Wat moet ik hier eigenlijk nog over zeggen......quote:09-01-2007 | webredactie
Werkgevers sturen regelmatig zieke werknemers de laan uit. Van de mensen die voor 35 procent of minder arbeidsongeschikt zijn bevonden, heeft meer dan de helft na twee jaar ziekte geen baan meer. Maar liefst 62 procent van deze groep is ontslagen.
Dat stelde de vakcentrale CNV gisteren, die zich baseert op een nog niet gepubliceerd onderzoek van de Stichting van de Arbeid. Het onderzoek is gedaan onder de ’35-minners’ die van maart tot en met juli 2006 voor de wia, de opvolger van de wao, zijn beoordeeld. Op dat moment waren zij twee jaar ziek.
Het rapport bevestigt volgens het CNV de signalen dat werkgevers steeds vaker van werknemers af willen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. “Een zorgwekkende ontwikkeling,” aldus voorzitter René Paas.
Van de ontslagen mensen geeft meer dan de helft aan dat zij het werk wel hadden kunnen hervatten, terwijl toch een ontslagvergunning is verleend. Zij zagen vooral mogelijkheden in het vervullen van een andere functie en aangepaste werkzaamheden bij de eigen werkgever.
(De Telegraaf)
Je erkent de hardheid wel?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Begin 'ns een bedrijf EchtGaaf. Dan praten we verder.
Jij ziet liever een heel bedrijf over de kop gaan zodat alle werknemers op straat staan dan dat er effectieve preventieve maatregelen worden genomen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden gebelven dat werknemers solidair met elkaar waren?
Want vakkenvullers mag je wel gewoon ontslaan als je dat wilquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:42 schreef Daniel1976 het volgende:
Nog nooit gemerkt dat ze voor mij 200 anderen konden krijgen.
Misschien moet je niet gaan vakkenvullen.
misschien kun je beter niks zeggen....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
a
[..]
Wat moet ik hier eigenlijk nog over zeggen......
Werknemers worden in Nederland extreem goed beschermt. Het is voor werkgevers erg moeilijk om mensen te ontslaan (al dan niet terecht). Chronisch zieke en mindervalide mensen zijn vaak erg gemotiveerde en graag geziene werknemers, ondanks de kwalen waardoor zij onregelmatig kunnen werken. Dit in tegenstelling tot legio werknemers die hun tijd volmaken tot het salaris weer word gestort...quote:Dit hadden we kunnen weten.....Werkgevers hebben het nog steeds voor het zeggen...Voor jou 200 anderen....Ziek, vlekje en je wordt er gewoon medogenloos uitgedonderd....Jaren goede diensten, maakt allemaal niet meer uit, ziek is weggeworpen worden, als het ff kan met een harde trap na......
Weet waarover je het hebt. Balkenende heeft enkel plannen gemaakt voor een nieuw CDA-VVD kabinet...dat er niet gaat komen. De regels voor ontslag zijn zover ik weet gelijk aan de regels zoals deze er voor Balkenende waren.quote:De wetgeving door de kabinetten Balkenende hebben dit gedoe werkgevers maar al te goed mogelijk gemaakt....Werknemers makkelijker kunnen ontslaan, en diezelfde werknemers het bijna onmogelijk te maken om een beroep te kunnen doen op een asrbeidsongeschiktheidsuitkering......
De VVD is een partij die over het algemeen opkomt voor de beter bedeelden en werkgevers. Dat wil echter niet zeggen dat de rest vergeten word en het maar lekker bekijkt. Zo te horen had je het niet verwacht, maar bij de VVD werken ook mensen. En die kunnen ook ziek worden, of arbeidsongeschikt, of werkeloos, etc. etc. etc.quote:Tja, een wensenkindje van de VVD: knetter, knetterharde maatregelen, als de werkgevers maar zoveel mogelijk geld kunnen verdienen. Mensen tellen allang niet meer.....alles in dienst voor dat verrekte geld. Als het alleen maar daarom gaat. Mammon maakt alles kapot...
ik vraag me af of je zelf wel werkt en zo ja, of het er op de sociale werkplaats echt zo aan toe gaat?quote:Dat dit helemaal spaak loopt is voor mij geen vraag meer. Wanneer komen de werknemers nou eens in opstand....Of wachten ze net zolang tot ze elf aan de beurt zijn......Knap naief zou ik zeggen...
