abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45498302
Slotervaart ziekenhuis bij meneer Milo (nog wat) erg Russische naam
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 09:18:31 #202
5428 crew  miss_sly
pi_45498601
Aah, ok. wij zitten in het VU, weet zo niet eens de naam van onze gyneacologe
Die gyn van jou heeft dus een goede naam, had je gehoord?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_45501015
Ik had eerst een vrouwelijke gyneacologe maar die is naar Amerika verhuist, en toen kreeg ik deze bruut voor me. En ik vond hem 3 x niks. Echt een slager is het. Dus ik vroeg aan de mensen in het ziekenhuis of ik aub een andere arts mocht maar iedereen drukte me op het hart dat deze man echt de beste is op het gebied van vervullen kinderwens. Tsja dan moet je de rest maar voor lief nemen.
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 11:28:54 #204
5428 crew  miss_sly
pi_45501391
Wat apart. In Brabant zat ik in Veghel ook bij een gyn. die ontzettend goed zou zijn en echt veel mensen had geholpen, maar dat vond ik ook een beetje een ongevoelige man. Toch kwamen mensen van erg ver speciaal naar Veghel om door hem geholpen te worden. Gelukkig had hij een hele fijne, jonge man bij hem in de praktijk, die en heel goed en ontzettend aardig en meevoelend was, en die heeft mij telkens geholpen...ok, zonder resultaat, maar goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_45508113
dank jullie wel.... mijn moeder wordt a.s woensdag opgenomen in het ziekenhuis en dan donderdag geopereerd.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Ben nog niet ongesteld (inmiddels dag 36), maar weet zeker dat dat nog gaat komen. Ik kom er nu maar weer eens achter hoe onregelmatig mijn cyclussen zijn... pfff...

Oooh ja! Ik vertelde hier pas dat we op zoek zijn naar een huis... en waarschijnlijk kunnen we stoppen met zoeken... maandag 2e bezichtiging (eigen makelaar gaat mee en ook mijn ouders) en we hebben een optie op het huis. Enne... iemand van jullie nog een huis kopen in Ede ? Ik heb er nog één te koop...!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_45508166
En Fajah, jij dus ook al aan de onderzoeken... onze onderzoeken zijn gelijk. Ik krijg volgens mij ook al die onderzoekjes in de komende periode... krijg jij ook een baarmoederfoto?

Niettus... goed dat je weer wat positiever gestemd bent!!
pi_45514006
over het algemeen ben ik wel heel positief ingesteld hoor (althans, als het om dit gaat ) Weet je het wordt zóveel zwaarder als je in de put gaat zitten. Dat heb ik wel gemerkt. Op de positieve manier is het allemaal dragelijker (niet makkelijker, maar dragelijker ) Tis niet makkelijk, maar als je eenmaal merkt wat positieve gedachten en houding voor energie geven!!

Alleen af en toe... Pffffff! Maar dat zal iedereen hier wel herkennen!

Tis gewoon zo fijn om hier van de lieve meiden te horen dat ik het maar ff lekker moet laten zijn en dat er snel weer verbetering komt! In het eggie willen mensen direct de oplossing bieden, en die is er gewoon niet. Behalve uitzitten, ff lekker mokken en morgen weer een dag!

Ticoo ik vind het nog steeds woooow dat jij zo snel gaat! Zelfde dag begonnen en jij alweer aan de punctie toe.. Ik moet nog zeker tot 5 februari wachten!

Ik zit in Almere bij de fertiliteitskliniek. Bevruchting en terugplaatsing vind wel in het VU plaats!

Ga gewoon nog een keer zeggen dat ik zo blij ben dat dit forum bestaat!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_45523787
Jose, de dokter had het wel over een foto van mijn baarmoeder c.q eileiders maar ik begreep eruit dat dat afhanig van de resultaten uit het bloedonderzoek
pi_45523996
Miss Sly, zeker apart dat de meest brute kerels alias slagers toch de beste blijken te zijn in het vervullen van een kinderwens terwijl ze eigenlijk min of meer contactgestoord zijn en niet weten om te gaan met voornamelijk vrouwen en hormonen etc. Mijn dokter is niet bepaald iemand die vriendelijk over komt. Hij commandeert meer dan dat ie normaal converseert. Maar als die vent er voor kan zorgen dan mijn dochter een broertje of zusje erbij kan krijgen en wij onze kinderwens kunnen vervullen dan mag ie zo bot doen als ie wilt.

