43
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45177465
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:42 schreef L.Denninger het volgende:
Zeg TS, heb je zelf nou al een baan ?
Ik werk bij een groot bedrijf, als chef.
pi_45177612
In theorie zijn je ideeen best aardig, alleen in de praktijk komt daar nooit geen klote van terecht. Ouders hebben niet de hele dag de tijd om hun kinderen in de gaten te houden, en diegenen die dat wel hebben, kan het meestal geen reet schelen waar ze uithangen. Als het werkelijk allemaal zo eenvoudig zou zijn als jij hier voorspiegeld, zou de wereld een vreedzaam paradijs zijn, maar kijk maar eens om je heen, dat is het nou niet bepaald.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:53:12 #45
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45177647
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:51 schreef Hathor het volgende:
In theorie zijn je ideeen best aardig, alleen in de praktijk komt daar nooit geen klote van terecht. Ouders hebben niet de hele dag de tijd om hun kinderen in de gaten te houden, en diegenen die dat wel hebben, kan het meestal geen reet schelen waar ze uithangen. Als het werkelijk allemaal zo eenvoudig zou zijn als jij hier voorspiegeld, zou de wereld een vreedzaam paradijs zijn, maar kijk maar eens om je heen, dat is het nou niet bepaald.
Mischien moeten daarom mensen wat aangespoord worden zichzelf te activeren dat wel te doen.
pi_45177833
quote:
Dat is wat ik zeg.
Zoiets als de Burgerwacht dus? Zie je het voor je "plies niet meppe beppe"..Jongeren die met messen lopen te zwaaien etc een mep voor hun harses geven?

Ik zie me niets sussen overigens...ik geef uitleg waar de oorsprong ligt en vandaaruit kan de oplossing van het probleem zijn. Ook in eigen hand te nemen.

Ik vraag me daarnaast ook af welke groep er bereikt kan worden om 's nachts het heft in eigen handen te nemen en welk verdedigingsmodel er tegen een messentrekker komt. ( even de praktische kant)

Ik ben het er mee eens dat het slim gespeeld werd aan de top om ouders financièèl een poot uit te draaien tot een bepaalde leeftijd van de jongere; maakt de stress in de hoeksteen van de samenleving nog wat hoger zodat de kinderen helemaal gillend door huis schieten.

Maar je zal zèlf zo'n kind hebben. Het is makkelijk gezegd trap hem of haar de deur uit, meisje of jongen, en laat de maatschappy er maar op los..menig ouder slikt wel tig keer om dat te doen.

Als een kind van mij iets buiten de deur uitvreet wat niet door de beugel kan kan ik dat alleen voorkomen door hem of haar op een stoel vast te binden. Als er diverse malen buitenshuis streken geleverd worden is er nog èèn mogelijkheid om te voorkomen dat de ouder moet bloeden voor deze boete en escapades en dat is overdragen aan...justitie in dat geval...echter vòòr die tijd zwart-wit aan het verstand trachten te brengen dat dit gedaan kan worden..

Menig ouder(s) gaat (n) over de eigen grens heen uit liefde voor het kind wat op deze aardkloot gezet werd. En heeft behalve de financiele represailles te maken met de pijn.

Ik persoonlijk vind het gots-geklaagd dat alles om geld draait tegenwoordig...en zie mijn kind(eren) niet graag in de goot belanden omdat DASS REICH die mensch op de 2e plaats zet
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:00:40 #47
31101 _Led_
pi_45177854
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:45 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik werk bij een groot bedrijf, als chef.
[afbeelding]
Oja, RotG
zzz
pi_45177892
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:35 schreef buachaille het volgende:
Het probleem is niet de jeugd maar de opvoeders. Kwade honden worden immers niet geboren maar gemaakt. Mijn oplossing is bijvoorbeeld, steelt zoonlief een autoradio, kanker dan de stereotoren van de ouders uit het raam naar beneden. Dealt zoonlief drugs, dien dan z'n moeder intraveneus een liter bacardi toe, mag zij hem de volgende dag uitleggen hoe ze zich voelt.
uhm, hoeveel uren per dag voedt een ouder van tegenwoordig zijn kind eigenlijk nog op .. zijn de eigenlijke opvoeders van die kinderen niet al jaren de opvangjuffen en de leraren op school terwijl de ouders zich uit de naad werken om alle rekeningen te kunnen betalen ?
Dus ipv zo maar even de verantwoordelijkheid bij de ouders neer te leggen zou je ook naar onze sociale structuur in z'n geheel moeten kijken lijkt me .. en wat dat aangaat betalen we nu de prijs voor het individualisme van de laatste decennia, er is geen samenhorigheidsgevoel meer op maatschappelijk vlak, en dat gemis (het gevoel ergens bij te horen) wordt opgevuld door groepvorming en alles wat daaruit voortkomt .