Vakbonden worden kleiner, de individualisering neemt toe... welcome to the real worldquote:Waar zijn de tijden gebelven dat werknemers solidair met elkaar waren? Diezelfde werknemers geven werkgevers en overheid vrij spel.....
Tot misschien de wal het schip keert, maar dan is het echt te laat...
Zijn werknemers horende doof en ziende blind, vraag ik mij echt af....
Dat zal helaas niet gebeuren. De beste stuurlui staan aan wal...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zonder alles goed te praten wil ik wel even een nuance aanbrengen. Als jij een klein bedrijfje hebt met 1 of 2 werknemers dan schijnt het bijna onmogelijk te zijn, als bedrijf zijnde, om je hoofd boven water te houden bij langdurige ziekte van een van je werknemers.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
a
[..]
Dit hadden we kunnen weten.....Werkgevers hebben het nog steeds voor het zeggen...Voor jou 200 anderen....Ziek, vlekje en je wordt er gewoon medogenloos uitgedonderd....Jaren goede diensten, maakt allemaal niet meer uit, ziek is weggeworpen worden, als het ff kan met een harde trap na......
De wetgeving door de kabinetten Balkenende hebben dit gedoe werkgevers maar al te goed mogelijk gemaakt....Werknemers makkelijker kunnen ontslaan, en diezelfde werknemers het bijna onmogelijk te maken om een beroep te kunnen doen op een asrbeidsongeschiktheidsuitkering......
Tja, een wensenkindje van de VVD: knetter, knetterharde maatregelen, als de werkgevers maar zoveel mogelijk geld kunnen verdienen. Mensen tellen allang niet meer.....alles in dienst voor dat verrekte geld. Als het alleen maar daarom gaat. Mammon maakt alles kapot...
Dat dit helemaal spaak loopt is voor mij geen vraag meer. Wanneer komen de werknemers nou eens in opstand....Of wachten ze net zolang tot ze elf aan de beurt zijn......Knap naief zou ik zeggen...
Waar zijn de tijden gebelven dat werknemers solidair met elkaar waren? Diezelfde werknemers geven werkgevers en overheid vrij spel.....
quote:Ruim een derde van de werknemers die na twee jaar ziekte in 2006 voor minder dan 35 procent arbeidsongeschikt werd verklaard, is nog aan het werk bij de oude werkgever. Ruim zes op de tien werden ontslagen.
Van hen wist een op de vijf weer aan de slag te komen bij een andere baas. Hierdoor blijkt in totaal 46 procent van de werknemers met een 'kleine' arbeidshandicap (weer) te werken.
bronquote:Dat blijkt dinsdag uit voorlopige resultaten van een onderzoek dat werkgeversorganisaties en de vakbeweging in de Stichting van de Arbeid hebben laten verrichten.
Geen recht op uitkering
De sociale partners hebben bij invoering van de nieuwe WAO, de WIA, in 2006 afgesproken dat mensen die minder dan 35 procent worden afgekeurd in dienst moeten blijven van de werkgever. Deze groep heeft namelijk in het nieuwe, strengere stelsel geen recht meer op een uitkering.
De afgelopen tijd klaagden veel ondernemers, vooral in het midden- en kleinbedrijf, dat het vaak onmogelijk is om mensen in dienst te houden. Niet altijd blijkt een andere, geschikte of aangepaste functie te vinden binnen de organisatie. In dat geval moet de werkgever de deels afgekeurde werknemer helpen bij het vinden van een baan bij een andere baas.