BTW ik heb me eens even verdiept in het een en ander qua beschikbare info omtrent het hele medische gebeuren tot aan IUI (ICSI en IVF nog niet nader bekeken) maar het schijnt dat normaal percentueel gezien 1% van de huis tuin en keuken bevruchtingen (dus zonder dat er medische poespas er aan te pas hoeft te komen) een meerlingenzwangershap is. Wanneer het probleem bij de eisprong ligt of het ontbreken hiervan en dit met hormonen gestimuleerd moet worden is het percentage in ene 5% omdat de vrouw dan meer eitjes aanmaakt (???) dus meer kans. Maar als je nou naar IUI gaat kijken, wordt ook de eisprong geregeld of gestimuleerd door hormonen en op de juiste dag en tijd wordt het zaad geinsemineerd (overtollige eitjes eerst weggezogen) en ze 2 eitjes laten zitten is de kans maar 3.5%. Je zou toch zeggen als je er 2 laat zitten en je insemineerd het zaad gelijk daar waar het eitje zich bevindt dat je dan juist meer kans hebt op een meerling (er zitten tenslotte 2 eitjes te wachten op bevruchting) dan wanneer je dus via sex het zaad binnen krijgt en alleen door hormoonstimulatie de eisprong op gaan brengt (en eventueel meer eitjes produceert dan zonder stimulatie)???
En wisten jullie dat dat ze die stimulatie van de eisprong INDUCTIE noemen??? Ik heb een inductie kookplaat! dat was het eerste waar ik aandacht toen ik het las.
pi_45528720
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:28 schreef NieTTus het volgende:
over het algemeen ben ik wel heel positief ingesteld hoor (althans, als het om dit gaat ) Weet je het wordt zóveel zwaarder als je in de put gaat zitten. Dat heb ik wel gemerkt. Op de positieve manier is het allemaal dragelijker (niet makkelijker, maar dragelijker ) Tis niet makkelijk, maar als je eenmaal merkt wat positieve gedachten en houding voor energie geven!!

Alleen af en toe... Pffffff! Maar dat zal iedereen hier wel herkennen!

Tis gewoon zo fijn om hier van de lieve meiden te horen dat ik het maar ff lekker moet laten zijn en dat er snel weer verbetering komt! In het eggie willen mensen direct de oplossing bieden, en die is er gewoon niet. Behalve uitzitten, ff lekker mokken en morgen weer een dag!

Ticoo ik vind het nog steeds woooow dat jij zo snel gaat! Zelfde dag begonnen en jij alweer aan de punctie toe.. Ik moet nog zeker tot 5 februari wachten!

Ik zit in Almere bij de fertiliteitskliniek. Bevruchting en terugplaatsing vind wel in het VU plaats!

Ga gewoon nog een keer zeggen dat ik zo blij ben dat dit forum bestaat!
Ja ik ga lekker snel he??

Maar dat was vorige keer ook al zo.
Verder zit ik dus in voorburg, reinier de graaff groep. Zover ik weet zijn ze hier pioneers op het gebied van ivf. Alles gebeurd dan ook in het ziekenhuis..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:35:31 #211
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45528803
Dames het is niet zo dat ik hier niet meer wil posten, maar bij ons is het op dit gebied even rustig enz. Ik lees wel met heel veel belangstelling jullie posts en leef vooral ook heel veel met jullie mee.

Wil jullie allemaal gewoon even een hele dikke knuffel geven en heel veel succes wensen.
Make love, not war ☮
pi_45534827
Faja, wat een hork zeg. Maar ik hoop wel dat jullie na alle onderzoeken jullie kinderwens kunnen vervullen

Verder is het wel rustig bij mij. Bloeddruk gaat goed en me moeten maar afwachten of ik nog ongesteld wordt en wanneer dat dan is.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_45541250
niet maandag maar dinsdag de punctie, een dagje langer wachten dus.