en ja, dat gedrag moet gecorrigeerd, maar niet met dit soort belachelijk acties of verboden zoals door TS gesteld .. op die manier krijg je geen saamhorigheidsgevoel lijkt mij
pleased to meet you
pi_45177901
Baaj
pi_45178035
Tijd voor teletubies! Tijd voor teletubies!

Mijn generatie heeft dat gewoon gemist daarom zijn mijn leeftijdsgenootjes zo stout!
pi_45178037
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:14 schreef Daniel.J het volgende:

Hoe dien je te reageren als jongere om een goede jongere te zijn:

-als iemand je om hulp of bijv. naar de weg vraagt (waar is het ziekenhuis oid)
in dit geval hoor je mensen ook te helpen, niet te negeren.
je blijft beleefd staan en beantwoord fatsoenlijk de vraag, in het geval van hulp doe je wat je gevraagd word.
En dan zeker in die auto worden gesleurd, verkracht en vermoord. Nou dacht het niet!
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:14:50 #52
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45178279
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:02 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, hoeveel uren per dag voedt een ouder van tegenwoordig zijn kind eigenlijk nog op .. zijn de eigenlijke opvoeders van die kinderen niet al jaren de opvangjuffen en de leraren op school terwijl de ouders zich uit de naad werken om alle rekeningen te kunnen betalen ?
Dus ipv zo maar even de verantwoordelijkheid bij de ouders neer te leggen zou je ook naar onze sociale structuur in z'n geheel moeten kijken lijkt me .. en wat dat aangaat betalen we nu de prijs voor het individualisme van de laatste decennia, er is geen samenhorigheidsgevoel meer op maatschappelijk vlak, en dat gemis (het gevoel ergens bij te horen) wordt opgevuld door groepvorming en alles wat daaruit voortkomt .
hulde, echt geweldig gezegd.
helemaal mee eens.

bepaalde dingen verbieden zou wel helpen (drank en geweld op tv, want het beinvloed de jeugd gigantisch)
De burger moet de jeugd weer opvoeden is het hele kernpunt, als de ouders het door het sociaal systeem van deze tijd niet meer kan, en anders zelf financieel leeggeplukt word door de varkens in de politiek, moet de burger het zelf doen.

Ik vraag iedereen, Wie is er de baas?! de jongeren?
als je de media moet geloven mischien wel , maar ik dacht toch echt dat de ouderen de baas zijn en jongeren deze ouderen horen te respecteren.
Jongeren die dit niet kunnen opbrengen moeten dus gecorrigeerd worden.

Niet jongeren in het algemeen allemaal onderdrukken, dat heb ik nooit gezegd en zeg ik niet.
Juist de jongeren die fatsoen hebben, zijn goed bezig.

Lijkt me een logica in dit topic, snap niet dat sommigen daar blijkbaar overheen lezen (met een defensieve houding, wat wil men dan, dat we over 10 jaar een irak hebben? nu kunnen we er nog wat aan doen.)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:17:56 #53
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45178389
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef Vierkantblokje het volgende:

[..]

En dan zeker in die auto worden gesleurd, verkracht en vermoord. Nou dacht het niet!
Wat een onzin, ik heb de afgelopen week op zn minst 20 mensen geholpen dingen als de weg naar bepaalde instellingen uitleggen, en kleine klusjes zoals even een blok van een aanhangwagen tillen omdat iemand het niet alleen kon.
zeg iedereen constant gedag, en kom daar erg veel mensen bij tegen die helemaal niks terug zeggen en met een kwaadgezicht doorlopen.. en mag je raden, dat zijn over het algemeen jongeren.
De ouderen zeggen altijd beleefd goedenmiddag terug.