Succesfactor
In het onderzoek noemen werknemers ook het gebrek aan geschikt werk bij de eigen werkgever een belangrijk probleem. Tevens noemt meer dan een vijfde van de mensen die (weer) aan werk zijn, een andere functie als succesfactor. Verder zijn volgens zowel werknemers als werkgevers motivatie en inzet van de gehandicapte, een begripvolle baas en goed overleg van belang.
Opvallend is dat van de werkenden 53 procent hetzelfde loon of meer verdiend dan voor de ziekmelding. Circa vier op de tien zeggen minder te verdienen.
De meeste maatregelen om mensen weer aan de slag te krijgen of zoveel mogelijk te houden, worden in de eerste twee ziektejaren genomen. Meer dan een op de vijf werkgevers onderneemt in die periode volgens werknemers helemaal niets.
Zowel een derde van de werknemers als van de werkgever heeft behoefte aan ondersteuning bij de re-integratie. Zo wordt bijvoorbeeld om een vast aanspreekpunt bij uitkeringsinstantie UWV gevraagd en om hulp bij het opzetten van een netwerk van werkgevers, die met elkaar contact kunnen opnemen als personeel herplaatst moet worden.
Dat is weer een ander uiterste. Maar de menselijke maat is totaal zoek vandaag de dag. Bedrijven reorganiseren (lees werknemers lozen) vandaag de dag al omdat ze een winstijging van 10% niet hebben gehaald....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Jij ziet liever een heel bedrijf over de kop gaan zodat alle werknemers op straat staan dan dat er effectieve preventieve maatregelen worden genomen?
Leuk en aardig, en begrijpelijk vanuit het perspectief van de werkgever. Maar het is wel een potentieel maatschappelijk probleem. Want hoe gaan deze mensen, die voor 35% arbeidsongeschikt zijn, in hun levensonderhoud voorzien, als geen enkele werkgever ze wil hebben?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zeker. Bij ene heel klein bedrijfje kan het te zwaar drukken. Maar de media maakte vooral ook duidelijk dat middelgrote bedrijven zich hieraan net zo schuldig maken. Dat vind ik ronduit a-sociaal.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:20 schreef kriele het volgende:
[..]
Zonder alles goed te praten wil ik wel even een nuance aanbrengen. Als jij een klein bedrijfje hebt met 1 of 2 werknemers dan schijnt het bijna onmogelijk te zijn, als bedrijf zijnde, om je hoofd boven water te houden bij langdurige ziekte van een van je werknemers.
elk eentje die misbruikt maakt van regelgeving is er een teveel. Laat onverlet dat we het hier met een serieus probleem van doen hebben. De balans is totaal zoek.quote:Ik denk namelijk ook dat het mede komt omdat teveel mensen al in de ziektewet zitten als ze een scheet dwars voor hun kont hebben zitten. Zo werkt het niet. Dat zullen de werknemers zich ook moeten realiseren.
Ik kan best een eind met je mee komen maar je begint echt door te slaan. Je betogen werken op deze manier alleen maar averechts. Misschien zelf eens een balansdag nemen?quote:
Ik geef toe dat er een probleem is omdat die mensen niet de kans hebben gehad zich privaat te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. De overheid zou het wel oplossen. En faalt daar vervolgens in natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef Seneca het volgende:
Leuk en aardig, en begrijpelijk vanuit het perspectief van de werkgever. Maar het is wel een potentieel maatschappelijk probleem. Want hoe gaan deze mensen, die voor 35% arbeidsongeschikt zijn, in hun levensonderhoud voorzien, als geen enkele werkgever ze wil hebben?