Ditmaal verdoving met morfine.. hopen dat dat beter gaat.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:21:15 #214
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_45562798
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jose, de dokter had het wel over een foto van mijn baarmoeder c.q eileiders maar ik begreep eruit dat dat afhanig van de resultaten uit het bloedonderzoek
ah, oke! Ik zal gelijk eens kijken wat er in mijn papieren staat...

ja, ik moet sowieso... Wij moe(s)ten de volgende stappen ondergaan:
1. Zaadonderzoek (=al gedaan en blijkt dus gewoon in orde te zijn)
2. Basale temperatuur curve (= al gedaan, maar omdat er 'niks' uit te halen viel, moet ik er 2 opnieuw maken)
3. Basaal bloedonderzoek (moet op CD 3 gebeuren en dat is waarschijnlijk a.s woensdag of donderdag)
4. Samenlevingstest (moet gebeuren vlak voor de te verwachten eisprong in de komende cyclus)
5. Bloedonderzoek na de komende eisprong
6. Baarmoederfoto in de 1e of 2e week van de volgende cyclus.

Als deze stappen allemaal afgevinkt zijn, kunnen we weer verder... dan is het 'oriënterend fertiliteitsonderzoek' afgerond.

Momenteel wacht ik op het goed doorzetten van de menstruatie, zodat ik weet wanneer ik bloed moet laten prikken.
pi_45563472
Jeuj Ticoo!! Dat is zeker snel.. En fijn dat je deze keer iets krijgt! Pas maar op, van Morfine (toendertijd bij mijn eileiderverwijder operatie gekregen) kreeg ik een lulkick!! Haha, was met iedereen aan het kletsen
Hopelijk hou jij je wat rustiger hihi!

Hoeveel follikels zitten er nu? Hopelijk weer zo'n goede score! (ik wil ook zo'n score!! )

Ondanks dat ik het nu vind kruipen, vind ik mijn manier wel het meest relaxed hoor enerzijds zou ik het best wel wat sneller willen, maar anderzijds vind ik het prima zo. Alles heeft de tijd om te wennen, ik kan redelijk inschatten wanneer mijn punctie is e.d. (ook ivm mijn werk erg prettig)

En ik ben zó blij dat ik het deze keer bijna niemand heb verteld! Op het werk weten ze het allemaal, mijn schoonzusje, beste vriendin en handjevol andere mensen en that's it wel zo'n beetje. Weet je, ik ben er helemaal niet mee bezig deze keer.. En doordat mensen het nu niet vragen, hoef ik er ook niet meer mee bezig te zijn dan ik wil!

En wie weet, kan ik dan toch nog met een verassing komen

Ticoooooooooo hou vol
pi_45563822
ik heb op dit moment 24 folikels, waarvan ze 16 eicellen verwachten. Dit is boven gemiddeld en daardoor mag ik deze poging ook neit met pregnyl spuiten. Maar dus weer de vieze progestan bolletjes.

Dinsdag dus punctie, bah daar zie ik toch weer vreselijk tegenop!! Vorige keer viel het vreslijk tegen en had ik ook gezworen nooit meer een punctie te ondergaan. Maar goed...

Niettus, wanneer mag jij met menopur spuiten???

Ik ben echt een vreselijk hormoonmonster zonder lontje. Ik reageer gewoon overal op. Tot huilens aan toe als alle was binnenstebuiten zit.
pi_45564202
Jeetje, inderdaad bovengemiddeld! Ik kan me voorstellen dat je er weer tegenop ziet. Ik had maar iets van 7 a 10 aangeprikte follikels, waar 4 eitjes uitkwamen. Bij 24 (!!) follikels zijn ze langer bezig.. En je hebt natuurlijk last van het uitzuigen (voelde bij mij een beetje als elektrische stroomschokken door mijn eierstok )

Maar met morfine is het al een stuk dragelijker hoor meis!! Het komt wéér helemaal goed gewoon Niet fijn, niet makkelijk.. Maar het komt gewoon goed..

Als ik uiterlijk morgen ongesteld wordt (ik ben het dus nog steeds niet) mag ik woensdag starten (zal dus wel later worden....) Een week later eerste follikelmeting en als dat goed gaat punctie.. Op zijn vroegst 5 februari, en aangezien ik sowieso een trage ben voor wat betreft groeiende eitjes (en dan vooral hoeveelheden) reken ik zeker op later

Had je de vorige keer ook zoveel last van de menopur? Ik helemaal niet, op een rommelde, opgezette buik na. Maar de gyn zei al dat dat niet hoeft te betekenen dat ik dat deze keer weer hetzelfde heb, dus ik hou mijn hart weer vast voor wat betreft hormonen