Wat jij zegt slaat nergens op.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:20:14 #54
31101 _Led_
pi_45178468
De rest van de mensen is bezig zich naar zijn/haar werk te haasten,
als je nooit wat te doen hebt is het stukken makkelijker om mensen te helpen he
zzz
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:22:43 #55
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45178554
Ik doe constant wat, lees mn vorige post.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:29:43 #56
3542 Gia
User under construction
pi_45178834
Ben het grotendeels eens met TS. Echter hebben kinderen tegenwoordig erg veel last van groepsdruk. Het is gewoon niet stoer om een vreemde op straat netjes goedendag te zeggen en op een bankje een praatje maken? Kom op zeg, stel dat iemand je ziet.

Heb zelf een 14 en een 12-jarige. De jongste gaat met de bus naar school. Ik heb hem weleens gevraagd of hij de chauffeur bij het instappen goedendag zegt. Meestal niet, zegt hij, want dat doet niemand. Hij is trouwens ook erg verlegen, overal behalve thuis.

Ik denk dat hier op school aandacht aan zou moeten worden besteed. Sowieso moet het op scholen terug naar de jaren 60 - 70, waar leerkrachten nog met meneer <achternaam> werden aangesproken, i.p.v. met hé Jaap! En met u. Nu spreekt uit het woordje 'u' niet direct respect, maar kan het woordje 'jij' heel onrespectvol overkomen uit de mond van een jongere.

Heb dit ook al in en ander topic geplaatst, maar op de school van mijn oudste is een scheikundeleraar die klas wel zo zat dat hij een erg militaristische en ouderwetse regel heeft ingevoerd om in elk geval de les rustig te kunnen beginnen. De leerlingen moeten bij binnenkomst de tas op de rechterschouder nemen en rechts naast hun stoel gaan staan, totdat hij zegt dat ze mogen gaan zitten.
Ben erg benieuwd of dit gaat werken en veroordeel deze actie allerminst. Ik ben voor meer discipline op scholen.

Overigens denk ik dat het slechte gedrag direct voortvloeit uit het ontbreken van ouders thuis, na schooltijd, vanaf jonge leeftijd al. Ik denk dat kinderdagverblijfkindjes zich als jongere vaker misdragen dan kinderen waar één van de ouders altijd thuis was. Zou hier graag een onderzoekje naar zien.
pi_45178898
L.Denniger

als je nou gewoon ingaat op de inhoudelijke zaken en niet op de persoon speelt wordt je vast serieuzer gelezen..
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:35:19 #58
3542 Gia
User under construction
pi_45179008
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:20 schreef L.Denninger het volgende:
De rest van de mensen is bezig zich naar zijn/haar werk te haasten,
als je nooit wat te doen hebt is het stukken makkelijker om mensen te helpen he
Is dit nu om goed te praten dat je zelf een rotjong bent?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:40:14 #59
31101 _Led_
pi_45179164
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Is dit nu om goed te praten dat je zelf een rotjong bent?
Neuh,
ten eerste val ik niet in zijn categorie "jongeren" op mijn leeftijd,
ten tweede zeg ik altijd vrolijk gedag enzo

Maar om te gaan roepen "Ik help constant andere mensen, zie mij eens goed zijn !!!"...
Tja, da's een stuk moeilijker als je 'savonds om 19:00 na je werk thuiskomt en je eigen huishouden nog op orde moet krijgen, dan wanneer je uit je bed kunt komen als het je uitkomt omdat je toch niets te doen hebt.

Of in het geval van de jongeren - als je na school en bijlescursus om 18:00 net op tijd thuis bent om aan tafel bij te schuiven
zzz
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:47:55 #60
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45179439
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:29 schreef Gia het volgende:
Ben het grotendeels eens met TS. Echter hebben kinderen tegenwoordig erg veel last van groepsdruk. Het is gewoon niet stoer om een vreemde op straat netjes goedendag te zeggen en op een bankje een praatje maken? Kom op zeg, stel dat iemand je ziet.