Klote wetgeving. Werknemer is te vaak de klos. Zeker de oudere.....Daar word geen rekening mee gehouden...Maar ook de wetgever (VVD!!!!!!!!!!!!!!!!) vraag mensen vaak het onmogelijk (als het ff kan : de knoet erover: werken zul je!).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:10 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
bron
De Stichting van de Arbeid, opgericht in 1945, is een landelijk overlegorgaan van de centrale organisaties van zowel werkgevers als werknemers in Nederland. Dit overlegorgaan heeft een privaatrechtelijke vorm. Thans zijn in de Stichting vertegenwoordigd: de Vereniging VNO-NCW (VNO-NCW), de Koninklijke Vereniging MKB-Nederland (MKB), de Federatie Land- en Tuinbouw-organisatie Nederland (LTO), de Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV), het Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV), de Vakcentrale voor Middengroepen en Hoger Personeel (MHP). http://www.stvda.nl/
Dat klopt: met de VVD voorop uiteraard. Die willen eerst werknemersrechten afnemen, voordat ze het echte probleem aampakken: de a-sociale hoge werkdruk die steeds hoger wordt...(want elk jaar moet er meer winst wordne gemaakt: Mammonnisme op zijn best heet dat..)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er een probleem is omdat die mensen niet de kans hebben gehad zich privaat te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. De overheid zou het wel oplossen. En faalt daar vervolgens in natuurlijk.
ik zet misschien wat harder aan.......ik wacht wel tot mensen mij tegenspreken als ik de plank missla....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:44 schreef rvand het volgende:
[..]
Ik kan best een eind met je mee komen maar je begint echt door te slaan. Je betogen werken op deze manier alleen maar averechts. Misschien zelf eens een balansdag nemen?
Je antipathie tegen de VVD is inmiddels wel duidelijk, jouw mening...verder boeit het niemandquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klote wetgeving. Werknemer is te vaak de klos. Zeker de oudere.....Daar word geen rekening mee gehouden...Maar ook de wetgever (VVD!!!!!!!!!!!!!!!!) vraag mensen vaak het onmogelijk (als het ff kan : de knoet erover: werken zul je!).
Een been kwijt: dan kan je altijd nog de halve maraton lopen ipv een heleJe moet toch immers toch iets van je leven maken.....
Het zijn geen rechten, het zijn privileges, en het wordt hoog tijd dat die worden afgeschaft. Ware het niet dat het niet over de hele linie gebeurt. Wat dat betreft heb je gelijk, het échte probleem wordt niet aangepakt: de gedwongen collectieve verzekeringen. Ik ben bang dat dat ook moeilijk gaat bij een generatie die haar leven lang gewend is geweest door de overheid gepamperd te worden. Maar de jeugd zou in elk geval heel duidelijk gemaakt moeten worden dat ze haar eigen verantwoordelijkheid zal moeten nemen. Voor hen is het nog niet te laat.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat klopt: met de VVD voorop uiteraard. Die willen eerst werknemersrechten afnemen, voordat ze het echte probleem aampakken: de a-sociale hoge werkdruk die steeds hoger wordt...
Bedrijven zijn mammontempels. Gij zult kruipen voor al het geld.......Dat is tenslotte het enige wat belangrijk is....Mensen tellen niet...., laat staan een menselijke maat....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:51 schreef PJORourke het volgende:
Lijkt me prima. Je hebt niks aan onproductieve werknemers. Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen, al lijkt TS dat te denken.
En dus is het van tween - een:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het zijn geen rechten, het zijn privileges, en het wordt hoog tijd dat die worden afgeschaft. Ware het niet dat het niet over de hele linie gebeurt. Wat dat betreft heb je gelijk, het échte probleem wordt niet aangepakt: de gedwongen collectieve verzekeringen. Ik ben bang dat dat ook moeilijk gaat bij een generatie die haar leven lang gewend is geweest door de overheid gepamperd te worden. Maar de jeugd zou in elk geval heel duidelijk gemaakt moeten worden dat ze haar eigen verantwoordelijkheid zal moeten nemen. Voor hen is het nog niet te laat.
Wie kan daar nog op tegen zijn. Ja de werkgever, want die verrekt het om ze in dienst te nemen of te houden: zie OPquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:51 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
Met nog één been zou ik graag nog willen werken! En dat is ook de motivatie die je als werknemer altijd moet hebben!