Nog even volhouden meis! Jij gaat nu gewoon dubbel ++ en dan volg ik er ff achteraan
Enne, ik weet dus niet hoeveel last je van die vieze progestan bolletjes kunt hebben, maar Pregnyl 3 dagen naspuiten is ook niet alles. Ik was er toen echt van overtuigd dat het raak was. Puur door hoe mijn lichaam aanvoelde. En dat was dus achteraf de pregnyl (HCG!). Dit keer moet ik dus ff muurtje voordoen, en écht wachten tot de test met gevoelens uitspreken qua raak of niet

Maaaar je gaat het gewoon doen en het komt helemaal goed, ik voel het!
  zondag 21 januari 2007 @ 17:09:21 #218
114177 Diaan73
pi_45564372
Ik heb vannacht toch gedroomd dat ik zomaar heel onverwacht een plusje op de test had staan.... mn onderbewuste is er toch wel mee bezig denk ik zo. Heb geen idee waarom ik ging testen in mn droom.

Maybe dreams will come true!!
Make love, not war ☮
pi_45564507
Dat zou helemaal mooi zijn Diaan! Zwanger op je trouwdag

Dromen zijn niet áltijd bedrog
  zondag 21 januari 2007 @ 17:22:06 #220
114177 Diaan73
pi_45564770
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:14 schreef NieTTus het volgende:
Dat zou helemaal mooi zijn Diaan! Zwanger op je trouwdag

Dromen zijn niet áltijd bedrog
Daar hadden wij het ook al over... en dan ga ik het vooraf niet zeggen, maar meedelen op de dag!! Mooi scenario
Make love, not war ☮
pi_45564938
Hihi! Dat zou het einde zijn natuurlijk!

Ik zat eens te kijken hier bij ons, en dit jaar hadden we leuke dingen gepland staan! Volgende week of die week erop lekker nóg een keer op wintersport met schoonouders, maar zit in de echo + prik periode, dus kon niet... In September met het werk weg (vliegtuig) maar áls het deze poging lukt, mag ik dus niet meer vliegen (dan ruim 7 maanden).. En zo zijn er nog wel wat dingetjes, zul je net zien dat het nu wel lukt

Hoe dan ook, ik GUN het je, en wens het van harte voor je. Dat zou toch het mooiste zijn? Op de mooiste dag van je leven, het mooiste nieuws ter wereld kunnen vertellen

Net zoals ik dat álle overige dames hier gun!
pi_45565090
vorige keer was ik 10 kilo aangekomen, met veel moeite had ik daar dus 5 kilo vanaf.. maar goed die zitten er alweer aan. En dat terwijl ik dus niet snoep en verder gewoon normaal eet. Gewoon shitzooi.... maar ja, als ik straks zwanger ben maakt het toch niet meer uit.

Niettus hoeveel krijg jij er terug??
  zondag 21 januari 2007 @ 17:33:11 #223
114177 Diaan73
pi_45565143
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:26 schreef NieTTus het volgende:
Hihi! Dat zou het einde zijn natuurlijk!

Ik zat eens te kijken hier bij ons, en dit jaar hadden we leuke dingen gepland staan! Volgende week of die week erop lekker nóg een keer op wintersport met schoonouders, maar zit in de echo + prik periode, dus kon niet... In September met het werk weg (vliegtuig) maar áls het deze poging lukt, mag ik dus niet meer vliegen (dan ruim 7 maanden).. En zo zijn er nog wel wat dingetjes, zul je net zien dat het nu wel lukt

Hoe dan ook, ik GUN het je, en wens het van harte voor je. Dat zou toch het mooiste zijn? Op de mooiste dag van je leven, het mooiste nieuws ter wereld kunnen vertellen

Net zoals ik dat álle overige dames hier gun!
Ach ik ga er maar niet vanuit zo heb ik al vaker leuke dagen bedacht om het te vertellen, maar die zijn allemaal zwangerschaploos voorbij gegaan. Het eerste wat mn moeder trouwens vroeg toen we vertelden dat we zouden gaan trouwen, is of ik zwanger was. Nee helaas niet

Tja ik denk dat je die dingen er graag voor laat schieten, als je maar zwanger bent. Die dingen kun je evt. na je zwangerschap nog inhalen. Soms is het ook gewoon zooo frustrerend dat het maar niet lukt.

Ik hoop ook zo dat iederen hier maar zeer spoedig zwanger wordt...