Heb zelf een 14 en een 12-jarige. De jongste gaat met de bus naar school. Ik heb hem weleens gevraagd of hij de chauffeur bij het instappen goedendag zegt. Meestal niet, zegt hij, want dat doet niemand. Hij is trouwens ook erg verlegen, overal behalve thuis.

Ik denk dat hier op school aandacht aan zou moeten worden besteed. Sowieso moet het op scholen terug naar de jaren 60 - 70, waar leerkrachten nog met meneer <achternaam> werden aangesproken, i.p.v. met hé Jaap! En met u. Nu spreekt uit het woordje 'u' niet direct respect, maar kan het woordje 'jij' heel onrespectvol overkomen uit de mond van een jongere.

Heb dit ook al in en ander topic geplaatst, maar op de school van mijn oudste is een scheikundeleraar die klas wel zo zat dat hij een erg militaristische en ouderwetse regel heeft ingevoerd om in elk geval de les rustig te kunnen beginnen. De leerlingen moeten bij binnenkomst de tas op de rechterschouder nemen en rechts naast hun stoel gaan staan, totdat hij zegt dat ze mogen gaan zitten.
Ben erg benieuwd of dit gaat werken en veroordeel deze actie allerminst. Ik ben voor meer discipline op scholen.

Overigens denk ik dat het slechte gedrag direct voortvloeit uit het ontbreken van ouders thuis, na schooltijd, vanaf jonge leeftijd al. Ik denk dat kinderdagverblijfkindjes zich als jongere vaker misdragen dan kinderen waar één van de ouders altijd thuis was. Zou hier graag een onderzoekje naar zien.
Ben ik met je eens, ook goed om wat ouders te horen mischien willen meer ouders in dit topic hun zegje ook doen, we zullen het zien.

Het komt ook voor het grootste deel door iets waar ik al eerder eens over gesproken heb in diverse topics.

Ouders zijn inderdaad vaak niet meer thuis, mensen moeten vaak dubbel werken (allebei werk dus)
om nog rond te komen zeker in deze tijden met de euro die (al zit het tussen de oren volgens de politiek) toch wel behoorlijke financiele problemen met zich meebrengt in de huishoudens.
Jongeren worden niet meer opgevoed en lopen maar op straat zich te vervelen, (zover dat nog kan in deze tijd met alle spelletjes en gadgets)

En ook wat Motek zegt dat het inkomensverschil irritatie opwekt wil ik ook geloven.
jongeren willen ook ergens bij horen.

maar Moussie bijvoorbeeld zegt, dat het hele 'samen' gevoel weg is, het is allemaal nu individueel ieder voor zich en lekker egoistisch, het 'bemoei je met je eigen zaken' maatschappijtje dus.
Dit roept een soort van Gilde achtige praktijk op, jongeren die allemaal een soort 'urban scene' aannemen,
en zichzelf 'outcasts' wanen met hun eigen hierarchie.

Er zijn ook verhalen van mensen die jongeren een draai om de oren gaven en daarna zelf kapot gemept/gestoken werden door vaak bezopen vaders van de jongeren...
Ja de ouder is ook verantwoordelijk, maar is de grond in gemept door het systeem.

We zullen nu allemaal tezamen er iets aan moeten doen, op de kont zitten en toekijken hoe de wereld ten ondergaat met de conclusie "ja maar de jongeren zijn ontspoort door..." helpt niet.
Aanpakken moeten we het, en het zou echt helpen als de poltiek eens van hun hoge stoel afkwam, hun koppen uit de digitale wolken zou halen en structuur zou brengen dmv wijkagenten actief laten patrouilleren zoals ik zette in de OP.
En zoniet dan zullen we het zelf moeten doen, laat de politici maar in hun eigen wereldje zitten in dat geval.
Zonodig in elke buurt een Patrouille groep samenstellen uit de ouders zelf.
Er moet iets gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel.J op 09-01-2007 16:22:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')