Ik hoop dat alle werkgevers dit lezen en goed in de oren knoopt....Niemand afschriojven dus. Ze doen het echter met verve.....En wat doet de VVD hieraan : HELEMAAL en dan ook HELEMAAL niets.quote:Wees blij dat minder validen geholpen worden om een baan te zoeken en niet gelijk worden afgeschreven en in de WW of ziektewet belanden!![]()
Zoals ik al zei: de overheidsregulering heeft dusdanige monstrueuze vormen aangenomen dat het vrijwel niet mogelijk is die weer af te breken zonder dat daar slachtoffers bij vallen. In takt laten is al helemaal geen optie, dat kan een kind je voorrekenen. En verder heeft het ook niet zoveel met de VVD te maken. Het is een probleem van de democratie, we hebben er zelf voor gekozen. En dat hadden we nooit mogen doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:
En dus is het van tween - een:
1 of je regelt het eerst goed en schaft dan de privileges af...
2 Of je laat het stelsel in takt ipv dat je het sloopt. En niet wat de VVD doet: zwakken kaalplukken ten gunste van de werkgevers...
Wat ben jij voor raar mannetje? Zit je in een TBS inrichting met zachte wanden en kun je je alleen op deze manier nog afreageren ofzo?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie kan daar nog op tegen zijn. Ja de werkgever, want die verrekt het om ze in dienst te nemen of te houden: zie OP
[..]
Ik hoop dat alle werkgevers dit lezen en goed in de oren knoopt....Niemand afschriojven dus. Ze doen het echter met verve.....En wat doet de VVD hieraan : HELEMAAL en dan ook HELEMAAL niets.
VVD PAMPERT WERKGEVERS.....
Als er dan slachtoffers moeten vallen, waarom altijd de zwaktste. Tja, de VVD en eerlijk delen : kan ook niet samen gaan...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: de overheidsregulering heeft dusdanige monstrueuze vormen aangenomen dat het vrijwel niet mogelijk is die weer af te breken zonder dat daar slachtoffers bij vallen.
Een transitieperiode hoeft ook niet noodzakerlijkerwijs kort te duren........Als je er de tijd voor neemt en obvergangsregelingen in het leven roept, dan kan de pijn ook beperkt blijven.....Wat nu gebeurdt lijkt echt nergens op......De VVD loopt er echter wel in voorop. ik vind het ook een verachtelijke beweging, snapt niet wat die mensen drijft......zonder met je geweten in de knel te komen....Het is gewoon ordinaire rattengedrag, maar in het bedrijfleven komt je daar als individu wel het verste mee. Er is een boek daarover: hoe wordt ik een rat...quote:In takt laten is al helemaal geen optie, dat kan een kind je voorrekenen.
Tja, een dictatuur is ook wat.....Het liefst zou ik de constitutie baseren op de 10 Geboden van de Bijbel, maar dit wil ook niet iedereen geloof ik....quote:En verder heeft het ook niet zoveel met de VVD te maken. Het is een probleem van de democratie, we hebben er zelf voor gekozen. En dat hadden we nooit mogen doen.
Maar dat geeft allemaal niets, want er zijn genoeg mensen over om te gaan brallen dat je dan gewoon te lui bent om te werken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
a
[..]
Dit hadden we kunnen weten.....Werkgevers hebben het nog steeds voor het zeggen...Voor jou 200 anderen....Ziek, vlekje en je wordt er gewoon medogenloos uitgedonderd....Jaren goede diensten, maakt allemaal niet meer uit, ziek is weggeworpen worden, als het ff kan met een harde trap na......
Misschien is dit een gevolg er van dat de situatie in Nederland tientallen jaren lang erg sociaal is geweest. In landen die minder sociaal zijn ingesteld zijn er soms wel flinke opstanden..quote:Dat dit helemaal spaak loopt is voor mij geen vraag meer. Wanneer komen de werknemers nou eens in opstand....Of wachten ze net zolang tot ze elf aan de beurt zijn......Knap naief zou ik zeggen...
Waar zijn de tijden gebelven dat werknemers solidair met elkaar waren? Diezelfde werknemers geven werkgevers en overheid vrij spel.....