Ik gun ook iedereen hier een
Make love, not war ☮
pi_45565196
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:21 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Momenteel wacht ik op het goed doorzetten van de menstruatie, zodat ik weet wanneer ik bloed moet laten prikken.
Ik heb vandaag ook bloed verloren en nu is het bloeden weer gestopt. Zal wel los barsten deze week maar ik weet nou niet of ik nu dus op cyclus dag 1 zit of dat die nog moet komen......erg verwarrend

Afgelopen vrijdag heeft mijn man een potje in moeten leveren voor zaadonderzoek, resultaat horen we pas bij de volgende afspraak met de gyneacoloog. Basale temperatuur heb ik in het begin van 2006 gedaan maar is praktisch onmogelijk met een kind dat midden in de nacht wakker wordt en je steeds je bed uit moet. Dus bloedonderzoek, echo en daarna samenlevingstes en dan weer bloedonderzoek na eisprong en dan afspraak gyn.

Gaan gelijk op met jouw onderzoeken volgens mij.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:36:33 #225
114177 Diaan73
pi_45565252
Ik lees hier van iedereen over een samenlevingstest, dat hebben wij nog nooit hoeven doen. Hmmm misschien toch maar eens naar vragen 26 feb.
Make love, not war ☮
pi_45565485
Ticoo, maar had je toen qua buien last van de hormonen? Net zo erg als nu?
Ik ben de vorige keer niet echt aangekomen. Maar nu moet ik ook zeggen dat ik bij stress afval. En niet zo'n klein beetje ook..

Ik krijg alles terug. Maar ik moet er dan wel bij vermelden dat ik al vanaf 2002 weet dat ik via ivf zwanger moet worden. Dus ik heb mijn verzekering er op aangepast. (Menzis, wel een duur pakket, 120 euro per maand geloof ik)
Maar nu nog wel steeds gezeur met de apotheker. Hij declareert via een tussenpersoon (of zoiets) en ondanks mijn machtiging krijg ik een rekening van eigen bijdrage (die ik dus niet heb, heb ik in mijn verzekering uitgesloten) á 500 euro.

Die heb ik dan ook nog niet betaald, daar ga ik van de week achteraan (als ik mijn medicijnen ga halen, doe het nog steeds op de medicijnen van vorige keer) Het wordt gewoon allemaal vergoed, dus hij kan gewoon declareren bij mijn verzekering.

Diaan, die dingen laat ik er met liefde voor schieten! Hihi, maar daarom dacht ik dat juist. Vind het ook heel moeilijk om te hopen.. Vorige keer had ik alles in mijn hoofd al klaar.. Hoe ik het iedereen ging vertellen, wanneer ik uitgerekend was, liet alles ervoor staan... Iets TO much dus.. Dit keer heb ik zoiets van we zien wel. Als het zover is is het vroeg genoeg om naar de rest te kijken!

Desondanks hoop ik wel een beetje voor je hoor

Faja, dat lijkt me lastig zeg! En balen hè, de uitslagen van die testen komen altijd zo achterlijk laat. En dan nog met een kleine hummel om je heen, die gewoon lekker haar eigen ritme aanhoudt, waardoor het nog lastiger wordt... Ik hoop van harte dat jullie straks ook jullie "verassing" kunnen aankondigen! Het is niet makkelijk, maar we leven hier met je mee!
pi_45565551
Ik las het verkeerd Tico

Ik krijg er 1 terug als ie 8 cellig is. Als ze 5 cellig (tot 6) zijn zoals de vorige keer, dan mag ik er wellicht 2 terug. Maar dit beslist het VU en mijn arts is er niet happig op. Ik hoop dat het toch kan, want dit is al poging nummer 2. Ik wil kansen verhogen, want hierna nog maar 1 keer vergoed.

Maar als mijn eitje 8 cellig is en dus maar 1 teruggeplaatst, dan ben ik al blij. Vorige keer was de embryo 5 cellig. Dus 8 biedt wel meer kansen....
  zondag 21 januari 2007 @ 18:06:21 #228
114177 Diaan73
pi_45565900
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:43 schreef NieTTus het volgende:

Diaan, die dingen laat ik er met liefde voor schieten! Hihi, maar daarom dacht ik dat juist. Vind het ook heel moeilijk om te hopen.. Vorige keer had ik alles in mijn hoofd al klaar.. Hoe ik het iedereen ging vertellen, wanneer ik uitgerekend was, liet alles ervoor staan... Iets TO much dus.. Dit keer heb ik zoiets van we zien wel. Als het zover is is het vroeg genoeg om naar de rest te kijken!