Wie is hier raar. Wat klopt dan niet wat ik zeg?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:04 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
Wat ben jij voor raar mannetje? Zit je in een TBS inrichting met zachte wanden en kun je je alleen op deze manier nog afreageren ofzo?
Een hele kleine minderheid, maar de groepen wordne nog op grote schaal door werkgevers zwaar genegeerd. Niet voor niets is er een roep om anoniem te solliciteren. Zet maar eens Chaara, Al-Faed of iets dergelijks achter je naam, geen werkgever die je wilt.....quote:Er zijn ruim voldoende werkgevers die een aanname beleid hebben voor minderheden (mindervaliden, allochtonen, etc.) en hier ook daadwerkelijk werk van maken. Dat doen ze niet allemaal, maar mijn ervaringen zijn breed genoeg om jouw gedachten met gemak van de troon te stoten.
Als je zwak bent ben je automatisch nou eenmaal sneller een slachtoffer.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Als er dan slachtoffers moeten vallen, waarom altijd de zwaktste. Tja, de VVD en eerlijk delen : kan ook niet samen gaan...
Iédere politieke partij is een verachtelijke beweging want zij probeert op immorele wijze (namelijk het behalen van een meerderheid, in plaats van produceren waar behoefte aan is) voordeel te behalen voor een bepaalde groep mensen.quote:Een transitieperiode hoeft ook niet noodzakerlijkerwijs kort te duren........Als je er de tijd voor neemt en obvergangsregelingen in het leven roept, dan kan de pijn ook beperkt blijven.....Wat nu gebeurdt lijkt echt nergens op......De VVD loopt er echter wel in voorop. ik vind het ook een verachtelijke beweging, snapt niet wat die mensen drijft......zonder met je geweten in de knel te komen....Het is gewoon ordinaire rattengedrag, maar in het bedrijfleven komt je daar als individu wel het verste mee. Er is een boek daarover: hoe wordt ik een rat...
Een dictatuur is niét het enige alternatief voor een democratie.quote:Tja, een dictatuur is ook wat.....
Ik heb er maar 2 nodig. Gij zult niet stelen en gij zult niet doden.quote:Het liefst zou ik de constitutie baseren op de 10 Geboden van de Bijbel, maar dit wil ook niet iedereen geloof ik....
Het beste systeem heb je als je het aan mensen zelf overlaat waar ze het liefst voor willen gaan, welzijn, welvaart, allebei of geen van beiden.quote:Tja, wanner heb je het beste syteem. Insteek welzijn of welvaar. het liefst beide zou ik zeggen...
waarmee je impliciet aangeeft dat voor de mensen die echt deels arbeidsongeschikt zijn het gewoon ok is dat ze ontslagen worden. of denk je dat een werkgever eerst een afweging gaat maken, is deze werknemer echt ziek? en zo nee, dan pas ontslaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:31 schreef Zeverzak het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig te snel ziek zwak en misselijk , hebben vage pijntjes of zien het niet meer zitten... Dan hup de ziektewet in.
Ik snap die werkgevers goed gewoon aan de slag... Daarmee bouwen we aan NL niet door thuis te blijven en maar een uitkering te nemen...
En dat is niet erg? Maar vind je dat ook wenselijk. waarom zou de overheid ze dan niet beschermen? Jvind jij in geen geval dat de overheid een schild voor de zwakken moet zijn. In echt geen enkel geval?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je zwak bent ben je automatisch nou eenmaal sneller een slachtoffer.
Dit rammelt Henriquote:Iédere politieke partij is een verachtelijke beweging want zij probeert op immorele wijze (namelijk het behalen van een meerderheid, in plaats van produceren waar behoefte aan is) voordeel te behalen voor een bepaalde groep mensen.
Jij zou zeggen helemaal geen alternatief....Hoe sta je tegen een constitutie. Die moet er toch wel zijn...? Toch??quote:Een dictatuur is niét het enige alternatief voor een democratie.