Desondanks hoop ik wel een beetje voor je hoor
Dank je, dat vind ik lief van je

Ik kan het me zo goed voorstellen hoe je alles in je hoofd had, en dan komt er een teleurstelling waardoor alles anders wordt. Je huidige instelling is denk ik heel goed, al blijf je in je achterhoofd altijd hopen en denken.

Trouwens ik denk dat het maar weer eens tijd wordt, dat mn NOD weer in de OP erbij komt... die is op 7 februari 2007. Dit mag dan in de OP:
quote:

Diaan73
:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Niet binnen 6 maanden
zwanger dan weer naar gyn. 14 november weer ongi geworden. 6 rondes Clomid inmiddels gehad. Besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 7 februari 2007. In ieder geval 26 februari 2007 weer afspraak bij de gyn.
Make love, not war ☮
  zondag 21 januari 2007 @ 18:06:58 #229
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_45565917
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:34 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik heb vandaag ook bloed verloren en nu is het bloeden weer gestopt. Zal wel los barsten deze week maar ik weet nou niet of ik nu dus op cyclus dag 1 zit of dat die nog moet komen......erg verwarrend

Afgelopen vrijdag heeft mijn man een potje in moeten leveren voor zaadonderzoek, resultaat horen we pas bij de volgende afspraak met de gyneacoloog. Basale temperatuur heb ik in het begin van 2006 gedaan maar is praktisch onmogelijk met een kind dat midden in de nacht wakker wordt en je steeds je bed uit moet. Dus bloedonderzoek, echo en daarna samenlevingstes en dan weer bloedonderzoek na eisprong en dan afspraak gyn.

Gaan gelijk op met jouw onderzoeken volgens mij.
Ja, we gaan idd aardig gelijk op!!

En over wanneer het je 1e cyclus dag is, staat er op mijn papieren het volgende: "als eerste dag van de menstruele cyclus wordt de dag gerekend waarop de menstruatie voo 12.00 uur 's middags is begonnen; begint de menstruatie na die tijd, dan is de volgende dag dus cyclusdag 1. Soms wordt de menstruatie voorafgegaan door wat bruine/zwarte of rode afscheiding; pas het echte menstruatiebloed telt voor de berekening".

Hopelijk kun je hier wat mee!!
  zondag 21 januari 2007 @ 18:29:50 #230
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45566604
Diaan, ik heb je gegevens aangepast.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:37:49 #231
114177 Diaan73
pi_45566849
Thnx
Make love, not war ☮
pi_45570108
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:06 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ja, we gaan idd aardig gelijk op!!

En over wanneer het je 1e cyclus dag is, staat er op mijn papieren het volgende: "als eerste dag van de menstruele cyclus wordt de dag gerekend waarop de menstruatie voo 12.00 uur 's middags is begonnen; begint de menstruatie na die tijd, dan is de volgende dag dus cyclusdag 1. Soms wordt de menstruatie voorafgegaan door wat bruine/zwarte of rode afscheiding; pas het echte menstruatiebloed telt voor de berekening".

Hopelijk kun je hier wat mee!!
Jazeker, mijn dank is groot. Ik heb alleen maar een papiertje voor het lab mee gekregen waarop staat aangevinkt wat ze moeten onderzoeken.
pi_45570410
Wij hebben eigenlijk niet zoveel testen gehad, dat kwam eigenlijk doordat de oorzaak bij mijn man ligt. Nu ik dus al 1 icsi en 2 cryos verder ben snappen ze er dus geen reet van waarom ik maar niet zwanger wordt.
pi_45570497
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:06 schreef Jose81 het volgende:
Wat raar, ik raak er helemaal van in de war. Ik krijg namelijk altijd eerst bruine/zwarte afscheiding en dan begin ik al met tellen. Dus dan klopt mijn NOD van 31 januari ook niet. En zal die pas 2/3 dagen later zijn Ik heb maar 2 dagen rood bloed, dat is toch weinig? Of is het anders met een pil-menstruatie?

Nou ja ik wacht wel nog even af.