Ik ook:quote:Ik heb er maar 2 nodig. Gij zult niet stelen en gij zult niet doden.
Maar heb je dan wel uberhaupt een syteem......Is Anarchie (goed bedoeld) uberhaupt een syteem. Dwz de grootst mogelijke entropie.........(en de meest makkelijke weg...)quote:Het beste systeem heb je als je het aan mensen zelf overlaat waar ze het liefst voor willen gaan, welzijn, welvaart, allebei of geen van beiden.
Heb jij wel eens een bedrijf van binnen gezien?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedrijven zijn mammontempels. Gij zult kruipen voor al het geld.......Dat is tenslotte het enige wat belangrijk is....Mensen tellen niet...., laat staan een menselijke maat....
Aanbid het geld opdat het geld u niet aanbidt.....(gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben, zal de mammon zeggen, zo hard als ie kan.....). Slaven van het geld, hoe arm kan je al mens eigenlijk zijn...
Dat kán de overheid niet zijn. Alleen andere mensen kunnen dat. Jij en ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
En dat is niet erg? Maar vind je dat ook wenselijk. waarom zou de overheid ze dan niet beschermen? Jvind jij in geen geval dat de overheid een schild voor de zwakken moet zijn. In echt geen enkel geval?
Waarmee je dus impliciet toegeeft dat een politieke partij alleen maar bestaansrecht heeft als ze voldoende cadeautjes belooft voor de ene groep mensen. Ten koste van de andere uiteraard.quote:Dit rammelt Henri
Als een politieke partij met iets komt waar geen enkele behoefte aan is, dan zal er geen electoraat zijn voor zo'n partij...en dus geen recht van bestaan....
Ik heb de libertarische grondwet hier wel 'ns eerder gepost:quote:Jij zou zeggen helemaal geen alternatief....Hoe sta je tegen een constitutie. Die moet er toch wel zijn...? Toch??
Prachtig hoor. Maar je kunt er in de praktijk alle kanten mee op. George Bush zal net zo hard beweren dat hij er aan voldoet als jij. Dan vind ik de geboden over diefstal en moord toch iets praktischer.quote:1 God liefhebben met je gehele hart en ziel....
2 Je naaste liefhebben als jezelf.
Zegt me niets, ik ben een volstrekte heiden.quote:Aan deze twee geboden hangt de gelhe wet en de Profeten....Kan niet mooier, he...
Ik ben blij dat je in elk geval inziet dat anarchie niet automatisch betekent chaos en geweld maar dat het net zo'n goed geregelde maatschappij zou kunnen opleveren als de huidige maar dan zonder dat de rekening bij de verkeerden wordt neergelegd. Meer vrijheid en meer verantwoordelijkheid. Minder (liefst géén) overheid.quote:Maar heb je dan wel uberhaupt een syteem......Is Anarchie (goed bedoeld) uberhaupt een syteem. Dwz de grootst mogelijke entropie.........(en de meest makkelijke weg...)
Heelveel en heelvaak. Anders zou ik niet weten waar ik over praat.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een bedrijf van binnen gezien?
Nou, die indruk krijg ik wel. Het bedrijfsleven als liefdadigheidsinstelling voor zieke, luie en lamme werknemers.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Heelveel en heelvaak. Anders zou ik niet weten waar ik over praat.
Hmm, dus als ik het goed begrijp zaten die mensen 'ziek' thuis en toen de ontslag procedure begon / afgelopen was konden ze opeens wel weer werken , geen wonder dat ze dan ontslagen zijn ....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Van de ontslagen mensen geeft meer dan de helft aan dat zij het werk wel hadden kunnen hervatten, terwijl toch een ontslagvergunning is verleend
Overheid bestaat niet uit mensen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat kán de overheid niet zijn. Alleen andere mensen kunnen dat. Jij en ik.