Faja, wat vreemd die korte bloeding en dan niets. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Ticootje ik begrijp heel goed dat je er als een berg tegen op ziet. Hoewel ik nooit een eicelpunctie gehad heb, weet ik toch, denk ik een beetje hoe het is, ik heb 2 maal een nierbiopt(punctie) gehad en was heel erg naar en pijnlijk.
De 2e keer ging het bij mij een stuk beter, waardoor ik er nu, mocht ik er ooit nog weer een moeten krijgen, denk ik minder moeite mee heb. Het enige wat ik kan zeggen/aan raden is het punctie-team heel goed zeggen hoe je je voelt en denkt. (Ik heb toen ook aangegeven dat ik bang was dat het weer niet zou lukken en dat ze me extra zouden moeten aanprikken en dat ik het heel moeilijk vond mijn adem te controleren) Dat heeft de 2e keer voor mij een heel stuk gescheeld. Er was ook een verpleegkundige die me constant zat aan te moedigen. Hierdoor is deze 2e punctie echt een stuk beter gegaan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder geval denk ik morgen aan je!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 22 januari 2007 @ 08:37:46 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45570536
Dat is idd wel anders met de pil Mariposa.
Daar had ik altijd keurig 5 dagen menstruatie en nu gaan er idd eerst een paar dagen bruine zooi aan vooral.
Als je nu pas met de pil gestopt bent kan je sowieso denk ik de eerste maand weinig over je NOD zeggen.
pi_45571361
Mariposa ik ben altijd maar 3 dagen ongesteld. dag 1 beetje bloed verlies, dag 2 "slagaderlijkebloeding", dag 3 einde van de ongi.

Pff ik heb gister dus pregnyl moeten prikken, 10.000 eenheden. Vorige keer had ik er zo'n last van, op de plek kreeg ik een soort ontsteking. En ik voel de ontsteking dus weer opkomen, het doet best pijn..
pi_45572547
Maripose, met de pil had ik een nette regelmatige cyclys en mijn bloeding duurde 5 dagen en that was it. Nu is dat rustig 2 weken waarvan 1 week een aanloop met af en toe een druppel bloed en bruin spul. En dan misschien 3 a 4 dagen echt veel bloed verlies. Kortom geen touw aan vast te knopen maar de pil regelt dat netjes voor je. Dan weet je waar je aan toe bent
  maandag 22 januari 2007 @ 10:57:31 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45572872
Annemiek, hoe is het met je? Het wordt nu weer spannend toch?
pi_45573113
Zonder pil heb ik ook heel lang slechts 2 dagen rood bloed gehad. Bovendien was het een heel lichte menstruatie. Daarom ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik dacht dat misschien iets te maken had met het niet zwanger worden. Dat was volgens hem echter niet zo.
Nu is het sinds een paar maanden wat minder licht (maar nog steeds niet heftig) en duurt mijn menstruatie 3 tot 4 dagen (wel heel regelmatig, meestal keurig een cyclus van 28 dagen).

Ticootje, ik vind het zo rot dat die hormonen zo'n invloed op je hebben. En dan ook nog een ontsteking, bah! Deze poging gaat natuurlijk wel lukken ( ) maar zou je anders meer onderzoeken krijgen om te zien waarom het niet lukt?

Wij hebben inmiddels een brief van de gyneacoloog gehad. Diaan, wij hebben op dezelfde dag een afspraak: 26 februari! Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar ik verwacht eigenlijk een lijstje zoals dat van jullie, José en Faja-Lobi. Hoewel het bloedonderzoek bij mij al is gedaan, net als het spermaonderzoek bij mijn vriend. Maar ja, voor hetzelfde geld moet dat gewoon nog eens.

NieTTus, ben je inmiddels al ongesteld geworden? (Wat een rare vraag eigenlijk, om zo aan iemand te stellen die je eigenlijk niet kent. ) Zou wel leuk zijn als je woensdag kan beginnen.

Voor iedereen die ik niet heb genoemd heel veel sterkte!
pi_45573283
Valt wel mee hoor sombie. We vertellen hier ook wanneer we samenlevingstesten hebben, met andere woorden wanneer we het bed in duiken met lief.
pi_45577938
Sombie fijn dat je een afspraak hebt!

Ticoo vervelend van die ontsteking, hopelijk knap je weer snel op.

Nou ja, wat de menstruatie betreft wacht ik gewoon wel af wat er gebeurd.
pi_45578113
niettus had jij ook last van de pregnyl 10000??
  maandag 22 januari 2007 @ 14:16:42 #243
114177 Diaan73
pi_45578687
Sombie 26 feb. wordt dus een "leuke" dag... maar wel lekker dat je dan ook naar de gyn kan. Mijn ongi's zijn ook altijd erg kort. Max. 2 dagen en dan vaak met donkerrood/bruin bloed. Trouwens vorige week had ik van dat lijmslijm wat erop zou duiden dat ik de eisprong zou hebben, maar volgens mijn cyclus voor wat hij waard is zou ik pas deze week de eisprong hebben. Vreemd vreemd.
Make love, not war ☮
pi_45579210
ik ben ook altijd maar een dag of 3/4 ongesteld nu. Met de pil was dit idd altijd 5 dagen en dan meestal ook alle dagen gewoon bloed. Tegenwoordig heb ik eerst een paar dagen 'opstartproblemen'.. want dan is er alleen maar wat bruin/roze verlies. Meestal na een dag of 2/3 van die troep, zet het echt door.

Momenteel wacht ik NOG STEEDS tot het doorzet. Waarom zet het nou toch niet gewoon door? Dan weet ik tenminste wanneer ik bloed moet laten prikken en dan kunnen we tenminste weer door... ggrrrr...

Sombie, goed dat je die afspraak hebt gemaakt! Bij mijn man zijn 2 zaadtesten geweest. Eerst de ene en 5 weken later de andere. De uroloog zei na de eerste 'één test is geen test', dus vandaar een tweede test.

Annemiek... spannend! Houd ons op de hoogte, he?
pi_45579957
jose bij mij is het ook wel eens gewoon alleen troep, en breekt er niets echt door...
  maandag 22 januari 2007 @ 15:07:07 #246
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_45580219
Bij mij is het juist andersom...met de pil had ik eerst een dag of 2 zooi..voordat er concreet iets gebeurde.. Nu zonder pil breekt de hel van het een op andere moment los En met de pil had ik de 2e dag een klein beetje zeurderige pijn in mijn rug en nu is het niet te harden...men.. wat een krampen!1 dag kan ik gewoon niet functioneren...de andere dagen gaat het dan wel weer....
pi_45580362
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:07 schreef Suzziieee het volgende:
Bij mij is het juist andersom...met de pil had ik eerst een dag of 2 zooi..voordat er concreet iets gebeurde.. Nu zonder pil breekt de hel van het een op andere moment los En met de pil had ik de 2e dag een klein beetje zeurderige pijn in mijn rug en nu is het niet te harden...men.. wat een krampen!1 dag kan ik gewoon niet functioneren...de andere dagen gaat het dan wel weer....
pffff... heftig zeg!!! Lijkt me echt zwaar balen als je zo ongesteld bent elke maand...
pi_45580401
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:57 schreef Ticootje het volgende:
jose bij mij is het ook wel eens gewoon alleen troep, en breekt er niets echt door...
bij mij is het tot nu toe wel elke keer doorgebroken.. maar nu dus nog niet. Maar ik denk dat dat nog wel komt... (of dat het 9 maanden wegblijft natuurlijk....haha )...

We wachten geduldig af...
  maandag 22 januari 2007 @ 16:04:13 #249
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_45581946
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:13 schreef Jose81 het volgende:

[..]

pffff... heftig zeg!!! Lijkt me echt zwaar balen als je zo ongesteld bent elke maand...
Ja...fijn is anders Het word ook steeds erger lijkt wel...eerst was het normaal..sinds een jaar is het er opeens uit het niets...en sinds 3 cyclussen heb ik verschrikkelijk veel kramp Dan nog zonder pil zo'n 30 KG!! aangekomen...

je moet er wat voor over hebben

Kan niet wachten op het moment om weer aan de pil te gaan

Succes iedereen!!
pi_45584679
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:56 schreef Ticootje het volgende:
niettus had jij ook last van de pregnyl 10000??
En hóe!

Bij het zetten ging er al een "govurrudommmmmuhhhh!!!" kreet uit, waarop manlief nog geiiriteerd zegt: moet dat nou, dat gevloek

Tis hele dikke vloeistof en dat voel je. Het brand en het jeukt. En daarna blijf je met zo'n harde plek zitten, die inderdaad lijkt te gaan ontsteken (gelukkig niet geheel gebeurd vorige keer, wel lang last van gehad)

Maar hij zit erin meis Hoe laat moet je er morgen heen? Ik denk aan je hoor!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')