Nee. Belangen dienen, groepen in de samenleving vertegenwoordigen kan toch ook zonder cadeautjes? Ik stem jaren , ik heb nog nooit een cadeautje gehad om dat ik op een bepaalde partij heb gestemd....En bovendien wat ze beloven komt toch niet uit, want regering bestaat bij de gratie aan coalities.....Verwaterd dus enorm...quote:Waarmee je dus impliciet toegeeft dat een politieke partij alleen maar bestaansrecht heeft als ze voldoende cadeautjes belooft voor de ene groep mensen. Ten koste van de andere uiteraard.
Henri, leg dit eens aan honderd mensen voor.......Zal je iemand aantreffen die hier op tegen is....Maw is dit ook niet vaag??quote:Ik heb de libertarische grondwet hier wel 'ns eerder gepost:
DE LIBERTARISCHE GRONDWET:
** ARTIKEL 1: Geen persoon, groep personen of overheid mag geweld, dwang of fraude initiëren, of hiermee dreigen, tegen geen enkel individu of zijn eigendom.
** ARTIKEL 2: Geweld mag moreel en legaal uitsluitend gebruik worden als verdediging tegen degenen die artikel 1 overtreden.
** ARTIKEL 3: Er mag nooit een uitzondering gemaakt worden op artikel 1 en 2.
Ja, dat klopt...Maar dat heb je nu eenmaal als je slechts de wet met enkele zinnen vervat....er is dan alle ruimte voor een ruime interpretatie....quote:Prachtig hoor. Maar je kunt er in de praktijk alle kanten mee op. George Bush zal net zo hard beweren dat hij er aan voldoet als jij. Dan vind ik de geboden over diefstal en moord toch iets praktischer.
Dat is jammer.....Het hiernamaals is veel leuker dan hier.....quote:Zegt me niets, ik ben een volstrekte heiden.
Als we met zijn alle hier stukken beter van zouden worden, op alle fronten ja, zonder dat er mensen in de goot belanden, dan zou ik zeggen voer het vandaag nog in.....quote:Ik ben blij dat je in elk geval inziet dat anarchie niet automatisch betekent chaos en geweld maar dat het net zo'n goed geregelde maatschappij zou kunnen opleveren als de huidige maar dan zonder dat de rekening bij de verkeerden wordt neergelegd. Meer vrijheid en meer verantwoordelijkheid. Minder (liefst géén) overheid.
Dat is een andere uiterste.....Dat heb je mij nergens horen zeggen....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, die indruk krijg ik wel. Het bedrijfsleven als liefdadigheidsinstelling voor zieke, luie en lamme werknemers.
Dat waag ik te betwijfelen. Reorganisaties kosten ook geld, veel geld. Bovendien moet een reorganisatie leiden tot verbetering; er is dus ook nog eens een risicofactor in het spel. Een bedrijf zal niet zomaar besluiten tot een reorganisatie omdat de gewenste winststijging niet is behaald. Het gaat meer om de vraag hoe gezond de organisatie is en in welke mate de organisatie is afgestemd op het verwezenlijken van het bedrijfsdoel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is weer een ander uiterste. Maar de menselijke maat is totaal zoek vandaag de dag. Bedrijven reorganiseren (lees werknemers lozen) vandaag de dag al omdat ze een winstijging van 10% niet hebben gehaald....
Nee, het zo helder als glas. Maar ik denk niet dat je de consequenties ervan overziet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Henri, leg dit eens aan honderd mensen voor.......Zal je iemand aantreffen die hier op tegen is....Maw is dit ook niet vaag??
Je stelligheid is altijd grappig.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het zijn geen rechten, het zijn privileges, en het wordt hoog tijd dat die worden afgeschaft. Ware het niet dat het niet over de hele linie gebeurt. Wat dat betreft heb je gelijk, het échte probleem wordt niet aangepakt: de gedwongen collectieve verzekeringen. Ik ben bang dat dat ook moeilijk gaat bij een generatie die haar leven lang gewend is geweest door de overheid gepamperd te worden. Maar de jeugd zou in elk geval heel duidelijk gemaakt moeten worden dat ze haar eigen verantwoordelijkheid zal moeten nemen. Voor hen is het nog niet te laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |